Laitetaanpa oma lusikka myös tähän draftisoppaan. Omissa toiveissani olisi tietenkin se, että Kakko jollain ihmeellä putoaa kolmospaikalle, mutta tämä nyt on aika epätodennäköinen skenaario ylipäätään. Sitten vaihtoehtoja onkin melko paljon. Mikäli kuusi vaihtoehtoa on enää jäljellä ja ne ovat oikeasti nimet Byram, Turcotte, Caufield, Zegras, Krebs ja Cozens, niin ehdottomat kärkivaihtoehdot ovat minulle Byram ja Turcotte. Kumpi tahansa näistä jääkin haaviin, on minulle sinänsä aivan sama. Krebs ja Zegras sitten vaihtoehdot 2A ja 2B, eli ei sinänsä mitään näitä nuorukaisia vastaan, eivät vain samalla tavalla ole iskeneet silmään. Turcotte olisi se Toewsin mantelinperijä ja Byram yksi kärkiprospekti lisää tulevaisuuden puolustukseen. Sitten olisikin jo puolustajia niin paljon, että niitä riittää oikein kaupattavaksi asti.
Cozens ja Caufield ovat minulle kolmosvuorolla ehdottomasti "ei kiitos". Cozens oli minulle junnukisoissa todella iso pettymys. Iso sentteri hyvällä luistelulla ja laukauksella, mutta ei mielestäni pelaa niin röyhkeästi kuin tuolla varrella pitäisi. Toisaalta ei myöskään sellaista maailmanluokan peliälyä, että voisi olla hyvä kahdensuunnan sentteri. Lisäksi tuntuu vähän puskevan väkisin läpi liian ahtaista väleistä, mikä johtaa NHL:ssä ilmaisiin kiekonmenetyksiiin, varsinkin kun Cozensilla ei ole mitkään erityisen pehmeät kädet kuitenkaan. Iso pettymys, jos Cozens otetaan tuolla vuorolla, puutteet sen verran huolestuttavilla osa-alueilla, että ehkä jossain 7-10 sijoilla voisi olla vaihtoehto.
Caufieldin kohdalla on todettava, ettei toinen DeBrincat varmasti olisi katastrofaalinen varaus. Toisaalta on myös muistettava se, että vaikka aikoinaan DeBrincat ryöstettiinkin kakkoskierroksella, niin ei se tarkoita, että DeBrincat olisi pitänyt varata top3 varauksena. Top10 ehdottomasti, mutta tämähän on hienoa jälkiviisautta. Samanlainen tilanne on mielestäni Caufieldin kohdalla tämän vuoden draftissa. DeBrincatin esimerkki on osoittanut, että huipputason maalintekijä voi pärjätä NHL:ssä, vaikka olisikin 160 cm pitkä sulka päässä ja luistimet jalassa. Mutta se ei toisaalta tarkoita sitä, että pärjääminen olisi mikään automaatio. Siksi varaisin Caufieldin myöskin sijoilla 7-10, kun jossain määrin "varmemmat" tapaukset on otettu alta pois. Ei siis mitään Caufieldia vastaan, liian iso riski vain varattavaksi sijalla kolme.