Eiköhän pelaajat ole tietoisia siitä, että voivat saavat sen koronan siinä missä kuka tahansa muukin tallaaja. Jokaisessa sarjassa jossa on päätetty pelata, on otettu tietoinen linja sen suhteen, että tartuntoja varmastikin tulee ja niiden kanssa yritetään pelata. Ei KHL tai Jokerit, tai yksikään muukaan liiga kuvittele olevansa immuuni tälle - vai kuvitteliko joku, että kokonaisia kausia vedettäisiin NHL-pleijareiden tapaan niin, että kaikki liigan pelaajat ovat eristettynä pariin kaupunkiin 8:ksi kuukaudeksi.
Eihän tässä tarvita mitään muuta kun että jonkun pelaajan lapsi/vaimo on saanut tartunnan, ja viikon päästä voi olla koko joukkue sairaana. Varotoimia voidaan tehdä, ja esim. testaamisella saatetaan joskus estää lisätartuntoja, mutta silti näitä tulee. Eurooppalaisessa jalkapallossa sarjat pyörivät ja joukkueiden pelaajia on sivussa koronan takia, sama pätee lätkään.
Lokakuussa sama keskustelu altistuneiden karanteeneista pyörii liigankin ympärillä. Pitäisikö suomen seurata muun maailman esimerkkiä ja antaa elämän jatkua hyväksyen se, että varotoimista huolimatta tauti kiertää joukossamme, vai vetää uudet lockdownit ja panna satojen tuhansien ihmisten talous ja mahdollisesti koko tulevaisuus paskaksi. Mä oon sitä mieltä, että urheilukatsomoihin ei tarvitse päästää yhtään ihmistä missään maassa, mutta niiden työntekijöiden on saatava harjoittaa ammattiaan, jos seuroilla vain on halu pelata. Jokainen meistä vastaa viime kädessä itse omista kontakteistaan. Jos ei ole halua mennä matsiin, töihin, kauppaan, ravintolaan tai keikalle, niin kukaan ei ketään ole pakottamassa. Sopisi toivoa, että se valinnanvapaus säilyisikin yksilöillä itsellään. Kevät oli jo täydellinen farssi.