Canal+ / Nelonen

  • 1 404 285
  • 5 294

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
D mies kirjoitti:
Tavallaan myös hämmästyttää Kärppien vähäinen näyttäminen, vaikka onhan kyseessä "puolen Suomen joukkue..."

Joo, mutta kun se on se puoli Suomesta, jossa ei asu ketään.

Ihan odotetunlaiseltahan tuo lista näyttää, eli valtakunnallisesti kiinnostavimpia joukkueita näytetään eniten. SaiPaa tosin haluaisin minäkin nähdä enemmän. Pelasivat ainakin siinä yhdessä TV-ottelussa erittäin miellyttävää jääkiekkoa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
JimmyMac kirjoitti:
Joo, mutta kun se on se puoli Suomesta, jossa ei asu ketään.

Ihan odotetunlaiseltahan tuo lista näyttää, eli valtakunnallisesti kiinnostavimpia joukkueita näytetään eniten. SaiPaa tosin haluaisin minäkin nähdä enemmän. Pelasivat ainakin siinä yhdessä TV-ottelussa erittäin miellyttävää jääkiekkoa.

TPS & Tappara valtakunnallisesti kiinnostavimpia joukkueita?

HPK ja Kärpät eivät näytä Canalia juuri kiinnostavan, vaikka ovat pelanneet sarjataulukon perusteella parasta kiekkoa. TPS ottelut ovat olleet ehkä kauheinta mitä Canalilta on tullut (myös se kärppä peli:)). Hifkiä näytetään kulttimaineensa vuoksi jo vähän liikaakin.. no ehkä siellä helsingissä on eniten tilaajia ja kun Matti Hagmankin on sanonut jossain välissä, että Hifkin peli pitäisi vaihtaa jonkun tilalle niin pitäähän sitä Hifkiä näyttää. Saapa nähdä jaksaako ensi kaudella jatkaa tilausta, jos tämä pelipolitiikka pysyy näin vahvasti Helsinki-Turku-Tampere akselilla, koska itselleni nuo TPS/Tappara pelit ovat ehkä eniten niitä vähemmän kiinnostavia. Eikä tuo Hifk esitä niin ihmeellistä kiekkoa, että sitä noin paljon jaksais katella. Aivan liian paljon on tullut pelejä jotka eivät jaksaa kiinnostaa paskan vertaa. Lähetysten taso on hemmetin hyvä, mutta otteluvalinnat haisee. Enkä nyt tarkoita, että Kärppiä pitäisi näyttää esim yhtä paljon kuin nyt on näytetty Hifkiä vaan ihan yleisesti. Kärppiä on kyllä nähny edellisinä vuosina riittävän paljon. Saipan vauhdikasta peliä katselisi mielellään enemmän noin esimerkiksi ja eihän tuo jyppikään paskemmin oo pelannu, mutta eipä juuri näy televisiossa.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Hifkin pelit vielä jollain tasolla ymmärrän, mutta että joka toinen ottelu on Tapparan peli. Ei mielestäni joukkueen pelityylissä mitään erikoista ole. Voisi kyllä näyttää vähän tasaisemmin KAIKKIEN joukkuieden pelejä. Annoin palautetta siitä canalillekkin, samoin tuntevat tehkää samoin, ehkä he jotenkin huomioivat asian (toivottavasti vaikka siten ettei tarvi enää nähdä yhtään Tapparan peliä kevätkaudella, koska kiintiö täyttyi jo syksyllä...)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Dhearted kirjoitti:
Hifkin pelit vielä jollain tasolla ymmärrän, mutta että joka toinen ottelu on Tapparan peli. Ei mielestäni joukkueen pelityylissä mitään erikoista ole. Voisi kyllä näyttää vähän tasaisemmin KAIKKIEN joukkuieden pelejä. Annoin palautetta siitä canalillekkin, samoin tuntevat tehkää samoin, ehkä he jotenkin huomioivat asian (toivottavasti vaikka siten ettei tarvi enää nähdä yhtään Tapparan peliä kevätkaudella, koska kiintiö täyttyi jo syksyllä...)

Kyllä finaalit näytetään ja vieläpä oikeen nelosen toimesta.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Eddie kirjoitti:
TPS & Tappara valtakunnallisesti kiinnostavimpia joukkueita?

Yksinkertaistettuna - kaksi ao. tilastoa näyttävät mielestäni varsin samankaltaisilta.

D mies kirjoitti:
tämän vuoden pelit (nähdyt ja vielä näkymättömätkin):

HIFK 6
Tappara 5
TPS 5
Lukko 4
Jokerit 4
Ässät 3
Blues 3
Kärpät 3
HPK 3
Ilves 3
KalPa 2
JYP 2
Pelicans 2
SaiPa 1

Koodi:
Kausi 2005-2006 runkosarja

YLEISÖMÄÄRÄT
                 Yht     Y/O
1. Jokerit   27  187102  6930 
2. HIFK      28  177848  6352 
3. Tappara   27  151050  5594 
4. TPS       27  148823  5512 
5. Kärpät    27  148238  5490 
6. Ilves     27  139394  5163 
7. Blues     27  133138  4931 
8. JYP       27  117818  4364 
9. Lukko     27  115487  4277 
10. Ässät    27  115071  4262 
11. HPK      27  114856  4254 
12. KalPa    28  112523  4019 
13. SaiPa    27  110568  4095 
14. Pelicans 27  105814  3919

Ja onhan se nyt ihan selkeä asia, että HIFK, Jokerit, Tappara ja TPS (ja ehkä nykyään myös Kärpät) ovat valtakunnan suosituimmat joukkueet noin yleisesti.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
JimmyMac kirjoitti:
Ja onhan se nyt ihan selkeä asia, että HIFK, Jokerit, Tappara ja TPS (ja ehkä nykyään myös Kärpät) ovat valtakunnan suosituimmat joukkueet noin yleisesti.

No joo.. Jossen noin katsoo.. Täytyy muistaa joukkueiden kotipelien kapasiteetit jne.. Ehkä pelkät vieraspelisaldot (yleisömäärissä) kertoisi enemmän. Mutta mutta ei tästä kannata alkaa kiistelemään. Luulen, että Canal ajattelee puhtaasti Bisnesmielessä tätä asiaa ja näyttää pelejä eniten niille, jotka eniten maksavat ja se lienee sitten tuo HelTurTam akseli. Nimeltämainitsematon Lappeerantalainenhan jotain mesosi hankalasta saatavuudesta sielläpäin, joten selittyy tuo Saipan tilasto aika hyvin, jos ja kun puhdas bisnes ajattelu on taustalla.
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
forrest kirjoitti:
Niin, tuota juttua lukemalla saa sen kuvan, että tuossa on kysytty lähinnä liigan pääsponsoreilta(?). Veikkaan, että eri joukkueiden sponsorit voisivat sitten ollakin vähän eri mieltä, kun tuo näkyvyys ei todellakaan jakaudu missään mielessä tasaisesti. Tosin toki pienten seurojen sponsorit tietävät jo sponssisopimuksia tehdessään etteivät samanlaista näkyvyyttä mediassa saa kuin isojen joukkueiden sponsorit. Mutta silti kyllä lätyttää tuo Canalin pelienvalinta. SaiPa kun on pelannut tällä kaudella vieraissakin monesti viihdyttävää kiekkoa(toisin kuin aiemmilla kausilla) ja silti on näkynyt vain yksi peli. Tosin nuo tämän vuoden pelivalinnathan tehtiin jo ennen kauden alkua pääosin. Toivoa sopii, että Canalilla olisi huomattu SaiPan pirteät otteet ja että joukkue näkyisi useammin tv-otteluissa kevätpuoliskolla.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
forrest kirjoitti:

Tämän päiväisessä Markkinointi & Mainonta -lehdessä Canalin toimari Jyri Timonen ilmoittaa tämän vuoden kasvuksi satoja prosentteja. Syys-lokakuussa on tullut 17 000 uutta asiakasta. Yksityisasiakkaita on noin 100 000 ja pientaloverkkoasiakkaiden määrä lähestyy 200 000 rajaa.

Nyt kuuluu tietenkin kysymys, että onko esimerkiksi meidän kahden hengen talous yksi asiaks vai kaksi? Missään en ole ilmoittanut taloutemme henkilömäärää.

SM-liigasta Timonen mainitsee seuraavaa: "Canal+:n lähetyksiä katsoo jo melkein yhtä monta kuin MTV3:n lähetystä aikanaan, minkä lisäksi halleissa käy enemmän väkeä."

Jokainen voi miettiä mitä tuo "melkein" tarkoittaa ja meinataanko katsojamääriä per peli vai viikko vai mitä. Minä ainakin olen nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

JPL

Jäsen
Uncle Becker kirjoitti:
SM-liigasta Timonen mainitsee seuraavaa: "Canal+:n lähetyksiä katsoo jo melkein yhtä monta kuin MTV3:n lähetystä aikanaan, minkä liäksi halleissa käy enemmän väkeä."

Jokainen voi miettiä mitä tuo "melkein" tarkoittaa ja meinataanko katsojamääriä per peli vai viikko vai mitä. Minä ainakin olen nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen.

Tarkoitti sitä, että TV-otteluissa on enemmän katsojia, kuin maikkarin aikaan. Eli ts. ihmiset eivät jää niin usein töllöttämään peliä telkkarista, kun voi mennä hallillekkin.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uncle Becker kirjoitti:

SM-liigasta Timonen mainitsee seuraavaa: "Canal+:n lähetyksiä katsoo jo melkein yhtä monta kuin MTV3:n lähetystä aikanaan, minkä liäksi halleissa käy enemmän väkeä."

Jokainen voi miettiä mitä tuo "melkein" tarkoittaa ja meinataanko katsojamääriä per peli vai viikko vai mitä. Minä ainakin olen nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen.

Kyllä minä ainakin luulen, että tarkoittaa per viikko. Ei tuolla Canalin kokonaisasiakasmäärällä (olipa pitkä yhdyssana) voi vielä millään päästä katsojiin per peli. Tosin eihän ne maikkarillakaan mitään yleisömagneetteja nuo sm-liigan pelit olleet, kuin korkeintaan play off -vaiheessa.

Minä olen myös erittäin tyytyväinen Canalin ottelulähetyksiin. Nelosen lähetykset ovat jääneet vähemmälle seurannalle huonoista ajankohdista johtuen: tykkään lauantaina nukkua pitkään, ja ilta menee monesti taas viihteen puolelle muutenkin (siis ei pelkästään jääkiekkoviihteen).
 
Menettipähän canal ainakin yhden asiakkaan minussa. Alkoi jo tympäseen toi HIFK ja Tappara keskeisyys. Ei siinä mitään, ihan mielenkiintoisia joukkueita molemmat mutta kyllä voin vain kuvitella pienempien paikkakuntien asukkaiden pettymyksen canalin pelivalintoihin.

Vinkkinä muuten canalin asiakkaille. Itse kun sanoin irti omaa sopimustani puhelimella niin täti yritti "väkisellä" kaupata uutta jatkoa,tarjoten 2kk ilmaista koeaikaa jos otan 6kk jatkon sen jälkeen. Eli jos aiot pitää canalin myös kesän yli niin sano irti sopimus ja ota ilmaiset 58€ kuljeksimasta.;) Itse en kylläkään mennyt syöttiin.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
lihaani kirjoitti:
Miksi Canal+ EI ILMOITA Suomen katsojalukuja? Se on mainostajalle aina tärkein tieto mistään mediayhtiöstä.

Eiköhän Canal+ niille liigalähetysten sponsoreille nuo katsojaluvut kerro. Muita mainoksia siellä ei olekaan, joten miksi julkaista lukuja?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
D mies kirjoitti:
Piti oikein kaivaa tämä topikki esiin ja laskea tämän vuoden pelit (nähdyt ja vielä näkymättömätkin):

HIFK 6
Tappara 5
TPS 5
Lukko 4
Jokerit 4
Ässät 3
Blues 3
Kärpät 3
HPK 3
Ilves 3
KalPa 2
JYP 2
Pelicans 2
SaiPa 1

Minun mielestäni HIFK-faneja on "sorsittu" otteluvalinnoissa. IFK:n pelejä on toki näytetty eniten, mutta lähinnä kotipelejä/vieraspelejä, joihin voi arkenakin lähteä. Nuo kuusi näytettyä peliä ovat:

Tappara - kotona
Jokerit - kotona
Blues - vieraissa
Jokerit - kotona
Pelicans - vieraissa
Tappara - vieraissa

Minä haluaisin nähdä telkkarista vieraspelejä, joihin ei arkena voi lähteä. Näihin lasken vieraspelit muissa halleissa kuin Länsi-Auto-Areenalla, Rinkelinmäellä ja Isku-Areenalla. Näitä pelejä on näytetty yksi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Minun mielestäni HIFK-faneja on "sorsittu" otteluvalinnoissa. IFK:n pelejä on toki näytetty eniten, mutta lähinnä kotipelejä/vieraspelejä, joihin voi arkenakin lähteä.

Ei voi muuta sanoa, kuin että kannattaisiko johonkin edes olla tyytyväinen. Niinkuin sanoit IFK:n pelejä on näytetty eniten. Aika sanattomaksi vetää kyllä tuo ajatuksenkulkusi.

Itse odottelen sitä päivää, kun netistä voit katsoa maksua vastaan haluamasi pelin liigakierrokselta. Ennekuin tuonsuuntaisista asioista voi edes haaveilla tyydyn mukisematta tämänhetkiseen tilanteeseen, joka on jo selvä parannus edellisvuosista.
 

Number 11

Jäsen
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Minun mielestäni HIFK-faneja on "sorsittu" otteluvalinnoissa. IFK:n pelejä on toki näytetty eniten, mutta lähinnä kotipelejä/vieraspelejä, joihin voi arkenakin lähteä.

Minun mielestäni Blues-faneja on "sorsittu" otteluvalinnoissa. Bluesin pelejä on näytetty tasan kaksi kappaletta ja molemmat ovat olleet kotipelejä. 27.12. sentään nähdään Bluesin vierasottelu Turussa.
 

Hack

Jäsen
Number 11 kirjoitti:
Minun mielestäni Blues-faneja on "sorsittu" otteluvalinnoissa. Bluesin pelejä on näytetty tasan kaksi kappaletta ja molemmat ovat olleet kotipelejä. 27.12. sentään nähdään Bluesin vierasottelu Turussa.

Samoin JYP-faneja. Viidensiä sarjassa ja kaksi merkityksetöntä kotipeliä näytetty. Eikö lisää ole edes tulossa ainakaan ennen tammikuuta.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Hack kirjoitti:
Samoin JYP-faneja. Viidensiä sarjassa ja kaksi merkityksetöntä kotipeliä näytetty. Eikö lisää ole edes tulossa ainakaan ennen tammikuuta.

Täsmälleen sama koskee Ilvestä. Kaksi peliä näytetty, molemmat kotimatseja.

HIFK:n faneja sorsittu? Sanotaanko, että mielenkiintoinen mielipide.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eddie kirjoitti:
TPS & Tappara valtakunnallisesti kiinnostavimpia joukkueita?


Vaikka Kärpät onkin "puolen suomen" joukkue, -se on sitä vaan maantieteellisesti.
Katsojaluvut eivät ilmeisesti riitä lähellekkään valtakunnallista kiinnostavuutta.
Kärppien katsojaluvuista suurin osa tullee Oulusta, ja sen välittömästä tuntumasta.
Mitä kauemmaksi Oulusta mennään, -sitä vähemmäksi kiinnostavuuskin katoaa.

Oulu ympäristöineen ei kerta kaikkiaan näytä riittävän canal+:lle. Ainakin vastustajana täytyy olla median kannalta seksikkäämpi joukkue. No, ne tulevat, kuten tiedetään eteläsuomesta, johon tässä mielessä Tamperekin kuuluu.

Oulusta, kuten kaikkialta muualtakin löytyy väkeä vaikka kuinka paljon joita jääkiekko ei kiinnosta pennin vertaa.
Joten aktiiiviväestö jäänee kaupallisessa mielessä liian pieneksi.

Tämä ei tietenkään tarkoita että olisi kielto menestyä.

Eli; Itsestä kiinni.
 
kritiikki kirjoitti:
Vaikka Kärpät onkin "puolen suomen" joukkue, -se on sitä vaan maantieteellisesti.
Katsojaluvut eivät ilmeisesti riitä lähellekkään valtakunnallista kiinnostavuutta.
Kärppien katsojaluvuista suurin osa tullee Oulusta, ja sen välittömästä tuntumasta.
Mitä kauemmaksi Oulusta mennään, -sitä vähemmäksi kiinnostavuuskin katoaa.

Itse olen kuullut lähinnä päinvastaista ystäviltäni pitkin maata. Kahdesta syystä. Yleensä kärppiä vastaan ei tiedä voittoa etukäteen tai sitten ettei ole mitään mukavampaa kuin nähdä, kun kärpille annetaan käkättimeen :D

Tuskinpa kärpät kiinnostavin joukkue sm-liigassa on, mutta en nyt jaksa uskoa, että vähiten kiinnostava. Voihan se toki olla, paska kun on ja kaikki pelaajat ovat rottia, pellehermanneja tai minnihiiriä.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Tuskinpa kärpät kiinnostavin joukkue sm-liigassa on, mutta en nyt jaksa uskoa, että vähiten kiinnostava. Voihan se toki olla, paska kun on ja kaikki pelaajat ovat rottia, pellehermanneja tai minnihiiriä.

Ei toki vähiten kiinnostava. Päinvastoin. Kärpät on jääkiekkoa seuraavien mielestä kiinnostavimpien joukossa, mutta jäkiekkoa seuraavat ei ole sama kuin Canal+.

Kärpät on sen tason joukkue että sen mediajulkisuus ennen Juhannusta nousee taas sfääreihin. Se nimittäin tekee juuri sitä mitä aikaisemmin sanoin: "Se on itsestä kiinni."

Runkosarjassa kiinostavia ovat ainoastaan mediaseksikkäät, kuten urheilullisesti kiinnostamaton Jokerit.
Jos Jokerit tällä urheilumenestyksellään sijaitsisi vaikkapa Jämsässä, -se ei kiinnostaisi mediaa lainkaan.

Nyt, kun se edustaa ylimainostettua Helsinkiä, -se saa mediajulkisuuden vaikka rämpisi paskassa.
Jossa se paska eräiden tahojen, -kuten minun nenässäni haisee vaan hyvälle.

Minä en tarvitse pyykipoikaa, media tarvitsee.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
kritiikki kirjoitti:
Jos Jokerit tällä urheilumenestyksellään sijaitsisi vaikkapa Jämsässä, -se ei kiinnostaisi mediaa lainkaan.

Kyllähän se olisi aivan sama missä kaupungissa/kylässä joukkue sijaitsee, jos pelaa kuten jokerit ja sillä olisi samanlainen tai parempi materiaali.

Fakta on se, että jokereista ei olisi ihan hirveästi kirjoiteltu tänä vuonna, jos se olisi pelannut odotusten mukaan.
Ja hirveästi = normaalia enempää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lisää otteluita

Enpä tiedä, ovatko nämä jo olleet täällä, mutta tässä joulutauon jälkeiset kuusi ottelua.

tiistai 27/12 18.30 TPS - Blues
torstai 29/12 18.30 Ässät - Lukko
tiistai 3/1 18.30 HPK - Tappara
torstai 5/1 18.30 SaiPa - Ilves
tiistai 10/1 18.30 Jokerit - HIFK
torstai 12/1 18.30 Pelicans - JYP

Ainakin tasapuolista, mikään joukkue ei ole joulutauon jälkeisessä kuudessa ekassa pelissä kahdesti ruudussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös