Eduskuntavaalit 2011

  • 403 303
  • 3 300

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Virheellinen analyysi, sillä minulla ei ole paha olo.

Kyllä se siltä vaikuttaa ihan kirjallisen annin perusteella, en minä varsinaisesti sinun tietoista mielipidettäsi ollut kysymässä, koska itsesuggestion voima on yleensä vähintään kohtalainen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Kyllä se siltä vaikuttaa ihan kirjallisen annin perusteella, en minä varsinaisesti sinun tietoista mielipidettäsi ollut kysymässä, koska itsesuggestion voima on yleensä vähintään kohtalainen.

Toisin sanoen sinä tiedät minua paremmin, mitä minä oikeasti tunnen? Nyt siellä taidetaan jo flirttailla grandiositeetin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
toki sitten samaan aikaan kovaan ääneen nostaessa itseään jalustalle suvaitsevaisuuden äänenkannattajana kaikenlaista leimaamista ja yleistämistä vastaan.

Kyse on ennemminkin alla olevan artikkelin asioista.Ei siis Persuista sinänsä, vaan ilmiöstä, joka on osa myös Persujen menestystä, eli

"On ok olla dorka"

On ok olla dorka! | Ylioppilaslehti


"Netin ulkopuolella tehdään yleensä selvä ero tutkimustuloksen ja mielipiteen välillä. Netissä asiantuntijat ja muka-asiantuntijat pääsevät yhtä kovaan ääneen. Yhtäkkiä tieteellisesti aikaansaatu, vertaisarvioitu tutkimustulos muuttuu vain mielipiteeksi muiden joukossa. Ilmasto lämpenee, sanovat asiantuntijat ja tutkimustulokset. Se on teidän mielipiteenne, sanoo anonyymi keskustelija."


"Mutta me rakastamme noita kieltäjiä! He puhuvat ymmärrettävää kieltä eivätkä tiedejargonia, heidän argumentointinsa on ärhäkkää ja viihdyttävää. Netissä kysymys ei ole siitä, kenellä on hallussa oikeampi tieto. Netissä väittelyn voittaa se, jonka totuus pääsee esille ja joka kommentoi nokkelimmin."
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Toisin sanoen sinä tiedät minua paremmin, mitä minä oikeasti tunnen? Nyt siellä taidetaan jo flirttailla grandiositeetin kanssa.

No enhän minä niin sanonut, sanoin vain että kirjallisen ulosannin perusteella jonkinasteista henkistä pahoinvointia on havaittavissa. Vai yritätkö nyt väittää että ihmisen omiin arvioihin omasta mielentilasta pitää aina luottaa huolimatta siitä millainen kuva paistaa ulospäin ?
Vankiloissakin on varmasti paljon syyttömiä ihmisiä, jotka eivät satuttaisi kukkastakaan, jos vangeilta itseltään kysytään :)

Parempi "olla olematta" koskaan väärässä, kuin valehdella/muunnella totuutta, vai miten on Cube?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyse on ennemminkin alla olevan artikkelin asioista.Ei siis Persuista sinänsä, vaan ilmiöstä, joka on osa myös Persujen menestystä, eli

"On ok olla dorka"

On ok olla dorka! | Ylioppilaslehti

Vaikka ilmiö mistä artikkeli puhuu on sinänsä kyllä valitettavan tosi, sanoisin kyllä että Ylioppilaslehti ei ole se kaikista objektiivisin media tuossakaan asiassa. Ensinnäkin se perustaa jutun alussa olevan kappaleen toisen toimittajan subjektiiviseen kuvaukseen yksittäisestä tapahtumasta, tapahtumasta jonka kulusta on kyllä esitetty myös toisenlaisiakin kuvauksia (mikä sitten on totuus on oma asiansa, mutta juuri se että tässä mennään vain yhden tahon näkemyksen pohjalta tavallaan alleviivaa koko artikkelin sisältöä...) ja toiseksi sitten tekee jonkinlaisia suurempia päätelmiä siitä tyyliin
"Ministerikandidaatiksi arvotettu ehdokas ei osaa puhua valtiontaloudesta".

Onko tuo sitten sellaista intellektuellista journalismia, vastapainona dorkuudelle, ota siitä selvää. Artikkelin loppuosa taas on sinänsä kiinteämmällä pohjalla, mikä ehkä kertoo enemmän juuri toimittajan oman mahdollisen ideologian vaikutuksesta artikkelin sisältöön alun osalta kuin siitä onko nyt esim. Halla-ahon vaalikampanja vertailukelpoinen rokotussalaliittolaisten kanssa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
No enhän minä niin sanonut, sanoin vain että kirjallisen ulosannin perusteella jonkinasteista henkistä pahoinvointia on havaittavissa.

Ihminen arvostelee perussuomalaisia sivistyksen ja tiedon halveksunnasta —> varjo ilmoittaa näkevänsä kyseisen ihmisen voivan tietämättään huonosti. Päätelmäketju tämäkin, tottakai, mutta aika hassu. Jos joskus tarvitsen pätevää psykoanalyytikkoa, en ehkä ihan ensimmäisenä käänny varjon puoleen, enkä oikein osaa suositella muillekaan, näytöt ovat aika heikot. Tässä tapauksessa myös "das Unbewusste" on ymmärretty kovin pinnallisesti, jos ollenkaan. Ei jatkoon.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ihminen arvostelee perussuomalaisia sivistyksen ja tiedon halveksunnasta —> varjo ilmoittaa näkevänsä kyseisen ihmisen voivan tietämättään huonosti. Päätelmäketju tämäkin, tottakai, mutta aika hassu. Jos joskus tarvitsen pätevää psykoanalyytikkoa, en ehkä ihan ensimmäisenä käänny varjon puoleen, enkä oikein osaa suositella muillekaan, näytöt ovat aika heikot. Tässä tapauksessa myös "das Unbewusste" on ymmärretty kovin pinnallisesti, jos ollenkaan. Ei jatkoon.

Niin, sitä arvostelua kun voi tehdä monella tapaa. Rauhallisesti asiaan suhtautuva (tai rauhoittunut) ihminen arvostelee perussuomalaisia sivistyksen ja tiedon halveksunnasta, tunnekiihkoinen voisi vaikka puhua debiileistä runkkaamassa peräkammarissa.

Kaikkihan on vain kiinni siitä millaista keskustelua oikein hakee, käytetyt kielikuvat ovat aika avainroolissa tässä ja myös siinä millaiseksi keskustelu muodostuu, sitä niittää mitä kylvää (paitsi sillä muutoksella että sitten aivan varmasti ollaan niiiiiiiin loukkaantuneita ja ylemmyydentuntoisia jos joku raukkaparka alkaa raivota visvalaisille hyysäreille). Samalla lailla jos joku persu alkaisi puhumaan neekeriloisten potkimisesta vittuun Suomesta, niin tämä herättäisi hieman erilaisen reaktion kuin maahanmuuttajien sosiaalitukisidonnaisuuden selvittäminen osana kansallista strategiaa maahanmuuton kulurakenteen hallitsemiseksi. Mutta jos et näe näissä mitään eroa, niin jatka vain valitsemallasi tiellä.
 

Cube

Jäsen
Parempi "olla olematta" koskaan väärässä, kuin valehdella/muunnella totuutta, vai miten on Cube?
En siitä niinkään tiedä, koska en noin toimi. Oletuksia kylläkin teen aika ajoin, kuten sinäkin esim. juuri tässä Maple Leafin tapauksessa. Vai mitä?

Väärässä olen taas ollut usein.

Niin, sitä arvostelua kun voi tehdä monella tapaa. Rauhallisesti asiaan suhtautuva (tai rauhoittunut) ihminen arvostelee perussuomalaisia sivistyksen ja tiedon halveksunnasta, tunnekiihkoinen voisi vaikka puhua debiileistä runkkaamassa peräkammarissa.
Väitätkö nyt siis, että Maple Leaf olisi toiminut noin vai mistä moinen heitto keskusteluun eksyi?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niin, sitä arvostelua kun voi tehdä monella tapaa.

No sanoppa kuule muuta. Tuossa alla nyt pieni otos eräiden vaalivoittajien ketjusta muutaman viime päivän ajalta:

Mutta on se ymmärrettävää että aatteen palossa totuus voi jäädä toiseksi.

Yliarvioin selvästikin ketjun lukijoitten internet-yleissivistyksen, joten vastedes pitää käyttää yksinkertaisempia esimerkkejä.

Ja vaikka harhaisessa mielessäsi veitkin..

joka kerta kun jengi jauhaa PS:n äänestäjien olevan kouluttamattomia duunarijuntteja vain todeta "niin, mitäs asiaa sinun väitöskirjasi käsittelikään"

Eli kuten sanoit:

Kaikkihan on vain kiinni siitä millaista keskustelua oikein hakee, käytetyt kielikuvat ovat aika avainroolissa tässä ja myös siinä millaiseksi keskustelu muodostuu

Sinällään itselleni on aika yhdentekevää tämä teidän keskinäinen nettipippelien mittailu, mutta kuten jo fiksuna miehenä ennen minua kirjoitit:

sitä niittää mitä kylvää

Ei siinä, jatkakaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Rauhallisesti asiaan suhtautuva (tai rauhoittunut) ihminen arvostelee perussuomalaisia sivistyksen ja tiedon halveksunnasta, tunnekiihkoinen voisi vaikka puhua debiileistä runkkaamassa peräkammarissa.

Nyt taitaa sinulla tunnekiihko vyöryä pahasti analyyttisen rauhallisuuden yli, koska minä en ole koskaan kirjoittanut perussuomalaisten olevan peräkammareiden debiilejä runkkareita. Jos olet lukenut tekstistäni tällaista, taitaa se kertoa enemmän sinusta kuin minusta.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
No sanoppa kuule muuta. Tuossa alla nyt pieni otos eräiden vaalivoittajien ketjusta muutaman viime päivän ajalta:

Jos tarkoitat tällä vaalivoittajien ketjulla Perussuomalaisia, niin onko sulla jotain inside-tietoa ennakkoäänistä? Kiinnostaisi kyllä tietää, koska minun tietääkseeni äänet lasketaan vasta sunnuntaina 17.4. Tässä vielä kukaan mikään voittaja ole.

Toisaalta yksi lisäpaikka riittää vaalivoittoon, joten uskon vahvasti ainakin tuohon. Kyllä se on suuri mysteerin laukeaminen, kun ensimmäiset tulokset julkaistaan. Itse pitäydyn omissa tavoitteissani ja 10 prossaa & Vihreitä kuokkaan, niin homma on mennyt enemmän, kuin hyvin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
YLEN Jälkiviisaista kuulin Mari Kiviniemen lausunnosta, jonka mukaan "leikkaukset ensi vaalikaudella ovat 0 €, jos käy hyvin". MTV3 (linkki vie jonnekin, mihin ei pitäisi mennä) vahvistaa lausunnon suunnan. Sanatarkkaa lainausta en nyt katsonut YLEN vaalitentistä, täytyy katsoa myöhemmin.

Lausuntona tuo ihan käsittämätön, miten kukaan voisi siihen edes uskoa. Noin hyvin ei käy, vaikka Viking-loton voitto tulisi Suomeen. Pahoin pelkään, että Keskusta saa liikaa ääniä tuosta huolimatta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kyllä Kiviniemi ilmoitti jo aiemmin että leikkaukset ovat 0 - 2 miljardia euroa.
Muttei tiennyt mistä leikkaavat, änkytti vain mistä eivät leikkaa.

Tämä siis toinen niistä vastuunkantajista.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
En siitä niinkään tiedä, koska en noin toimi. Oletuksia kylläkin teen aika ajoin, kuten sinäkin esim. juuri tässä Maple Leafin tapauksessa. Vai mitä?

Oletuksista yleensä mainitaan, mutta jos esittää toisen esittäneen väitteen jota toinen ei ole esittänyt, se on lähinnä valhe.

Väitätkö nyt siis, että Maple Leaf olisi toiminut noin vai mistä moinen heitto keskusteluun eksyi?

No kyllä ainakin itse näen, että jos itse asia oli kritisoida persujen sivistystason puutetta runkkaavat debiilit kielellisenä kuvana sellaisesta Suomesta jollaiseksi persut Suomea yrittävät ML:n mukaan muuttaa ampuu vähän yli.


cottonmouth, enhän minä tässä missään vaiheessa väittänyt olevani mikään esimerkillinen yksilö, päin vastoin, tässä asiassa (politiikka yleisestikin) monella ovat tunteet niin pinnalla että provosointi on varsin hauskaakin. Mutta Maple Leaf ensin erityisesti toi esille persufanien verbaaliset metaanipäästöt ja sitten jatkoi kielellisesti samalla linjalla, niin tällöin katson että kyse on vähän kaksoisstandardeista.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Nyt taitaa sinulla tunnekiihko vyöryä pahasti analyyttisen rauhallisuuden yli, koska minä en ole koskaan kirjoittanut perussuomalaisten olevan peräkammareiden debiilejä runkkareita. Jos olet lukenut tekstistäni tällaista, taitaa se kertoa enemmän sinusta kuin minusta.

Väitinkö minä sinun sanoneen perussuomalaisten olevan peräkammareitten debiilejä runkkareita?

Luetaan se viesti nyt tarkemmin, tarkoitus oli vain verrata kahta erilaista tekstityyliä millä voidaan ilmaista asioita.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Helsinkiläinen hetero-äänestäjämies, jonka suonissa virtaa punainen veri, kuten Johanneksella, voi unohtaa kaikki vaalien asiakysymykset kokonaan. Miksi. Voin paljastaa asian. Paljon tärkeämpää miehelle kuin EU-ongelmat, budjettivajeet, Ruotsin kielen tilanne ja muu joutavanpäiväinen, on se, että Valta on sellaisella naisella, jota olisi helppo rakastaa. Johannes on jo onnellisesti naimisissa ja ei kärsi rakkausvajeesta, mutta minusta Suomen suurin ongelma ei ole budjettivaje tai joku muu tyhjänpäiväinen asiakysymys, vaan se rakkauden vaje, josta kanssaihmiset oireilevat päivittäin, kun näen heitä Helsingin kaduilla. Nyt käytänkin "Let Love Rule"-menetelmää ja listaan ehdokkaita Helsingistä, joita äänestää. Menkää hyvät miehet vaalimainosten eteen ja unohtakaa osaavanne lukea hetkeksi. Avatkaa silmänne ja katsokaa vain kuvia. Päästäkää ajatus liikkeelle ja löydätte varmasti paljon äänestettävää. Tämän tehtyänne huomaatte, että Suomen ongelmat saivat erilaisia sävyjä, linnut laulavat ympärillänne heleästi ja ihmiset hymyilevät toisilleen ystävällisesti. Kaikki on kaunista kuin naisvaaliehdokas Helsingin vaalipiirissä. Ihana nainen, jota äänestät, osaa käyttää kansanedustajan, ministerin, jopa pääministerin Valtaa sinuun eduskunnassa ihan yhtä hyvin kuin se henkilö tai puolue, jonka olet valinnut asiakysymysten pohjalta.

Kok
Fatbardhe Hetemaj,
Laura Räty,
Sari Sarkomaa,
Nina Suomalainen
Jaana Pelkonen
Krist
Heini Röyskö,
RKP
Päivi Storgård;
Kepu
Mari Kiviniemi; valta, seksi, äly. Rintamahyökkää kolmelta kaistalta, vastustamattomasti.
Sanna Lehtinen
Vas
Kirsi Pihlaja
Pers
Laura Jokela
Maria Landen
SDP
Nasima Razmyar
Päivi Torsti
Vihr
Anni Sinnemäki
Tuuli Kousa
Emma Kari

Varmasti on paljon muitakin naisia, joita mies saattaisi äänestää, jos olisi useampia ääniä kuin yksi käytössään, mutta menkää katsomaan kuvia, leikkikää hetki lukutaidotonta ja löydätte valon sille kysymykselle, kenelle haluan jättää Vallan elämääni kansanedustajan roolissa 2011-15. Mari Kiviniemeä käytän esimerkkinä kuinka voi analysoida miehenä naishenkilöitä, jotka haluaa valtaan Suomen eduskunnassa, jos äänestää esim. Kepua. Itse en äänestä Kepu-puolueen ehdokkaita, mutta on minulla silmät päässä kepulaisenkin ihanan naisen kuvan edessä ja toistan, olen onnellisesti naimisissa huhtikuussa 2011 ja en itse etsi lisärakkautta elämääni.

Asiakeskustelu ja sen käyttäminen metodina, on niin onnetonta suossa tarpomista, että esitän yhden vaihtoehdon koko Suomen miehille omissa vaalipiireissään etsiä itselleen sopiva ehdokas, jota äänestää, käyttäen Helsingin vaalipiiriä 2011 esimerkkinä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hesarin vaalikonedatasta graaffista analyysiä. Erittäin mielenkiintonen IMO

Loitto | Suomen poliitikkokartta vaalikonevinkkelistä
Ehdottomasti mielenkiintoinen tutkimus, mutta mielestäni siinä kaikkein mielenkiintoisinta on, että tulos on noinkin odotettu. Puoleet ovat sijoittuneet juuri niille paikoille minnekä ne on periteisesti sijoitettukin ja yksittäistenkin ehdokkaiden sijainnit ovat odotettuja (esim Vihreistä Kokoomukseen loikannut Meri-Kukka Forselius erottuu selvästi). Vaikka tuossa jutussakin on kommentoitu tuota Vihreät, Kokoomuksen puisto-osasto läppää, niin eihän siinä ole koskaan mitään järkeä ollutkaan.
Tutkimuksen perusteella PerSut todellakin ovat konservatiinen junttipuolue kuten kaikki ovat toki tienneetkin.

Jos nyt jotain pientäkin yllättävyyttä tutkimuksesta hakee, niin melkein se olisi Kokoomuksen ja Keskustan noinkin iso ero. Puheet Keskustakokoomuksesta eivät ole kuitenkaan olleet tuulesta temmattuja. Tai sitten pitää katsoa puolueiden kohdon näkymyksiä. Ainakin Kiviniemen ja Kataisen henkilökohtaisia sijoitukset (löytyvät helpoiten kun valitsee vain nuo puolueet ja täpän 2007-10 edustajat) ovat suhteellisen lähellä toisiaan, molemmat nuorina ihmisinä hyvinkin liberaaleja ja suht.oikeistolaisia puolueensa keskiarvoihin nähden.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Velkaa velan päälle, onko siinä mitään järkee?
http://www.youtube.com/watch?v=dag7zxJTp9w
Ihan hyvin Portugali ja muut roisisvaltiot joutaa konkurssiin.

Noh, nykyinen pankkijärjestelmä on mahdollistanut talouskasvun juuri sillä, että rahaa on lainattu ilman täysarvoista vakuutta eli pelkällä luottamuksella lainaajan maksukykyyn.

Täten, se hyvinvointi josta nyt nautitaan on peräisin tästä järjestelmästä. Toki myös nykyisistä ongelmista moni on peräisin tästä, koska hyvinvointi on mahdollistanut holtittoman väestönkasvun.

En menisi syyllistämään Portugalia ja muita itsensä nurkkaan lainanneita valtioita sen enempää, melkein kaikki me sitä samaa teemme. Niin valtiot kuin kansalaisetkin. Ja saman touhun hedelmistä nautimme työpaikkojen ja tavaran muodossa. Huono se on syötyä lounasta haukkua.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minusta Kreikka on ainoa, joita pitäisi vähän rangaista, koska siellä väärennettiin systemaattisesti EU:n pyytämiä tilastoja, tietäen itse mitä tehdään koko ajan. Heitä en auttaisi Suomena. Ne auttakoon Kreikkaa, joilla on kaikkeen varaa, kuten huijareiden elintason ylläpitämiseen ennallaan.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tutkimuksen perusteella PerSut todellakin ovat konservatiinen junttipuolue kuten kaikki ovat toki tienneetkin.

Tosin siinä "liberaali-konservatiivi -akselilla" olleita kysymyksiä ei ole aivan täysin tämän jaon perusteella arvotettu, vaan vihreiden kannattamia asioita on pidetty liberaaleina ja persujen kannattamia konservatiivisina. Kuten pakkoruotsi on määritelty liberaaliksi, vaikka itse pitäisin valinnanvapautta enemmän liberaalina ja muutosvastarintaa konservatiivisena. Toisaalta mukaan on otettu myös pari kysymystä, jotka kuuluisivat vasemmisto-oikeisto -akselille eivätkä liberaali-konservatiivi -akselille.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka minä olenkin turpaan lyömisestä puhunut, niin eihän se mikään rangaistus ole että lainaehdoissa edellytetään kyseisten valtioiden leikkaavan tuhlaustaan (tai vaihtoehtoisesti esim nostamaan yritysveroaan). Sehän on vain tae sille, että he pystyvät takaisinmaksusta huolehtimaan eli vastuunalasta toimintaa lainaajan taholta. Ja tarpeellista tämä on vain siksi kun kyseiset apinat eivät selvästikään ole kykeneväisiä omia talouksiaan hoitamaan.
Kreikka tosiaan jonkinlaisen rangaistuksen ansaitsisi, mutta nyt on vähän huono aika rangaista ja myöhemmin annettavat takautuvat rangaistukset eivät oikein ajaisi asiaa, joten jääköön nyt tuomittamatta, kun syylliselle on tapauksesta muuten ollut kohtuullisen paljon haittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös