Vaalit 2007?
Vaalit tulevat ja vaalit menevät, mutta yksi asia on varma. Mikään ei muutu. Se on valitettavaa ja vaikka kuinka paljon tahtoisi ja rukoilisi, että jonkin saisi aikaan muutoksen, niin sitä ei tapahdu. Noh, ei ainakaan lähitulevaisuudessa. Kiistelemme siitä, että pitääkö lusikan olla lautasen vasemmalla vai oikealla puolella. Minä en kiistele. Minä haluan heittä helvettiin lusikan, lautasen ja koko pöydän. Nämä meidän "julkiset keskustelut" ovat pientä näpertylyä, kun on oikeasti asioita, jotka eivät toimi.
Se, mikä ei toimi on meidän rakas hallitus. Hallitus, joka näyttää nyt suht vaarattomalta ja lutuselta, sisältää ehkä Suomen vaarallisempia ihmisiä. Kyllä, talous nousee ja kaikki hymyilee entistä enemmän. Jee.
Anna Perho kirjoittaa hyviä kolumneja City-lehdessä. Tässä ote hänen kolumnistaan City-lehdestä 11/2006
"Hei, olen ravintoterapeutti ja sanon, että me kuollaan. Ainoo tapa pelastua on liittyä Painonvartijoihin, jossa kaikilla on niin saatanan mukavaa. Ihanaa kun Aino sai laihdutettua 300 grammaa, me juhlittiin sitä syömällä isot palat lastulevyä, kun siinä ei oo kaloreita tai makua. Sitä en osaa sanoo, mitä me tehdään pidennetyllä elinajalla, kun meidän elämä on nyt jo näin väsynyttä"
Rakas hallituksemme on painonvarjitamme. Se pakottaa meidät syömään lastulevyä, jotta voimme elää pidempää, turvallisemmin, iloisemmin jne. Valitettavasti, joku on keksinyt, että kahdenlaisia ihmisiä. Yleensä ihmiset ovat turmeltuneita, huonoja ja paskoja. Onneksi on olemassa ihmisiä, kuitenkin, jotka tietävät mikä on hyvää elämää ja ovat valmiita auttamaan ja pelastamaan näitä kadotettuja. Hups, sitten syntyi SDP. Tuo hyvien ihmisten superliittymä, joka tietää aina täydellisesti, että mikä on oikein.
Sitten on keskusta, tuo vanhollisuuden ja kankeuden perikuva, SDP:n sielunkumppani, piirun verran oikealle. Kaikkea tätä yhdistää hirveä pelko satunnaisuutta kohtaan. Kaikki pitää voida suunitella etukäteen. Mikä olisi hirvittävämpää kuin, että sattuisi joku onnettumuus, jossa kymmenet loukkaantuvat ja tätä on seurannut joku hassu pieni satunnainen tapahtuma.
Elämä on satunnaista. Jos satunnaisuus poistetaan, elämä kuolee. Meistä tehdää koneita. Rakas hallitus tekee meistä koneita ilman intohimoa, tyytyväisiä, jossa voimme ikuisesti iloita ja hymyillä. Valitettavaa, on, että he ei itse tajua sitä. Pienet purot tekevät suurta tuhoa yhdessä ja hups, kohta ihmiset ovat kadonneet maapallolta.
Valitettavaa, toki jatkakaa keskustelua lusikoista, natosta, opintotuen indeksisidonnaisuudesta. Mikään ei muutu.