Oho, saan taas (hetken) kirjotella tänne. Moicculi ja pusipusi vaan kaikille! Jos nyt sen verran ennen seuraavia banneja ehtisi sanoa, että tuntuu myös Venäjällä mielipide kääntyneen Jokereita vastaan. Lienee yleisesti tunnustettu tosiasia, että koko liigan länsilaajenemisen taustalla on ollut soft power -ajatus. Potanin myös itse myönsi avoimesti, että Jokerit on vain PR-temppu, jolla hän pyrkii edistämään Suomessa bisneksiään. Kyllä tässä kohtaa jo on sylttytehtaalla tajuttu, että vituiks meni vallankumous. KHL:n laajeneminen Suomeen ei ole tuonut minkäänlaista positiivista julkisuutta Venäjälle vaan päinvastoin itänaapuria on häpäisty entisestään, joten Jokerit on osoittautunut kelvottomaksi propagandan työkaluksi. Siksi sen voi hylätä. En ihmettelisi, vaikka tää tapahtuisi jo tällä kaudella pandemian antamalla tekosyyllä.
Sitäkään en ihmettelisi, jos Bulvaani-Kurri katoaisi pimentoon päivänä minä hyvänsä terveyden pettämisen takia. Onhan joka suunnalta tuleva paine jo sietämätön. Toivottomaksi tilanteen tekee se, ettei Kurrille ole suotu älyn lahjoja, joilla hän pystyisi spinnaamaan yhtään mitään positiiviseksi. Sen verran aivotoimintaa hänellä on kuitenkin oltava, että ymmärtää olevansa täysi pelle kaikkien silmissä, koska on jäänyt kiinni suorasta valehtelusta noloimmalla mahdollisella tavalla (”jatkossa ollaan riippumattomia venäläisestä rahoituksesta”), julkisen vastuun kantamisen sijaan pakoillut sitä ja jos on median eteen joutunut, niin paskonut housuunsa kaikkien nähden. Samaan aikaan kaikki näkevät, miten hän on antanut kiveksensä oligarkkien puristusotteeseen ja liikkumavaraa on tasan ne pari kivuliasta senttiä mitä omat vitjamunat venyvät. Ei ihme, että naama muuttuu punaisemmaksi päivä päivältä.
Mikä Kurrin kannalta lohduttominta, hän kyllä tietää, että jonain päivänä vielä paljastuu totuus siitä, millä hänet joko voideltiin tai kiristettiin tähän arvottomaan näytelmään. Pisaraakaan en häntä silti sääli. Itse tähän tieten tahtoen lähti. Kun tämä moraaliton ihmisoikeuksia polkevan de facto diktatuurin ja kansalta varastetuilla rahoilla öykkäröivien oligarkkien perseennuolenta kohtaa loppunsa, voin vain siteerata häntä itseään: ”HYVÄ.”