No ei varmaan ole, eikä jotkut 0,5 - 1 miljardin veronkorotukset tasaisesti jaettuna tuntuisi oikeasti juuri missään. Itse olen ajatellut vähän sitäkin, että pitäisikö jo hävittäjähankintaa vartenkin nostaa hieman verotusta. Tarpeellinen, mutta huiman kallis hankinta, miksi se pitäisi saada rahoitettua perusbudjetilla muualta nipistäen? Iso ongelma tietysti se, ettei verovaroja voi korvamerkitä kovin helposti.Itse en näe kyllä ongelmaa siinä, että listaamattomien yhtiöitten osinkojen verotusta hieman kiristettäisiin. Toki täältä nyt tulee joku paskamyrsky vastaan, mutta 2% ylöspäin olisi ihan kelvollinen vielä.
SAK:n paketissa oli törkyistä se 100 % kohdistuminen vain yrityksiin ja suurituloisiin. Ymmärrän, jos kannattaa tulojen tasaamista ja suurta veroprosenttia ja saamapuolella vahvaa hyvinvointivaltiota. Kyllä silloin pitäisi kaikkien osallistua, eli myös pieni- ja keskituloisille korkeat prosentit, se hyvä tulisi heillekin muuta kautta kuin suoraan palkasta. Tuo esitetty on jotain todella irvokasta. Kuten tuolla edellä kirjoitin, tasaisemmin jaettuna verotusta voisi hieman varmaan nostaakin, mutta ei pelkästään työn tarjoajien selkänahasta.