Breaking the law, breaking the law! – kiekkoilijat rikoksen polulla

  • 823 043
  • 2 950

Kyle

Jäsen
Henk koht minun on vaikea kuvitella että kukaan pelaaja kehtaisi heittää homoläppää ja vittuilla jos on tiennyt kaikki nuo tapahtumat.

Itse voisin olla täysin varma, että jos on kuultu Beachin ja Aldrichin välillä olevan olleenon jotain, että tästä on väännetty homoläppää. Olen myös varma, että jos Aldrichin on epäilty ahdistelleen Beachia ja on joutunut sen takia lähtemään, tästä on väännetty homoläppää.

Jos olisi tiedetty, että kyseessä on näin vakavaa seksuaalista tekoa/raiskausta niin siitä ei olisi tehty pilkkaa. Ellei läpänheittäjä osapuolena ole Sean Avery.

Ihan oikeesti jos joku on kuullut, että jotain on tapahtunut. Kuullut, että asiaa tutkitaan ja sen jälkeen ketään ei tuomita, niin voisi kuvitella että tilanne on ok.

Beachin haastattelussa ei edelleenkään kerrota mitä kaikki hallilla tiesi, tiesikö ne raiskauksesta vai siitä että joitain oli ollut. Kyllähän lähtökohtaisesti parikymppisen urheilija nuorukaisen vapaa-aika on sitä ihmissuhteiden hakemista, että on säätöä, pakkeja, irtosuhteita jne. Lähtökohtaisesti kukaan tuon ikäinen tuskin osaa ajatella siinä taustalla voi olla kyse jostain rikoksesta, varsinkin jos asia pitäisi olla jo ylemmiltä tahoilta tutkittu.

Katsotaan nyt tämä tapaus loppuun ennenkuin kivitetään kaikkia pelaajia. Sitä paitsi, jos esim Carcillo on tiennyt jo 2010 väkivaltaisesta homo raiskaajasta, niin miksi ei ole tehnyt asialle mitään? Ei kai se pelkästään Chicagon pelaajien asia ole, vaan vastuu pitää olla kaikilla jotka asiasta tietää. Tuon tapauksen jälkeen ja siitä muutama viikko eteenpäin suuri joukko pelaajia vaihtoi maisemia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mun työkaveri työpaikalla raiskataan. Saan kuulla siitä ja huomaan, että se työkaveri joka raiskasi lähtee pois mun työpaikalta muutaman viikon päästä. En tiedä miten mun pomo hoiti sen asian, mutta ei mua oikeastaan kiinnosta. Hyvä että lähti.

Mun pomo ei ilmoita asiaa kai mihinkään, kun se tyyppi on nyt hommissa jossain junnujoukkueessa, eikä siitä puhuta enää. Tai no kahvipöydissä tietty ja vähän naureskellaan. Heitetään ns. läppää.

Mun työkaverin ura ei oikein etene meidän työpaikalla ja musta tuntuu, että se johtuu varmaan siitä, että se ei yritä tarpeeksi ja oli vähän huono valinta muutenkin näihin hommiin, toisin ku arveltiin. En oo ollut yhteyksissä.

Mun pomo antaa mulle paljon lisää vastuuta ja mun hommat sujuu oikein hyvin.

Mun pomo on hyvä tyyppi!
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tiesivät asiasta tai ei, niin Kanen ja Toewsin voi ainakin julistaa noiden sitaattien perusteella ihan A-luokan kusipäiksi.
No vähän pitkälle menee ehkä minusta ajojahti. Heidän näkökulmastaan joku ensimmäisen mestaruuden hang around on varmaan aika paljon pienemmässä roolissa heidän elämässään kuin Bowman & kumpp. ja lojaalisuus ja kiitollisuus on aika paljon suurempi viimeksi mainittuja kohtaan, mikä näkyy lausunnoissa.

Eikä siellä kai pomot kieltäneet tätä Beachia viemästä asiaa poliisille? Väitetty raiskari sai myös lähdöt kauden jälkeen.

Ehdottomasti kokonaisuudessa on elementtejä, jotka menivät päin persettä johdolta ja pelaajilta, mutta en itse paisuttelisi tätä nyt joka suuntaan ihan näin dramaattisesti.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Eikä siellä kai pomot kieltäneet tätä Beachia viemästä asiaa poliisille? Väitetty raiskari sai myös lähdöt kauden jälkeen.
Ei kieltänyt ei. Ja kyllä, sai lähteä suositusten kera raiskaamaan seuraavaa uhriaan.

Haluan kuitenkin onnitella yhdestä huonoimmasta viestistä vähään aikaan!
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ehdottomasti kokonaisuudessa on elementtejä, jotka menivät päin persettä johdolta ja pelaajilta, mutta en itse paisuttelisi tätä nyt joka suuntaan ihan näin dramaattisesti.
Hä? Siis elementtejä jotka meni väärin? Päästetään raiskaaja muutamaksi vuodeksi raiskaamaan/ahdistelemaan junnuja sen hinnalla, että itse saadaan kutsu Valkoiseen Taloon ja ajella vielä raiskaajan kanssa muutamat limusiiniajelut ympäri Chicagoa?

Parempi olisi ollut pitää raiskaaja organisaatiossa, jos ei uskalleta tehdä rikosilmoitusta ja annettu raiskata koko porukka johtoa myöden. Siinä olisi ehkä vähän vähemmän ollut uhreja muutaman vuoden sisällä, kun olisi osattu vähän väistää tai ainakin kollektiivisesti ymmärtää miltä se tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Väitetty raiskari sai myös lähdöt kauden jälkeen.
Siviilimailmassa joku raiskaisi työpaikalla alaisen, niin tuskinpa saisi jatkaa projektia loppuun ja sitten juhlia projektin päättäjäisiä muiden kanssa. Tai mistäs minä tiedän. Ehkä tuo on ihan normisettiä sitten.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tapahtumahetkellä 16-vuotiaan. Ymmärtääkseni suomalainen oikeusjärjestelmä käsittelisi tuon alaikäisen hyväksikäyttönä ja näin veikkaisin myös Jenkeissä tapahtuvan.

Haluatko alkaa määrittelemään sopiiko 16-vuotiaan hyväksikäyttö pedofiliaan vai ei?

Ei sitä tarvitse määritellä, ei tämä mikään mielipideasia ole. Pedofilia eli lapsikohteinen seksuaalihäiriö ja valtioiden lakien määrittämät suojaikärajat ovat kaksi eri asiaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Siis onko Aldrich tuomittu tästä väitetystä raiskauksesta? Ilmoittiko Beach lainkaan poliisille vai vaan työnantajalleen?

Ei työnantaja tutki ja anna tuomioita raiskauksista vaan poliisi ja tuomioistuinlaitos. Työnantajan on vähän hankala ottaa kovin tiukkaa linjaa suuntaan tai toiseen, jos on vapaa-ajalla tapahtunut sana sanaa vastaan -tilanne.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Työnantajan on vähän hankala ottaa kovin tiukkaa linjaa suuntaan tai toiseen, jos on vapaa-ajalla tapahtunut sana sanaa vastaan -tilanne.
Juurihan sä kirjoitit, että työnantaja antoi syylliselle kenkää. Nyt työnantaja ei voikaan tehdä mitään. Päätä jo.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Siis onko Aldrich tuomittu tästä väitetystä raiskauksesta? Ilmoittiko Beach lainkaan poliisille vai vaan työnantajalleen?

Ei työnantaja tutki ja anna tuomioita raiskauksista vaan poliisi ja tuomioistuinlaitos. Työnantajan on vähän hankala ottaa kovin tiukkaa linjaa suuntaan tai toiseen, jos on vapaa-ajalla tapahtunut sana sanaa vastaan -tilanne.
Ei ole, mutta on tämän jälkeen tuomittu alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tapahtui sen jälkeen, kun Blackhawks (ja ilmeisesti Q) kirjoitti tälle suosittelukirjeen jota sitten näytti työhaastattelussa kun haki johonkin lukioon töihin. Siellä sitten hyväksikäytti jotain jääkiekkoilevaa alaikäistä poikaa.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Tiesivät asiasta tai ei, niin Kanen ja Toewsin voi ainakin julistaa noiden sitaattien perusteella ihan A-luokan kusipäiksi.

Parempi nauttia muistoista, sillä paidat ei nouse kattoon eikä kutsua Hall of Fameen tule.

Jos vedonlyönti kiinnostaa niin otan tästä ilmaiset kuleksimasta, summa voi olla mitä tahansa 1-5000 euron väliltä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Juurihan sä kirjoitit, että työnantaja antoi syylliselle kenkää. Nyt työnantaja ei voikaan tehdä mitään. Päätä jo.
Niin, maksoi ulos, koska sotkuinen ja paska juttu. Ei voi lähteä julkisesti leimaamaan raiskariksi ja haukkumaan kaikille, koska ei ole tuomittu eikä ilmeisesti edes juttua vireillä.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Siis onko Aldrich tuomittu tästä väitetystä raiskauksesta? Ilmoittiko Beach lainkaan poliisille vai vaan työnantajalleen?

Ei työnantaja tutki ja anna tuomioita raiskauksista vaan poliisi ja tuomioistuinlaitos. Työnantajan on vähän hankala ottaa kovin tiukkaa linjaa suuntaan tai toiseen, jos on vapaa-ajalla tapahtunut sana sanaa vastaan -tilanne.
Mä oikeasti suosittelen että perehdyt tähän juttuun vähän tarkemmin, ennen kuin kirjoittelet lisää viestejä tästä aiheesta En ole ihan varma auttaako sekään.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Sitä ei kukaan pysty todistamaan, mikä tekee esim. Sopelin lausunnon uskottavammaksi kuin Toewsin kun on sana sanaa vastaan tilanne. Kukaan myöskään tuskin haluaa canceloida koko joukkuetta mutta nyt kun tätä likapyykkiä käydään, niin minusta on täysin asiallista että esim. Toewsin roolia tässä halutaan selvittää, koska joukkueen kapteeni on se henkilö johon kaikki pelaajat luottaa.
Ei pysty, mutta anna yksikin hyvä syy miksi Sopel (tai Boynton) valehtelisivat asiasta ja molemmat tulivat asian kanssa julkisuuteen jo ennen tätä isompaa virallista raporttia ja tutkimusta? Minä keksin kyllä liudan syitä, miksi Toews ja kumppanit ovat yrittäneet lakaista asiaa maton alle väittämällä, etteivät tienneet tai eivät muista. Jokainen ymmärtää tämän olevan aika pirun vakava asia ja monella ihmisellä luontaiset vaistot ohjaavat tälläisessäkin tilanteessa selviytymään ehjin nahoin. Kuka haluaa tahrata maineensa näin ja kenellä riittää munaa tunnustaa, että olivat hiljaa tai pahimmassa tapauksessa solvasivat uhria?

Sana sanaa vastaan, mutta voidaan tarkastella molempien osapuolten motiiveja. Joo, voihan se olla, että Sopel ja Boynton ovat vain niin ilkeitä ihmisiä, että käyttivät opportunisesti tilanteen hyväkseen heittäkseen vanhat tiimikaverit mestaruusjoukkueesta bussin alle. Värilaseja hei vähän löysemmälle. Kyllä täällä varmasti jokaisella on empatiat myös Hawksin fanien puolella.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Koska huomaan että muutamat Chicagoa kannattavat nimimerkit rupeavat selkeesti närkästymään ja huutelemaan känselöinnistä, niin mun on pakkoa sanoa, että ymmärrän tuskanne. Ihan oikeesti ja ilman vittuilua. Se olisi mukava että sitä 2010 cuppia ei tällä tavalla tahrattaisi, ja omia suosikkipelaajia mahdollisesti siinä mukana. Itseänikin vitut*tais aivan valtavasti jos olisi oma joukkue kyseessä. Silti, jotkin asiat on ammattilaisurheilussa saavutettua menestystä tärkeämpää.

Tämä on hyvä pointti ja ainakin itse uskon, ettei tässä sinänsä ole kyse Blackhawksista (vaikka toki kyse on seurasta, joka raahaa sen yhden vaimonhakkaajalegendan kaikkiin kissanristiäisiin), vaan enemmän tässä on kyse kiekko- tai laajemmin ammattilaisurheilukulttuurista: olisi voinut tapahtua missä lajissa ja seurassa hyvänsä ja onhan vastaanvankaltaisia tapahtunutkin. Menestys menee helposti kaiken muun edelle, sivullisia ja omiakin uhrataan menestyksen alttarille.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Jotenkin en olisi heittämässä Kanea ja Toewsia bussin alle tämän tapauksen johdosta. He ovat olleet kuitenkin juuri parinkympin rajan ylittäneitä raakileita ihmisinä joille auktoriteettiasemassa olevat henkilöt ovat mahdollisesti vähätelleet tilannetta. Ennemmin kysyisin näiltä tuon joukkueen kokeneimmilta pelaajilta, että mitä helvettiä tuo touhu on, jos ovat tienneet tapahtuneesta, mutta eivät ole asialle mitään tehneet? Tapahtumahetkellä he toki ovat olleet samassa asemassa kuin nyt Kane ja Toews, että rahaa olisi tienattavissa vielä useammalta kaudelta ja varmaankin samasta syystä vaikenivat aikoinaan asiasta.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Koska sulla ei tuon parempaa vastausta ollut antaa, oletan syyn olevan siinä että haluat Toewsin, Kanen ja Keithin tarinan olevan se oikea.

Mä mietin tätä näin: silloiset johtavat pelaajat joilta ehkä olisi voinut nuoresta iästään huolimatta odottaa jotain vastuunkantoa, jotka pelaavat edelleen ja joilla olisi tällä hetkellä jotain menetettävää mikäli heidän silloisen tekemättömyytensä takia joutuisivat huonoon valoon, eivät omien sanojensa mukaan mitään asiasta tienneet. "Toisella puolella" taas uhri, ja pari entistä pelaajaa, ketkä voivat puhua vapaasti koska heillä ei oikeastaan mitään menetettävää ole. Kallistun jälkimmäisten kannalle.

Koska huomaan että muutamat Chicagoa kannattavat nimimerkit rupeavat selkeesti närkästymään ja huutelemaan känselöinnistä, niin mun on pakkoa sanoa, että ymmärrän tuskanne. Ihan oikeesti ja ilman vittuilua. Se olisi mukava että sitä 2010 cuppia ei tällä tavalla tahrattaisi, ja omia suosikkipelaajia mahdollisesti siinä mukana. Itseänikin vitut*tais aivan valtavasti jos olisi oma joukkue kyseessä. Silti, jotkin asiat on ammattilaisurheilussa saavutettua menestystä tärkeämpää.
Se, mitä olen yrittänyt sanoa, on se, että ei täällä kukaan tiedä, mitä kukin on tuolloin on tiennyt...
On vain helvetin vaikea kuvitella, että Toews, Kane, Keith, Hossa jne. olisi heittänyt mitään homoläppää, jos olisivat tienneet koko karun totuuden...
Tuntuu vain siltä, että osa täällä on sitä mieltä, ja se kieltämättä menee tunteisiin...
Tuntuu vaan nykyisin tuomitaan ihmisiä tuntematta kaikkia faktoja asioista, muuallakin kuin tässä tapauksessa...
 

ipaz

Jäsen
Menestys menee helposti kaiken muun edelle, sivullisia ja omiakin uhrataan menestyksen alttarille.

Tämä on se pointti jota moni palstalainen ei tunnu tai halua ymmärtää. Näin se on ollut aina ja ennen, että joukkue / tiimi / ryhmä ja sen etu tulee ennen yksilöä. Piste. "Ei sota yhtä miestä kaipaa" on vanha suomalainen sananlasku. Niin urheilussa, politiikassa kuin työelämässä on junasta heitetty porukkaa pihalle, jotta juna puksuttaa eteenpäin. Ei, se ei ole yksilön kannalta oikein, mutta kun se ryhmä / tiimi on useimmiten tärkeämpi kuin yksilö.

Nykypäivänä yksilönoikeudet ovat pinnalla enemmän kuin koskaan historiassa ja sen huomaa kaikessa keskustelussa. Ja se on pelkästään hyvä asia, mutta silti sen ryhmän menestys ajaa yksilön edun edelle. Miettikää vaikka omaa työpaikkaanne tms. lähiryhmää jossa toimitte, että onko siellä koskaan vaiettu tai sivuutettu jotain ikävää asiaa (enkä tarkoita välttämättä mitään rikollista toimintaa kuten tässä Chicagon tapauksessa).
 

ipaz

Jäsen
Jotenkin en olisi heittämässä Kanea ja Toewsia bussin alle tämän tapauksen johdosta. He ovat olleet kuitenkin juuri parinkympin rajan ylittäneitä raakileita ihmisinä joille auktoriteettiasemassa olevat henkilöt ovat mahdollisesti vähätelleet tilannetta. Ennemmin kysyisin näiltä tuon joukkueen kokeneimmilta pelaajilta, että mitä helvettiä tuo touhu on, jos ovat tienneet tapahtuneesta, mutta eivät ole asialle mitään tehneet? Tapahtumahetkellä he toki ovat olleet samassa asemassa kuin nyt Kane ja Toews, että rahaa olisi tienattavissa vielä useammalta kaudelta ja varmaankin samasta syystä vaikenivat aikoinaan asiasta.

Juuri näin. Miksei tuohon aikaa yli kolmekymppiset ja satojen NHL-otteludein veteraanit John Madden, Brent Sopel, Nick Boynton, Christobal Huet, Marian Hossa ja Brian Campbell nostaneet meteliä jos kerta asiasta tiesivät. Aivan turha syyttää siihen aikaan joukkueen nuorimpia jäseniä, 22 ja 21-vuotiaita Toewsia ja Kanea etteivät nostaneet kissaa pöydälle. Tämä jälkiviisastelu on kyllä karua luettavaa, mutta palstalla on toki helppo tuomita.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin en olisi heittämässä Kanea ja Toewsia bussin alle tämän tapauksen johdosta. He ovat olleet kuitenkin juuri parinkympin rajan ylittäneitä raakileita ihmisinä joille auktoriteettiasemassa olevat henkilöt ovat mahdollisesti vähätelleet tilannetta. Ennemmin kysyisin näiltä tuon joukkueen kokeneimmilta pelaajilta, että mitä helvettiä tuo touhu on, jos ovat tienneet tapahtuneesta, mutta eivät ole asialle mitään tehneet? Tapahtumahetkellä he toki ovat olleet samassa asemassa kuin nyt Kane ja Toews, että rahaa olisi tienattavissa vielä useammalta kaudelta ja varmaankin samasta syystä vaikenivat aikoinaan asiasta.
Ehditkö lukemaan noita uusia lausuntoja miehiltä? Laitetaan tähän nyt vaikka parhaana palana Toewsin aivopieru: "To me, Stan and Al...they're not directly complicit in the activites that happened."





Eivät ole enää parinkympin raakileita.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Sana sanaa vastaan, mutta voidaan tarkastella molempien osapuolten motiiveja. Joo, voihan se olla, että Sopel ja Boynton ovat vain niin ilkeitä ihmisiä, että käyttivät opportunisesti tilanteen hyväkseen heittäkseen vanhat tiimikaverit mestaruusjoukkueesta bussin alle. Värilaseja hei vähän löysemmälle.
Mulla ei ole mitään värilaseja enkä keksi miksi joku Sopel valehtelisi, enkä ole näin myöskään väittänyt. Silti sana sanaa vastaan tilanteessa ei kukaan voi todistaa toisen olevan oikeassa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Laitetaan tänne nyt vielä talteen siltä varalta, että vastaava sattuu jossain jengissä uudelleen, jos halutaan jengi rauhoittaa pleijareiden äärelle pariksi viikoksi, saa lainata, ei oo pakko:

1. Raiskaaja välittömästi ulos jengin toiminnasta, syynä "tässä kohtaa yksilöimättömät henkilökohtaiset syyt" (älkää kyselkö vaan keskittykää nyt prkl omaan tekemiseen, meillä on pleijarit menossa)
2. Pleijarit loppuun ja kannu kattoa kohti
3. Ilmoitus raiskauksesta viranomaisille ja sen jälkeen info koko joukkueelle (henkilöä X epäillään henkilön Y seksuaalisesta hyväksikäytöstä)
4. Henkilölle Y kaikki mahdollinen tuki

Veikkaisin, että pelillinen lopputulos olisi ollut sama kuin nyt, mutta pari nuorta eläisi ehjempää elämää ja useampi pukuherra saisi pitää työnsä...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Juuri näin. Miksei tuohon aikaa yli kolmekymppiset ja satojen NHL-otteludein veteraanit John Madden, Brent Sopel, Nick Boynton, Christobal Huet, Marian Hossa ja Brian Campbell nostaneet meteliä jos kerta asiasta tiesivät. Aivan turha syyttää siihen aikaan joukkueen nuorimpia jäseniä, 22 ja 21-vuotiaita Toewsia ja Kanea etteivät nostaneet kissaa pöydälle. Tämä jälkiviisastelu on kyllä karua luettavaa, mutta palstalla on toki helppo tuomita.

No ei minua ainakaan kiinnosta samassa mittakaavassa esim. Huetin rooli tässä keississä, kuin "kapteenien kapteenin" Toewsin. Tuomitsen toki isosti Huetin myös, jos on homotellut ym.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös