Tällaisena wannabe-persuna pitää tästä olla eri mieltä. Oma näppituntuma on, että "persujen perusmassa" on enemmänkin yksityisellä sektorilla rahansa tienaava mieshenkilö, joka osuu siihen välimaastoon ettei tulonsiirtoja tule kohdalle, erilaisiin suoriin ja välillisiin veroihin menee jopa yli 60% tuloista ja toisaalta palkkaluokka ei riitä omien haaveiden toteuttamiseen. Ja jotka alkavat nyt kysellä mihin ne verotulot menee. Tästä lopulta kumpuaa persuihin liitetty maahanmuuttokritiikkikin, ei puhtaasta rasismista kuin murto-osalla.
EDIT: Bonuksena tohon perusmassaan laitan perheellisyyden, mikä (mitä ilmeisemmin, ei ole tutkimuksia linkittää) lisää turvatun tulevaisuuden kaipuuta ja sitä kautta pesäeroa liberaalista ajattelumallista.
Olen koko lailla samaa mieltä, persujen kasvava kannatus tulee niistä, joiden elämässä pienetkin muutokset kuukausittain käteen jäävän rahan määrässä todella tuntuvat. Silloin kuunnellaan mielellään sellaista tahoa, jonka mielestä veroja ei tarvitse korottaa kun leikataan jostain mikä "ei näy" äänestäjän arjessa. On se sitten todellinen vaihtoehto tai ei.
Tämä ryhmä on usein niin arjessaan kiinni, ettei jaksa/ehdi pohtia sen syvemmin asioiden välisiä yhteyksiä.
Eli ei se maahanmuuttokriittinen ryhmä sinänsä ole erityisesti kasvanut, eikä enää ole kovin merkittävä osa perussuomalaisten kannattajakunnassa.
Muuta persujen äänestäjiin usein liitetyistä määreistä: Eläkeläiset ovat Kokoomuksen ja Keskustan suurin äänestäjäryhmä, vaikka imago saattaa olla Persuja nuorekkaampi. Varmasti potentiaalisista äänestäjistä niitä mainostettuja puistojen miehiäkin on osa, koska joka tuutista toitotetaan että persujen äänestäminen on protesti. Sekin riittää monelle syyksi.
Eläkeläiset yhdistävät persut edelleen SMP:n perillisiin ja muistavat mitä sille tapahtui.
Noita protesti- ja "kosto"äänestäjiä lienee gallupeissa merkittävästi enemmän kuin itse vaalipaikoilla.
Liikkuvien äänestäjien määrä on kuitenkin merkittävä, ja on harmillista jos suuri osa siirtyy pelkän protestin/koston motiivilla puolueesta toiseen sen enempää miettimättä. Siirtyy sitten mihin tahansa. Parempi olisi äänestää puolueen sisällä sen linjan edustajaa, jonka kannalla itse on.