Viestin lähetti vlad
Digikameran hankkiminen kiinnostaa kovastikin, tavallisella järjestelmäkameralla on tullut kuvailtua kuva jos toinenkin, nyt siis kiinnostaa hypätä digiaikaan.
Jonkin verran olen koettanut perehtyä eri valmistajien merkkeihin, kuitenkin eniten kiinnostaisi kuulla käyttäjäkokemuksia hintaluokan 600+ euroa kameroista.
Mitä sillä rahalla saa? Vielä tärkeämpää, millaiseen kameraan tämä investointi kannattaa kohdistaa jotta rahalle saa parhaan mahdollisen vasineen?
Canon? Nikon? Minolta? Vai kenties jokin muu valmistaja?
vlad.
Viestin lähetti varjo
Hulluilla päivillä myydään Canonin ixus 500:sta hintaan 269, joka on aika alhainen suhteessa mm. verkkokauppaan.
Onkos kamera susi, vai hyväkin diili, koska kameran ostaminen voisi olla ihan jees juttu.
Viestin lähetti varjo
Hulluilla päivillä myydään Canonin ixus 500:sta hintaan 269, joka on aika alhainen suhteessa mm. verkkokauppaan.
Onkos kamera susi, vai hyväkin diili, koska kameran ostaminen voisi olla ihan jees juttu.
Viestin lähetti varjo
Viestin lähetti MC61
Mitenkäs Sonyn DSC-T33, onko kenelläkään käyttökokemuksia tai tietoa sivustoista, joilla moinen olisi testissä.
Myös kokemukset T3 ja T1 -malleista olisi kiva kuulla.
Aikani mietittyä päätin kokeilla meneekö tuo takuuseen, vai korjaavatko korvausta vastaan.Viestin lähetti siesta
Tällaista kutsutaan ns. hotpixeliksi.
Kameran kennon tekovaihe on niin tarkkaa hommaa, että pienikin virhe voi jättää kuolleen pikselin sinne. Yleensä takuu korvaa nämä vain silloin, kun rikkinäisiä pikseleitä on huomattavan paljon.
Viestin lähetti vlad
Digikameran hankkiminen kiinnostaa kovastikin, tavallisella järjestelmäkameralla on tullut kuvailtua kuva jos toinenkin, nyt siis kiinnostaa hypätä digiaikaan.
...
Canon? Nikon? Minolta? Vai kenties jokin muu valmistaja?
Viestin lähetti lihaani
Ostin marraskuussa pitkän pähkäilyn jälkeen Canon Ixux40:n. En ole katunut. Täysautomaattiasennossa käyttö on "sikahelppoa": Tähtää ja laukaise! Se on siinä!
Kuvanlaatu on oikeasti loistava ja nopeus digikameraksi huima. Sarjakuvaus 2.4 kuvaa/s tai TV-laatuista videota vaikka kerralla muistikortti täyteen.
Kamera tuntuu alkuun naurettavan pieneltä, mutta silti se on aika ergonominen isonpaankin käteen. Pyöreäkumainen teräsrunko menee taskuun kun taskuun, mikä on illan kaukopartiotoiminnassa pistämätön ominaisuus. (Menee helposti myös ventovieraan taskuun)
Jos haluaa pitkää zoomia tai kattavaa lisälaitevalikoimaa, on syytä katsella muita kameroita.
Viestin lähetti Sprot
Itse olen kokolailla tietämätön kameroiden toiminnoista sun muista hienouksista. Eli olen hankkimassa peruskameraa jolla saa hyviä kuvia niin kaukaa kuin läheltäkin. Kysyisinkin, että mitkä toiminnot on tärkeitä ja etenkin zoomissa. Mitä tarkoittaa digitaalinen ja mitä optinen zoom? Kameralla saisi olla hintaa enintään 350€, kun ei näillä kesätyörahoilla parempaankaan pysty. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jos joku jaksaa vastata niin hyvä.
Viestin lähetti Tommy
Mestiksessähän kaikki asiat ovat vähän huonommin niin eiköhän sulle riitä Olympus C-760, optista zoomia varmasti 10 paikkeilla ja muutenkin kelpo peli. Hintaa himpun yli 200 euroa.
Viestin lähetti Sprot
Itse olen kokolailla tietämätön kameroiden toiminnoista sun muista hienouksista. Eli olen hankkimassa peruskameraa jolla ..
Viestin lähetti Jape
Nyt on digikameran ostohetki käsillä ja loppusuoralle on kaksi vaihtoehtoa. Panasonic DMC-FZ5 voitti tuossa TM:n (10/05) vertailun ja on ollut jo monta viikkoa ykkösvaihtoehtoni. Canon powershot S2 IS hyökkäsi kuitenkin viime hetkillä mukaan kamppailuun ja nyt en osaa päättää kumman hankkisin.
Viestin lähetti SaiPa2000
Noniin, tiedustelen arvoisilta palstalaisilta mitä eroa Canonin 300D:llä ja 350D:llä on? Hintaero näyttää olevan runsaanlaisesti ja se, että toinen on uudempi malli, ei kelpaa vastaukseksi ;)
Mutta onko kuvauksellisia eroja ko. kameroilla?