Canal+ / Nelonen

  • 1 404 233
  • 5 294

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
kumola kirjoitti:
Lätkä-fani katsoo kiekkoa ei välitä ketkä siellä pelaa, valittajat on erikseen.


repe_joke kirjoitti:
Ehkä näin suurien lätkä-fanien pitää ostaa telkkarin tilalle kiekko, jota voi sitten tuijottaa päivät pitkät, kun ei ole väliä siitä itse pelistä.


Itekkö keksit?
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Hack kirjoitti:
Samoin JYP-faneja. Viidensiä sarjassa ja kaksi merkityksetöntä kotipeliä näytetty. Eikö lisää ole edes tulossa ainakaan ennen tammikuuta.
Teitä JYP ja Blues-faneja on kuunneltu, mutta meitä SaiPa - faneja ei vissiin pidetä ihmisinä..
Nyt tullu kaks peliä tonne mitkä näytetään, molemmat kotipelejä. Kyllähän nyt saakeli kotipelit käydään kattomassa, alkukaudesta oli yks kotipeli..
Perseestä, onneks ei hommattu koko vitun analia.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Köpi kirjoitti:
tiistai 17/1 18.30 Kärpät - TPS

torstai 19/1 18.30 Ässät - KalPa

tiistai 24/1 18.30 HPK -JYP

Siinä kolme seuraavaa julkaistua peliä.

Ja tammikuun loput pelit ovat:

torstai 26/1 18.30 SaiPa - Blues
tiistai 31/1 18.30 Tappara - Ilves

Tapparan kannattajalle paketti on ainakin ollut sopiva....
 
Voihan harmillinen paikka.. nyt jos koskaan olisi toivonut kärppien peliä canalilta, koska vierähtää reipas puolikuukautta seuraavaan kotipeliin supersixin takia. Voisihan toki vieraspelejä lähteä katsomaan, mutta rahat on ryypätty etukäteen, niin minkäs teet. Vieroitusoireita kai sitä rupeaa tulemaan vaan onneksi saa yöt valvoa änärin kanssa ja pari matsia näkee kuitenkin viikossa sm-liigaa...

Mitenkäs ne supersixin pelit.. lähettääkö lie joku kanava niitä? Itse olen laiska kuin entinen mies enkä jaksa etsiä tietoa :D
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Mitenkäs ne supersixin pelit.. lähettääkö lie joku kanava niitä? Itse olen laiska kuin entinen mies enkä jaksa etsiä tietoa :D

Minkä kiven alla asuu Kärppäfani, joka ei tiedä MTV3:n lähettävän Super Sixin otteluita?

5.1 13:25 MTV3 Kärpät-Davos
5.1 20:10 MTV3+ Dynamo Bratislava

6.1 13:55 MTV3+ Davos-Frölunda
6.1 17:25 MTV3+ Bratislava-Pardubice

7.1 13:40 MTV3+ Frölunda-Kärpät
7.1 16:40 MTV3 Frölunda-Kärpät
7.1 18:00 MTV3+ Pardubice-Dynamo

8.1 17:25 MTV3+ Finaali
9.1 00:25 MTV3 Finaali
 
Viimeksi muokattu:

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Ovat ilmaisia, koska missään ei ole mainostettu erillistä korttia. Jos olisi maksullisia, niin aivan satavarmasti tätä olisi mainostettu jo pitemmän aikaa.
 
OneBigRed kirjoitti:
Minkä kiven alla asuu Kärppäfani, joka ei tiedä MTV3:n lähettävän Super Sixin otteluita?

Se kivi on sen kiven vieressä, minkä alla oli suojassa muut, kun pummeja täällä tapettiin. Säilyin siis molemmista..

MTV3+ perinteisesti on tarjonnut rahaa vastaan palveluja, enkä mainoksen mainosta ole asiasta nähnyt, joten aloin jo epäilemään. Kiitoksia kuitenkin tiedosta.

P.S. enää ei harmita yhtään, ettei kärppien pelejä näy canalilta, koska tulleehan noita ulkomaan pelejä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kolme ottelua SaiPaa, ja kaikki kotimatseja. Viime kaudella oli sama juttu maikkarinkin kanssa, joka näytti plussineen muhkeat kaksi ottelua - molemmat tietenkin kotimatseja.

No, ei auta valittaa. Jospa pleijareissa näkisi jo muutaman vieraspelinkin.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Tämän päiväinen ottelu oli kyllä parasta mahdollista mainosta liigalle.

Minkäslaisen kuvan Korven Rane jätti, itse en baarin hälyssä kommentteja juuri kuullut.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkäköhän takia siinä "pling"-laatikossa ei voi näyttää maalintekijää ja syöttäjiä, miks siinä pitää näkyä se maalin syntyaika? Ittee ainakin kiinnostaa jo pelkästään liigapörssin takia enemmän ne syöttäjät, mitä se syntyaika.

Niin siis kyllähän siinä se tekijä yleensä näkyykin, mut tarkotin lähinnä sitä, että sais näkyä ne syöttäjätkin.
 
Viimeksi muokattu:

mutt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,ylilyönnit,Harkinsin juomalahjat
Hukkaviiva kirjoitti:
Minkäköhän takia siinä "pling"-laatikossa ei voi näyttää maalintekijää ja syöttäjiä, miks siinä pitää näkyä se maalin syntyaika? Ittee ainakin kiinnostaa jo pelkästään liigapörssin takia enemmän ne syöttäjät, mitä se syntyaika.

Kyllä siinä välillä näkyy maalintekijäkin. Tosiaan, syöttäjät saisi näkyä.

Tällä kaudella kyseinen laatikko on lähinnä vituttanut ja ankarasti. Sydän pomppaa jatkuvasti, kun kuuluu "pling".
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Hukkaviiva kirjoitti:
Minkäköhän takia siinä "pling"-laatikossa ei voi näyttää maalintekijää ja syöttäjiä, miks siinä pitää näkyä se maalin syntyaika? Ittee ainakin kiinnostaa jo pelkästään liigapörssin takia enemmän ne syöttäjät, mitä se syntyaika.

Niin siis kyllähän siinä se tekijä yleensä näkyykin, mut tarkotin lähinnä sitä, että sais näkyä ne syöttäjätkin.

Minulle ja kaikille muille, joilla on käytännössä joka kierroksella vedonlyönnit sisällä, on tärkeää tietää maalintekoaika, niin tietää vähän, että missä vaiheessa muissa ottelussa mennään, eli että voiko jo alkaa miettimään, mitä kaikilla niillä voittorahoilla ostaisi tai toisaalta sitten, voiko lapun jo repiä. Erittäin hyödyllinen ominaisuus tuo Pling. Ei tarvitse kesken pelin teksti-TV:stä tai (toimimattomilta) SM-liigan sivuilta käydä tuloksia katselemassa. Toki myös syöttäjät olisi mukava nähdä, mutta ei maalintekoajan kustannuksella - se kiinnostaa itseäni enemmän.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse on NHL:n kautta tottunut jo tuohon blingiin hyvin ja mielestäni siinä ei ole yhtään mitään vikaa, päinvastoin hyvä idea!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
SM-liigaan olisi hyvä saada samanlainen pling kuin NHL-matseihin, eli siinä näkyy ensiksi maalintekijä ja heti sen jälkeen syöttäjät. Erittäin toimiva keksintö, joka otettiin käyttöön tälle kaudelle.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JimmyMac kirjoitti:
Minulle ja kaikille muille, joilla on käytännössä joka kierroksella vedonlyönnit sisällä, on tärkeää tietää maalintekoaika, niin tietää vähän, että missä vaiheessa muissa ottelussa mennään, eli että voiko jo alkaa miettimään, mitä kaikilla niillä voittorahoilla ostaisi tai toisaalta sitten, voiko lapun jo repiä. Erittäin hyödyllinen ominaisuus tuo Pling. Ei tarvitse kesken pelin teksti-TV:stä tai (toimimattomilta) SM-liigan sivuilta käydä tuloksia katselemassa. Toki myös syöttäjät olisi mukava nähdä, mutta ei maalintekoajan kustannuksella - se kiinnostaa itseäni enemmän.

On mullakin joka kierroksella vedot sisässä, mut sen peliajan nyt suunnilleen tietää, koska kaikki pelit alkaa samaan aikaan. Mut nää on taas niitä asioita, joista voidaan väitellä vaikka vuos, ja silti ollaan erimieltä. Mut parashan ois tiesti silleen, että siinä näkyis tekoaika, tekijä ja syöttäjät.
 

scholl

Jäsen
Luin Hesarista, että Suomessa on nyt canaldigital tilaajien määrä kaksinkertaistunut ja sen lisäksi esim. HTV:lla on ihan hyvä määrä maksutv-tilaajia. Matkaa on toki paljon esim. Norjan lukemiin. Siellä kuulemma on yli miljoona maksutv-tilaajaa.

Jääkiekon sm-liiga ei ole todellakaan ainoa syy siihen, vaan digiboksien yleistyminen sekä lapsille suunnattu Disney Channel. Se on hauskaa taas, ettei monessa perheessä mies saakaan päättää itse mitä haluaa, vaan hankinnat tehdäänkin vasta, kun perhe napisee.

No anyway Birkun argumenteistä putoaa pohja pois, kun tilaajamäärät nousevat nätisti höbisten.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
scholl kirjoitti:
Luin Hesarista, että Suomessa on nyt canaldigital tilaajien määrä kaksinkertaistunut ja sen lisäksi esim. HTV:lla on ihan hyvä määrä maksutv-tilaajia. Matkaa on toki paljon esim. Norjan lukemiin. Siellä kuulemma on yli miljoona maksutv-tilaajaa.

Jääkiekon sm-liiga ei ole todellakaan ainoa syy siihen, vaan digiboksien yleistyminen sekä lapsille suunnattu Disney Channel. Se on hauskaa taas, ettei monessa perheessä mies saakaan päättää itse mitä haluaa, vaan hankinnat tehdäänkin vasta, kun perhe napisee.

No anyway Birkun argumenteistä putoaa pohja pois, kun tilaajamäärät nousevat nätisti höbisten.

Canal Digital ja Canal + eivät ole sama asia.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
No anyway Birkun argumenteistä putoaa pohja pois, kun tilaajamäärät nousevat nätisti höbisten.

Jep, jep. Pohjahan siitä putoaa kun surkeat katsojamäärät nousevat huikeasti prosenteilla mitattuna. Miten olikaan noiden katsojamäärien kanssa, kun niitä mitataan kappalemääräisesti??

Ikivanha imagomarkkinoinnin keino on esittää kasvua prosentteina. Yhtä vanha tosiasia liike-elämässä on se että kate-eurojen kappalemäärä on se jolla liiketoiminnan kannattavuutta oikeasti mitataan.

Ja tuolla yllä olevalla tekstillä en todellakaan väitä Canal+:n toimintaa kannattamattomaksi, vaan totean että Canalilla on vielä pitkä matka taivallettavanaan tässä maassa, jossa mainosrahoitteiset kanavatkin tekevät töitä tosissaan.
 
Viimeksi muokattu:

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Birkku kirjoitti:
Jep, jep. Pohjahan siitä putoaa kun surkeat katsojamäärät nousevat huikeasti prosenteilla mitattuna. Miten olikaan noiden katsojamäärien kanssa, kun niitä mitataan kappalemääräisesti??

Ikivanha imagomarkkinoinnin keino on esittää kasvua prosentteina. Yhtä vanha tosiasia liike-elämässä on se että kate-eurojen kappalemäärä on se jolla liiketoiminnan kannattavuutta oikeasti mitataan.

Ja tuolla yllä olevalla tekstillä en todellakaan väitä Canal+:n toimintaa kannattamattomaksi, vaan totean että Canalilla on vielä pitkä matka taivallettavanaan tässä maassa, jossa mainosrahoitteiset kanavatkin tekevät töitä tosissaan.

Birkku, luit varmaankin aiemmin tässä ketjussa olleen linkin Markkinointi ja Mainonta -lehden juttuun. Tässä siitä poimittua:

SM-liigan siirtyminen Canal+:lle ja Neloselle herätti syksyn alussa kuumia tunteita. Ensimmäisten viikkojen kommellusten jälkeen SM-liigan näkyvyys on asettunut lähes viime vuoden tasolle.

- Viime vuoteen verrattuna on pientä laskua, mutta ei niin pahaa kuin alussa kuviteltiin. Ei tästä niin dramaattista kautta tule kuin kuviteltiin. Joissakin kohdissa on mukana positiivisia asioita, sanoo Pohjolan markkinointipäällikkö Ari Koski.


On totta, että pitkä matka on vielä kuljettavana. Mutta se on myös totta, että tänä syksynä/talvena maksutelevisio on ottanut Suomessa todella suuren harppauksen eteenpäin. Ensin SM-liigan myötä ja nyt Disney Channelin myötä, jolloin, kuten scholl jo mainitsi, myös tossun alla elelevät miehet ovat uskaltaneet ehdottaa maksutelevision hommaamista.

Disney Channelin mukaanottaminen ja laajan televisio-/radiomainonnan aloittaminen ovat osoittaneet, että maksutelevisiopuolella ollaan nyt tosissaan pyrkimässä kaiken kansan markkinoille. Ja jos esim. Canal Digitalin katsojamäärät ovat nyt yht'äkkiä kaksinkertaistuneet, niin mielestäni on onnistuttu loistavasti. Varmasti tahti vain kiihtyy, kun televisiojärjestelmien uudistaminen on tavallisillakin katsojilla digiaikaan siirtymisen lähentyessä koko ajan ajankohtaisempaa. Eli kehitys on juuri sellaista, mitä syksymmällä ennustelin. Toivottavasti asiakasmäärien kasvun myötä myös kanavatarjonta tulee entisestään monipuolistumaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
JimmyMac kirjoitti:
SM-liigan siirtyminen Canal+:lle ja Neloselle herätti syksyn alussa kuumia tunteita. Ensimmäisten viikkojen kommellusten jälkeen SM-liigan näkyvyys on asettunut lähes viime vuoden tasolle.

Liigan näkyvyys ja psykologinen vaikutus on erotettava toisistaan. Toisin sanoen TV-minuuteista ja mainosten ajallisesta näkymisestä ei voi päätellä sitä, mikä on jääkiekon asema ihmisten mielissä ja millä intensiteetillä ja syvyydellä he sitä seuraavat.

Minä lienen varsin tyypillinen urheilun yleiskatsoja. Katson urheilua kuin urheilua, jos siihen sattuu sopiva väli. Mielessäni huomiota saa urheilumuoto, jota töllö suoltaa. Esimerkiksi Maikkari on satsannut viime vuosina alppihiihtoon, minkä vuoksi olen seuraunnut sitä lehdistäkin ja välillä suorastaan paneutunut lajiin. Saman logiikan mukaisesti sunnuntaisen kiekkolähetyksen loppuminen on saanut minut luopumaan kokonaan jääkiekon seuraamisesta. Jätän väliin jo urheiluruudunkin välähdykset (vaikka TV on auki), koska pelin häipyessä pois mielestäni ei minua enää kiinnosta poimia ohjelmavirrasta pieniä irtopaloja. Luulen, etten katso enää edes Nelosen tarjoamaa kevään huipentumaa, koska tällä hetkellä jääkiekko on minulle mitäänsanomattomia nimiä ja tapahtumia. Kun ei pääse sisälle juoneen, ei tarinan huipennuskaan kiinnosta.

Minun kaltaisiani yleiskatsojia on Suomessa paljon. Minua ei erityisesti harmita, että jääkiekkoa ei voi enää katsoa "ilmais"kanavilta, eikä mieleeni ikinä tulisi ostaa maksullista palvelua. Kuitenkin olin yksi heistä, joista myös mainostajat ovat kiinnostuneita.

Tulevaisuudesta on vaikea tietää, mutta olen jokseenkin varma, että jääkiekon tulevaisuuden kannalta päätös sen siirtämisestä maksulliselle kanavalle oli huono. Suomi on väkiluvultaan pieni maa, minkä vuoksi intohimoisia faneja on vähän, ja lisäksi nuorten suosiosta kilpailevat useammat lajit kuin ennen. Pelkkä raha ei ratkaise, vaan ennen kaikkea suosio pitkällä aikavälillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös