Ei, minä en ylistä KHL:n koronatoimia. Älä yritä väittää minun tehneen niin, koska en ole sitä tehnyt. Olen tässä ketjussa vertaillut KHL:n ja Liigan koronatoimia ja pitänyt erikoisena sitä, jos joku pitää Liigan koronatoimia merkittävästi parempina kuin KHL:n koronatoimet. Jos kahta huonoa vertailee, se ei ole kenenkään ylistämistä, ja osaat tämän hyvin lukea viesteistäni.
Kukaan ei pidä Liigan koronatoimia merkittävästi parempina. Itse totesin, että
"Liigan menettelystä KHL:llä olisi paljon opittavaa. Liiga käyttää rahaa pelaajien terveydestä huolehtimiseen".
Varmaan jossain määrin noinkin, mutta tuo oli kämmi. Luin kiireessä "mittaus" = "testaus". Pahoittelut siitä, että näin tein ja nostin Liigaa joidenkin mielestä liikaa esille. Typerää, mutta näin tein.
Tästä vertailusta olen lisäksi muodostanut argumentin, että on erikoista syyttää nimenomaan KHL:ää tarkoituksellisesta piittaamattomuudesta ja jostain inhimillisestä pahuudesta, kun mielestäni KHL on yrittänyt jotain tehdä. Se, että tämä yritys ei ole toiminut, on vittumainen juttu ja paska homma, ja voi helposti sanoa että pitäisi tehdä vielä enemmän ja yrittää vielä kovemmin.
Venäjällä ei tilanteesta pidetä, ja kyllä KHL saa osansa. Siinä on monta tasoa. Alkaen siitä, että Jokereita suositaan ja päätyen siihen, että koko kausi tulisi keskeyttää heti.
Voin sanoa, että nämä mun jutut on aika neutraaleja kun vertaa venäläisten toimittajien ja muiden kirjoittajien teksteihin. Osa mun teksteistä tulee sieltä. Osa tulee perhetutulta, jonka poika pelaa KHL:ssä. Mitään sen kummempia huomioita ei ole sitä kautta tullut, kuin säännöistä ja ohjeista piittaamattomuus. Tuossa KHL-seurassa ohjeita riittää, mutta ei niitä noudateta.
Meno on ehkä samanlaista kuin Jukureissa tms oli. Uskon Liigan ja seurojen saavan nämä ruotuun. KHL:ssä pitäisi ensin tulla halua, koska Venäjällä koronaa ei aina pidetä edes nuhaa kummempana. Tyyliin sen voi saada, mitä sitten, jatketaan ja lähdetään.
Siksi en edelleenkään usko KHL:n selviävän koronasta ilman, että jotain tapahtuu. Mitä se sitten on, aika näyttää. Mutta Venäjällä tuskin päästetään tilastoihin kaikkea mitä tapahtuu.