Mielestäni jo pelkästään se, että kiekkoa näkyy lauantaiana parhaaseen katseluaikaan lähes tunnin maaleineen äärettömän suuri kehitysaskel nimeomaan SM-liigan markkinoinille. Nyt ihmiset oikeast alkavat tietää esimerkkinä kuka on vaikkapa Janis Sprutks(toivottavasti meni oikein)jne. Jos viime talvena Pertti Perussuomalaiselta olisi kysytty kuka on Glen Metropolit tai Jason Williams niin moni ei olisi tiennyt tai vastaukseksi olisi saatu joku tennispelaaja.
Väitän, että tuon lauantain lähetyksen seurauksena tulee useampi tuhat ihmistä seuraamaan pelejä. Tällä tarkoittan sitä, että joku saa kipinän lähtemään siihen yhteen peliin kaudella. Ne eurot, jotka tätä kautta saadaan on tärkeitä liigalle mahdollistaen paremman kilpailuun pelaajista. Toisaalta samalla mainostajat saavat näkyvyyttä mainoksilleen.
Itse lähetyksessä sitten tulee tuollaista perusläppäeikä mitään syvällistä kiekosta. Minä toivoisin tuohon lähetykseen enemmän niitä highlight tilanteita maaleja, veivejä, takalauksia ja torjuntoja. Niillä liigaa mainostetaan. Kovin syvällisillä analyyseillä peleistä karkotetan "suuriyleisö". Analysointia tukee mielestäni pre-game lähetykset, jotka pitää samalla suunnata veikkaajille. Taas raha jossain määrin pyörittää hommaa.
Mitäkö sitten parantaisin. Odottaisin neloselta nelosplussan hyödyntämistä. Aloitus oli hyvä WC-peleineen, mutta miksei siellä voisi pitää myös liigakatsauksia kierrosten jälkeen, vaikka puolituntisina. Ei siellä niin tähdellistä muuta ohjelmaa tällä hetkellä ole.
Itse en ole siitä tietoinen mitä nelonen saa esittää, mutta eiköhän Canal myös halua mainostaa tuotettaan ja +-kanavalla siihen olisi oiva mahdollisuus kerätä hardcore kiekkofaneja yhteen ja myytä enemmän myös omaaCanal+ palvelua.
Itse ottelulähetys Canalilla oli mielestäni vähintään hyvä. Minua ilahdutti kiekollisen pelin esille tuonti ainaisen roolipelaamisen ihannoinnin sijaan. Siinä näytettiin moneen otteseen esimerkkinä Kariyan peliä. Pikku kaveri, mutta isot miehet ei saa miellään irti kiekosta ja Stiivi lähes poikkeuksetta sanoi viimeisen sanan minne kiekko menee. Se olis yleensä se oma mies.
Miinusta annan Canalille mainonnasta. Se mitä Canal Plus paketti sisältää on äärettömän hankala selvittää. Kuuluuko kaikki elokuvakanavat ja Sport pakettiin ei tunnnu selviävän mainoksista. Toiseksi näkeekö paketin ostamalla NHL:ään on ainakin minulle ollut epäselvää. Kolmanneksi minulle selvisi, että en ole uusi asiakas, vaikka en ole ikinä Canal plussa tilannut. Minulla on kaapelioperaattorin kortti (Opoy), joten olen vanha asiakas. paketti jäi minulkta hankkimatta, olin jo Opoyn konttorissa, mutta sitten tytteli ei osannut minulle kertoa mitä minun pitää maksaa mitä ei, joten lähdin Willisikaan pelin katsomiseen ja jätin asian sikseen.