Sanotaan nyt vielä disclaimerinä Keklu-asiasta tämä, että jossain määrin olosuhteiden uhrina minäkin häntä pidän. Valmentajat eivät ole onnistuneet, eikä liioin puolustus eikä maalivahti. Kuitenkin tuo vertaaminen noihin cupin voittaneisiin playoff-vastustajiin on hassua. Perinteikkäämmillä seuroilla ei ole näin cap-aikana yksinoikeutta olla menestyviä seuroja. Kekäläisellä on ollut budjettia ja aikaa rakentaa se cupin voittava joukkue itsekin. Ei ole pystynyt siihen, niin kuin jokunen muu GM - ei ole käyttänyt edes läheltä. Tietysti tässä tullaan lopulta myös kaupungin ja seurahistorian houkuttelevuuteen, jne., mistä Kekäläinen voi joutua lähtemään takamatkalta moneen muuhun verrattuna. Se on taas niitä olosuhteita sitten. Mutta hänen 10 vuottaan peräsimessä olisi pitänyt tuottaa se toiseksi parhaan joukkueen pudottajan, tai ainakin legitiimejä playoff runeja, eikä sitä first round exittiä. Kaverit ovat vain rakentaneet vielä paremmin. Nyt tosiaan, kun ollaan kaukana playoffeihin menijästä, ja kun on surkeita valmentajapalkkauksia putkeen, viimeisimpänä Babcock-fiasko, niin olisi se todellinen mietinnän aika sen työpaikan säilymisen suhteen.
Nyt sitten, jos Winnipeg jonain päivänä potkii Chevyn ja Columbus Kekäläisen, niin ilomielin näkisi Jarmon puolestaan Jetsiä nostamassa. Hyviä siirtoja hänellä on ollut ja olen parhaimmillaan tykännyt hänen tekemisistään paljonkin. En minä häntä huonona GM:nä pidä koko hänen ajanjaksoaan katsottaessa. Heikommassa lännessä sitten näkisi, pystyykö panemaan Winnipegin palikat siihen järjestykseen, ja hankkimaan sen verran uusia ja hyviä, että pidemmät playoff-runit alkaisivat olla juttu, mihin Jarmo pystyy. Vai olisiko sittenkin, ekan rebuildin ollessa valmis, vastassa vain seinä ja selityksiä siitä että nyt kohdattiinkin tulevia cup-voittajia, ja että muutaman vuoden päästä vasta lähtee.
(En kyllä tiedä, voiko Chevy edes saada kenkää. Olen pitänyt hänenkin asemaansa todella epävakaana, mutta siellä vain näyttää istuvan vuodesta toiseen. Vielä voisi kaiketi tarvittaessa ostaa itselleen jatkoaikaakin räjäyttämällä tuon rosterin totaalisesti, kuten ajateltiin että hän kesällä tekisi. Ei tehnyt vielä.)