Nyt tänään vaalien edellispäivänä toi läheinen kauppakeskus itäkeskus oli aivan täynnä kaikenmaailman ehdokkaita. Joka kulmalla oli joku hörhö jakamassa lippuja ja lappuja. En mä tiedä onko tää mun käytös ihan normaalia, siis kun mä menin tollona pällistelemään sinne ja kuuntelemaan jokaisen ison puolueen vaalipropagandaa.
Kokoomusta mä en paljoakaan nähnyt siellä, tai itseasiassa mä taisin olla hieman eri aikaan siellä kun ne. Muutenkaan ne kokoomuksen isot jehut ei just tuolla kauppakeskuksessa tainnut tänään kävästä.
Keskustapuolue siellä kyllä oli, ja itse se kurosen ex-mieskin siellä seassa näkyi olevan. Keskustan aikaan siellä oli kyllä ihmeen vähän yleisöä. Tuli mieleeni että onkohan se nyt telkussa pyörivän itiksessä kuvatun lääkefirman(?) mainoksen mies kepulainen. Noh mutta, yks keskustan naispuoleinen ehdokas alkoi mulle juttelemaankin jotain. Kyllä mä sen naaman tunnistin, mutta nimeä en silloin keksinyt. Netistä senkin sitten katoin himassa että kuka se oikein oli. Tai ei me sen kummemmin mitään jutteltu, se sanoi mulle jonkun pitkän ja hienon lauseen, johon mä vastasin että ÖÄÄÄÄ, sitten se antoi mulle jonkun mainoksen käteen ja jatkoi sen jonkun asian kertomista, johon mä vastasin että ÄHHHH ja lähdin kävelee pois. Pääsenköhän mä nyt lööppeihin tai jotain kun mulla oli tollainen kanssakäyminen kansanedustajan kanssa. Tai itseasiassa mä en ole vielä nyt illallakaan saanut sitä naista mielestäni. Kyllä se vaan on niin että valta on seksikästä.
Noh, seuraavaksi oli SDP.n vuoro, ja nehän veti kunnon shown. Hieman ennen tätä kun kävelin siellä kauppakeskuksen käytävällä, niin sattumoisin jouduin johonkin saattueeseen jossa yhtäkkiä alettiinkin huutamaan yhteen ääneen että eero, eero, eero, ja että eero on uusi pääministeri, pääministeri jne. Noh sitten kun se ihmismassa pysähtyi, niin mä huomasin että joku tv-kamera kuvaa siitä sivulta just mun kohdalta ja noin 30 sentin päässä mun naamasta. Ei oo kyl kukaan sukulainen soittanut että olisin päässyt kymppiuutisiin tai muutakaan vastaavaa. Silloin olis varmaan mennyt perinnönjako uusiksi samantien. Se yks näyttelijäkin siellä näkyi olevan joka näyttelee itsevaltiaissa sitä paavo lipposta, mutta se vaan oli nyt ihan livenä tuolla eikä piirrettynä. Noh, mutta siitä SDP.n tapahtumasta mulle tuli heti mieleen joku uskovaisten käännytys messu tms. Onko sinusta koskaan tuntunut että sinulla ei ole tarpeeksi rahaa johonkin? Ööö, no jaa, kyyyllä on. Oletko sinä koskaan joutunut jonottamaan kauan päästäksesi esimerkiksi lääkärin vastaanotolle? Öööö, no joo pari kertaa. Onko sinusta koskaan tuntunut että kukaan ei välitä sinusta tai sinulla ei ole ystäviä? Ööö, tota tota. Me kaikki olemme sinun ystäviä. Paavo ja Eero ovat sinun uusia ystäviäsi. Me välitämme sinusta. Jee! No ei se nyt ihan noin mennyt mutta melkein.
Se räppäri Steen1.kin näkyi siellä hengailevan ja nyökkyvän. Vielä kun olis pikku g näkynyt niin ne olis voinut vetää siellä lavalla sellaisen tv-chatista ja varsinkin viikko sitten telkussa tulleesta eminem leffasta tutun räpäytys-kisan, niin oltain nähty ja kuultu onko niistä tosipaikan tullen mihinkään, ja siis mitä kaikkea ne tietävät toistensa äideistään.
Oli muuten hassua nähdä itiksessä kävelevän sellaisia ihmisiä, joilla oli lähes jokaisen puolueen ilmapallot kädessään. Tai no, ehkä ne vaan oli poliittisesti sitoutumattomia. Ja ehkäpä osa mummoista äänestää sitä puoluetta, kenen tarjoamassa kahvipullassa oli eniten rusinaa.
Ai niin, se vasemmistoliiton mariannekarkki maistui kyllä erikoisen hyvältä. Mitähän siinä oli. Sitä SDP.n tarjoamaa kahvia mä en kehdannut mennä siihen tiskille hakemaan spurgujen sekaan. Joku SDP.n mies yritti tarjota mulle ruusuakin, hemmetti sentään. Mun mielestä homopareille ei pitäis antaa adoptio-oikeutta, ja tollainen mies-miehelle suoramainonta tuntui vähän hassulta. Kokoomuskin olis vissiin kahvit tarjonnut, mutta oliskohan siinä pitänyt mennä bändäriksi sinne niiden keikkabussiin. Pressanvaalien aikaan mä menin sellaiseen lankaan, ja siellä mulle ruvettiin puhumaan politiikasta. En kyl ikinä ennen ollut vetänyt yhtä nopeasti kahvikupillista huiviin kuin silloin. Sulloin mulla tais sattumoisin olla jotkut suht fiksut vaatteetkin päällä, ja siitä ne vissiinkin taisivat mua luulla joksikin tärkeäksi. Kyl mä nytkin kattelin siinä vieressä kun jotkut rohkeat meni sinne asuntovaunuun, sitten se kärry heilui jonkun aikaa, mutta kyllä se sama jamppa tuli uloskin sieltä. Mitä ne oikein tekee siellä.
Tai itseasiassa ei ne kahvit olis olleet puolueiden tarjoamia, vaan JUST SINÄ veronmaksajana olisit sen mulle tarjonnut, hähhähhää.