Aika varma olen, että Beach ei ole ainut, joka tuolla 2009-10 kaudella (tai ennen sitä) on joutunut Aldrichin fantasioiden ja sitä kautta ihan käytännön ahdistelun kohteeksi organisaation sisällä. Joten todennäköisesti tässä saattaa joku muukin vielä avata suunsa ja kertoa asiasta, vaikka siihen toki tutkinnankin aikana on annettu monelle mahdollisuus.
Se on myös valitettavaa, että tuollaisessa nuorten miesten porukassa myös herkästi jää tajuamatta miten vakavasta asiasta on ollut kysymys. Ei Kyle välttämättä itse ole ainut, joka on saanut asian käännettyä pään sisällään "omaksi syyksi", koska Aldrich sai työssään jatkaa kauden loppuun saakka. Johdon toiminta vain on allekirjoittanut sitä, että erilaiset huhut ovat lähteneet liikkeelle ja uhrista on voinut tulla osasyyllinen tapahtuneeseen monen pelaajan mielestä. Sen jälkeen on ollut vähän helpompi huudella kaverille, kun mies on ollut haavoittuneessa tilassa ja peliesityksetkään eivät välttämättä ole tuoneet lisää arvostusta.
Kuten jossain vaiheessa aiemmin jo kirjoitin, johdon olisi pitänyt reagoida. Maton alle lakaisu on omiaan synnyttämään erilaisia teorioita siitä mitä on tapahtunut. Uskon, että moni muukin tuossa kopissa on ajatellut, että tätä tää NHL-elämä varmaan sitten on, että täällä pitää vain selvitä omillaan.
Tää on täysin johdon syytä, koska heidän passiivinen toiminta on tukkinut muidenkin suut ja varmasti moni on pukukopissa pelännyt sen jälkeen oman uransa puolesta. Todella typerää ajatteluahan se on, mutta inhimillistä. Boynton ja Sopel puhuvat tästä myös avoimesti nyt uran loputtua, kun mitään menetettävää ei ole. He ovat loppujen lopuksi olleet samassa veneessä Keithin, Kanen ja Toewsin kanssa, jotka ovat tienneet asiasta, mutta eivät ole siihen itse vaikuttaneet kuin sen verran, että ovat niitä pukukopissa spekuloineet keskenään. Silti arvokasta, että kertovat sen edes nyt.