Peilaan näitä juttuja omiin junnupeleihini, joissa pakkina pelatessa luottamusongelmat veskarin kanssa tulivat kyllä tutuiksi ja tiedä hyvin kuinka ne vaikuttavat joukkueen peliin. Se luottamus ei ole mikään pitkän ajan saatossa rakentuva keko, jonka muutama tuulenpuuska voi pyyhkiä maan tasalle. Joukkue on maalivahtinsa kanssa tekemisissä päivittäin ja pystyvät lukemaan tämän itseluottamusta paljon faneja paremmin. Jos ja kun Eero vetää hyvän kesän, eikä pelaa koko syyskautta ihan vihkoon, joukkue luottaa häneen aivan varmasti. Jos joku tuntee Eeron perustason, niin se on joukkue ja siinä ei ole valittamista. Eniten paineita Kilvelle asettaa varmasti hän itse, ei joukkue eikä media. Jos hän ne paineet pystyy selättämään, enkä mä näe miksi ei pystyisi, tulee ensi kaudesta vähintään yhtä hyvä kuin kaikista muistakin tähän mennessä.Missähän haavemaailmassa sinä elät jos olet sitä mieltä että joukkue voisi luottaa Eero Kilpeläiseen ja etteikö luottamuspula olisi oletustaso. Eero Kilpeläinen ei ollut minkäänlaisen luottamuksen arvoinen pudotuspeleissä ja kun paineet kasvoi niin pää suli välittömästi. Ne paineet ei ainakaan ensi kaudella pudotuspeleissä (jos sinne Eeron kanssa edes päästäisiin) pienenisi Kilpeläisen ollessa maalissa. Sitten kun siihen tilanteeseen vielä lisättäisiin yhtälöön se että 1.pudotuspelissä Eero laskisi taas tutusti pari helppoa niin painekattila Eeron pään sisällä taas kiehuisi yli ja mikään ei enää tarttuisi.
En minä tätä tilannetta optimaalisena pidä, mutta ei me nyt jumalauta voida kaksivuotista sopparia lähteä purkamaan siksi, että fanit (mukaanlukien minä) pettyivät. Yhtä hyvää kaveria tilalle ei saada, eikä muutenkaan ole mitään varmuutta, ettei uusikin kassari epäonnistuisi keväällä. Jos Kilpeläinen itse haluaisi lähteä, niin se kävisi mulle, mutta eipä lähde. Eikä oikeastaan ole mitään syytäkään.
Jos Tomekin haukut ovat merkki joukkueen epäluottamuksesta, niin sitten pitää kyllä vaihtaa koko joukkue.