Digikamera

  • 156 440
  • 915

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Sony A300 on noin 500 euron järkkäreistä todennäköisesti se paras vaihtoehto. Ainakin yksi halutuimmista ja kehutuimmista. Kääntyvä näyttö, vakaaja rungossa, helppokäyttöisyys ja hieno kuvanlaatu ovat vakuuttava paketti. Sonyn Alfa-sarjan uusia malleja on tulossa kesän aikana myyntiin ja ne eivät vakuuta läheskään yhtä paljoa. Runkoja on pienennetty canonmaiseen suuntaan ja Zeissin osuus tuotannossa on vähentynyt. Nyt kun vanhaa kunnon Alfa-sarjaa on vielä saatavilla, kannattaa olla hereillä...
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Kiitos paljon vastauksista! Budjettia olen miettinyt siihen 400-700 euron tuntumaan ja tuo 700 euroa tuntuu aivan maksimille.

Olen myös ajatellut ostaa ensimmäisen järjestelmäkamerani ja budjettinikin on aika lähellä sinun omaasi.

Erilaisia vaihtoehtoja olen käynyt läpi, ja tällä hetkellä olen vahvasti ostamassa tätä pakettia. Runkona siis olisi Nikonin D60, ja tuossa tulisi mukana ihan ok objektiivi mukana. Ainoa mikä tuossa epäilyttää on tuo "toimituspäivämäärä ei ole määritelty".

Nikonin taidan valita sen takia, koska veljelläni on D90 ja saisin häneltä ostettua objektiivejä hieman halvemmalla kun hän ei enää niitä tarvitse.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Hyvin maistuikin. "Hakkaraisesta" tuli mun suosikki. Suloinen ja samalla niin alakuloinen tassuttelija. Ilmoittele toki kun pistät lisää kuvia.

Laiskalla kesti näin kauan, nyt on muutama kuva lisäilty lisää:
http://tuomaskorppi.fi/photography.html

Muutama hääkeikka (ei mitään rahallisia juttuja, vaan ihan kavereiden) olisi tiedossa ja tekisi mieli hankkia joku "potrettizuumi", (eli fisun ostaminen varmaan lykkääntyy jälleen) kuvattavien ilmeet tallentuvat paremmin/luontevammin, kun eivät huomaa joutuvansa kuviin. Vielä vaan pitäisi keksi minkä lasin ostaa. Rahat eivät riitä Nikkoriin, ellei sitten etsi käytettynä Nikkorin AF 80-200mm/2.8 ED tms. lasia. Tokinan 50-135mm/2.8 voisi olla mukava, kehuttu ainakin tarkaksi jopa täydellä aukolla. Sigmalta löytyisi samaan hintaluokkaan 50-150mm/2.8 sekä 70-200mm/2.8, jotka käsittääkseni ovat hieman suttuisempia ainakin täydellä aukolla, mutta niissä olisi todella nopea ja hiljainen AF (HSM). Tamronillakin olisi 70-200mm/2.8, optiikaltaan hyvä, mutta AF on kuulemma melkoisen äänekäs ja hidas?

Hankala päätös, onneksi ei ole vielä tässä kuussa häät (saati rahat kasassa).
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ajattelin että josko ostaisin Canon PowerShot SX110 IS:n semmoiseksi perheen peruskameraksi lomamatkoille jne. Osaako joku sanoa että onko tämä Anttilan tarjoushinta 199 OK vai kallis, kun ei ole tullut noita oikein seurattua? Saa myös koittaa ylipuhua jonkun toisen kameran hankintaan.

http://www.anttila.fi/material/images/kati/5HBeKDZxc/Digikuva_3006.jpg
Mbnetin hintaseurannan mukaan tuo on erittäin kilpailukykyinen hinta. Voisin kuvitella, että tuo kamera vastaa tarpeitasi.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Ajattelin että josko ostaisin Canon PowerShot SX110 IS:n semmoiseksi perheen peruskameraksi lomamatkoille jne. Osaako joku sanoa että onko tämä Anttilan tarjoushinta 199 OK vai kallis, kun ei ole tullut noita oikein seurattua? Saa myös koittaa ylipuhua jonkun toisen kameran hankintaan.

http://www.anttila.fi/material/images/kati/5HBeKDZxc/Digikuva_3006.jpg

Vertaa.fi:n perusteella ihan ok hinnalta vaikuttaisi. En tiedä budjettias, mutta ootko Ixuksiin tutustunu? Tätä voisin suositella ihan varauksetta, http://www.pixmania.com/fi/fi/1587110/art/canon/digital-ixus-870is-gold.html

Linkin takaa löytyy siis Canonin Ixus 870 ;)


edit: ja hidaskin vielä...
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Ajattelin että josko ostaisin Canon PowerShot SX110 IS:n semmoiseksi perheen peruskameraksi lomamatkoille jne. Osaako joku sanoa että onko tämä Anttilan tarjoushinta 199 OK vai kallis, kun ei ole tullut noita oikein seurattua?

Ei ole kallis, itse ostin kuukausi sitten ihan lomakuvien ottoa varten. Viime viikonloppuna kamera oli mukana myös Ruisrockissa ja yllättävän hyviä kuvia tuli kauempaakin otettuna.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ajattelin että josko ostaisin Canon PowerShot SX110 IS:n semmoiseksi perheen peruskameraksi lomamatkoille jne. Osaako joku sanoa että onko tämä Anttilan tarjoushinta 199 OK vai kallis, kun ei ole tullut noita oikein seurattua? Saa myös koittaa ylipuhua jonkun toisen kameran hankintaan.

http://www.anttila.fi/material/images/kati/5HBeKDZxc/Digikuva_3006.jpg

Varmasti ihan pätevä kamera, kuten Canon käytännössä aina. Tuo mainittu Ixus voisi tietysti olla vaihtoehto kätevämmän kokonsa vuoksi, mutta siinä taas ei zoomi yllä vastaavaan. Itseltä löytyy PowerShot SX200 IS ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen. Ihan vastaavaan hintaan kyseistä kameraa tuskin kyllä saa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Tuo mainittu Ixus voisi tietysti olla vaihtoehto kätevämmän kokonsa vuoksi, mutta siinä taas ei zoomi yllä vastaavaan.

Harvemmmin sitä esim lomakuvissa zoomia kerkeää edes käyttämään. Kuvat ovat kuitenkin tilannekuvia, joissa harvemmin on aikaa zoomailla.

Jokatapauksessa, kummankaan (Ixus/Powershot) kanssa ei missään nimessä metsään mene. Ixus, niinkuin mainitsit, on kompaktimpi, joten siksi sitä suosittelin.
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ostin tuon PowerShotin. Ixusta en valinnut koska tahdoin paristokäyttöisen laitteen ja lisäksi minun lapiokäsissäni kompaktius on negatiivinen seikka.
 
Laitahan palautetta tulemaan, kun olet ehtinyt tutustumaan paremmin. Itse olen harkinnut myös tuota samaa laitetta. Nyt mulla on jo usean vuoden vanha powershotti ja pikkuhiljaa vois alkaa päivittämään kalustoa.
Tuossahan on zoomia ihan kivasti taskukameraksi. Vähän isommat taskut vaan pitää olla. Juuri tuon zoomin takia valitsisin mieluummin tämän kuin Ixuksen. Ja tietysti tosi kilpailukykyinen hinta houkuttaa.

Kerrohan myös salaman toiminnasta ja pimeän kuvauksesta yleensä. Välillä tuon vanhan kanssa meinaa mennä hermot, kun salama kestää virittäytyä uudestaan useamman sekunnin(tai pitkältä ajalta tuntuu kuitenkin!). Monta hyvää otosta menee ohi suun tuon takia.

Oma kuvaaminen on lähinnä tuollaista perhekuvaamista, "poika siellä, poika täällä" jne...ja jonkunverran motocrossia tms.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ekaa digikameraani speksatessani painotin valinnassa juuri tuota paristo- tai AA-akkukäyttöisyyttä. Valinta osoittautui siinä kohtaa virheeksi. Jos erehtyi esim. menemään kameraan menuun säätelemään, sai varautua akkujen vaihtoon. Malli oli siis Olympus z-4040 tms. Taisi tosin saada moitteita juuri virrankulutuksestaan. LCD-etsintä ei tarvinnut edes harkita käyttävänsä. Nykykamerat taitavat sentään toimia vähintään vuorokauden samoilla paristoilla.

Päivitin tuon sitten aikanaan erään reissun jälkeen kiukuspäiten Panasonicin DMC-FX01:een. Voisin väittää, että viikon vetää kevyesti samalla latauksella, jos on muistanut ennen matkaa ladata akun täyteen. En ole katunut hetkeäkään.

Twitelle neuvo tulee myöhässä, mutta halusin siis kertoa, ettei se paristokäyttöisyys ole välttämättä mikään erityisen painava valintaperuste.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Twitelle neuvo tulee myöhässä, mutta halusin siis kertoa, ettei se paristokäyttöisyys ole välttämättä mikään erityisen painava valintaperuste.

Oikeastaan ainoa syy on se että virtasen loputtua saa paikasta kuin paikasta noita AA-paristoja joilla kuvaukset jatkuu, mutta kuten mainitsit niin akut kyllä kestävät oikein hyvin ainakin omissa kameroissa (EOS 450D ja G9 sekä sitten vielä hätäpäissään reissun päältä ostettu A590 jossa patterit) ja esim. eBaystä saa suht edullisesti vielä alkuperäisiäkin vara-akkuja jota voi pitää kameran kaverina täyteen ladattuna jos hätä yllättää.

Eilen saapui Hobby Hallista edullisesti löytämäni linssi EF 50 mm f/1.8 II postissa, parikymmentä kuvaa jo otin hämärässä ja hyviä kuvia tuli näin puuhastelutason kuvaajan mittapuulla. Kittilinssi (18-55 mm IS) tuntuu jäävän kokolailla turhan oloiseksi kapineeksi kun käytössä on kuitenkin toinenkin halpis -zoomi (55-250 mm IS) ja tuolla 50 mm linssillä tuntuu tulevan kittilinssiä huomattavasti parempaa jälkeä ja varsinaista lähikuvaamista ei niinkään ole tullut harrasteltua.

Edit; heh, aika moni näyttää olevan itseasiassa aika vastaavilla kokoonpanoilla liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen saapui Hobby Hallista edullisesti löytämäni linssi EF 50 mm f/1.8 II postissa, parikymmentä kuvaa jo otin hämärässä ja hyviä kuvia tuli näin puuhastelutason kuvaajan mittapuulla. Kittilinssi (18-55 mm IS) tuntuu jäävän kokolailla turhan oloiseksi kapineeksi kun käytössä on kuitenkin toinenkin halpis -zoomi (55-250 mm IS) ja tuolla 50 mm linssillä tuntuu tulevan kittilinssiä huomattavasti parempaa jälkeä ja varsinaista lähikuvaamista ei niinkään ole tullut harrasteltua..
Jos vielä vaihdat tuon kittilinssin Tamronin 17-50/2.8 (suosittelen), niin oletpahan täsmälleen samoilla putkilla liikenteessä. Ellei mitään backfocus-ongelmia tms. ole, tuo kokoonpano on kyllä hinta/laadultaan harrastelija-canonistin eliittiä. Varsinkin tuo 50 mm kiinteän piirto on hintaisekseen huippuluokkaa.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Varsinkin tuo 50 mm kiinteän piirto on hintaisekseen huippuluokkaa.
Vastaavaa Nikkoria on kehuttu myös, ja kun hinta on sen ~100 euroa niin on kyllä melkein pakkohankinta jossain vaiheessa. Vaan ei vielä, sillä huomenna on tarkoitus kävellä kauppaan ja hakea uusi objektiivi D80:n nokalle. Pähkäily on päättymässä tuohon alkuvuodesta markkinoille tulleen 35mm f/1.8:n hankintaan. Hetken aikaa oli käytössä tuo paljon kehuttu Tokinan 11-16mm laajakulma, mutta se ei sitten lopulta oikein soveltunut omaan kuvaamiseen vaikka maisemia ja laajempia kokonaisuuksia tykkäänkin kuvata. Pitää kuitenkin hyvin arvonsa käytettynä, ja sainkin siitä pois myydessäni lähes saman summan kuin uutena maksoin.

35mm:ssä miellyttää hyvä valovoima ja pieni fyysinen koko Tokinan ja aiemman Nikkorin 18-135:n kittiobjektiivin jälkeen. Millit on myös sopivat yleisobjektiiviksi, verrattuna 50:een joka alkaa olla hieman ahdas joissakin tilanteissa. Laatua on muutenkin kehuttu hintaansa nähden hyväksi joten kovin jo odottelee että pääsee testaamaan.

edit. siis tämä:
http://www.europe-nikon.com/product/fi_FI/products/broad/1681/overview.html
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vastaavaa Nikkoria on kehuttu myös, ja kun hinta on sen ~100 euroa niin on kyllä melkein pakkohankinta jossain vaiheessa. Vaan ei vielä, sillä huomenna on tarkoitus kävellä kauppaan ja hakea uusi objektiivi D80:n nokalle. Pähkäily on päättymässä tuohon alkuvuodesta markkinoille tulleen 35mm f/1.8:n hankintaan.

Itseäni kiinnostaisi myös tuo linssi ns. "yleislinssiksi", tällä hetkellä tulee palloteltua nokalla 50mm/1.8 nikkoria sekä 28mm/2.8 nikkoria, sinänsä tuo 35mm/1.8 yhdistäisi nuo lasit valovoiman ja millien suhteen juuri sopivasti. Tosin tuota ennen tullee hankittua tosiaan se zuumi ja todennäköisesti fisu, joten menee hamaan tulevaisuuteen...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Laitahan palautetta tulemaan, kun olet ehtinyt tutustumaan paremmin.
No laitetaan, vaikka täysin amatööripohjaltahan tämä arvio tulee ja vastuu on lukijalla.
Tuossahan on zoomia ihan kivasti taskukameraksi. Vähän isommat taskut vaan pitää olla. Juuri tuon zoomin takia valitsisin mieluummin tämän kuin Ixuksen. Ja tietysti tosi kilpailukykyinen hinta houkuttaa.
Totta, ei ihan taskuun mene kuten Ixus meni. Zoomiin olen ihastunut jo ihan muutaman päivän käytön jälkeen. Joku tässä ketjussa oli sitä mieltä että juuri lomakuvailussa zoomille ei niin käyttöä ole. Tästä olen voimakkaasti eri mieltä. Penskoista saa jo tuollaisella zoomilla otettua hyviä 'lähikuvia' ilman että tarvitsee keskeyttää mitä ovat tekemässä ja pyytää poseeraamaan. Siis parempia tilannekuvia. Ja lisäksi pitää vielä mainita että tuossa Anttilan hinnassa on 4GT muistikortti mukana.

Kerrohan myös salaman toiminnasta ja pimeän kuvauksesta yleensä.
Ei ole vielä kokemusta tuosta.

Oma kuvaaminen on lähinnä tuollaista perhekuvaamista, "poika siellä, poika täällä" jne...ja jonkunverran motocrossia tms.
Sama, paitsi että pojan tilalla tyttö ja motocrossin tilalla juoppokaverit.

Alle viikon kokemuksella olen ihan tyytyväinen. Minun silmiini kuvat (ei teetettyjä kuvia, vain tietokoneen ruudulta katsottuja) ovat selkeästi parempia kuin vanhassa Ixuksessani. Tosin kuvat ovat suurimmalta osin ulkona hyvässä valossa otettuja, eli tavallaan helpoissa olosuhteissa.

PS. Minulla ei ole mitään suhdetta tai henkilökohtaista etua Anttilaan eikä Canoniin.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Nikkorin uutukainen 35mm 1.8 on nyt ollut muutaman päivän kamerassa kiinni ja jonkin verran jo testattukin. Alkujärkytys oli kova, kun tajusi eron aikaisempaan Tokinan 11-16 laajakulmaan; tämähän on aivan järkyttävän ahdas! Tokinalla pystyi räpsimään niin laajoja kokonaisuuksia (mm. kokonaiset huoneet mahtui kerralla kuvaan, vaikka itse oli k.o. huoneessa), että 35mm tuntui täysin käyttökelvottomalta, ja että mitä tahansa isompaa kohdetta kuvattaessa on aina peruutettava reilusti ennenkuin kohde sopii kuva-alaan.

Toisaalta, kun tämän on nyt hyväksynyt ja siihen tottunut, tulee esiin kaikki tämän objektiivin hyvät puolet; ei reuna-alueiden vääristymiä, hulppea valovoima, terävyys, keveys ym. Nämä siis verrattuna em. Tokinaan, joka ei todellakaan ole objektiivina sieltä suttuisimmasta päästä.

Alle 200e:lla saa siis tässä tapauksessa kyllä rahalle vastinetta, ja uskallan sanoa että tuo 35mm verrattuna 50:een sopii kyllä useimmille kuvaajille paremmin jos haetaan vain yhtä kiinteää normaaliobjektiivia.

ps. aiemmat objektiivit olen hankkinut nettikaupoista, ja jotenkin on tullut sellainen pinttynyt mielikuva etteivät kivijalkaliikkeet voi mitenkään pärjätä isojen nettikauppojen kanssa hintakilpailussa. Onneksi satuin kysäisemään lähikaupungin valokuvausliikkeestä k.o. objektiivin saatavuutta ja hintaa; ilman tinkimistäkin liikkeen hinta oli n. kympin vähemmän kuin äkkivilkaisulla selattujen nettikauppojen halvin tarjous. Mukava yllätys, ja kun valikoimakin oli hyllyissä kohdallaan niin mikä ettei tule asioitua kaupassa toistekin.
 

Särki

Jäsen
ps. aiemmat objektiivit olen hankkinut nettikaupoista, ja jotenkin on tullut sellainen pinttynyt mielikuva etteivät kivijalkaliikkeet voi mitenkään pärjätä isojen nettikauppojen kanssa hintakilpailussa. Onneksi satuin kysäisemään lähikaupungin valokuvausliikkeestä k.o. objektiivin saatavuutta ja hintaa; ilman tinkimistäkin liikkeen hinta oli n. kympin vähemmän kuin äkkivilkaisulla selattujen nettikauppojen halvin tarjous. Mukava yllätys, ja kun valikoimakin oli hyllyissä kohdallaan niin mikä ettei tule asioitua kaupassa toistekin.

Heh, mulla kävin ihan samoin kun ostin 70-300 VR putkea pari vuotta sitten. Netistä olin hyvinkin tarkkaan kartoittanut putken hintaa ja halvimmissa paikoissa oli viikkojen toimitusaika. Paikallisessa kivijalkaliikkeessä tekivät tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä, hinta oli muutaman kympin halvempi kuin nettikaupoissa ja saatavuus oli heti. Näissä tekee kyllä joskus hyviä löytöjä, kannattaa käydä katsomassa ennen kuin tilaa suoraan netistä.

Täälläkin on 50/1.8 todettu ahtaaksi ja sen vaihto tuohon 35/1.8 on käynyt mielessä. Onko piirrossa samaa tasoa tuon 50 millisen kanssa? Pitääpä käydä "kivijalasta" kysymässä, paljonko alle 200€ tuota myyvät, mutta tämä on se pienempi rahareikä mikä on mielessä, nimittäin...

...nyt on vain iskenyt rungon päivitys päälle. Hyvin palvellut D70s olisi tarkoitus upgradata pari pykälää ja D300 on poltellut ajatuksissa. Uusi ja ehompi malli on elokuussa tulossa, D300s jos noita Nikonrumourseja on uskominen, ja tämän myötä noita normi D300 myydään uudemman mallin myötä halvalla pois! Tai näin ainakin olen itseni antanut ymmärtää. Tarkemmin ottaen hyvää käytettyä olen metsästämässä mutta kovin lujassa tuntuu järkevän hintaiset käytetyt olevan. Odotellaan elokuulle ja katsellaan tuleeko noita käytettyjä hyllyt väärälleen vai myydäänkö viimeiset uudet D300 "999-tarjouksilla" pois kuleksimasta.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Onko piirrossa samaa tasoa tuon 50 millisen kanssa?
Mulla ei ole tuosta 50mm 1.8 kuvauskokemusta, vain eri keskustelupalstojen kehut hinta/laatusuhteesta ja sitämyöten "pakkohankinta"-kommenteista. Myös myyjä kehui tuon 50:n piirtoa, mutta väitti samaan syssyyn että uusi 35mm olisi vielä parempi. Ja terävähän se kyllä onkin.

...Odotellaan elokuulle ja katsellaan tuleeko noita käytettyjä hyllyt väärälleen vai myydäänkö viimeiset uudet D300 "999-tarjouksilla" pois kuleksimasta.
Täysin samat ajatukset! Jos runkoja saa loppuvuodesta tosiaan tuohon 999e, niin veronpalautusrahoille on samantien käyttöä. Tosin D700:kin on välillä pyörinyt mielessä, mutta taitaa olla paras vetää se raja tähän DX-koon ja kinokoon väliin, puolivakavaa harrastelua kun tämä kuitenkin vain on.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Eilen saapui Hobby Hallista edullisesti löytämäni linssi EF 50 mm f/1.8 II postissa, parikymmentä kuvaa jo otin hämärässä ja hyviä kuvia tuli näin puuhastelutason kuvaajan mittapuulla. Kittilinssi (18-55 mm IS) tuntuu jäävän kokolailla turhan oloiseksi kapineeksi kun käytössä on kuitenkin toinenkin halpis -zoomi (55-250 mm IS) ja tuolla 50 mm linssillä tuntuu tulevan kittilinssiä huomattavasti parempaa jälkeä ja varsinaista lähikuvaamista ei niinkään ole tullut harrasteltua.

18mm:lla ei lähikuvia oteta, vaan laajoja kokonaisuuksia. Voipi olla että 50 on jossain vaiheessa lian tiukka, jos laajakulmazoomista luovut. Terävää jälkeähän toi 50/1.8 tekee jos himmentää sen johonkin 5.6 ja hyvää jälkeä tekee tuo kittilinssikin, vaikka rakenne on ihan lelumainen. Itse myin 50/1.8:n pois kun se tavallaan oli tyhjänpanttina. 17-50/2.8 on niin paljon kamerassa kiinni että linssin vaihtaminen reilun aukon valovoiman takia ei oikein kannattanut. Sen sijaan hankin 85/1.8:n tilalle ja sille löytyykin enemmän käyttöä. Tokinan 11-16/2.8 on tilattu mutta saatavuus helvetin heikkoa Suomessa ja muuallakin.

Paljonko muuten mahtoi toi 50/1.8 maksaa HH:ssa?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Olen myös ajatellut ostaa ensimmäisen järjestelmäkamerani ja budjettinikin on aika lähellä sinun omaasi.

Erilaisia vaihtoehtoja olen käynyt läpi, ja tällä hetkellä olen vahvasti ostamassa tätä pakettia. Runkona siis olisi Nikonin D60, ja tuossa tulisi mukana ihan ok objektiivi mukana. Ainoa mikä tuossa epäilyttää on tuo "toimituspäivämäärä ei ole määritelty".

Nikonin taidan valita sen takia, koska veljelläni on D90 ja saisin häneltä ostettua objektiivejä hieman halvemmalla kun hän ei enää niitä tarvitse.

Muuttuipas suunnitelmat ja budjetti.

Lopulta päädyin ostamaan Nikonin D90, ja pakko myöntää, että on loistava kamera. Tällä hetkellä omistan vain yhden objektiivin ja se on Nikkorin 18-105.

Täältä löytyy muutamat kuvat. Niistä lisää valokuvaus-topicissa.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Paljonko muuten mahtoi toi 50/1.8 maksaa HH:ssa?

Oli (ja näyttää olevan edelleen) 89 e + postikulut, mikä käsittääkseni on objektiivista aika pieni hinta ja odottamani hinta/laatu -suhde olikin yhtenä syynä hankinnalle.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ajattelin että josko ostaisin Canon PowerShot SX110 IS:n semmoiseksi perheen peruskameraksi lomamatkoille jne. Osaako joku sanoa että onko tämä Anttilan tarjoushinta 199 OK vai kallis, kun ei ole tullut noita oikein seurattua? Saa myös koittaa ylipuhua jonkun toisen kameran hankintaan.

http://www.anttila.fi/material/images/kati/5HBeKDZxc/Digikuva_3006.jpg

Itse ostin tuon kameran juuri anttilasta keväällä ja tyytväinen olen ollut. Hinta ainakin kohallaan varsinkin kun tuohon tulee se 4Gb muistikortti mukaan. Ihan täydellinen se ei tietenkään ole. Zoomin vipu on aika huono ja kamerasta ei tunnu saavan kunnon otetta. Salaman lataus on aika hidasta touhua. Mutta muuten hyvä ostos. Nii ja kuvistakin tulee ihan hyviä varsinkin jos valoa riittää.
Osta samantien laadukkaita AA-akkuja (ja laturi).

Edit. Kannattaisi lukea ketju loppuun ennen kuin kirjoittaa, mutta annetaan nyt tekstin olla täällä jos joku vaikka lukisi.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Harkinnassa on uuden kameran hankkiminen ja vaihtoehtoja on kaksi. Joko melko kallis pokkari (esim Canon Powershot SX200) tai halpa järkkärimalli (Canon 1000D). Onko kellään kokemusta kyseisistä malleista ja ovatko hyviä? Mitä mieltä kameratietäjät ovat asiasta, kumpi on järkevämpi ostaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös