Mitä tulee Dachiin, niin omat scouttaukset perustuvat omiin scouttauksiin, joten kyllä minä näkisin Kirbyn pystyvän vetämään samanlaisen kauden kuin vaikkapa Kotkaniemi veti kuluneella kaudella. Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen. Näkisin, että yhdeksän matsia on minimi jo tällä hetkellä, mutta mikäli kesällä ottaa steppejä eteenpäin, niin kyllä Blackhawksilla tilaa Dachille on. Oliko se sitten keskellä vai laidalla, niin jääkööt marinoitumaan.
Ilmeisesti Lee haluaa 5-7 vuoden diilin ja arviolta seitsemän miljoonan vuosiliksaa. Blackhawks on edelleen mukana miksissä joidenkin lähteiden mukaan, vaikka Bowman näitä lausuntojaan antaakin. Tilanteet elää ja tilanteet muuttuvat nopeasti vapailla markkinoilla. Tarkoitukseni ei ole nostattaa toiveita, mutta kannattaa silti pitää se takaportti auki mahdolliselle isolle signaukselle eikä uskoa absoluuttisesti kaikkea mitä sanotaan. Bowman on ennenkin sanonut toista ja heti perään tapahtunut muuta.
Ei mikään mahdottomuus tietenkään ole nousta kokoonpanoon. Kotkaniemen ja Dachin kohdalla erona nyt ainakin se, että Kotkaniemi oli jo pelannut miesten kanssa ennen hyppyä NHL:ään. Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin olisi enemmän kuin iloinen yllätys mikäli Dach syksyllä kokoonpanoon murtautuu.
No enpäs odottanut Shawn paluuta, eli yllätys tähän aamuun minulle. Mutta näin ensi aatoksilla suhtaudun kyllä ihan positiivisesti tähän kauppaan.
Powersin uusimmassa mainittiin, ettei Henri Jokiharju välttämättä mahdu kauden avaukseen. Minä en näihin höpinöihin usko tässä vaiheessa kesää, mutta nostan tämän siksi framille, että ilmeisesti muut joukkueet ovat haistaneet veren. Lähteen mukaan Jokiharjua ei kuitenkaan olla kauppaamassa ainakaan tähän hätään.
Olisiko tuo nyt lopulta niin suuri ihme? Kevätpuoliskolla tippui NHL-kokoonpanosta pois kokonaan ja siihen perään näytti europakkeja täynnä olevassa MM-pakistossa omaan silmään aika pelokkaalta kiekolliselta pakilta, joka ei sitten kiekollisesti kuitenkaan tuonut oikein mitään jengiin.
Tähän pohjautuen olen itseasiassa tässä jo muutaman viikon katsonut vähän ihmetellen, kun kaveria on järjestäen tungettu ykköspariin ensi kaudeksi täällä Jatkoajassa.
Nimenomaan näin. Vuosi sitten kun ei joukkueeseen mahtunut (MM) niin oli minusta Leijonien parhaita pakkeja. Tän vuoden kultajengissä mieleen jäi enemmänkin hukatut tyhjät maalipaikat ja useat hävityt kaksinkamppailuissa. MuttaOlisiko tuo nyt lopulta niin suuri ihme? Kevätpuoliskolla tippui NHL-kokoonpanosta pois kokonaan ja siihen perään näytti europakkeja täynnä olevassa MM-pakistossa omaan silmään aika pelokkaalta kiekolliselta pakilta, joka ei sitten kiekollisesti kuitenkaan tuonut oikein mitään jengiin.
Tähän pohjautuen olen itseasiassa tässä jo muutaman viikon katsonut vähän ihmetellen, kun kaveria on järjestäen tungettu ykköspariin ensi kaudeksi täällä Jatkoajassa.
En usko myöskään, että Millerin perässä olivat. Oikealta ampuva Gustafsson pitkälti, ehkä hieman parempana puolustussuuntaan. Gusevin kohdalla edelleen elättelen toiveita, mutta eiköhän Vegasin johto koe Nikitan isona osana seuraavia vuosia. Sen verran itsevarma itse olen Gusevin taidoista vaikka ei peliäkään ole NHL:ssä pelannut, että heittäisin mottipäisen kuuden vuoden ja kuuden miljoonan keskiansioiden arvoisen sopimuksen offer sheettina eteen.
Mitä tulee Dachiin, niin omat scouttaukset perustuvat omiin scouttauksiin, joten kyllä minä näkisin Kirbyn pystyvän vetämään samanlaisen kauden kuin vaikkapa Kotkaniemi veti kuluneella kaudella. Onhan se kyllä eri asia pelata miehiä vastaan kuin junioreita, mutta Dachilla on jo miehen fysiikka, joka on edelleen kehityskelpoinen. Näkisin, että yhdeksän matsia on minimi jo tällä hetkellä, mutta mikäli kesällä ottaa steppejä eteenpäin, niin kyllä Blackhawksilla tilaa Dachille on. Oliko se sitten keskellä vai laidalla, niin jääkööt marinoitumaan.
Nykynuoret ovat vaan nykyään niin valmiita hyppäämään harppauksia lyhyessäkin ajassa, joten sanonpahan vain etten ylläty, jos #77 löytyy kokoonpanosta Prahassa. Mielenvikaista ajatella, että tässä on mahdollista nähdä tulevaisuuden ykkössentteri hänen ensimmäisessä matsissaan livenä.
Sen verran mitä itse tullut seurattua, niin Gustafsson on kyllä pesunkestävä lefti.
Edellisen virkkeen kun luet ja vähän mietit, niin löydät vastauksesi.