...
Soini on tyrmännyt porvarihallitukseen osallistumisen, mutta saapa nähdä mitä vaihtoehtoja sille on tarjolla. En usko, että Katainen hirttäytyisi keskustaan, on kokoomus sitten sijalla 1 tai 2.....
Herää epäilys, että onko Soini tyrmännyt kokoomuksen hallituskumppanina ihan vaan peliliikkeenä, että voi myöhemmin sanoa "ei me teidän kanssa olis leikitty muutenkaan". Hyvin todennäköistä on se, että Kokoomus on vaalien jälkeen suurin puolue ja PerSut toinen tahi kolmas. Riippumatta siitä, on kokoomuksella pallo hallitusneuvottelujen vetäjänä ja helppo on edelleen jättää Soini rannalle ruikuttamaan. Vihreät, svedut toinen demareista tai kepusta riittänee jatkossakin enemmistöhallitukseen.
Jos PerSut sattuisivat olemaan suurin puolue, niin siinähän sitä olisi ihmettelemistä kokoomuksella. Itse kokoomuksen vaalikampaniasta vastaavana ilmoittaisin välittömästi tavoitteeksi maahanmuuton ehtojen kiristämisen, pakkoruotsista eroon pääsyn, voisi joku kokkari jättää äänestämättä persuja.
Itse olen hyvin lähellä äänestää Halla-Ahoa. Kaveri ilmoittaa vaalisivuillaan vaaliteemoiksi:
- Maahanmuuttopolitiikka
- Aselain uudistus
- Kielilainsäädäntö
- Sananvapaus ja internet-sensuuri
Näistä kaksi viimeistä on hyvin lähellä itseä ja lienen Jussin kanssa samoilla linjoilla. Maahanmuuttoakin olisin viemässä Jussin toivomaan suuntaan, mutta en ehkä kuitenkaan pidä sitä kaikkein tärkeimpänä asiana kuten en myöskaan aselakia. Kokoomus on mielestäni kussut äänestäjien muroihin juuri noissa asioissa pidemmän aikaa. Ottaen huomioon vielä puoluekokouksen ristiriitaiset äänestykset kielilaista, niin voi jopa olettaa ihan ydin-kokoomuslaistenkin olevan kanssani samoilla linjoilla, joten ihmetellä sopii. Sokerina vielä pohjalla ruotsin opetusta lisäämään pyrkivä opetusministeri, niin kyllä on perinteisellä kokoomusäänestäjällä vaikeaa. Puhumattakaan monista täysin turhista, pääosin naiskiintiöllä hallitukseen tulleista, naisministereistä.
Oma suosikkini uudeksi hallitukseksi olisi kokoomuksen ja persujen hallitus höystettynä vaikka vihreillä, joista ei hirveästi ole haittaa, kuten ei myöskään kristillisistä. Nyt täytyisi enää tietää, että saammeko tuon hallituksen äänestämällä kokoomusta vai persuja.