Dokaatko jouluaattona?

  • 110 810
  • 915

Dokaatko jouluaattona?

  • Totta munassa. Perseet olalle!

    Ääniä: 195 16,0%
  • Voin maistella, en kuitenkaan juovu.

    Ääniä: 661 54,3%
  • Ei.

    Ääniä: 362 29,7%

  • Äänestäjiä
    1 217

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Viinejä erivärisiä, kossua sillille ruokapöydässä, sitten jokunen whisky, ja siinä se on.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sivistyneesti. Äskettäin juotiin puoliksi englantilaisen Fuller’sin panimon vuosikertaolut, Vintage Ale 2020. Sopi loistavasti jouluruoan kanssa. Saunan päälle nautitaan taas laadukas englantilainen DIPA.

Lisäksi tässä on otettu jälkiruoaksi pienet lasilliset portviiniä. Totesin, että minähän jopa pidän tästä juomasta. Punaviini tuppaa närästämään, ja valkkarikin joskus. Portviiniä toki nautitaan pienemmät lasilliset, mikä ehkä selittää sen, miksi tästä ei samaa seurausta ole tullut.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sivistyneesti. Äskettäin juotiin puoliksi englantilaisen Fuller’sin panimon vuosikertaolut, Vintage Ale 2020. Sopi loistavasti jouluruoan kanssa. Saunan päälle nautitaan taas laadukas englantilainen DIPA.

Lisäksi tässä on otettu jälkiruoaksi pienet lasilliset portviiniä. Totesin, että minähän jopa pidän tästä juomasta. Punaviini tuppaa närästämään, ja valkkarikin joskus. Portviiniä toki nautitaan pienemmät lasilliset, mikä ehkä selittää sen, miksi tästä ei samaa seurausta ole tullut.

Itse olen vasta vanhemmalla iällä löytänyt portviinin, joka oli kyllä mukava kokemus. Tänään sitä ei löydy kokoelmista, mutta sitä täytyy tulevaisuudessa hankkia lisää, koska pidin mausta. Tänään luvassa on kuitenkin punaviiniä ja olutta. Vaimon kanssa on tavallisesti juotu pullo punaviiniä kahdestaan ja jos on oikein innostuttu niin toinenkin pullo samaan yöhön. Punaviini maistuu, vaikka olen myös vahva olutmies.

Eli alkoholia tulee siis nautittua jouluaattona, mutta vasta sitten kun viisi alaikäistä lasta on saatu nukkumaan. Voi mennä myöhäänkin, koska on jouluyö jos se nyt mistään muusta yöstä eroaa. Eikä huomenna ole kummallakaan töitä, joten sekään ei hidasta tahtia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen vasta vanhemmalla iällä löytänyt portviinin, joka oli kyllä mukava kokemus. Tänään sitä ei löydy kokoelmista, mutta sitä täytyy tulevaisuudessa hankkia lisää, koska pidin mausta.

Itselläni portviini on ollut juoma, jota olen juonut jostain syystä tietyssä tilanteessa, eli teatterissa käydessä väliaikajuomana. Mutta en minä silloin ole kiinnittänyt huomiota niiden lajikkeeseen tai tyyliin. Tämän viinin (Portal 6 Barrells Tawny Reserve) ostin puhtaasti Alkon kuvauksen perusteella. Ja kyllä tämä kuvaus meni hyvin kohdilleen. Oikein hyvä valinta jälkiruokaviiniksi joulupöytään

Pitää näitä ”Porttoja” kyllä alkaa harrastaa enemmänkin. Olen jättänyt tutustumatta näihin pitkälti siksi, että arvelin näidenkin närästävän punkkujen tapaan. Olin onneksi väärässä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eipä voi sanoa...
Ennen saunaa yks' pikku tölkki kaljaa, saunassa yks' lonkero, ruualla lasillinen valkkaria kalojen kanssa ja punkkua kinkulle. Varmaan tässä illan kuluessa kurkkaan Kraken-pulloon, tummaa vähän toffeen makuista rommia. Olisi jääkaapissa vielä jouluoluttakin, vahvaa tummaa, hieman makeahkoa nestettä, jota joutunee sitäkin vielä nauttimaan.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Itselläni portviini on ollut juoma, jota olen juonut jostain syystä tietyssä tilanteessa, eli teatterissa käydessä väliaikajuomana. Mutta en minä silloin ole kiinnittänyt huomiota niiden lajikkeeseen tai tyyliin. Tämän viinin (Portal 6 Barrells Tawny Reserve) ostin puhtaasti Alkon kuvauksen perusteella. Ja kyllä tämä kuvaus meni hyvin kohdilleen. Oikein hyvä valinta jälkiruokaviiniksi joulupöytään

Pitää näitä ”Porttoja” kyllä alkaa harrastaa enemmänkin. Olen jättänyt tutustumatta näihin pitkälti siksi, että arvelin näidenkin närästävän punkkujen tapaan. Olin onneksi väärässä.

Ferreiran "portto" on kyllä leipäjuuston ja lakkojen kanssa menestys. Just nautin annoksen ja kyllä teki eetua, Hyvä portto on kuin konjamiini, lärvejä siitä ei voi vetää.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Ruuan kanssa juotiin viiniä. Saunassa ja saunan jälkeen saunaoluet. Siihen se jää.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lounaalla otin pari lasia punaviiniä, ja sitten kun joulukuusta ruvettiin koristelemaan, nappasin viinit mukaan ja pakenin. Täälläpäin maailmaa joulua juhlitaan enemmän vasta huomenna, joten vielä kerkiän napautella pohjia. Kirkkaaseen en ole koskenut - se saa toimia huomisen pääesiintyjänä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lasi italialaista laatuviiniä ja päälle pieni pullo Bad Elf britti Ipaa. Ei pöllömmän makuista makusilmukoilleni.
 

J.Petke

Jäsen
Monta joulua mennyt varmaan kahdella viinilasillisella ja yhdellä oluella. Tänä vuonna tuli muutto juuri ennen joulua ulkomaille ja täten matkustaminen vanhempien luokse on turhan riskialtista (riskiryhmä, karanteeni yms.), joten tämä joulu menee puolison kanssa omissa oloissa ja kohta tässä on jo mennyt pullo Amaronea ja Ron Zacapa XO olisi vielä odottamassa. Mitään erityisiä jouluruokia ei ole pöydässä (pl. päivällä riisipuuro ja joulutortut), vaan enemmänkin mennään arkiruoalla. Huomenna sitten jos olisi joku laaturavintola auki, niin voisi mennä ökyillalliselle.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
4 erillaista Fat Lizardin tuotetta odottaa jääkaapissa. Sitten ostin vielä yhden olikohan tanskalainen olut.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Pari saunakalijaa ja punaista viiniä.

Ehkä brandyä vähäsen. Niin ja ylennyttä luutnantti Clinton Morganiakin vois ottaa. Kapteenia siis.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Illan viides jakso Mandalorianin toista kautta, pari x GT, olutta ja yks jerrycola. Kyl tää tästä vielä lähtee
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lager-bulkki lohen loimutuksen yhteydessä, toinen savusaunan kylpykuntoon laitossa, lasi työnantajan lahjapunkkua ruoan kanssa/päälle (ei ollut juojan viini) ja illasta puoliväkisin vähän tuhdimpi suolaisenmakea pienpanimo-olut. Mieli olisi tehnyt enemmän, mutta tyyny vie voiton. Ehkä huomenna ne hamstratut savu- sekä jouluoluet ja portviinit kera suklaan.
 

444

Jäsen
Loppuu aatosta tunnit kesken, eli ei ehdi edes aloittaa dokaamista. Vähän mietin, että josko lasillinen punkkua nyt tässä vaiheessa, kun pääsi sieltä kakofoniasta takaisin kotiin. Mutta eiköhän sekin jää. Onhan tässä elämässä vielä toivottavasti aikaa ottaa pienet varovaiset myöhemminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös