Colorado Avalanche 2003-04

  • 92 433
  • 680
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti heikkik
Selänteen palkan ( = markkina-arvon) parhaita vertailupelaajia ovat Mogilny ja Amonte. Vertaa ko. kolmen pelaajan ikää, sopimustilannetta viime kesänä / keväänä ja roolia joukkueessa, niin huomaat että Selänteen viime kesän sopimus ollut mitenkään sen paremmin ylimitoitettu kuin alimitoitettukaan. Viime kesänä suomalaislehdissä annettiin ymmärtää että Selänteen sopimus olisi ollut Avalanchelle jotenkin erikoisen "halpa" tai omasta palkasta tinkiminen haluttuun joukkueeseen pääsemiseksi olisi ollut aivan spesiaaliharvinaista. Samanhan teki mm. Jeremy Roenick toissa kesänä. Kariyan kohdalla tilanne oli toinen kuin Selänteellä, koska 1,2 milliä Kariyan tasoisesta miehestä on todella vähän.

Vaikkei kukaan kolmikosta Selänne, Mogilny, Amonte ole mässäillyt pisteillä, niin heidän joukkueensa ovat täälä hetkellä NHL:n sarjataulukossa kärkipäässä. Lopullinen arvio kolmikon arvosta seuralleen tehdään vasta kauden päätyttyä.

Lähdetäänpä taas siitä et listaapa huvikses näitä Coloradon palkkaamia "Vapaita Agentteja" (Siis Kariyan ja Selänteen lisäksi). Joo mä tiedän nää kovimmat tähdet Todd Gillin, Serge Aubinin ja Jaroslav Obsutin, mut onko muita?

Teehän seuraavaksi vastaava lista Philadelphiasta (vaikkapa Roenick, Hackett) ja Torontosta (vaikkapa Roberts, Nieuwendyk). Ja nyt haetaan nimenoman pelaajia joille tehtiin tarjous tyyliin "tulisiks meille?" ei pelaajia jotka ottivat joukkueeseen yhteyttä tyyliin "voitaisko tulla teille?"
Joko alkaa selviämään mikä Kariyan ja Selänteen tulossa Avsiin oli niin erikoista?

Muutenkin mä alan nyt käsittämään. Luulet mun tarkoittaneen koko ajan että Selänne sai liian suuren sopimuksen. Sitä en ole tarkoittanut. Vaan lyhyesti, se mitä yritän toitottaa on että "Vuosi 2004 on mennyt Selänteeltä päin helvettiä". Joo, pitää paikkansa että pudotuspelit ratkaisee. Mutta eikö sitä vois edes kuvitella yrittävänsä tehdä runkosarjassakin jotain? Mä tiedän että Avs johtaa liigaa ja olen sekä ylpeä että onnellinen siitä.

Mutta mitä tollanen Selänteen "emmää jaksa, katotaan sit keväällä" asenne kertoo suomalaisten työmoraalista, jos nyt verrataan johonkin tshekkiin (Hejduk), ruotsalaiseen (Forsberg), amerikkalaiseen (Sakic, Konowalchuk, Tanguay. Nämä kaikki kolme on amerikkalaisia, eikö?) tai sveitsiläiseen (Aebischer)? On varmasti hienoa käydä sanomassa et "Moi. Mä oon Selänteen Teukka ja mä pilasin suomalaisten maineen kovana työntekijänä", mut Teemu hei, pliis, mieti vielä kerran!
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Teehän seuraavaksi vastaava lista Philadelphiasta (vaikkapa Roenick, Hackett) ja Torontosta (vaikkapa Roberts, Nieuwendyk). Ja nyt haetaan nimenoman pelaajia joille tehtiin tarjous tyyliin "tulisiks meille?" ei pelaajia jotka ottivat joukkueeseen yhteyttä tyyliin "voitaisko tulla teille?"
- - -
On varmasti hienoa käydä sanomassa et "Moi. Mä oon Selänteen Teukka ja mä pilasin suomalaisten maineen kovana työntekijänä", mut Teemu hei, pliis, mieti vielä kerran!

Nieuwendyk halusi itse Torontoon, suorastaan tyrkytti itseään, ja hyvä niin.

Selänne ei pilaa suomalaisten mainetta, korkeintaan omansa. Yhden pelaajan tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät hetkauta NHL-joukkueiden päättäjiä pohtimaan laajemmin jonkin tietyn kansallisuuden mahdollisia erikoispiirteitä, sillä sellainen ajattelu olisi merkki kyvyttömyydestä hahmottaa kokonaisuuksia - siis kertoisi viime kädessä päättäjien omasta ammattitaidottomuudesta. Leimasiko Pelle Lindbergh kaikki ruotsalaiset juopoiksi?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
(Sakic, Konowalchuk, Tanguay. Nämä kaikki kolme on amerikkalaisia, eikö?)

Sakic ja Tanguay ovat kanadalaisia.

gh.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dude
Sakic ja Tanguay ovat kanadalaisia.

gh.

Joo, menee taas vähän off-topiciksi ja chattimiseksi mutta tein tuon tahallani.

Eikös Kanada ole Amerikassa? Eikös Suomi ole Euroopassa? Siis jos suomalaiset ovat eurooppalaisia niin kanadalaiset ovat amerikkalaisia, eikö?

Tosin etpä muuta väitänytkään, mutta halvat on köyhän huvit ;-)
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Maple Leaf
Nieuwendyk halusi itse Torontoon, suorastaan tyrkytti itseään, ja hyvä niin.

Selänne ei pilaa suomalaisten mainetta, korkeintaan omansa. Yhden pelaajan tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät hetkauta NHL-joukkueiden päättäjiä pohtimaan laajemmin jonkin tietyn kansallisuuden mahdollisia erikoispiirteitä, sillä sellainen ajattelu olisi merkki kyvyttömyydestä hahmottaa kokonaisuuksia - siis kertoisi viime kädessä päättäjien omasta ammattitaidottomuudesta. Leimasiko Pelle Lindbergh kaikki ruotsalaiset juopoiksi?

Ok, uskotaan tuo Nieuwendykin tapaus. Tiedät varmasti Leaf-fanina paremmin. Mut mitenkäs Roberts tuli Carolinasta? Belfour Nashvillesta? Marchment Avsista? Klee Capsista?

Enkä mä sinällään pelkää maineeni puolesta (minkä maineen?), mut SILTI se Selänne vois ees yrittää näyttää kiekkoilijalta.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Eikös Kanada ole Amerikassa? Eikös Suomi ole Euroopassa? Siis jos suomalaiset ovat eurooppalaisia niin kanadalaiset ovat amerikkalaisia, eikö?

Samassa kappaleessa puhut kyllä ruotsalaisista, sveitsiläisistä ja tshekeistä, eli eurooppalaisista. Vaikka Kanada on Pohjois-Amerikan mantereella, on se täysin eri maa ja kansa kuin Yhdysvallat ja amerikkalaiset.

Työmoraalista vielä; minä ainakin paskat nakkaan "suomalaisten maineesta kovina työntekijöinä". Jääkiekko on viihdyttävä peli, jonka suola ovat maalit. Selänne on tottunut tekemään maaleja, ja tekee niitä varmasti vielä tukun lisää. Gretzky ja Kurri eivät olleet supertähtiä, koska olivat "kovia työntekijöitä". Jääkiekko on joukkuelaji, mutta joukkue koostuu yksilöistä. Yksilöt taas ovat erilaisia.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ok, uskotaan tuo Nieuwendykin tapaus. Tiedät varmasti Leaf-fanina paremmin. Mut mitenkäs Roberts tuli Carolinasta? Belfour Nashvillesta? Marchment Avsista? Klee Capsista?

Enkä mä sinällään pelkää maineeni puolesta (minkä maineen?), mut SILTI se Selänne vois ees yrittää näyttää kiekkoilijalta.

Jaymond, en nyt oikein ymmärrä, mitä haet - yhdistävää tekijää siitä, että nuo kaikki mainitsemasi pelaajat tekivät sopimuksen Toronton kanssa vapaina agentteina, eivät pelaajakauppojen seurauksena? Ja jos, niin mitä siitä? (Belfour tosin tuli Torontoon Dallasista, ei Nashvillesta.)

En tarkoittanut, että Sinä olisit huolissasi oman maineesi puolesta. Viestistäsi sai kuitenkin sen käsityksen, että olisit huolissasi siitä, että Selänne pilaa muiden suomalaispelaajien maineen. Tuota huolta pidän aivan turhana.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Enkä mä sinällään pelkää maineeni puolesta (minkä maineen?)
Kyllä sulla on mainetta, älä aliarvioi. Minä ainakin pidän sinun tietojasi yksinä tämän palstan kattavimmista ja laajimmista. Läpikotainen perehtyminen ja rakkaus lajiin suorastaan paistaa viesteissäsi.

Olet asian kannassa pohtiessasi tässä Coloradon kausiketjussa sitä näyttääkö Teemu Selänne jääkiekkoilijalta, ja vetävätkö hänen flegmaattiset esitykset suomalaispelaajien maineen lokaan. Tämä on juuri niitä tärkeitä asioita mitä täytyy pohtia kun on kyse näin suuren luokan pelaajasta.

Minunkin mielestä Toronton olisi täytynyt jättää hankkimatta puolustajia Robert Svehlan lopetettua uransa. Olisi ainakin Cola saanut peliaikaa. Marchmentin tapauksessa käsitin kylläkin entisen joukkuetoverin Owen Nolanin painaneen vaakakupissa hieman, joten Bryanin voidaan spekuloida tulleen Torontoon puhtaat jauhot pussissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
No niin, Foppa on takasin ja ilmeisesti seuraavaa liikku Foppan päässä ennen peliä tilastoja lukiessaan "Mitä vit... Selänteellä 8 pelin pisteetön putki!? Älä nyt jumal... viitti. Oota kun mä joudun sun kans yhtä aikaa kentälle..." Ja sitte Foppa syötti Konolle joka syötti Teemun tyhjään paikkaan, ja niin se putki katkesi. Noin, ja tätä sitten kelpaa katsoa. Maali Pittsburghia vastaan läpiajosta. Nyt on jo Top-2 maalit Selänteestä tältä vuodelta.

Mutta kattelen tuota pätkää Selänteen maalista, jonka mies sai tyhjiin tönästä monta kertaa ja en löytäny siitä hyvällä tahdollakaan tarkoituksen mukaista syöttä Foppanilta missään vaiheessa.
Minun näkemyksen mukaan Kono otti kiekon, kun se pingviinille kelvannut ja Foppani ei siihen päässyt ja loppu onkin historiaa.
Enkä minä siitä kyllä läpiajoakaan saanut tekemälläkään. Vai onko se läpiajo, jos Teemu sutasee takatolpalta kiekon reppuun.

EDIT: tosin jos tarkotit sitä Foppanin maalia, niin siitähän saa läpiajon, mutta aika huonosti sen tuot ilmi viestissäsi, jos näin on päässyt käymään.

Minun puolesta joku vois vaikka teloo Selänteen, että ei tarviais enää kuunnella sinun marmatusta aiheesta. Ei se mies kuitenkaan niin paska voi olla, kun sinä annat olettaa.
 
Viimeksi muokattu:

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Lähdetäänpä taas siitä et listaapa huvikses näitä Coloradon palkkaamia "Vapaita Agentteja" (Siis Kariyan ja Selänteen lisäksi). Joo mä tiedän nää kovimmat tähdet Todd Gillin, Serge Aubinin ja Jaroslav Obsutin, mut onko muita?

Itse asiassa Avalanche on tehnyt useita sopimuksia rajoitettujen vapaiden agenttien (RFA) kanssa, mutta hyvin vähän sopimuksia rajoittamattomien vapaiden agenttien (UFA) kanssa. Teoriassa Blake, Roy ja Sakic eivät oleet UFA-pelaajia kesällä 2001, kun tekivät sopimuksen Avalanchen kanssa, mutta käytännössä näin oli.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Vaan lyhyesti, se mitä yritän toitottaa on että "Vuosi 2004 on mennyt Selänteeltä päin helvettiä"

Bullshit, sinä olet dissannut Selännettä koko ajan, etkä vain viimeisen kuukauden ajan. MInulle on ihan sama tekeekö Selänne runkosarjassa kaksikymmentä, kolmekymmentä tai neljäkymmentä maalia, pääasia että joukkue voittaa. Sinulle taas Selänne ja hänen tehottomuutensa on selvästi paha henkinen ongelma, vaikka joukkue pelaa kauden parasta putkenaan. En ymmärrä tuollaista paskanheittoa. Jokaiselle pelaajalle tulee jaksoja, jolloin tehoja ei tule. TV-pelien perusteella Selänne pelaa ihan hyvin, enkä ymmärrä miksi esim. Florida-matsissa Selänteen jääaika oli niin vähäistä.

Vertailun vuoksi Amonten, Selänteen ja Mogilnyn tilastot tällä kaudella.

Tony Amonte, joukkueen sisäisessä pistepörssissä kolmas, 50 peliä, 13+18 = 31, +3

Teemu Selänne, joukkueen sisäisessä pistepörssissä kuudes, 47 peliä, 12+14 = 26, +8 (neljä voittomaalia)

Aleksander Mogilny, joukkueen sisäisessä pistepörssissä kuudestoista, 15 peliä, 5+7 = 12, -1
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke
Enkä minä siitä kyllä läpiajoakaan saanut tekemälläkään. Vai onko se läpiajo, jos Teemu sutasee takatolpalta kiekon reppuun.

Joo sori, ei ollut läpiajo, ja sitä telomistahan mies ei tarvi, eikös sen huonot esitykset johdu huonosta polvesta?

Ja sillä listauksella tarkitin äijiä jotka tulevat muista seuroista, eli eivät pelanneet loppukeväällä uudessa seurassa eli tekivät ensimmäisen sopimuksen uuden seuran kanssa, jota siis Sakic, Blake, Roy ja Forsberg eivät olleet.

Joo, korjataan toikin, koko kausi 2003-2004... thus far on mennyt Selänteeltä ainakin mun odotuksiin nähtynä päin helvettiä. Mitäkö odotin? Vähintään samanlaisia tehoja kuin Hejdukilta.

Se miksei Selänne pelaa on aivan selvää; mitä enemmän mies pelaa, sitä huonommin se pelaa. Jos se pelaa 10 minuuttia kohtuullisesti, niin hyvä. Mut jos sille antaa 15 minuuttia peliaikaa, niin se ei saa mitään aikaan. Ja kenen tahansa tuon tasosen joukkueen oletettuun maalintekijään vaikuttaa jos ei tee pisteitä "kymmeneen" peliin.

Ja miksi sä vedät tuota Mogilnya tähän koko ajan? Ota ennemmin Kariya, sekin on ollut loukkaantuneena ja tehnyt melkein tuon pisteen per peli.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie


Ja miksi sä vedät tuota Mogilnya tähän koko ajan? Ota ennemmin Kariya, sekin on ollut loukkaantuneena ja tehnyt melkein tuon pisteen per peli.

Periaatteessahan miehillä on sama tilanne. Mogilny, Amonte ja Selänne pelaa hyvässä joukkuessa, mutta tehojen kanssa on vähän niin ja näin. No Mogilny on ollu loukkaantuneena ja sillon kun pelas, niiin torontolla ei ollu vielä lentokelit.
Amonte ei taas minun mielestä ole ikinä ollutkaan samaa maalintekijä ainesta, kun Mogilny ja Selänne.
Käytännössä Kariyaa ja Selännettä on huono vertaillu, kun miehet pelaa samassa joukkueessa.
Tosin se meinaa sitä, että miehillä pitäisi olla samat edellytykset tehdä pisteitä, mutta miehet pelaa eri roolia tällä hetkellä joukkueessa.
Mutta jos Selännettä ei saa vertailla muitten joukkueitten samaa roolia tekeviin pelaajiin, niin erikoisena minä sitä pidän. Kerta Coloradossakin on vain yksi kappale 1.kentän oikeitalaitoja vapaana ja Selänne ei siinä pelaa ja tämän kauden näyttöjen perusteella syystäkin. Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että vanha vielä vertyy kevään kynnyksellä tai näin ainakin toivon.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke
Periaatteessahan miehillä on sama tilanne. Mogilny, Amonte ja Selänne pelaa hyvässä joukkuessa, mutta tehojen kanssa on vähän niin ja näin. No Mogilny on ollu loukkaantuneena ja sillon kun pelas, niiin torontolla ei ollu vielä lentokelit.
Amonte ei taas minun mielestä ole ikinä ollutkaan samaa maalintekijä ainesta, kun Mogilny ja Selänne.
Käytännössä Kariyaa ja Selännettä on huono vertaillu, kun miehet pelaa samassa joukkueessa.
Tosin se meinaa sitä, että miehillä pitäisi olla samat edellytykset tehdä pisteitä, mutta miehet pelaa eri roolia tällä hetkellä joukkueessa.
Mutta jos Selännettä ei saa vertailla muitten joukkueitten samaa roolia tekeviin pelaajiin, niin erikoisena minä sitä pidän. Kerta Coloradossakin on vain yksi kappale 1.kentän oikeitalaitoja vapaana ja Selänne ei siinä pelaa ja tämän kauden näyttöjen perusteella syystäkin. Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että vanha vielä vertyy kevään kynnyksellä tai näin ainakin toivon.

Siinä olet ihan oikeassa ettei periaatteessa voi verrata... niin, ketään pelaajaa toiseen, mutta Avs-fanina mua kiinnostaa eniten se kenelle ne rahat budjetista menee ja mitä sillä saadaan. Jos ne rahat maksetaan Selänteelle, Selänteen pitää tehdä jotain sen eteen. Oletettavasti maaleja. Colorado on kuitenkin ollut aina varsin hyvin talousseikat huomioon ottava joukkue, jota perustelen ainakin tuolla joukkueen ikäjakaumalla ja sillä ettei joukkue palkkaa UFA-pelaajia. Jotka tietysti ovat suoraan verrannollisia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuo sinun mantrasi että joukkue ei palkkaa UFA-pelaajia on ihan naurattava. Näiden hired-gun pelaajien hankkiminen ennen siirtorajaa ei poikkea mitenkään periaatteeltaan UFA-pelaajien hankkimisesta. Tätä samaa tekee tietenkin myös Detroit, Philadelphia, Toronto, Dallas ja Rangers (eli toisinsanottuna kaikki jolla on rahaa).
 

Rocco

Jäsen
Toisaalta ainoa ero on se, että näiden hired gun-pelaajien jatkosta seurassa ei ole mitään takeita. UFA:n kun signeeraat, hän on seuran mies, hired gun-pelaaja voi pelailla vain playoffsit ja sitten mennä muualle ilman kompensaatiota. Riskipeliähän se on noita seuraavana kesänä vapaaksi tulevia pelaajia hankkia siirtorajalla, mutta joskus heidät saadaan jäämään jatkossakin seurassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti heikkik
ISelänne ja hänen tehottomuutensa on selvästi paha henkinen ongelma, vaikka joukkue pelaa kauden parasta putkenaan. En ymmärrä tuollaista paskanheittoa. Jokaiselle pelaajalle tulee jaksoja, jolloin tehoja ei tule. TV-pelien perusteella Selänne pelaa ihan hyvin, enkä ymmärrä miksi esim. Florida-matsissa Selänteen jääaika oli niin vähäistä.

Huomasitko Jaymond Flurrie tämmöistä uutista (lainaus Jatkoajan raportista):

"Detroit Red Wingsiä edustava Hull teki toisen erän neljännellä minuutilla kauden 17. maalinsa, joka tasoitti pelin Los Angeles Kingsiä vastaan 2-2-lukemiin. Hull katkaisi samalla uransa pisimmän maalittoman putken, joka ehti venyä 20 ottelun mittaiseksi. Edellisen kerran hän oli onnistunut tekemään maalin 8. joulukuuta, jolloin vastustajana oli myös Kings."

Ja tässä linnkki koko juttuun:
http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=uutiset&id=2952

Kyllä Detroitinkin olisi varmaan kannattanut tuon 20 ottelun putken aikana myydä Brett Hull vaikka jonnekin Minnesotaan ja ottaa sieltä vastineeksi vaikkapa joku maaleja tekevä Richard Park. Olihan se nyt aivan selvä että Hull on vain joku turha "has been" pelaaja ja niillä menneiden aikojen maalitilastoilla voi vaikka pyyhkiä perseensä. Vai mitä tuleva seurajohtaja Jaymond Flurrie?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Rocco, et tainnut nähdä sitä toista puolta. Mietipä jos Avs olisi tehnyt vaikkapa 5-vuotisen sopimuksen Fleuryn kanssa kesällä 1999?

Mut toisaalta, jos muistetaan ketä Colorado on dumpannut muihin joukkueisiin vaihdossa näihin "Rent-A-Player"-tyyppeihin (Fleury, Bouque, Blake, Kasparaitis, Battaglia), niin huomaat miten "ostomiehiä" on.

Eli Fleurysta meni Rene Corbet, Wade Belak, Robyn Regehr ja 2. kierroksen varaus. Ketäs Rangersista tuli tilalle?

Bourquesta meni Brian Rolston, Martin Grenier, Samuel Pahlsson ja 1.kierroksen varaus.

Blakesta meni Adam Deadmarsh, Aaron Miller, Jared Aulin ja 2 ykkösvarausta.

Kasparaitisista meni Ville Nieminen ja Rick Berry.

Battagliasta meni Radim Vrbata.

Eihän tuollaiset kolme ykkösvarausta, yksi kakkosvaraus, Regehr, Belak, Rolston, Deadmarsh, Miller, Nieminen ja Vrbata vaikuta mihinkään joukkueeseen? Eihän? Paitsi että kyllä mä ottasin kiljuen tuon ryhmän takasin, jos saisin.

Tämä siis vertauksena UFA-miehen palkkaamiseen
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti flintstone
Huomasitko Jaymond Flurrie tämmöistä uutista (lainaus Jatkoajan raportista):

"Detroit Red Wingsiä edustava Hull teki toisen erän neljännellä minuutilla kauden 17. maalinsa, joka tasoitti pelin Los Angeles Kingsiä vastaan 2-2-lukemiin. Hull katkaisi samalla uransa pisimmän maalittoman putken, joka ehti venyä 20 ottelun mittaiseksi. Edellisen kerran hän oli onnistunut tekemään maalin 8. joulukuuta, jolloin vastustajana oli myös Kings."

Ja tässä linnkki koko juttuun:
http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=uutiset&id=2952

Kyllä Detroitinkin olisi varmaan kannattanut tuon 20 ottelun putken aikana myydä Brett Hull vaikka jonnekin Minnesotaan ja ottaa sieltä vastineeksi vaikkapa joku maaleja tekevä Richard Park. Olihan se nyt aivan selvä että Hull on vain joku turha "has been" pelaaja ja niillä menneiden aikojen maalitilastoilla voi vaikka pyyhkiä perseensä. Vai mitä tuleva seurajohtaja Jaymond Flurrie?

Siis puhutko sä nyt tästä Brett Hullista jolla on tällä hetkellä on 46 pistettä tältä kaudelta? Joka on liigan pistepörssin neljästoista? Vertaatko sä sitä tähän Selänteeseen jolla on 26 pistettä ja on pörssissä sadasviidestoista?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Siis puhutko sä nyt tästä Brett Hullista jolla on tällä hetkellä on 46 pistettä tältä kaudelta? Joka on liigan pistepörssin neljästoista? Vertaatko sä sitä tähän Selänteeseen jolla on 26 pistettä ja on pörssissä sadasviidestoista?

Samantasoisia vertailuja kuin sinun omasikin.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dude
Samantasoisia vertailuja kuin sinun omasikin.

Eipäs chatita. Perustele kunnolla, milloin olen verrannut johonkin detroitin pelaajaan? Olen yrittänyt pysyä joukkueen sisällä, koska Detroitin, Philadelphian, Toronton tai Vancouverin pistepörssit tai palkat ei mulle "kuulu" kuin korkeintaan silloin kun on peli niitä vastaan. Ja edelleen, mä en ihan ymmärtänyt mitä hait tuolla koko Hull-jutulla. Se mitä mä luulen sun tarkoittaneen oli et Hullilla oli joku huonompi jakso, joka jo päättyi, eikä edes ollut kovin huono. Selänteen huonoa jaksoa voidaan melkeimpä kutsua myös "kaudeksi 2003-2004". Mut kerro toki mitä ajat takaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Eipäs chatita. Perustele kunnolla, milloin olen verrannut johonkin detroitin pelaajaan? Olen yrittänyt pysyä joukkueen sisällä, koska Detroitin, Philadelphian, Toronton tai Vancouverin pistepörssit tai palkat ei mulle "kuulu" kuin korkeintaan silloin kun on peli niitä vastaan. Ja edelleen, mä en ihan ymmärtänyt mitä hait tuolla koko Hull-jutulla. Se mitä mä luulen sun tarkoittaneen oli et Hullilla oli joku huonompi jakso, joka jo päättyi, eikä edes ollut kovin huono. Selänteen huonoa jaksoa voidaan melkeimpä kutsua myös "kaudeksi 2003-2004". Mut kerro toki mitä ajat takaa.

Sekoitit minut ja flinstonen. Sisälukutaidossa ongelmia?

Kyllähän sinulle pitäisi muiden joukkueiden palkat kuulua sen verran, että tiedät paljonko Avsien pelaajille kuuluu maksaa. Ja jos aikoo esiintyä täällä jonain asiantuntija-auktoriteettina, kuten sinä täällä luulet huonolla menestyksellä tekeväsi, pitäisi omata jonkinlainen käsitys koko kiekkoskenestä. Sitä kutsutaan samalla myös lajin tuntemukseksi ja tietämikseksi. Jos joku oikea jääkiekkoihminen, tai herranjestas seurajohtaja, ajattelisi samalla lailla kuin sinä, niin hänet naurettaisiin pihalle joka paikasta. Mutta sinähän vain luet kirjoja, etkä oikeasti katso jääkiekko-otteluita.

Sinun kaltaisille on olemassa myös nimitys, glory hunterit.

Mene kotiin. Kaikki nauravat sinulle.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dude
Sekoitit minut ja flinstonen. Sisälukutaidossa ongelmia?

Kyllähän sinulle pitäisi muiden joukkueiden palkat kuulua sen verran, että tiedät paljonko Avsien pelaajille kuuluu maksaa. Ja jos aikoo esiintyä täällä jonain asiantuntija-auktoriteettina, kuten sinä täällä luulet huonolla menestyksellä tekeväsi, pitäisi omata jonkinlainen käsitys koko kiekkoskenestä. Sitä kutsutaan samalla myös lajin tuntemukseksi ja tietämikseksi. Jos joku oikea jääkiekkoihminen, tai herranjestas seurajohtaja, ajattelisi samalla lailla kuin sinä, niin hänet naurettaisiin pihalle joka paikasta. Mutta sinähän vain luet kirjoja, etkä oikeasti katso jääkiekko-otteluita.

Sinun kaltaisille on olemassa myös nimitys, glory hunterit.

Mene kotiin. Kaikki nauravat sinulle.

Mulle te kaikki muut kirjoittajat ootte aikalailla yks ja sama.

Siis sehän on aivan yksi ja sama mitä muut saa. Avsin pelaajien palkat suhteutetaan oman joukkueen muihin pelaajiin. Siksipä vertaankin Selännettä Hejdukiin ja Tanguayhin.

Eikä mulla ole mikään tarkoitus olla asiantuntija-auktomikäseoli, seurajohtaja tai mitään. Olen vain kiekkoa seuraava ihminen, jonka mielipiteet nyt vain sattuvat poikkeamaan muitten mielipiteistä. Mä katon kiekkoa melkeinpä aina kun mahdollista, se vain on netin kautta TOISTAISEKSI suht hankalaa. Kirjoista saan tietooni hyvin mitä on ennen tapahtunut. Ei se TV mikään jumala ole.

Ei mua varsinaisesti kiinnosta minä te mua pidätte. Jos mä olen erilainen kuin muut, mitä sitten? Jos mä haluan seurata kiekkoa radion välityksellä, mitä sitten? Jos mä luen jääkiekkoaiheisia kirjoja, mitä sitten? Jos mä haluan kirjoittaa tänne omia mielipiteitäni, niin mitä sitten? Niin kauan kun mun kirjoitukset pitävät paikkaansa, (tietysti siellä on jotain vitseiksi tarkoitettujakin välissä, joita tyhmät ei tajuu ja muilta menee ohi) niin niin kauan teidän pitäisi vain olla tyytyväisiä että joku ajattelee erilailla.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mulle te kaikki muut kirjoittajat ootte aikalailla yks ja sama.

Minulle sinä olet pelkkä *rotsi*



Eikä mulla ole mikään tarkoitus olla asiantuntija-auktomikäseoli, seurajohtaja tai mitään.

Just se.


Kirjoista saan tietooni hyvin mitä on ennen tapahtunut. Ei se TV mikään jumala ole.

TV:n kautta pelistä saa paljon selkeämmän kuvan kuin tilastoista. Kannattaa vaikka harjoitella ensin kotimaisella SM-liigalla.


Niin kauan kun mun kirjoitukset pitävät paikkaansa, (tietysti siellä on jotain vitseiksi tarkoitettujakin välissä, joita tyhmät ei tajuu ja muilta menee ohi) niin niin kauan teidän pitäisi vain olla tyytyväisiä että joku ajattelee erilailla.

Koska ne ovat pitäneet paikkansa?

Ja yksikään GM ja pelaaja-agentti ei vertaa palkkatarjouksiaan/pyyntöjään vain saman seuran pelaajiin, vaan yleisesti liigan palkkatasoon nähden. Niinhän se menee normaalissakin elämässä. Jos jossain paikassa maksetaan paremmin samasta duunista, niin kyllähän sinne kannattaa vaihtaa, vaikka se viereisen pöydän Pentti saisikin saman verran kuin sinä. Oletko sinä ikinä ollut töissä?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dude
Minulle sinä olet pelkkä *rotsi*

Just se.

Koska ne ovat pitäneet paikkansa?

Kuten sanoin, aivan sama mikä mä sulle oon. Sä oot mulle pikseleitä tossa näytöllä.

JOKAINEN mun kirjoittama tilasto pitää paikkansa, inhimillinen erehdys siellä voi olla välissä koska monet niistä olen koostanut itse.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti dude
Ja yksikään GM ja pelaaja-agentti ei vertaa palkkatarjouksiaan/pyyntöjään vain saman seuran pelaajiin, vaan yleisesti liigan palkkatasoon nähden.
Ja onpa tuossa Teemun palkassa otettava sekin huomioon, että mies on yli 31-vuotias. Yli 31-vuotiaat saavat NHL:n nykyisen työehtosopimuksen mukaan huomattavasti suuremman palkan kuin nuoremmat, rajoitetumpien oikeuksien vapaat agentit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös