Sivistyneesti. Äskettäin juotiin puoliksi englantilaisen Fuller’sin panimon vuosikertaolut, Vintage Ale 2020. Sopi loistavasti jouluruoan kanssa. Saunan päälle nautitaan taas laadukas englantilainen DIPA.
Lisäksi tässä on otettu jälkiruoaksi pienet lasilliset portviiniä. Totesin, että minähän jopa pidän tästä juomasta. Punaviini tuppaa närästämään, ja valkkarikin joskus. Portviiniä toki nautitaan pienemmät lasilliset, mikä ehkä selittää sen, miksi tästä ei samaa seurausta ole tullut.
Itse olen vasta vanhemmalla iällä löytänyt portviinin, joka oli kyllä mukava kokemus. Tänään sitä ei löydy kokoelmista, mutta sitä täytyy tulevaisuudessa hankkia lisää, koska pidin mausta.
Itselläni portviini on ollut juoma, jota olen juonut jostain syystä tietyssä tilanteessa, eli teatterissa käydessä väliaikajuomana. Mutta en minä silloin ole kiinnittänyt huomiota niiden lajikkeeseen tai tyyliin. Tämän viinin (Portal 6 Barrells Tawny Reserve) ostin puhtaasti Alkon kuvauksen perusteella. Ja kyllä tämä kuvaus meni hyvin kohdilleen. Oikein hyvä valinta jälkiruokaviiniksi joulupöytään
Pitää näitä ”Porttoja” kyllä alkaa harrastaa enemmänkin. Olen jättänyt tutustumatta näihin pitkälti siksi, että arvelin näidenkin närästävän punkkujen tapaan. Olin onneksi väärässä.
Se lakritsiolut oli hyvää. Imperial Stout.4 erillaista Fat Lizardin tuotetta odottaa jääkaapissa. Sitten ostin vielä yhden olikohan tanskalainen olut.
Se lakritsiolut oli hyvää. Imperial Stout.
Ota.Ottaisko konjakkia vai viskiä?
Otin jo. Ja nyt lisää. Mainoskatkolla on hyvin aikaa täyttää lasi.