Jaymond Flurrie
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado Avalanche.
Viestin lähetti heikkik
Selänteen palkan ( = markkina-arvon) parhaita vertailupelaajia ovat Mogilny ja Amonte. Vertaa ko. kolmen pelaajan ikää, sopimustilannetta viime kesänä / keväänä ja roolia joukkueessa, niin huomaat että Selänteen viime kesän sopimus ollut mitenkään sen paremmin ylimitoitettu kuin alimitoitettukaan. Viime kesänä suomalaislehdissä annettiin ymmärtää että Selänteen sopimus olisi ollut Avalanchelle jotenkin erikoisen "halpa" tai omasta palkasta tinkiminen haluttuun joukkueeseen pääsemiseksi olisi ollut aivan spesiaaliharvinaista. Samanhan teki mm. Jeremy Roenick toissa kesänä. Kariyan kohdalla tilanne oli toinen kuin Selänteellä, koska 1,2 milliä Kariyan tasoisesta miehestä on todella vähän.
Vaikkei kukaan kolmikosta Selänne, Mogilny, Amonte ole mässäillyt pisteillä, niin heidän joukkueensa ovat täälä hetkellä NHL:n sarjataulukossa kärkipäässä. Lopullinen arvio kolmikon arvosta seuralleen tehdään vasta kauden päätyttyä.
Lähdetäänpä taas siitä et listaapa huvikses näitä Coloradon palkkaamia "Vapaita Agentteja" (Siis Kariyan ja Selänteen lisäksi). Joo mä tiedän nää kovimmat tähdet Todd Gillin, Serge Aubinin ja Jaroslav Obsutin, mut onko muita?
Teehän seuraavaksi vastaava lista Philadelphiasta (vaikkapa Roenick, Hackett) ja Torontosta (vaikkapa Roberts, Nieuwendyk). Ja nyt haetaan nimenoman pelaajia joille tehtiin tarjous tyyliin "tulisiks meille?" ei pelaajia jotka ottivat joukkueeseen yhteyttä tyyliin "voitaisko tulla teille?"
Joko alkaa selviämään mikä Kariyan ja Selänteen tulossa Avsiin oli niin erikoista?
Muutenkin mä alan nyt käsittämään. Luulet mun tarkoittaneen koko ajan että Selänne sai liian suuren sopimuksen. Sitä en ole tarkoittanut. Vaan lyhyesti, se mitä yritän toitottaa on että "Vuosi 2004 on mennyt Selänteeltä päin helvettiä". Joo, pitää paikkansa että pudotuspelit ratkaisee. Mutta eikö sitä vois edes kuvitella yrittävänsä tehdä runkosarjassakin jotain? Mä tiedän että Avs johtaa liigaa ja olen sekä ylpeä että onnellinen siitä.
Mutta mitä tollanen Selänteen "emmää jaksa, katotaan sit keväällä" asenne kertoo suomalaisten työmoraalista, jos nyt verrataan johonkin tshekkiin (Hejduk), ruotsalaiseen (Forsberg), amerikkalaiseen (Sakic, Konowalchuk, Tanguay. Nämä kaikki kolme on amerikkalaisia, eikö?) tai sveitsiläiseen (Aebischer)? On varmasti hienoa käydä sanomassa et "Moi. Mä oon Selänteen Teukka ja mä pilasin suomalaisten maineen kovana työntekijänä", mut Teemu hei, pliis, mieti vielä kerran!
Viimeksi muokattu: