Kipperinkin tilastot tulevat satavarmasti ensi kaudella olemaan taas oikealla tasollaan, paitsi mv-valmentaja McLennanin, myös uuden koutsin puolustusvoittoisemman pelityylin ansiosta.
Vieraaseen pöytään huutelisin vielä sen verran, että Sutter - jatkaessaan samalla tiellä kuin Devilsissä - pyrkii pelaamaan voimakkaasti myös hyökkäyssuuntaan. Kiekonhallinta ja aggressiivinen karvaus ovat kliseiset a ja o hänen systeemissään. Itse en pitäisi Sutteria puolustusvoittoisena koutsina, vaikka hän Devilsiä valmensikin. Itse asiassa Sutter palautti Devilsin pelitavan samaan nuottiin, jolla Larry Robinsonin johtama Devils operoi vuosituhannen vaihteessa.
Flames sai tässä kieltämättä hyvän valmentajan. Miehen ensimmäinen vuosi Devilsissä oli opettelua ja takkuilua erityisesti veteraanipelaajien kanssa (muun muassa case-Elias), mutta viime kaudella Sutter sai joukkueen syttymään vaikeimmalla hetkellä uskomattomaan nousukiitoon. Joskin hän sitten meni muuttamaan systeemiään playoffeihin ja homma kusi Canesia vastaan. Ei syy ollut yksin siinä, että Maddenin ketju sai suuremman roolin, mutta vaikka Parise ja Elias ovat arvaamattomia kiekon kanssa, eivät he pelejä penkiltä ratkaise.
Mielenkiintoista on nähdä, miten Flamesin pukuhuone ottaa hänet vastaansa ja miten suhde kestää kuherruskuukauden jälkeen. On selvää, että ristiriitoja tulee, koska Sutter vaatii pelaajilta todella paljon eikä kaihda kovienkaan sanankäänteiden käyttämistä myöskään julkisuudessa, etenkin joukkueen ratkaisupelaajien kohdalla. Herkkänahkaisille Sutterin meininki ei sovi, joskin Sutter varmasti oppi läksynsä, kun hän nöyryytti Patrik Eliaksen julkisesti ja hän sai toimistaan osakseen kovaa kritiikkiä.
On itse asiassa jännittävää nähdä, miten Sutterin peluutus toimii, kun hän johtaa joukkuetta, jolla on Devilsiä astetta kovempi pakisto kuin Devilsillä ja jolla on myös riittävän kova sentteri- ja hyökkäyskalusto toteuttamaan valmentajansa visioita. Jos Sutter onnistuu Devils-kausien tavoin saamaan pelaajistaan irti tehoja kovalla prosentilla, Flames on kova luu Läntisessä konferenssissa.