Tuoppi: Ymmärrän toki pointtisi, mutta itselleni tulee vain kaksi vaihtoehtoa mieleen, ja kumpikin niistä ontuu jollain tasolla. On vain tavallaan päätettävä, kumpi on parempi.
1) Lähdetään maalivahtimarkkinoille ajatuksena korvata Kilpeläinen. Tällöin ei voida jäädä tyhjän päälle, eli Eeroa ei voida heittää pellolle ennen kuin on varma korvaaja tiedossa ja nimet paperissa.
- Ongelma: Mitä jos riittävän hyvän maalivahdin hakkimisessa epäonnistutaan?
- Seuraukset: Joko jatketaan Kilpeläisella, jota on nyt räkäisty naamaan ja vedetty matto hänen altaan. Tämä on kaikkea muuta kuin mitä Kekäläinen opetti. Seuran tulee olla jäsenilleen selkänoja ja tuki. Valtosta, Lämsää tai Semiriä ei uhrattu ja tulokset sen suhteen ylittivät kaikki odotukset. Toisaalta voidaan antaa Eeron mennä, mutta jos haaviin tarttuu vain "Backlund", ollaan vielä syvämmällä suossa kuin mitä oltaisiin Eeron kanssa.
2) Lähdetään maalivahtimarkkinoille ajatuksena hankkia Kilpeläiselle tandem/kirittäjä.
- Ongelma: Kirittäjää ei joko löydy tai taso ei ole riittävä. Toisaalta hinta voi olla suolainen.
- Seuraus: Joudutaan uuden maalivahdin flopatessa luottamaan Eeroon ja siihen, että tämän pää kestää. Aiemmin tästä ei ole ollut huolta, mutta nyt tilanne on toki toinen
All in all. Pitäisin itse Kilpeläisen joukkueessa ja antaisin hänelle ensi kaudella vastuuta. Näin hän näkisi, että häneen luotetaan. Totta kai hänen kanssaan tulee käydä suoria keskusteluja siitä, miten jatketaan. Rehellisyys maan perii tässäkin suhteessa, ja mikä tahansa ratkaisu Jokereiden maalivahtitilanteessa päätetäänkin tehdä, on Kilpi ensimmäinen, jolle siitä tulee kertoa. Kilpeläinen on ns. täydellisyyden tavoittelija, mistä syystä olen täysin varma, että hän soimaa itse itseään poffien tapahtumista enemmän kuin yksikään meistä muista. Olen myös aivan varma, että hän sisuuntuu tästä aallonpohjasta ja palaa huipulle entistä parempana. On syytä muistaa, ettei Eero ole aiemmin flopannut: Hän oli Ässissä "Ortio" ja viime kaudella loukkaantumisesta toivuttuaan maaginen. Tämä on vastaansanomaton fakta! Jokainen pelaaja tarvitsee uralleen paskan vaiheen. Ne, jotka pystyvät selättämään vaikeutensa ja tulemaan takaisin pää pystyssä, ovat niitä, jotka voittavat. Tämän voidaan todeta olevan totta todella monen loistavan pelaajan kohdalla. Kukaan joukkueurheilija ei kuitenkaan voi tulla parempana takaisin, mikäli hänelle ei anneta mahdollisuutta siihen. Itse haluan, että Jokerit on sellainen joukkue ja organisaatio, joka tavoittelee vain mestaruutta, mutta on samalla ihmiskasvoinen ja kärsivällinen (Keklu!). Potkujen antaminen ja nopean tien tavoittelu uusia "superpelaajia" jatkuvasti ostamalla kuuluu historiaan.
Kilpeläiselle voisi kuvitella olevan hyviä tandemeita tarjolla ainakin koodinimillä "Ore", "Hubl" tai "Wiikman".