Mainos

Chilin ystävät – poltosta nautintoa

• 285 807
  • 979

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Siellä oli Tampereella joku hermanni painanut 25 nagaa kitaansa. Kertokaapas nyt maallikolle, että miten helvetissä sisuskalut kestää tuon? Varsinkin persereikä, kun luulisi että kaveri paskantaa napalmia koko ensi viikon...?....:)

Aamulehdessä olevan videon perusteella myös tätä 25 nagaa popsinutta hermannia, Petri Ojanperää, hieman seuraava päivä pelottaa. Luulisi tuosta määrästä jo aiheutuvan kohtalainen ring of fire.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos minulta kysytään, niin tuollaiset kilpailut on silkkaa idiotismia, vähän samaa sarjaa saunomiskisojen kanssa. Turhaa esittämistä joka ei ainakaan minuun tee mitään vaikutusta myönteisessä mielessä. En miellä tuollaista mittelyä minään kyseisestä asiasta nauttimisena, vaan ihan oman egon pönkittämisenä.

Tämä tietysti vaan minun rehellinen mielipiteeni.

Pidän kyllä itse kovin saunomisesta ja tulisesta ruoasta, mutta en noilla asioilla kilpailemisesta. Sillä sitä ne ei mielestäni ole.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos minulta kysytään, niin tuollaiset kilpailut on silkkaa idiotismia, vähän samaa sarjaa saunomiskisojen kanssa. Turhaa esittämistä joka ei ainakaan minuun tee mitään vaikutusta myönteisessä mielessä. En miellä tuollaista mittelyä minään kyseisestä asiasta nauttimisena, vaan ihan oman egon pönkittämisenä.

Pidän kyllä itse kovin saunomisesta ja tulisesta ruoasta, mutta en noilla asioilla kilpailemisesta. Sillä sitä ne ei mielestäni ole.

Miten tulisella ruualla on epäterveellistä? Ymmärrän toki saunomiskisojen vastustamisen mutta mitä haittaa siitä on jos jotkut vähän nagaa syövät kisoissa?

-Tinke-80

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp

Täysin samaa mieltä. Saunomiskisatkin on jo ihan kohtuullista idiotismia, mutta tämä alittaa kyllä jopa tuon riman. Vain ja ainoastaan egon boostailu hommia, eikä mitään muuta.

Vaarallistahan tuollainen on, vaikka varmasti "alan ammattilaiset" asialla ovatkin. En sitten tiedä, saako siitä ihminen jotain lisäkikkeliä, kun voi sanoa kavereilleen, että on popsinut 25 nagaa huulee. Ja vielä oikein kilpailutilanteessa!

EDIT: Ja vastaan itse viestiini, että eikös ihmisiä ole lähtenyt jossain päin maailmaa autuaammille maille, kun on erehtynyt vähän turhan tulista herkkua nappaamaan. Eli vaikka varmasti osallistujat tietävät mitä tekevät - ainakin toivottavasti - niin kyllä tuossa varmasti jokin vaara piilee. Enkä näkisi erikoisena, vaikka tuosta "kilpailusta" jotain epäterveellistäkin vaikutusta löytyisi.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten tulisella ruualla on epäterveellistä? Ymmärrän toki saunomiskisojen vastustamisen mutta mitä haittaa siitä on jos jotkut vähän nagaa syövät kisoissa?
Kyllä minä veikkaan, että tuollaisten todella voimakkaiden chilien runsas ahmiminen voi olla vaarallistakin ja myös helposti antaa typerän ja ihan väärän kuvan koko chiliharrastuksesta, mikä itsessään on todella hieno juttu. Jos itse harrastaisin chilien kasvattamista ja syöntiä, niin en haluaisi kyllä tulla rinnastetuksi tuollaisiin uhoajiin - mitä helposti tapahtuu.

Minun mielestäni tuollaisilla jutuilla leikkiminen ja kilpaileminen on vaan jokseenkin vajaata touhua. Ehkä en sitten itse ole vaan kauhean kilpailuhenkinen ihminen, niin en vaan ihan ymmärrä tuontapaista touhua.

Urheilu on minulle sitten yleisesti ottaen asia erikseen.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kyllä minä veikkaan, että tuollaisten todella voimakkaiden chilien runsas ahmiminen voi olla vaarallistakin ja myös helposti antaa typerän ja ihan väärän kuvan koko chiliharrastuksesta, mikä itsessään on todella hieno juttu. Jos itse harrastaisin chilien kasvattamista ja syöntiä, niin en haluaisi kyllä tulla rinnastetuksi tuollaisiin uhoajiin - mitä helposti tapahtuu.

No eikun faktaa pöytään erittäin tulisten chilien vaarallisuudesta. Ei riitä perusteluiksi että "ku musta tuntuu siltä..."

-Tinke-80

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No eikun faktaa pöytään erittäin tulisten chilien vaarallisuudesta. Ei riitä perusteluiksi että "ku musta tuntuu siltä..."
No, onkos sinulla sitten faktaa heittää, että erittäin tulisten chilien runsas syöminen ei ole terveydelle haitallista?

Edelleen uskon vakaasti, että riskit on olemassa. Itse en ainakaan koettelisi tuuriani ahmimalla moisia.

Ylipäätään vaan tuollaiset munanmittauskisat arkisissa asioissa, oli aiheena sitten syöminen, juominen, saunominen tai mikä tahansa muu älyttömyyksiin ylettyvä touhu ei vaan itselleni aukene. Tämä sallittakoot minulle? Muut saavat toki olla asiasta mitä mieltä hyvänsä. Ei enempää sanottavaa asiasta.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

-Tinke-80

Kyllä kaiketi jossain raja tulee vastaan, en usko että kyse on vain tunteesta/kivusta joka menee ohi hetkessä. Voiko kipuun voi kuolla? Ainakin taju lähtee jossain vaiheessa? Olisi toki kiva tietää mitä esimerkiksi desi tätä sisuskaluissa tekisi:
Poppamiehen verkkokauppa!

Linkki Poppamiehen 16 million scoville uutteeseen.

_

RDivis

Jäsen
Tinke-80 taitaa nyt hieman saivarrella. Kaikki, aivan kaikki on epäterveellistä jos sitä nauttii liikaa. Tämän tietävät kaikki. Sitä en osaa sanoa, mikä tuo absoluuttinen määrä juuri chileistä puhuttaessa on. En todellakaan niiden syömisestä lähtisi kisamaan.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuohon vaarallisuuskeskusteluun liittyen muistelin lukeneeni Iltapulun jutun, jossa kokin väitetiin kuolleen liian vahvaan ruokaan. Juttu löytyi googlaamalla täältä.

Oma näkemys on, että tuskinpa tuokaan pelkästään chilistä johtui, toisaalta en kyllä näe "kilpasyönnissä" mitään järkeä.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Blairin Death Rainit tarjouksessa tuolla, bongasin elintarvikeketjusta kyseisen firman. En tiedä onko K-kauppaan verrattuna minkä hintaista, mutta esim. ilman K-kauppaan olevia varmaan auttaa:

http://www.americanfood4u.com/

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Oma näkemys on, että tuskinpa tuokaan pelkästään chilistä johtui, toisaalta en kyllä näe "kilpasyönnissä" mitään järkeä.

Myrkkyhän itse tuo kapsaisiini toki on ja varsinkin noiden uutteiden kanssa on varmasti syytä olla ainakin jossain määrin varovainen, jos esimerkiksi on merkittäviä sydän- tai hengityselinsairauksia. Terveen ihmisen ei kuitenkaan kannattane tuhlata aikaansa tämän myrkyn kanssa, jos haluaa esimerkiksi hengestään päästä, vaikka tuokin toki on chilejä syömällä kai teoriassa mahdollista. Yleensähän näillä enemmän syövillä toleranssi on jo kasvanut muutoinkin ja vastavuoroisesti newbie-jannuilla se pienempikin määrä tekee tiukkaa. Eli vaaraa lienee aika minimaalinen, mutta kuitenkin jollain tasolla olemassa.

P.S. En itsekään ymmärrä tätä kilpasyömistä, mutta kukin toki tavallaan. Jos sillä pippeli kasvaa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
P.S. En itsekään ymmärrä tätä kilpasyömistä, mutta kukin toki tavallaan.

Niin...nythän on kyse ääri-ilmiöstä, jossa ihminen asettaa rajojaan jonkin tietyn asian ajaessaan tämän fanaattista periaatetta. Tällaisia muita voisi olla vaikkapa:

- syvyyssukelluksen maailmanennätys
- avomerenuinnin maailmanennätys
- uimahypyn (korkeus) maailmanennätys
- vuorikiipeilyn (mt. Everest ja lukemattomia kuolleita) kokemus
- laittomien benji- ja laskuvarjohyppyjen toteuttaminen
- Venäläisen huoran naiminen ilman kumia

Tulisen chilin syöinen tuntuukin suhteellisen pieneltä näihin mainittuihin juttuihin verrattuna. Itsekin olen kyseistä chiliä tuoreena nakertanut.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulisen chilin syöinen tuntuukin suhteellisen pieneltä näihin mainittuihin juttuihin verrattuna. Itsekin olen kyseistä chiliä tuoreena nakertanut.
Itse kyllä teen eroa tulisen chilin syönnille ja tulisen chilin syönnille kilpailumielessä. Jälkimmäisessä on kyse ahmimisesta, ei nauttimisesta ja kun kilpaillaan, on vaikea määritellä etukäteen kuinka paljon jotakin tulee sitten syömään.

Tietty jokainen on vapaa tekemään mitä haluaa, mutta minulle tuollaiset kisaamiset tuollaisilla aiheilla on vaan hölmöjä. No, tämä on varmasti tullut kaikille selväksi jo.

Jotta ei mene asiasta ihan sivuun, niin ropsauttelin chiliä valmistumaisillaan olevaan kana/kidneypapuruokaan.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itsekin olen kyseistä chiliä tuoreena nakertanut.

Jep, kuin myös. Ei silti tullut halua syödä niitä 24 3/4 lisää vain puhtaasta näyttämisen halusta, mutta kuten jo totesin niin kukin tavallaan ja ei se minulta ole pois, jos jollekin tuollainen päteminen(?) toimii. En minä nyt tuota ihan vertailemallesi veikkagustafsson-tasolle asettaisi, mutta mielipiteitä, mielipiteitä... Henkilökohtaisesti kaikesta kilpasyönnistä tulee aina mieleen Stephen Kingin Viimeisen kesän kilpasyöntikohtaus, mutta vika lienee lähinnä minussa.

(linkki: Youtube)

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei silti tullut halua syödä niitä 24 3/4 lisää vain puhtaasta näyttämisen halusta, mutta kuten jo totesin niin kukin tavallaan ja ei se minulta ole pois, jos jollekin tuollainen päteminen(?) toimii.

Niin...siis kyse oli kilpailusta eikä mistään näyttämisen halusta tai pätemisestä. Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä?

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin...siis kyse oli kilpailusta eikä mistään näyttämisen halusta tai pätemisestä.

Niin no, allekirjoittanut vain jostain syystä yhdisti tällaisen piirikunnallisen chilinsyöntikilpailun juurikin näyttämisen haluun ja pätemiseen, en mihinkään ilman-lisähappea-mount-everestille-vertauksiin. Toki voin olla ymmärtänyt asian aivan väärinkin. Isot pojat joskus kertoivat, että kilpailuun liittyy usein myös jonkinlainen päteminen ja näyttämisen halu, mutta noista nyt tulikin vain jotain rassareita. Mutta kuten meistä jomman kumman kuuluu kohta kirjoittaa, niin aika sama kai kuitenkin..

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tää on kyllä kumma, kun chilinsyöntikilpailua pitää käydä urveltamassa oikein joukolla. Mikä siinä närästää niin paljon, että asian ei voi vain antaa olla sellaisten hupina, jotka siitä kokevat jotakin saavansa ts. mikä tarve on käydä chiliketjussa kertomassa ihan erikseen että TÄMÄ ON KYLLÄ IHAN PASKAA JA TYHMÄÄ JA EHKÄ HYVÄSSÄ LYKYSSÄ JUNTTIAKIN?

Aika kova määrä kyllä tuo 181 grammaa. Ilmeisesti siinä on vedetty n. 30 keskimäärin kuuden gramman painoista nagaa naamariin, vai oliko tuo "vain" n. 25 virallisempi lukema? Enivei. Toissakesänä kävin kasvihuoneilla visiitillä ja yhden kokonaisen söin kahdessa osassa. Ei ikinä enää paitsi ehkä seuraavalla visiitillä...on kuulemma nagatulli otettu siellä käyttöön vierailijoiden suuren määrän vuoksi.

Kaiken maailman kastikkeista on nyt tullut pudottua kartalta, kun täällä ei oikein saa marketeista mitään oikeaa materiaalia, tai ei ole ainakaan vastaan tullut. Onneksi Fataliin savujauheita on vielä sen verran, että ensi kesään saakka saattaa pärjätäkin.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mitä tulee näihin kilpasyönteihin yms. niin omalla kohdalla se Death Burgerin yritys oli lähinnä oman pääkopan voittamista (tai sen yrittämistä). Sitä kuitenkin tietää ettei se oikeasti polta eikä tässä oo mitään hengenhätää, mutta aivot vaan huutaa et lopeta jo hyvissä ajoin. Ei tosin ole tarkoitus vertailla tuota 25 Nagan syömiseen, mutta ehkä kyseisellä kaverilla oli myös tavoitteena itsensä voittaminen.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Moniko Jatkoaikalainen on kokeillut Death Burgerin syömistä ja moniko on onnistunut siinä? Ainakin yks jatkoaikalainen on syönyt ko. tuotteen kahdesti...

-Tinke-80

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Moniko Jatkoaikalainen on kokeillut Death Burgerin syömistä ja moniko on onnistunut siinä? Ainakin yks jatkoaikalainen on syönyt ko. tuotteen kahdesti...

Kokeilin kerran; burgeri meni mutta ranskalaisia jäi. Challenge failed, siis. Ei ollut mikään kummoinen makuelämys tuolloin (sisälsi keväällä 2010 kolmea eri Poppamiehen soosia, mutta koostumusta nyttemmin kaiketi muutettu maukkaammaksi tulisuudesta tinkimättä) mutta kyllä hotellilla piti tonkka jogurttia raapaista naamariin ennen baariin lähtöä.

Bay

Jäsen
Heh...no sitten ymmärrän tuon alennuksen mutta eipä siitä sen enempää.

Olet nyt parissa viestissäsi antanut ymmärtää että Blair's tuotteiden kanssa olisi jotain ongelmaa. Voitko vähän valaista tuota tarkemmin kun en pikaisella googletuksella löytänyt mitään konkreettista?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy