Hmm, vai ristiretki ja koomisia piirteitä. Ja se että ihmiset kirjoittavat VUODEN päivät yhteen ketjuun kymmeniä samansisältöisiä viestejä ylämummoista ja elmereistä ym, ym, ym, ei ole lainkaan koomista? Okei, myönnän että osa tuosta "ristiretkestä" on ihan pelkkää testausta, kuinka kirjoittajat suhtautuvat eriävään mielipiteeseen. Tällä mainitsemallasi "ristiretkellä" olen yrittänyt havainnolisesti osoittaa kuinka paljon täällä on laumasieluisuutta. Ilmapiiri on se että kaikki MTV3:n tekemät jääkiekkolähetykset on ihan perseestä ja kaikki vaihtelu siihen on pelkää plussaa, riippumatta siitä, miten se on toteutettu. Olen todella hämmästynyt siitä kuinka paljon ihmiset ovat valmiita katsomaan sormien läpi virheitä, ihan vaan siksi ettei niitä virheitä ole tehnyt Maikkari.
On taivaan tosi, että MTV3 teki virheitä. On myös totta että Hockey Night formaatti olisi jatkuessaan kaivannut kasvojen pesua. Totta on myös mielestäni se että Maikkari teki monta asiaa hyvin, jopa selkeästi paremmin kuin Nelonen. Käytän kulunutta fraasia: kovin monet ovat kykenemättömiä näkemään metsän puilta. Useimpien kirjoittajien mielestä Saukkonen on paska jätkä kaikessa mitä hän tekee, pelkästään siksi ettei selostus ollut hänen vahvin lajinsa. Kukaan ei ole huomannut hänen ammattitaitoaan studiossa. Kun Mika herätti keskustelun Jarkko Ruudusta haukuttiin mies lyttyyn, koska uskalsi kritisoida monien suosikkipelaajaa. Tapa jolla hän tuon keskustelun herätti oli juuri sellainen, jolla ammattilainen tekee sen ohjelmassa, jossa aika on varsin rajallinen.
Sohaisin tuolla yllä olevalla tekstitv-kuitilla muurahaispesää tarkoituksella, koska tuossa on yksi sellainen kohta, jonka MTV on kaiken aikaa hoitanut pirun hyvin. Halusin tuoda konkreettisesti esiin asian, jonka paljon parjattu TV-kanava hoitaa mielestäni paremmin kuin kanava, joka on yhteistyössä liigan virallisen yhteistyökumppanin kanssa.
On vielä yksi asia, joka Maikkarilla on hoidettu sata kertaa paremmin kuin Nelosella. Se on plussa. Miksi ihmeessä Nelonen/Canal-kompus ei ole halukas myymään plussan kautta esim. maalikoostetta kortilla. Itse olisin valmis maksamaan pelkästä joka kierroksen maalikoosteesta, vaikka sen saman 69e/kausi, jolla MTV tarjosi noiden maalien lisäksi ottelun/viikko.