Onko muuten Kane tai hänen edustajansa jossain mediassa kiistänyt tapauksen? Jos olisin julkisuuden henkilö, ja mua syytettäisiin raiskauksesta jonka tietäisin olevan perätön, haluaisin heti tiedottaa raiskaushuhun olevan väärää tietoa ja kertoisin selvittäväni asian.
Ai... Olen missannut kaikki vastapuolen lausunnot.vastapuoli tuntuu olevan aika halukas avautumaan julkisuuteen.
Ai... Olen missannut kaikki vastapuolen lausunnot.
No tästä ei kuitenkaan voi syyttää vastapuolta, jos joku idiootti tuosta paljastaa medialle. Vai luetaanko tuo baarimikon lausunto Kanen avautumisella julkisuuteen?Jutuilla on aina juuret, yleensä myös johtavat itse asianomaiseen tai lähipiiriin kiertotien kautta. Ihan jo siitä syystä, että tuskin lääkärit rikkovat vaitiolo velvellusiiksiian potilaistaan, etenkään näin julkisessa jutussa :)
Ensimmäiset sanat julkisuuteen tulivat asiaa lähellä olleista viranomaislähteistä.Jutuilla on aina juuret, yleensä myös johtavat itse asianomaiseen tai lähipiiriin kiertotien kautta. Ihan jo siitä syystä, että tuskin lääkärit rikkovat vaitiolo velvellusiiksiian potilaistaan, etenkään näin julkisessa jutussa :)
Edit-siis Suomeksi eiköhän nämäkin tiedot johda suoraan vastapuoleen, jos ihan alkuperäistä lähdetä tongittaisiin.
No tästä ei kuitenkaan voi syyttää vastapuolta, jos joku idiootti tuosta paljastaa medialle. Vai luetaanko tuo baarimikon lausunto Kanen avautumisella julkisuuteen?
Tarkoitin nyt tuolla kommentillani lähinnä, että sieltä helposti alkaa tippua lisää, jos sohaisee nyt avautumisella vastapuolen vuoto kohtaa oli se sitten kuinka tahallista vuotamista tai ei.
Mikä tai kuka tämä "vastapuoli" oikein on? Lääkärit, poliisit, syyttäjä vai mahdollisesti raiskattu nainen? Vaiko hänen kaverinsa, baarin väki (ml omistaja jonka Kane tunsi) vai joku muu?
@aessi
Tarkennan taas uudestaan, että vaikka olen spekuloinut mahdollisella golddigger-tapauksella, se ei tarkoita, että Kane olisi automaattisesti mielestäni syytön.
Rivien välistä luettavissa kuitenkin.
Haluaisin kuitenkin tähän väliin palata vielä kesän toiseen tapaukseen eli tapaus Richardsiin. Onko tuo nyt edennyt mihinkään? Käsittääkseni Richardsia ei ole tuomittu, tai edes syytetty, mistään. Tähän tarinaan ei varmasti ole kirjoitettu vielä viimeistä lukua, mutta eikö esim. pelaajayhdistys ole ottanut mitenkään kantaa asiaan. Minusta sen pitäisi olla päivänselvää, että tulevat isosti ulos puolustaen pelaajaa.
Pelaajayhdistys odotetusti tehnyt valituksen Mike Richardsin puolesta ja riitaannuttaa Kingsin suorittaman sopimuksen yksipuolisen purkamisen.
NHLPA Twitterissä: "The NHLPA has filed a grievance on behalf of Mike Richards contesting the termination of his contract by the LA Kings."
Nopealla kahden viime sivun scrollauksella en minäkään niitä löytänyt, mutta elän vahvassa uskossa, että olen lukenut täällä ja muualla varsin tuomitsevia kommentteja. Myös raiskauksen uhrin mahdollisen valehtelemisen spekuloinnin "kieltävillä" ihmisillä olevan se asenne, että syytetty on lähtökohtaisesti syyllinen. Suoraanhan harva on sanonut muutenkaan, että on varmasti syyllinen, mutta on se joidenkin kohdalla rivien välistä luettavissa. En nyt kuitenkaan väitä, että tämä olisi yleinen ilmiö.
Se on aika hyvä linja, ettei tuomitse etukäteen kumpaankaan suuntaan, enkä itse ainakaan aio sitä tehdä enää koskaan ennen kuin on käsitys todisteista.
Itse lähden siitä, että näitä palstoja lukevat myös nuoret tytöt ja naiset. Mikäli ensimmäinen asenne on se, että nainen saattaa valehdella on aika raadollinen lähtökohta. Edelleenkin suuri osa raiskauksista jää ilmoittamatta ihan sen takia, että raiskauksen uhrit pelkäävät. Suurin pelkon on se, että poliisi tai muut ihmiset eivät usko häntä.
-----
Ymmärrän että omasta kokemuksestasi kumpuava reaktio on ihan luonnollinen. Tuo on yhtä kaikki karmiva tilanne uhrilleen.
-----
Raiskauksien ilmoittamatta jättäminen on edelleen pahempi ongelma, kuin perättömät ilmoitukset. Mikäli täälläkin esitettyjä lukuja uskoo, niin 2-8% ilmoituksista on perättömiä.
-----
Mikäli tätä samaa toimintatapaa seuraa, niin perättömänkään ilmiannon jälkeen ei tarvitse katua sanomisiaan.
Täällä on myös paljon puhuttu siitä, että Kane voisi ostaa rahalla itsensä ulos tilanteesta. Asiahan ei ole niin silloin, kun kyseessä on yleisen syytteen alainen rikos (kuten raiskaus) eikä asianomistajarikos. Näissä rikoksissa asia käsitellään, vaikka asianomistaja (eli uhri) vastustaisi asian tutkimista ja käsittelyä. Rikosprosessia Kane ei siis voi estää, vaikka tunkisi kuinka seteleitä asianomistajan taskuun..
Teoreettisesti tämä on täysin mahdollista, mutta mikäli syyttäjäkään ei kykene hankkimaan kyseisestä teosta tarpeeksi näyttöä, että edes syytekynnys ylittyisi, myös balance of probabilities on hieman heikolla pohjalla asianomistajan kannalta IMO. Mainitsemasi kuluriski kääntänee vaakakupin siihen suuntaan, ettei tämä tapaus mene oikeuteen siviiliprosessissa, vaan sovinto tulee "out-of-court".Yksinkertaistettuna rikosasiassa näyttötaakka on korkeampi. Tämän vuoksi voi tapahtua niin, että rikosasiassa vastaaja todetaan syyttömäksi, mutta riita-asiassa taas "syylliseksi". Tämän takia vastaajapuolen ei yleensä kannata lähteä edes asian käsittelyyn riita-asiana. Riita-asioissa on toki myös asianomistajalla suuremmat kuluriskit.
Ihan vaan ikävänä kuriositeettina koko juttuun: tietääkö kukaan, seurusteliko Kane (vielä) ennen tätä tapausta Amanda Grahovecin kanssa, jonka kanssa Kaner on ollut 3 vuotta?