Corona effect – Venäjän narri(ksiko)?

  • 270 712
  • 1 541

Mennäänkö väliaikaisesti Venäjälle?

  • Ei mennä

    Ääniä: 299 82,1%
  • Mennään, jos se on ainoa vaihtoehto pelaamiselle

    Ääniä: 65 17,9%

  • Äänestäjiä
    364

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä. Täähän on varsinainen ebola. Ja varsinkin nyt kun näyttää että Neftellä ei oikeasti ollut tartuntoja.

En kyllä usko siihen, ettei tartuntoja olisi ollut. Ymmärtääkseni positiiviset tulokset ei juurikaan mene metsään, mutta vääriä negatiivisia tulee erittäin herkästi. Se on sitten eri asia miten näissä tilanteissa pitäisi toimia kokonaisuutena, eli minkä mittainen karanteeni on tarpeen, mutta negatiiviisiin testeihin ei kannata luottaa liikaa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ja varsinkin nyt kun näyttää että Neftellä ei oikeasti ollut tartuntoja.

Oikeastihan mitään pandemiaa ei ole olemassakaan, sehän on vain lännen salajuoni Venäjää vastaan kuten siellä valtionmediat toitottivat totuutena kansalleen. Myöskään Venäjällä ei ole osuutta oppostiovaikuttajien Navalnyin ja Kara-Murzan myrkytyksiin, Skripalien myrkytyksiin, Malesialaiskoneen alasampumiseen, Nemtsovin, Politkovskajan ja Litvinenkon salamurhiin eikä järjestelmälliseen valtiojohtoiseen doping-ohjelmaan. Pietarissa ei ole trollitehtaita, Syyriankin kaasuiskut olivatkin lännen lavastus ja Venäjä ei pyrkinyt vaikuttamaan USA:n presidentinvaaleihin eikä Brexit äänestykseen. Venäjä ei myöskään ole maksanut Talibaneille tapporahaa. Miksi siis Neftessäkään olisi oikeasti ollut tartuntoja.

Kaikki on vain lännen juonittelua. Kiekkoa jäähän!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikeastihan mitään pandemiaa ei ole olemassakaan, sehän on vain lännen salajuoni Venäjää vastaan kuten siellä valtionmediat toitottivat totuutena kansalleen. Myöskään Venäjällä ei ole osuutta oppostiovaikuttajien Navalnyin ja Kara-Murzan myrkytyksiin, Skripalien myrkytyksiin, Malesialaiskoneen alasampumiseen, Nemtsovin, Politkovskajan ja Litvinenkon salamurhiin eikä järjestelmälliseen valtiojohtoiseen doping-ohjelmaan. Pietarissa ei ole trollitehtaita, Syyriankin kaasuiskut olivatkin lännen lavastus ja Venäjä ei pyrkinyt vaikuttamaan USA:n presidentinvaaleihin eikä Brexit äänestykseen. Venäjä ei myöskään ole maksanut Talibaneille tapporahaa. Miksi siis Neftessäkään olisi oikeasti ollut tartuntoja.

Kaikki on vain lännen juonittelua. Kiekkoa jäähän!
Väärin.

Jos tartuntoja olisi oikeasti ollut, olisi hyvin epätodennäköistä, että Jokerien pelaajat olisivat niiltä välttyneet.

Perustan väittämäni siihen.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Mulle tuli yllätyksenä että Veikkausliigassa ei edes testata. Eihän tässä ole mitään järkeä. Jokerit testaa säännöllisesti ja toimii vastuullisesti ja kärsii siitä ja Veikkausliigassa pelataan eikä välitetä mistään eikä tietenkään mitään seurauksia.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos tartuntoja olisi oikeasti ollut, olisi hyvin epätodennäköistä, että Jokerien pelaajat olisivat niiltä välttyneet.

Perustan väittämäni siihen.

Perusta ihmeessä. Läheinenkin kanssakäyminen tartunnan saaneen kanssa ei automaattisesti tarkoita sitä, että saa tartunnan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Veri

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mulle tuli yllätyksenä että Veikkausliigassa ei edes testata. Eihän tässä ole mitään järkeä. Jokerit testaa säännöllisesti ja toimii vastuullisesti ja kärsii siitä ja Veikkausliigassa pelataan eikä välitetä mistään eikä tietenkään mitään seurauksia.
Veikkausliiga toimii Suomessa ja KHL pääsääntöisesti Venäjällä. Venäjällä koronaan sairastuneiden määrä on aivan eri mittaluokassa Suomeen verrattuna, jolloin riskitkin ovat suurempia. Viimeinen asia mitä Jokereiden imago tällä hetkellä kaipaa on se, että Jokeripelaajia sairastuu Venäjältä tuotuun koronaan. Ehkä siksi(kin) haluavat toimia vastuullisesti.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Perusta ihmeessä. Läheinenkin kanssakäyminen tartunnan saaneen kanssa ei automaattisesti tarkoita sitä, että saa tartunnan.
Mun työkaverin vaimo sairasti koronan kotona. Koko perhe oli samassa asunnossa karanteenissa. Kukaan muu perheestä ei saanut tartuntaa. Se on aikalailla tuurista kiinni tarttuuko vai ei. Se, että vastustajalla on pelissä neljä positiivistä ei lainkaan varmasti tarkoita sittä että toisen joukkeeseen tarttuisi. Toisaalta on täysin mahdollista että Jokereissa on tartuntoja, mutta ne eivät vielä näy testeissä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos tartuntoja olisi oikeasti ollut, olisi hyvin epätodennäköistä, että Jokerien pelaajat olisivat niiltä välttyneet.

Neften ja Jokerien välinen kanssakäyminen on varsin suojattua ja rajoitettua. Hallissa on ainakin kuulemani mukaan ilmastointia lisätty. Neften osalta neljä (taisi olla lopullinen luku) henkilöä oli saanut testin mukaan tartunnan. Kuinka todennäköistä on, että he tartuttaisivat jonkun tai joitakin Jokerien pelaajia?

Aika epätodennäköistä, sanoisin. Virushan on huono leviämään. Mutta kyllä se mahdollista on, että Jokereihin tartuntoja tulisi. Sen sijaan perustelusi, jonka mukaan on epätodennäköistä että Neftellä on tartuntoja edes ollut, koska Jokereilla ei sinun mukaasi niitä ole, on heikko.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ei se hotellieristys mennyt Neftehimikillä oikein putkeen, jos se meni kuin kirjoitettu. Olisi pitänyt tuoda ruoka vähintään huoneisiin ja jne. Poistua vähin äänin ja pelin jälkeen mahdollisimman pian pois Suomesta. Söisivät matkalla tarvittaessa eväät, jos pitää tarjota, niin leivät mukaan.

Jos hotellieristystä noudatettiin niin kuin oli sovittu, niin ok. Itse olisin laittanut järeämmät eristykset jatkossakin. Tänne tullaan vain pelaamaan, piste.

Tuskin tämä ehkäisi, mutta ymmärsin massiiviset järjestelyt vielä tiukemmin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mun työkaverin vaimo sairasti koronan kotona. Koko perhe oli samassa asunnossa karanteenissa. Kukaan muu perheestä ei saanut tartuntaa. Se on aikalailla tuurista kiinni tarttuuko vai ei. Se, että vastustajalla on pelissä neljä positiivistä ei lainkaan varmasti tarkoita sittä että toisen joukkeeseen tarttuisi. Toisaalta on täysin mahdollista että Jokereissa on tartuntoja, mutta ne eivät vielä näy testeissä.
Itse sairastin koronan maaliskuussa koko perheeni ohella. Asuttiin tuolloin Madridissa ja varotoimista huolimatta saimme tartunnan. Edelleen täysi mysteeri mistä tauti lopulta tarttui. Itselläni oireet olivat rankat, vaimolla ja lapsilla kevyemmät. Ihmettelin lääkärille sitä, että olen harjoitellut kohtalaisen intensiivisesti liikuntaa reilut 10 vuotta painottuen aerobiseen treeniin ja silti olin ainoa meistä joilla oireet olivat rankimmat. Lääkäri kertoi, että mikäli elimistö on stressitilassa esim. intensiivisen harjoittelun vuoksi tai mikäli ei ole huolehtinut palautumisesta on mahdollista, että oireetkin iskevät voimakkaammin. Sama todennäköisesti jälkitauteihin- ja oireisiin.

Mulla yksi tuttu, hyväkuntoinen ja intohimoisesti maastopyörilyä harrastanut 43-vuotias kuoli sairaalaan Madridissa.

edit. Naapurissa meillä asui iäkäs brittipariskunta. Mies sairastui ja oli käytännössä oireeton ja sen vaimo ei koskaan edes sairastunut.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse sairastin koronan maaliskuussa koko perheeni ohella. Asuttiin tuolloin Madridissa ja varotoimista huolimatta saimme tartunnan. Edelleen täysi mysteeri mistä tauti lopulta tarttui. Itselläni oireet olivat rankat, vaimolla ja lapsilla kevyemmät. Ihmettelin lääkärille sitä, että olen harjoitellut kohtalaisen intensiivisesti liikuntaa reilut 10 vuotta painottuen aerobiseen treeniin ja silti olin ainoa meistä joilla oireet olivat rankimmat. Lääkäri kertoi, että mikäli elimistö on stressitilassa esim. intensiivisen harjoittelun vuoksi tai mikäli ei ole huolehtinut palautumisesta on mahdollista, että oireetkin iskevät voimakkaammin. Sama todennäköisesti jälkitauteihin- ja oireisiin.

Mulla yksi tuttu, hyväkuntoinen ja intohimoisesti maastopyörilyä harrastanut 43-vuotias kuoli sairaalaan Madridissa.

edit. Naapurissa meillä asui iäkäs brittipariskunta. Mies sairastui ja oli käytännössä oireeton ja sen vaimo ei koskaan edes sairastunut.
Juu. En todellakaan yrittänyt sanoa, että tauti ei tartu vaan sitä että joskus tarttuu hyvinkin vähästä ja joskus ei vaikka olisi kaksi viikkoa potilaan kanssa neljän seinän sisällä. Se on todella arvaamaton.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi muuten karanteeni alkaa perjantaista kun peli oli keskiviikkona?
Eiköhän se ala siitä hetkestä kun ne positiiviset tulokset viime perjantaina Latviassa saatiin
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Juu. En todellakaan yrittänyt sanoa, että tauti ei tartu vaan sitä että joskus tarttuu hyvinkin vähästä ja joskus ei vaikka olisi kaksi viikkoa potilaan kanssa neljän seinän sisällä. Se on todella arvaamaton.

Tämäpä juuri. Itselläkin tuttu pariskunta mistä toinen sairasti taudin keväällä ja toinen ei saanut tautia ollenkaan vaikka eivät sen kummemmin taudin toteamisen jälkeen "eristäytyneet" kotona eli normaalisti nukkuivat samassa sängyssä jne.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanonpa vielä kerran, että PCR-testi on koronatesteistä se luotettavampi, mutta sekin antaa lukemani perusteella hyvän luotettavuuden vasta kahdeksan päivän päästä tartunnasta. Tässä lainaus:

“We should be diagnosing people with PCR tests because they are the most accurate,” added Dr. Christina Wojewoda, a pathologist at the University of Vermont and vice chair of CAP’s microbiology committee.

To get the most accurate results, RT-PCR tests should be conducted 8 days after suspected exposure or infection, to ensure that enough viral material is present to detect.

 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Käsittämätöntä, miten näissä karanteenitapauksissa toimitaan eri tavoin. Bluesin U20 joukkueen karanteeni purettiin koska testitulokset olivat negatiivisia. Olisi se uskomatonta, jos Jokereiden suhteen ei toimittaisi samoin!
Oliko Bluesin jengillä todettu, vai pelkkä epäilty altistus? Jokereilla todettiin altistus, kun Neften pelaajat antoivat Riikassa 4 positiivista näytettä. Joillain Venäjältä lähetetyillä negatiivisilla näytteillä voi pyyhkiä persettä. Näin se valitettavasti menee. Mä luotan noihin Latvian testeihin 100x enemmän. Varsinkin, kun jengissä oli virusta jo ennen stadiin tuloa.

Suomen viranomainen olisi ehkä korkeintaan voinut estää Nefekhimikkiä pelaamasta Stadissa jos jengissä on pelaajia, joiden pitäisi olla karanteenissa.

Vaikeaa on.
 

AaWikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HPK
Media tekee tästä koronasta yhtä hysteriaa...en siis väheksy tautia etteikö se joillekin olisi vaarallista, mutta monille perusterveille myös normi influenssa voi olla yhtä vaarallinen.
Nyt olisi oikeasti korkea aika THL:n tulla esiin näiden karanteenien puruista ja antaa tähän yleisen luvan, että ne voidaan myös purkaa aikaisemmin kuin tämä 14vrk tulee täyteen. Mua käy sääliksi kaikkia seuratoimintoja jotka joutuvat nyt tämän takia rahallisiin vaikeuksiin.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Karanteeni on oiva savuverho ajaa KHL-homma alas. Miksi siis kiirehtiä pelaamaan.

Nornickel maksaa pelaajille tämän kauden palkat tai osan siitä (sopimuksen pikkupräntit), mutta uusia seuroja voi koronan takia olla vaikea löytää. Liigastakaan tuskin pelejä löytyy pelattavaksi.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Media tekee tästä koronasta yhtä hysteriaa...en siis väheksy tautia etteikö se joillekin olisi vaarallista, mutta monille perusterveille myös normi influenssa voi olla yhtä vaarallinen.
Tuota normi-influessaan verrannollisuutta itsekin olen pohdiskellut. Onko edes jokseenkin verrattavissa tilastojen mukaan?

Koronan kuolleisuusprosentit ja sellaiset nyt on aika hyvin tiedossa kaikilla, mutta lähinnä nuo paljon puhutut jälkitaudit kiinnostaa koronan ja tavallisen influenssan välillä. Onkohan jo jonkinlaista tilastoa olemassa koronan osalta ja jos, niin onko merkittävästi useammin näitä vakavia jälkioireita kuin tavallisessa influenssassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös