Philly ei tarjonnut mitään Gaudreaulle ja New Jersey tarjosi tasan 9 miljoonaa per kausi. Eli Gaudreau otti sitten sen isoimman vielä pöydällä olevan tarjouksen itärannikon lähettyviltä.
Totta. Sekoitin joukkueen Islandersiin. Calgary tarjosi parhaan 8x10,5M, New Jersey tarjosi 7x10,2M ja Islanders tarjosi noin 7x10M. Käsitykseni mukaan Philly oli erittäin kiinnostunut tekemään diilin, siksi sekoitin joukkueet.
Philly ei edes tarjonnut Johnnylle sopimusta ja Devils tasan 9 kaudesta. Gaudreau taustajoukot ilmoittivat itse Columbukseen että Gaudreau on kiinnostunut ja sopimus sorvattiin kasaan seitsemän tuntia myöhemmin. Gaudreau ilmoitti ekassa pressissään, että on aina viihtynyt Columbuksessa siellä vieraillessaan ja pelatessaan.
Tiedän kyllä mitä pressissä sanottiin. Eiköhän noissa lähes aina hehkuteta sitä kaupunkia johon ollaan tulossa, vaikka varmasti tykkääkin kaupungista. Pidän silti loogisena sitä, että kun Kekäläinen sai tietää, että Columbus on yksi niistä joukkueista, joka Gaudreauta kiinnostaa, Kekäläinen teki kaupungista vielä kiinnostavamman signaamalla sinne tämän hyvän kaverin. Se, että Johnnyn taustajoukot itse ottivat Kekäläiseen yhteyden kielisi siitä, että tapahtuneella (tai tapahtumaisillaan olevalla) Gudbranson diilillä on ollut vaikutusta, kyllähän kaverukset puhuu keskenään - ainakaan se ei ole merkki päinvastaisesta.
New Jerseyllä on kova tulevaisuuden joukkue, ja tarjosivat toiseksi parhaan tarjouksen, jonka takia olisin itse olettanut Gaudreaun menevän sinne ilman Gudbranson diiliä. Mutta tämä on puhdasta spekulaatiota kaikki, ja ovat kovasti noilla Columbuksen omilla fanipalstoilla sitä mieltä, että Gudbransonin ja Gaudreaun signaamisella oli selkeä yhteys.