Chicago Blackhawks 2019–2020

  • 357 706
  • 1 415

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Veikkaanpa etteivät olleet Millerin perässä. De Haan ja Määttä ovat enemmän sen tyylisiä puolustajia, joita peräpäähän on kaivattu.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En usko myöskään, että Millerin perässä olivat. Oikealta ampuva Gustafsson pitkälti, ehkä hieman parempana puolustussuuntaan. Gusevin kohdalla edelleen elättelen toiveita, mutta eiköhän Vegasin johto koe Nikitan isona osana seuraavia vuosia. Sen verran itsevarma itse olen Gusevin taidoista vaikka ei peliäkään ole NHL:ssä pelannut, että heittäisin mottipäisen kuuden vuoden ja kuuden miljoonan keskiansioiden arvoisen sopimuksen offer sheettina eteen.

Mitä tulee Dachiin, niin omat scouttaukset perustuvat omiin scouttauksiin, joten kyllä minä näkisin Kirbyn pystyvän vetämään samanlaisen kauden kuin vaikkapa Kotkaniemi veti kuluneella kaudella. Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen. Näkisin, että yhdeksän matsia on minimi jo tällä hetkellä, mutta mikäli kesällä ottaa steppejä eteenpäin, niin kyllä Blackhawksilla tilaa Dachille on. Oliko se sitten keskellä vai laidalla, niin jääkööt marinoitumaan.

Nykynuoret ovat vaan nykyään niin valmiita hyppäämään harppauksia lyhyessäkin ajassa, joten sanonpahan vain etten ylläty, jos #77 löytyy kokoonpanosta Prahassa. Mielenvikaista ajatella, että tässä on mahdollista nähdä tulevaisuuden ykkössentteri hänen ensimmäisessä matsissaan livenä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Kommentoin vielä yhden asian Anders Lee-keissiin.

Ilmeisesti Lee haluaa 5-7 vuoden diilin ja arviolta seitsemän miljoonan vuosiliksaa. Blackhawks on edelleen mukana miksissä joidenkin lähteiden mukaan, vaikka Bowman näitä lausuntojaan antaakin. Tilanteet elää ja tilanteet muuttuvat nopeasti vapailla markkinoilla. Tarkoitukseni ei ole nostattaa toiveita, mutta kannattaa silti pitää se takaportti auki mahdolliselle isolle signaukselle eikä uskoa absoluuttisesti kaikkea mitä sanotaan. Bowman on ennenkin sanonut toista ja heti perään tapahtunut muuta.

Lee kelpaisi minulle ihan maksimissaan viiden vuoden termillä, johon en usko hänen suostuvan. Se yksi fakta, joka kuitenkin vähän sieltä kulman takaa kurkistaa ja antaa toivoa Leen signaukselle tuuliseen kaupunkiin on hänen tyttöystävänsä. Hän on kotoisin Chicagosta ja opiskeli Notre Damen yliopistossa, joten suhteet ovat läheiset Blackhawksin kotikaupunkiin. Nainen tosin työskentelee terveyskoutsina ja luulisi ainakin, että New Yorkista saa ihan samalla tavalla töitä ellei jopa paremminkin kuin Chicagosta.

No mutta, olkoot se aamun spekulointi. Ylihuomennahan se nähdään, jos Bob McKenzie on huomenna hissukseen. Valitettavasti itse olen iltavuorossa maanantaina, joten saapi jännittää töiden ohella mitä tapahtuu.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Mitä tulee Dachiin, niin omat scouttaukset perustuvat omiin scouttauksiin, joten kyllä minä näkisin Kirbyn pystyvän vetämään samanlaisen kauden kuin vaikkapa Kotkaniemi veti kuluneella kaudella. Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen. Näkisin, että yhdeksän matsia on minimi jo tällä hetkellä, mutta mikäli kesällä ottaa steppejä eteenpäin, niin kyllä Blackhawksilla tilaa Dachille on. Oliko se sitten keskellä vai laidalla, niin jääkööt marinoitumaan.

Ei mikään mahdottomuus tietenkään ole nousta kokoonpanoon. Kotkaniemen ja Dachin kohdalla erona nyt ainakin se, että Kotkaniemi oli jo pelannut miesten kanssa ennen hyppyä NHL:ään. Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin olisi enemmän kuin iloinen yllätys mikäli Dach syksyllä kokoonpanoon murtautuu.

Ilmeisesti Lee haluaa 5-7 vuoden diilin ja arviolta seitsemän miljoonan vuosiliksaa. Blackhawks on edelleen mukana miksissä joidenkin lähteiden mukaan, vaikka Bowman näitä lausuntojaan antaakin. Tilanteet elää ja tilanteet muuttuvat nopeasti vapailla markkinoilla. Tarkoitukseni ei ole nostattaa toiveita, mutta kannattaa silti pitää se takaportti auki mahdolliselle isolle signaukselle eikä uskoa absoluuttisesti kaikkea mitä sanotaan. Bowman on ennenkin sanonut toista ja heti perään tapahtunut muuta.

On totta, että Bowman ei varmasti kaikkia kortteja avoimesti paljasta. Anisimov kun tuosta saataisiin kaupattua varausvuoroja/prospekteja vastaan niin tilanne muuttuu heti kummasti. Lee olisi kyllä ihan täydellinen haku tarpeisiin nähden eli kauhomaan kiekkoja sisään maalinedustalta jne, mutta sopimuksen pituus on tässä se mikä eniten mietityttää. Ei kiitos seitsemälle vuodelle. Lee on kotoisin Minnesotasta ja Wild on kuulemma myös kiinnostunut eikä Islanderskaan ole "kisasta" poissa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ei mikään mahdottomuus tietenkään ole nousta kokoonpanoon. Kotkaniemen ja Dachin kohdalla erona nyt ainakin se, että Kotkaniemi oli jo pelannut miesten kanssa ennen hyppyä NHL:ään. Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin olisi enemmän kuin iloinen yllätys mikäli Dach syksyllä kokoonpanoon murtautuu.

Tuolla erittäin epäselvällä "Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen."-virkkeellä tarkoitinkin sitä, että Kotkaniemi oli jo pelannut miehiä vastaan eli eipä tässä mitään uutta tietoa minulle tullut. Pidän silti Dachia valmiimpana NHL:ään kuin Kotkaniemeä vuosi sitten, mutta tämä perustuukin nähtyihin peleihin, joita Jesperin kohdalla oli todella minimaalisesti.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En osaa sanoa Dachin fysiikasta mitään ja kokonaisia pelejäkään en ole häneltä yhtään nähnyt, mutta aina hieman varovaisesti suhtaudun näiden nuorten pelaajien kohdalla hypystä juniorisarjoista NHL:ään. Vaan enpä olisi uskonut Kotkaniemenkään NHL-paikkaan viime kaudella joten antaa ajan näyttää, missä Dach syksyllä menee.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Jos Dach pystyisi vetämään edes lähelle samalla tasolla, kuin Kotkaniemi niin minä antaisin koko kauden vastuuta änärissä enkä ”säästäisi” sitä yhtä vuotta elc sopparia. Mitä nopeammin saadaan Dach ajettua sisään niin aina parempi, sillä fakta vaan on se, että Toewsin ja Kanen vuodet valuvat vääjäämättä loppuun. Itse haluaisin nähdä vielä sen yhden todellisen kokeilun näiden kahden kanssa ja sen takia olen täälläkin sitä all in korttia yrittänyt tyrkyttää. Tällä hetkellä tosin näyttää siltä, että Bowman yrittää pitää joukkueen tasoa yllä pitkällä tähtäimellä, kun itse olisin ollut valmis räjäyttämään koko pakan kun Toewsin ja Kanen sopparit loppuvat.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
@MarkLazerus twiittailee että Blackhawks keskustelisi Ryan Carpenterista ja @byScottPowers taas että oltaisiin kyselty Pierre-Edouard Bellemarea. Ei huonoja kavereita alivoimaa ryhdittämään saataisiin kumpi tahansa.
 

KimpisenKaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Jokerit
Andrew Shaw palaa haukkanuttuun. Kylkiäisenä 2021 seiska kierroksen varaus.

Montrealiin matkaa:
2020 kakkoskierros
2021 kolmoskierros
2020 seiskakierros.

Hyvä kausi alla ja jos pystyy pitämään tason yllä niin tuo hyvin syvyyttä ja etenkin sitä hiekkapaperia bottom six:iin. Sopparinkin kanssa menee samaan kastiin Määtän ja deHaanin kanssa eli ei pitäisi muodostua ongelmaksi tulevaisuutta rakennettaessa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
No enpäs odottanut Shawn paluuta, eli yllätys tähän aamuun minulle. Mutta näin ensi aatoksilla suhtaudun kyllä ihan positiivisesti tähän kauppaan.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Shaw tullee ottamaan Haydenin minsat ja ja vähän päällekin. Kokemusta päätyyn saakka menemisestä ja tavallaan johtajuutta lisää. Kyllä tämä passaa ja hinta/liksa kohdallaan.
 

Hene88

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
No enpäs odottanut Shawn paluuta, eli yllätys tähän aamuun minulle. Mutta näin ensi aatoksilla suhtaudun kyllä ihan positiivisesti tähän kauppaan.

Samat ajatukset vaikka ei ihan ilmaseks saatukaan. Puskista tuli mutta maistuu hyvälle. Hyvää santapaperia bottom6:iin mutta pystyy myös pisteiden tekoon, siitä osoituksena viime kauden n. 0,75pinnaa per peli.

Ilmeisesti kärsinyt aivotärähdyksistä vähän liikaa, toivottavasti se ei hidasta menoa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Hauska miten Andrew Shaw sopimuksineen oli kesällä 2016 tuolla cap hitilla ylihintainen, mutta nykypalkkakattoon oikein mainio. Tervetuloa The Mutt, ikävä on ollut!

Viime kausi oli menestys Shawille, mikä toivottavasti antaa tuulta alle seuraaviksi kolmeksi vuodeksi. Parhaimmillaan ärsyttävääkin ärsyttävämpi taistelija, joka pystyy tekemään pisteitä ja erityisesti tappamaan alivoimaa. Muodostivat Krügerin kanssa keväällä 2015 todella hyvän parivaljakon alivoimiin enkä pysty näkemään Shawin roolia Blackhawksilla mitenkään erilaisena. Paikkailee kyllä niitä loukkaantumisia sitten tarvittaessa, mutta ideaalitilanteessa kolmosketjun mies. Hieno kauppa!

Jay Zawaski kertoili aamuyöstä myös seuraavaa eli hänen lähteittensä mukaan Anders Lee haluaisi Chicagoon. Islanders otti rahat kassakaapista ja lähti Panarin-kisaan, ilmeisesti myös voittaen sen, joka pakottaa Islandersin kapteenin muihin ympyröihin. Tutkailin tässä CapFriendlyä Blackhawksin osalta ja kyllä Lee tohon on mahdollista naarata sillä viiden vuoden sopimuksella, jos ja kun Artem Anisimov kaupataan tänään tieltä pois. Elättelen edelleen tästä toiveita, mutta sanon jo tässä vaiheessa, että tämä offseason on ollut todella vahva Stan Bowmanilta, joten jos Lee haluaa mielummin rahaa, niin menkööt muualle.

Saad - Toews - Sikura
Kubalik - Dach - Kane
DeBrincat - Strome - Shaw
Caggiula - Kämpf - X

Kyllähän Lee tuossa näyttäisi ihan kivalta?

Powersin uusimmassa mainittiin, ettei Henri Jokiharju välttämättä mahdu kauden avaukseen. Minä en näihin höpinöihin usko tässä vaiheessa kesää, mutta nostan tämän siksi framille, että ilmeisesti muut joukkueet ovat haistaneet veren. Lähteen mukaan Jokiharjua ei kuitenkaan olla kauppaamassa ainakaan tähän hätään.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Powersin uusimmassa mainittiin, ettei Henri Jokiharju välttämättä mahdu kauden avaukseen. Minä en näihin höpinöihin usko tässä vaiheessa kesää, mutta nostan tämän siksi framille, että ilmeisesti muut joukkueet ovat haistaneet veren. Lähteen mukaan Jokiharjua ei kuitenkaan olla kauppaamassa ainakaan tähän hätään.

Olisiko tuo nyt lopulta niin suuri ihme? Kevätpuoliskolla tippui NHL-kokoonpanosta pois kokonaan ja siihen perään näytti europakkeja täynnä olevassa MM-pakistossa omaan silmään aika pelokkaalta kiekolliselta pakilta, joka ei sitten kiekollisesti kuitenkaan tuonut oikein mitään jengiin.

Tähän pohjautuen olen itseasiassa tässä jo muutaman viikon katsonut vähän ihmetellen, kun kaveria on järjestäen tungettu ykköspariin ensi kaudeksi täällä Jatkoajassa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Olisiko tuo nyt lopulta niin suuri ihme? Kevätpuoliskolla tippui NHL-kokoonpanosta pois kokonaan ja siihen perään näytti europakkeja täynnä olevassa MM-pakistossa omaan silmään aika pelokkaalta kiekolliselta pakilta, joka ei sitten kiekollisesti kuitenkaan tuonut oikein mitään jengiin.

Tähän pohjautuen olen itseasiassa tässä jo muutaman viikon katsonut vähän ihmetellen, kun kaveria on järjestäen tungettu ykköspariin ensi kaudeksi täällä Jatkoajassa.

Henkilökohtaisesti minulle ei, mutta jos katsoit yhtään Blackhawksin matsia viime kaudelta, Jokiharju oli NHL-tason puolustaja vähintään ensimmäiset 25 ottelua meidän linssien läpi katsottuna. Taso laski, mutta Rockfordissa olikin sitten raporttien mukaan joukkueensa parhaita ellei jopa paras.

Loogisen epäloogisesti ajateltuna voisi siis olettaa, että Henri Jokiharju ottaisi tänä kesänä stepin tai kaksi eteenpäin, jolloin häntä voisi sijoitella NHL-kokoonpanoon. Ja kun tutkiskelet Blackhawksin puolustuskalustoa joita me kannattajat rakennamme tänne nähtäväksi, siellä ei oikein ole ainuttakaan selkeää ykkösparia. Pikemminkin tasainen joukko kakkos- tai kolmospareja. Keith sekä Jokiharju pelasivat yhteen erinomaisesti viime kaudella, jolloin se olisi parina looginen ja tukisi samalla muita puolustajia. Meidän mielestä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Olisiko tuo nyt lopulta niin suuri ihme? Kevätpuoliskolla tippui NHL-kokoonpanosta pois kokonaan ja siihen perään näytti europakkeja täynnä olevassa MM-pakistossa omaan silmään aika pelokkaalta kiekolliselta pakilta, joka ei sitten kiekollisesti kuitenkaan tuonut oikein mitään jengiin.

Tähän pohjautuen olen itseasiassa tässä jo muutaman viikon katsonut vähän ihmetellen, kun kaveria on järjestäen tungettu ykköspariin ensi kaudeksi täällä Jatkoajassa.
Nimenomaan näin. Vuosi sitten kun ei joukkueeseen mahtunut (MM) niin oli minusta Leijonien parhaita pakkeja. Tän vuoden kultajengissä mieleen jäi enemmänkin hukatut tyhjät maalipaikat ja useat hävityt kaksinkamppailuissa. Mutta

Kuten viime kauden alku osoitti, kyllä hän myös NHLssä pärjää. Nyt on taas kauden verran kokeneempi ja kesä voi tehdä ihmeitä näiden suhkot nuorien pelaajien kanssa. Ei ehkä se ykköspakki ensi kaudella. Mutta vähintäänkin hyvää NHL-tasoa. Etenkin jos pakkiparina on varma puolustaja.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Tässähän alkaa jo innostua uudesta kaudesta, sen verran hyvä palasia alkaa olla käsissä. Jokiharjua vaan ylös pelaavaan kokoonpanoon.

Chicago neuvottelee nyt jatkopahvia David Kämpille. Hyvä uutinen tämäkin.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Pakkohan Andrew Shawin paluusta on tykätä. Toivotaan, että pysyy kunnossa, vaikka täydet kaudet voi tuolla pelityylillä olla toiveunta. On kyllä silti sellainen soturi, jota joukkue kaipaa. Ilmeisesti myös joukkueessa oli otettu tieto Shawin paluusta ilolla vastaan.

Ihan hyvä treidi tämäkin Stanilta ja tähän asti joukkuetta on muokattu oikeaan suuntaan. Miinuspuolena uusilla tulijoilla on nuo loukkaantumishistoriat, mutta tuovat kaikki jotakin sellaista, mitä joukkue on kaivannut.

Anisimovia ei toki pakko ole kaupata, mutta kyllä mä melkein toivoisin, että näin tänään käy. Anders Lee voisi olla mahdollisuuksien rajoissa tämän jälkeen, mutta on vähän 50/50 ajatukset hänen suhteen. Taitaa sopimus mennä liian kalliiksi ja pitkäksi, enkä tiedä onko edes ihan tarpeellinen. Oma toive voisi olla, että Anisimov ulos ja sisään joku puolustusorientoitunut sentteri, joka antaisi mahdollisuuden käyttää Toewsia vähemmän puolustustehtävissä.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Andrew Shaw, tervetuloa takaisin! Toivottavasti vaan pysyy kunnossa niin on todella hyödyllinen ja monikäyttöinen pelaaja rosteriin. Juuri tätä on kaivattu. Varausvuoroja meni, mutta menkööt. Chicagohan sai aikoinaan Shawsta kaksi kakkoskierroksen varausvuoroa, joista toinen osui DeBrincatiin.

Mitåhän tänään on luvassa? Anders Lee olisi tavallaan kiva, mutta hänet joutuu sitomaan useammaksi vuodeksi sen verran kovalla liksalla, että parempi kenties jättää rauhaan. Katsotaan nyt mitä toimistolla vielä keksivät.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
En usko myöskään, että Millerin perässä olivat. Oikealta ampuva Gustafsson pitkälti, ehkä hieman parempana puolustussuuntaan. Gusevin kohdalla edelleen elättelen toiveita, mutta eiköhän Vegasin johto koe Nikitan isona osana seuraavia vuosia. Sen verran itsevarma itse olen Gusevin taidoista vaikka ei peliäkään ole NHL:ssä pelannut, että heittäisin mottipäisen kuuden vuoden ja kuuden miljoonan keskiansioiden arvoisen sopimuksen offer sheettina eteen.

Mitä tulee Dachiin, niin omat scouttaukset perustuvat omiin scouttauksiin, joten kyllä minä näkisin Kirbyn pystyvän vetämään samanlaisen kauden kuin vaikkapa Kotkaniemi veti kuluneella kaudella. Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen. Näkisin, että yhdeksän matsia on minimi jo tällä hetkellä, mutta mikäli kesällä ottaa steppejä eteenpäin, niin kyllä Blackhawksilla tilaa Dachille on. Oliko se sitten keskellä vai laidalla, niin jääkööt marinoitumaan.

Nykynuoret ovat vaan nykyään niin valmiita hyppäämään harppauksia lyhyessäkin ajassa, joten sanonpahan vain etten ylläty, jos #77 löytyy kokoonpanosta Prahassa. Mielenvikaista ajatella, että tässä on mahdollista nähdä tulevaisuuden ykkössentteri hänen ensimmäisessä matsissaan livenä.

Sen verran mitä itse tullut seurattua, niin Gustafsson on kyllä pesunkestävä lefti.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Shaw otetaan ilolla vastaan täälläkin. Onhan tässä saanut kuulla kuitteja, että taas otetaan vanha pelaaja takaisin, mutta Shaw on sitä, mitä joukkue tarvitsee. Nyt saadaan tarvittavaa hiekkapaperia ja alivoimaosaamista rosteriin. Anders Lee olisi hieno hankinta, mutta ennen sitä pitäisi tosiaan hankkiutua eroon Anisimovista. Siinä olisi sitten Dachillekin paikka otettavaksi, jos vain on siihen valmis. Toisaalta se ei sovi Stanin puheisiin, joissa maalaillaan Toewsille hyökkäävämpää roolia. Jännä nähdä, mitä tänään ja lähipäivinä tapahtuu. Vahvaa tekemistä Bowmanilta kuitenkin tähän asti.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Edellisen virkkeen kun luet ja vähän mietit, niin löydät vastauksesi.

No niin ja käsi pystyyn, ei kannattaisi viiden tunnin yöunien ja alle 15minuutin hereilläolon jälkeen kirjottaa yhtään mitään :D eteenpäin!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lico

KimpisenKaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Jokerit
Ehkä hieman vanha juttu mutten muista lukeneeni siitä täällä. Törmäsin twitterissä jonkin aikaa sitten huhuun (millään muista enää kenen), jonka mukaan Canuks olisi halunnut Byramin ja ollut halukas treidaamaan Hawksin kolmos vuoroon. Kyseisen huhun mukaan Hawksin puolelta ehtona oli, että Seabrookin pahvi liikkuu kaupassa Vancouveriin ja ”jostain ihmeen syystä” kauppa oli jäätynyt tähän.

Dach oli melkeimpä oma suosikkini draftiin, joten en todennäköisesti muuttaisi mitään mutta ajatuksen tasolla mielenkiintoista miettiä kuinka joukkue olisi rakentunut nyt ilman Seabrookin sopimusta ja kenet olisi varattu tuolla Canuksin #10.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös