Birkku kirjoitti:
Juhaht, Iker, punainen#20, Daespoo & Neloskenttä, miettikääpä hiukan. Te vaivaudutte kommentoimaan, mutta kukaan teistä ei ole vaivautunut ottamaan kantaa perustellusti tekstieni sisältöön. Otetaan jätkät esimerkki. Minun väite: nelosen maalikooste on säälittävä koska siinä on vain kolmen minuutin pätkä yhdestä ottelusta ja tämä tulee kaksi kertaa viikossa. Tämän lisäksi vain yhtenä iltana näytetään maalikooste kaikista otteluista. Vertailukohdaksi otan liigan viime vuotisen yhteistyökumppanin, joka tarjosi kaikilta kierroksilta kaikki maalit ja seuraavana aamuna uusinnat moneen eri töihinlähtöaikaan. Siis, tuo oli esimerkki KESKUSTELUPALSTALLA esitetystä mielipiteestä perusteineen. Ja tuo on säälittävää ja koomista ym. ym. ym. Mitähän mahtaa olla tuon rinnalla yhden/kahden rivin kommentti , tyyliin: Lopeta jo, hanki elämä, elä ruikuta/itke jne. Erästä kestosuosikkia lainaten: Miettikääpä sitä.
Ok, yritän perustella. Olen monessa asiassa kanssasi itseasiassa jopa samaa mieltä; Mika Saukkonen on mielestäni huomattavasti mainettaan parempi toimittaja (vaikkei kirjoittaa osaakaan) ja mukava tyyppi. Ongelma näissä keskusteluissa on se, että koko Hockey Nightin heikkous urheiluohjelmana henkilöityi viimeisinä vuosina juuri Mikaan sillä hän antoi HN:lle kasvot. Kasvot, jotka varmasti miellyttivät sitä sohvaperunatavista, mutta jotka muodostuivat yhtäläisyysmerkiksi Maikkarin surkeaan, amatöörimäiseen HN:ään varmasti suurimman osan Jatkoaikaan kirjoittavien keskustelijoiden mielissä. Tämä kun on kuitenkin aika tiiviisti lätkää seuraavien ja sitä myöten siitä keskivertoa enemmän tietävien "olohuone".
Mika Saukkonen oli mielestäni oikein hyvä valinta selostajaksi Lindegrenin jätettyä hommat vuosia sitten, mutta joko tuotantoyhtiö(eikö Saukkonen itse johda tätä?), kanava tai sitten Saukkonen itse tuli sokeaksi omille virheilleen eikä Jeesjees-Jutila paljoa asiaa auttanut.
Voihan se olla, että joskus Jalon ja kumppaneiden äänet, maneerit ja kasvot kuluvat samalla tavalla, mutta sen riski on huomattavasti pienempi niin kauan kuin - toisin kuin Maikkarilla - selostajista ei tehdä ohjelman tähtiä kuvaamalla heitä edestä takaa ja sivusta jokaikisessä lähetyksessä. Studiovieraat kuluvat taatusti loppuun parin vuoden aikana, mutta heidän tuleekin ajan mittaan vaihtua tai pitää ainakin taukoa kommentointihommista.
Nojoo. Vastaukseni on niin huonosti jäsennelty, etten tiedä saitko siitä irti sitä mitä halusit, mutta jos et saanut, kysy suoraan. Tässä keskustelussa on käynyt sikäli hassusti, että kaikki muut kuin sinä puhuvat Canal+:sta, sillä meille Nelosen lätkäohjelmat ovat vain ekstraa, sitä ylimääräistä tilpehööriä sen varsinaisen lätkän rinnalla. Sinä taas puhut pelkästään Nelosesta, et Canalista. Itse en esimerkiksi välttämättä tule jatkossa katselemaan Nelosen kiekkomakasiineja, ellen sitten heräile lauantaina riittävän aikaisin, mutta se ei tunnu missään. Koko kanavanvaihdon tarkoitus oli saada jääkiekko-ottelut jälleen kiinnostaviksi ja siinä onnistuttiin, kiitos Canal+:an.