Deko:
Kirjoitin jo aiemmin, että otanta Kilpeläisen Jokeriuran playoff-tasonnostoista on itselleni aivan liian kapea uskoakseni siihen. Yhden kerran perusteella ei voi tehdä mitään todennäköisyyslaskelmia. Samalla logiikalla on todennäköisempää, että HIFK voittaa Jokerit tämän kauden jokaisessa ottelussa, koska naapurin voitosta on näyttöä, meidän voitosta ei.
Vertailussa Bergenheimiin tai Eavesiin ei ole oleellista miesten liiga tai pelipaikka. Tarkoituksenani on sanoa, etten pohjimmillaan usko mihinkään "kevään miehiin". Ainakaan sillä tavalla, että runkosarjan otteilla ei olisi mitään merkitystä kevättä ajatellen.
En jaksa kiistellä nyansseista, mutta käytännössä kyse on siitä, että sinä teet runkosarjan ja playoffien välille jyrkemmän eron kuin minä. Itse näen sen veskarin kannalta yhtenäisenä jatkumona siinä missä sinä enemmän kahtena erillisenä jaksona. Sen pohjalta on ihan ymmärrettävää, että olen enemmän huolissani Kilpeläisestä kuin sinä.
Sen verran vielä viime kauden pudotuspeleistä, että Kilpeläinen oil hyvä. Voitti yhden sarjan 4-0 ja hävisi toisen 1-4. Siihen peilaten ei ole mitenkään "rankalla kädellä vähättelyä" sanoa miehen olleen vain hyvä. Loisti joukkueen mukana ja taipui joukkueen mukana.