Mainos

Case Allianssi

• 67 024
  • 367

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Helmikuun lopulla oli jokin omituinen tapahtuma ottelussa Lierse - Charleroi.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin jokin ovi on jäänyt jumiin eikä näin ollen matsia voitu pelata, vaikka Charleroin pelaajat olivat sitä vaatineet.
Ottelu siirrettiin myöhempään ajankohtaan. Tuntuu omituiselta touhulta (mikäli olen ymmärtänyt flaaminkielen oikein) ja liittyykö tämäkin tapahtuma jotenkin vedonlyöntiin? . Onko tämä Gaston Peeters ja SK Lierse mukana jossakin laajemmassakin huijauksessa?

Edit: SK Lierse näyttää olevan hieman "sotkuinen" seura Belgiassa. Velkaa on ja entinen puheenjohtaja Gaston Vets taitaa vaatia euro 700.000 vanhalta seuralta (on kevät/kesän aikana jättänyt seuran). Tämäkin tieto varauksin, eli mikäli olen flaamia ymmärtänyt oikein.

Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
HCM kirjoitti:
Modet = Pelikieltoa, eikös? Miksei saman tien lopullinen banni, sairasta tekstiä ja täysin väärä foorumi...

Joo, jotain rajaa sentään. Tuo oli jo aika helvetinmoinen pohjanoteeraus ketjussa, joka muutenkin spekuloinnillaan ja "varmoilla tiedoillaan" on ruopinut pohjamutia pariin kertaan.

Todellisen maailman puolella aamun Turun Sanomat maalaa tilanteesta aika ikävän kuvan. UEFA on kuulemma varmistanut, että laittomia vetoja on tehty. Itse kuuluin pitkään siihen porukkaan, joka ei salaliittoteorioihin halunnut uskoa, mutta pahasti vaikuttaa siltä, että nämä vedonlyöntifantasiat ovat osoittautumassa tosiksi. Paska juttu Allianssin kannalta.

Lahtelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kesälomalaiset 2008
Viljuri kirjoitti:
Mikä antaa aiheen epäillä, että UEFA:lla on jo nyt jotain kouriintuntuvaa Allianssia vastaan (eli siis UEFA:sta on tietoja luotetuille toimittajille jo ilmeisesti vuodettu, vrt. Salo).

Onko näistä UEFA:n tiedoista jo jotain "varmaa" kerrottu?

Huomasin Etelä-Suomen Sanomissa kirjoitetun seuraavaa: "Salon mukaan ennen torstain Uefa-cupin ottelua Euroopan jalkapalloliiton, Uefan, edustaja oli kertonut joukkueille, että pelistä on lyöty laittomia vetoja."

http://www.ess.fi/Article.jsp?article=49967&category=26&main=21&days=0&dept=2

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mielenkiintoinen uutisointi UEFA:n omilla sivuilla:

Pister geht zu Allianssi
Dienstag, 28. Juni 2005
Der 39-jährige Schweizer Thierry Pister wird das Traineramt beim finnischen Erstligisten AC Allianssi übernehmen.

Neue Investoren
Der 46-jährige Ari Tiittanen wird nach dem Ligaspiel am Mittwoch gegen Tampere United zurücktreten. Sein Weggang nach dreieinhalb Jahren kommt überraschend, nachdem erst am Anfang diesen Monats neue Investoren gefunden werden konnten und der Belgier Olivier Suray zum Geschäftsführer ernannt wurde. Pister absolvierte als aktiver Spieler 347 Spiele in Belgien, und war bereits Trainer bei RAEC Mons, KSK Beveren und KV Red Star Waasland.

Eli, Pister onkin sveitsiläinen ja Ari Tiittanen irtisanoutui yllättäin tehtävistä.
Hm...??

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Iltalehden nettisivujen mukaan Olivier Suray pitää tänään klo 17 tiedotustilaisuuden. Tämä tarkoittanee sitä, että Suray on palannut Suomeen, tuskin Belgia-Suomi välille on rakennettu videolinkkiä.

On ihan mielenkiintoista kuulla mitä mr Suray kertoo medialle. Todennäköisesti tietysti vakuutellaan koko touhun yllätyksellisyyttä ja korostetaan sitä kuinka rankkaa kaikilla seuran toimintaan osallistuvilla on ollut.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tuoko Suray lisää pelaajia Suomeen vai onko kyse jostakin muusta? No oli miten oli, niin mediahuomio on ainakin takuuvarmaa. Huominen lööppi toisessa iltapäivälehdessä kirkuu tod. näk. seuraavaa: "Allianssin TJ kävi Belgiassa eikä selventänyt matkan koko sisältöä eilisessä lehdistötilaisuudessa. Hyvin mahdollista siis on, että UEFA on kuulustellut miestä koko viikonlopun ja pitänyt miestä nälissään eikä päästänyt häntä käymään edes kotonaan".

Sotkuahan tässä on jo syntynyt, mutta joku raja voisi olla myös lehtien skandaalikirjoittelussa. Kyllä huomaa, että eletään taas lehtijuttujen suhteen "mätäkuuta".

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Johannes kirjoitti:
Iltalehden nettisivujen mukaan Olivier Suray pitää tänään klo 17 tiedotustilaisuuden.
Veikkaukseni on se, että kertovat myyneensä AC Allianssi Oy:n AC Allianssi ry:lle ja poistuvat maasta.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Svante kirjoitti:
Veikkaukseni on se, että kertovat myyneensä AC Allianssi Oy:n AC Allianssi ry:lle ja poistuvat maasta.

Jos veikkauksesi osuu oikeaan, niin voi olla, että muutama shamppanjapullo korkataan tänään P-stadionilla TPS-pelissä... Eikä muuten ole ollenkaan mahdoton skenaario. Toivokaamme parasta, pelätkäämme pahinta(eli, että tiedotustilaisuus koskee pelkästään tulevaa ottelua, muita asioita ei kommentoida...)

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alkaa olemaan sen luokan soppa, että Yle saisi kerrankin tehdä jotain jalkapallon eteen ja televisoida tilaisuuden digillä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Missään tietoa tiedotustilaisuuden sisällöstä?

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Johannes kirjoitti:
Iltalehden nettisivujen mukaan Olivier Suray pitää tänään klo 17 tiedotustilaisuuden. Tämä tarkoittanee sitä, että Suray on palannut Suomeen, tuskin Belgia-Suomi välille on rakennettu videolinkkiä.
QUOTE]
Sorry, Johannes mutta mistä sä tuon hait? En itse löydä mitään tietoa ko. tilaisuudesta mistään. Onkohan joku ollut hieman vikkelä IL:n urheilutoimituksessa?

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Everton kirjoitti:
Missään tietoa tiedotustilaisuuden sisällöstä?

Jos se on tuota normaalia pregame-diipadaapaa mitä tuonne Allianssin kotisivulle on tänään postattu, eli syötetään tarkemmin ja kovemmin.

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Aiemmin pidin veikkausliigaa aivan pilipalisarjana, joka ei kiinnostanut tippaakaan.

Tällä Tapaus-Allianssilla voi olla positiivisiakin vaikutuksia kuten esim minun tapauksessa on käynyt - nyt on tullut seurattua liigaa aika suurella mielenkiinnolla, ja olen jopa katsonut muutaman matsinkin. Ja olin väärässä, eihän tuo taso kyllä sittenkään ole niin huono kuin mitä olin mielikuvissani luonut. Hyvää futista mielestäni, ja tulen seuraamaan tästä lähtien ihan innoissani myös tätä suomen futissarjaa. Eli näinkin voi käydä kaikesta negatiivisuudesta huolimatta.. Jostain syystä tämän tapaus herätti mielenkiinnon ja sen jälkeen pelit vei voiton :)

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Eilen tulosruudussa sanotiinn että Suray tulee tänään suomeen. No ihan mielenkiintoista kuulla mitä miehellä on sanottavaa, vai onko mitään??? Itse olin jo satavarma ettei mies enää astu Suomeen.

Itse pelissä tps teki heti maali....

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
massimo kirjoitti:
Itse pelissä tps teki heti maali....

0-2 20 min. Perhana, meidän pojathan ovat Pentti Salmea siteeraten "tasaisen vauhdin taulukolla" 0-9 -vauhdissa! Ei huonosti sarjan 2. huonoimmalta viimeistelijäjoukkueelta?

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Aatos kirjoitti:
Median syytä ? Voi jumankauta.

Aika paksua tuubaa; kuulemma belgialainen mediakin oli valjastettu mustamaalaustoimiin suomalaisten toimittajien (Porttila?) toimesta. En tiedä toimitaanko Belgiassa aina näin (vrt. "Muualla nämä 8-0 häviöt aivan normaalia"), mutta on se ihme jos ei voi nöyrästi todeta olleen liian suuret luulot omasta ammattitaidosta. Se, tai sitten että oltiin liikkeellä alun perinkin kusettamassa "tyhmiä", jalkapallokulttuurittomia (median vaientaminen=belgialaista futiskulttuuria?) tyhmiä.

edit. Kappas. Montakohan peliä pitää hävitä luokkaa 8-0, että tulokset ovat maailmanluokan managerin ja valmentajan mielestä epänormaaleja? Vittu mitä pellejä.

Viimeksi muokattu:

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Suray kertoi tulosruudussa, että kaikki tämä kohu on median syytä. Maailmalla on kuulemma ihan normaalia hävitä välillä 0-8. Sellasta sattuu - shit happens niinku.

Pelattu jo 35 minuuttia ottelua Allianssi - TPS, ja tilanne on vasta 0-2. Kehitystä on siis selvästikin tapahtunut...

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
www.veikkausliiga.com sivustolla on Surayn haastattelu, kohdassa liigaikkuna. Ei löydy ihan helpolla. (rullatkaa etusivua alaspäin, niin löytyy)

Suray heittää ämpärillisen lokaa median niskaan, ei yllätys.

Cleaver kaventaa pilkulta 1-2, Allianssi taistelee.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Johannes kirjoitti:
Cleaver kaventaa pilkulta 1-2, Allianssi taistelee.

Ilmeisesti ihan oikea peli menossa. Hyvä niin.

Belgien mediaröpellykset kyllä jaksavat hymyilyttää. Allianssi tunkee mahtavan määrän potentiaalisia työnhakijoita Hiihtoliittoa kohti.

Toisaalta Suomessakin on hyvä huomata, että muuallakin osataan kämmätä asioita järjestelmällisesti julkisuudenhallinnan suhteen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Pressiboxi kirjoitti:
Allianssi tunkee mahtavan määrän potentiaalisia työnhakijoita Hiihtoliittoa kohti.

Eikö Pohjolan Stadionilla "harjoiteltu" jo viime talvena? Eikö siellä järjestetty jokin hiihtoskaba? ;-)

Edit: Ja tässä osa Suray:n kommenteista. Voi itku mikä mammanpoika.

" - En tiedä, pitäisikö mediaa kiittää vai ei, mutta se on edesauttanut sitä, että kolme ihmistä on eronnut seuran avainpaikoilta. Osasyynä ovat olleet huhut, joita mediassa on levitetty. Olen pahoillani Alajan erosta. Syynä olivat mediassa liikkuneet huhut ja niistä johtuvat paineet. Vaikka lehdistön vapaus onkin olemassa, niin joku raja pitäisi kirjoittelussa olla. "

Viljuri

Jäsen
Niin, kuten jotkut ovat jo tuoneet monta kerta esille tässäkin ketjussa, kysymyksessähän on vain epäily.

On siis korostettava, että lehdistöllä on vain epäilyjä mahdollisesta vetovilpistä, rahanpesusta ja/tai mafiayhteyksistä, ja siten aivan yhtä mahdollista on, että kysymys olisikin vain AC Allianssin ja Suomen jalkapallon eteenpäinmenosta. Tyhmät toimittajat ja ammattispekulantit eivät vaan näe tätä mahdollisuutta.

Sitä paitsi tiedämme, että Belgiassahan 8-0 tulokset (jopa 12-0) ovat ihan arkipäivää. Ja kuten Pister sanoi, Haka otteluhan oli vain ystävyysottelu. Tosin Pister on myös sanonut, että hän valitsee aina parhaan mahdollisen joukkueen kentälle, oli vastassa kuka tahansa.

Viisi päivää vielä, ja sitten lähtee...

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viljuri kirjoitti:
Viisi päivää vielä, ja sitten lähtee...

Suray ei taida olla tietoinen siitä, että Erkki Salo ilmoitti lähdönsä syyksi Uefa:lta saatujen luottamuksellisten tietojen. Ja huvittava kommentti oli myös se, että vaimo oli terve ennenkuin media rupesi kirjoittelemaan.
Kyllä lähtölaskenta on alkanut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy