Oma mielipide on vain, että 2 harjoitusottelua + 1 runkosarjan ottelu on aika vähän. Sitten kun siihen lisää sinun aika vahvat mielipiteet ja näkemykset kuinka/missä Lockea pitäisi peluttaa, niin silloin pitäisi olla pohjalla jotakin muuta kuin 3 ottelua.
Olen nähnyt tällä kaudella kolme ottelua. Mielestäni se on kuitenkin ihan kohtuullinen määrä ottaen huomioon, että nykyiseltä asunnoltani välimatkaa Turkuhalliin on ~2.000km.
Noista kolmesta ottelusta yhdessä tuo kolmikko pelasi yhdessä (mainitsinko jossain aiemmin virheellisesti kahdessa - pahoitteluni tuosta). Lisäksi juuri tuossa kyseisessä ottelussa Vahalahden käsi hajosi toisessa (kolmannessa?) erässä, jonka jälkeen koko ykkösketjun peli sekosi - myös ylivoimakuviot. Toisin sanoen olen nähnyt kolmikon Vahalahti-Locke-Willsie pelaavan yhdessä noin 40 minuutin ajan. Olisiko varsinainen peliaika ollut siis noin 12-15 minuutin luokkaa? Kuitenkin jo tuossa ajassa tuon kolmikon yhteispeli teki minuun lähtemättömän vaikutuksen.
Vahalahti (1+2) - Locke (0+3) - Willsie (1+1)
Ja nämä tehot siis yhtä Euroopan parasta seurajoukkuetta vastaan (olkoonkin, että SCB ei pelannut ko. ottelussa parhaalla miehistöllään). Viimeksi kuluneen puolentoista vuoden aikana riittävästi SCB:n NLA-matseja nähneenä (live+TV) uskaltaisin jopa väittää, että SCB marssisi jatkoon yhdeksän kertaa kymmenestä mitä tahansa suomalaista seurajoukkuetta vastaan paras seitsemästä sarjassa.
Siinä ovat minun perusteluni sille, miksi tuota kolmikkoa kannattaisi (tai... olisi kannattanut jo aiemmin syksyllä) peluuttaa yhdessä. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin maustan mielipidettäni vielä Pekka Virran ja Ville Vahalahden ennen kauden alkua antamilla kommenteilla. Jos kiinnostusta riittää, niin lukaisepa autenttiset kommenttini Vahalahti-Locke-Willsie -ketjun pelistä.
Yleiskatsaus: ykkösketju (Vahalahti-Locke-Willsie) helvetin hyvä, Ehrhardt näkymätön (sekä hyvässä että pahassa), Engren loistava mutta tiputtaa edelleen liian aikaisin polvilleen (siitä SCB:n ainokainen maalikin), Willsielle koko kauden pahvia ja helvetin äkkiä, Lockella erinomainen pelisilmä mutta luistelussa/kunnossa tosiaankin puutteita, Ristolainen tulee olemaan TPS:n johtavia puolustajia alkavalla kaudella sekä puolustus- että hyökkäyspäässä; pelaa loistavasti niin yv:t kuin 3-5 av:t...
24.08.2012 -
Noin tunti matsin jälkeen
25.08.2012 -
Vajaa vuorokausi matsin jälkeen
Allekirjoittaisin koska tahansa nuo kommenttini (myös muistakin pelaajista) uudelleen. Mitä mieltä sinä olet? Olenko tehnyt elokuussa oikeita havaintoja Engrenistä, Willsiestä, Ehrhardtista, Ristolaisesta...? Jos vastaus näihin on kyllä, niin voisiko myös tuo ensimmäinen havaintonikin pitää paikkansa? Voisiko tuo Vahalahti-Locke-Willsie -ketju olla edelleenkin helvetin hyvä?
Ihan vapaasti saa kommentoida sitä kai ei ole kukaan täällä ikinä kieltänytkään? Miksi sun kommentteihin olen ottanut kantaa on se, että sulla on todella vahvat näkemykset Lockesta. Ikävä kyllä näkemyksistä puuttuu reaaliaikainen tieto pelaajan tämän hetkisestä suoritustasosta.
Kyllä, multa varmasti puuttuu reaaliaikainen tieto Locken tämän hetkisestä suoritustasosta. Tietoni hankin pääasiassa Auran Aaltojen otteluselostuksista, otteluraporteista sekä luonnollisesti Jatkoajan otteluseurantaketjuista.
Näiden tietojeni perusteella en missään nimessä väitä, että Locke pelaisi tällä hetkellä hyvin. Olen nähnyt häneltä 40 minuuttia (SCB-TPS kaksi ensimmäistä erää) helvetin hyvää (ketjun yhteis-) pelaamista sekä 140 minuuttia (SCB-TPS viimeinen erä, FG-TPS ja TPS-KAL) munatonta neppailua. Näiden havaintojen perusteella mulla on mielestäni kaksi vaihtoehtoa: joko mun pitäisi yhtyä tuohon Locke hiuksista vittuun -ulvontakuoroon tai sitten puolustaa sitä näkemystä, joka mulle jäi 40 livenä näkemäni minuutin perusteella. Ensimmäinen vaihtoehtohan olisi mulle tietysti kaikkein helpoin.
Mainittakoon vielä, että jos muodostaisin mielipiteeni Lockesta noiden 80 minuutin ajalta, jolloin TPS:n ykkösketjuna Sveitsissä pelasi Hattunen-Locke-Willsie, niin huutaisin kurkku suorana "Kenkää perseelle!". Tuo ketju ei vain toiminut. Vastaavasti Vahalahti-Locke-Willsie ketju toimi.
Kotiotteluista yhtä lukuunottamatta kaikki & 2 vieraspeliä. En yhtään missä ovat pelanneet yhdessä.
Olet onnistunut näkemään ne oikeat ottelut sitten jos olet noin vakuuttunut. Ei siinä kaikilla saa olla oma mielipiteensä ja niistä on turha kiistellä.
Näillä näkymin lennän ensi viikolla Suomeen pikku talvilomalle. Voit olla varma, että tuona aikana tulen kartuttamaan livenä näkemiäni TPS-matseja tälle kaudelle.
15.01.2013 TPS-PEL
19.01.2013 TPS-LUK
24.01.2013 TPS-LUK
29.01.2013 TPS-SAI
Nuo näemmä osuvat sopivasti matkan varrelle. Kalen kierroksen (19.01.) jätän takuuvarmasti väliin ihan vain protestoinnin takia, mutta muuten luultavasti tulen tuplaamaan tämän kauden TPS-livematsien saldoni. Tarkkailepa, jos noissa matseissa hallilla näkyy TPS:n Spengler Cup -paitaa (ei ole toista vastaavaa tullut kertaakaan vastaan noin kymmenen kauden aikana). Nykäise hihasta ja lausu taikasanat...
"
Herra Kettu aha, älä ole paha, osta mulle olut!"
...niin mennään ja pistetään kerralla mun mielipiteeni Corey Lockesta kuntoon!