Braden Christofferin seikkailut JYP-paidassa – nyrkkihippoja tiedossa?

  • 62 485
  • 474

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kasper Koskinen taklasi juuri Langhameria päähän. Sai 5+20. Linjan mukaan siis 5-6 peliä pannaa? Seurataan.
Kanadalisä jäänee pois pannan pituudesta. Liusjärvihän on kyllä sen sortin substanssiasiantuntija, että pienet filmit vastaanottavalta osapuolelta voi hyvinkin vaikuttaa pelikiellon pituuteen. Jos oikein kärjistää, niin ko. kurinpitäjän tapauksessa voisi kysyä, olisko BC:lle tullut peliäkään kakkua, jos Langhamer oli pysynyt jaloillaan ja nostanut maskin takaisin päähän.

Huom! En ole siis sitä mieltä, ettei pääosumista kuulu pelikieltoa. Kunhan pohdin tätä meidän kurinpitäjää.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voinee samat kommentit sanoa myös tilannehuoneesta. TPS-ukon pääosuma ei edennyt edes kurinpitoon. Käsittämätöntä.
 

Liitteet

  • 20230117_212458.jpg
    20230117_212458.jpg
    84 KB · kertaa luettu: 122

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voinee samat kommentit sanoa myös tilannehuoneesta. TPS-ukon pääosuma ei edennyt edes kurinpitoon. Käsittämätöntä.

Eikä ollut ensimmäinen kerta tällä kaudella. Mut seura ei vaikuta.

Sampo Liusjärven kun kuuklaa niin 1.tuloksen esittelyssä lukee, - Hämeenlinnasta kotoisin ja sieltä muutin Turkuun. - Ei tämä nyt oikeasti vaikuta ja tuskin Liusjärvi edes päättää mitkä asiat hänelle tulee käsittelyyn. Mutta huvitti silti.

Edit. Olipas kirjoitusvirheitä, aamukahvia oli vielä vailla.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikä ollut ensimmäinen kerta tällä kaudella. Mut seura ei vaikuta.

Sampo Liusjärven kun kuuklaa niin 1.tuloksen esittelyssä lukee, - Hämeenlinnasta kotoisin ja sieltä muutin Turkuun. - Ei tämä nyt oikeasti vaikuta ja tuskin Liusjärvi edes päättää mitkä asiat hänelle tulee käsittelyyn. Mutta huvitti silti.
Piti mennä katsomaan tuo uusintana C Morelta ja mielestäni oikeastaan ainoa ero tuossa on, että peli on vihelletty juuri poikki. Niin ja tässä tullaan päähän mielestäni kovemmalla vauhdilla kuin Christofferin tapauksessa. Mutta jos tarkkoja ollaan, niin se ratkaiseva tekijä on siinä, että Christofferin törmäys maalivahtiin oli rajumman näköinen, koska siinä ei ollut muita pelaajia tilanteen ympärillä kuten tässä. Siis aivan vitun käsittämätöntä touhua!!!

EDIT. Tässä tapauksessa maalivahti on maalivahdin alueen ulkopuolella. Onko tämä ratkaiseva tekijä maalivahtien päähän kohdistuneissa taklauksissa?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Piti mennä katsomaan tuo uusintana C Morelta ja mielestäni oikeastaan ainoa ero tuossa on, että peli on vihelletty juuri poikki. Niin ja tässä tullaan päähän mielestäni kovemmalla vauhdilla kuin Christofferin tapauksessa. Mutta jos tarkkoja ollaan, niin se ratkaiseva tekijä on siinä, että Christofferin törmäys maalivahtiin oli rajumman näköinen, koska siinä ei ollut muita pelaajia tilanteen ympärillä kuten tässä. Siis aivan vitun käsittämätöntä touhua!!!

EDIT. Tässä tapauksessa maalivahti on maalivahdin alueen ulkopuolella. Onko tämä ratkaiseva tekijä maalivahtien päähän kohdistuneissa taklauksissa?
On se iso tekijä että oli alueen ulkopuolella, mutta silti tuli suoraan päähän, josta kuuluisi se 5 peliä bannia minimissään.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti maalivahtia saa taklata/osua päähän, jos maalivahti tulee alueeltaan ulos. Näin minä tämän ymmärrän, jos tästä uusimmasta kontaktista Langhameriin ei tule pelikieltoa.

Paskempi juttu maalivahtien työturvallisuuden kannalta. Ilmeisesti paras ottaa näissä tilanteissa käyttöön vanha kunnon kuittivihko, eli artisti maksaa heti tilanteen jälkeen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ilmeisesti maalivahtia saa taklata/osua päähän, jos maalivahti tulee alueeltaan ulos. Näin minä tämän ymmärrän, jos tästä uusimmasta kontaktista Langhameriin ei tule pelikieltoa.

Paskempi juttu maalivahtien työturvallisuuden kannalta. Ilmeisesti paras ottaa näissä tilanteissa käyttöön vanha kunnon kuittivihko, eli artisti maksaa heti tilanteen jälkeen.
Näinpä, liitämpä tähän omat havainnot tilanteista, kirjoitin näin aiemmin liigan yleiselle puolelle:

Ainoa puolustava teko se, että Langhammer ei ole tässä maalivahdin alueella, kumma juttu kuitenkin jos tuo alue määrittää onko tilanne kuuden pelin arvoinen vs nolla. Kyllä tässä tuoreessa vauhti oli kovempi ja maalivahti täysin paikallaan, joten ei pitäisi olla vaikeaa väistää tai olla ajamatta. Braden meni maalivahdin alueen läpi joka on varomatonta kaikin puolin, mutta siinä maalivahti liikkui luontaisesti joka taas yllätti hymypojan. Tässä Langhammer ei liiku, joten tilanne ei voi tulla yllätyksenä.

Tekona törkeämpi omasta mielestäni tämän päivän tilanne, jännä huomata, että tuo alue merkkaa kanssakirjoittajilla noin paljon. Mikäli tämä olisi tapahtunut maalivahdin alueella tai Christofferin tilanne ei, niin länkytykset olisi päinvastoin. Kyllä minäkin ymmärrän, että maalivahdin alueella maalivahti on ns koskemattomampi, mutta toisaalta pitäisi nyt katsoa puhtaasti tekoja ja osumia, ei aluetta. Mikäli päähän kohdistuvista taklaksista puhutaan.

Braden sai alueella osumisesta kuusi ottelua, tämä alueen ulkopuolella, muttei maalivahti tee yllättäviä tai muitakaan liikkeitä, niin itse hymypojan rangaistukseen verraten antaisin tästä 4-6 ottelua. Ainoa lieventävä haara jo useasti aimmin mainittu seikka, eli tilanne alueen ulkopuolella.

Jännä nähdä meneekö edes kurinpitoon, tai menikö.

E: Ei ilmeisesti mennyt, kyllä on liiga sekaisin, kun näitä ei edes tarkisteta tarkemmalla kammalla
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mikä huvittavinta tyypit, jotka naama oli tuomitsemassa Christofferia vähät nyt välittävät, että toinen tekijä pääsi pälkähästä.

Jos on Sampo kujalla niin puolet lätkäfaneista on yhtä vitun pihalla näistä tilanteista tai ainakin välinpitämättömiä siitä, että liigan kurinpito on yksi vitun farssi.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Mikä huvittavinta tyypit, jotka naama oli tuomitsemassa Christofferia vähät nyt välittävät, että toinen tekijä pääsi pälkähästä.

Jos on Sampo kujalla niin puolet lätkäfaneista on yhtä vitun pihalla näistä tilanteista tai ainakin välinpitämättömiä siitä, että liigan kurinpito on yksi vitun farssi.
En tiedä että kehen viittaat, mutta vaikka kurinpito sössi tämän keissin, ei savua ilman tulta. Hyvä pelaaja, mutta nuo jäähymäärät ja muut kasetin leviämiset eivät auta joukkuetta mitenkään. Isolla tunteella voi pelata ilman jäähypörssin jokavuotista voittamistakin. Eikä ollut tasan ensimmäinen pelikielto. Ei mitään puolustettavaa BC:n toiminnassa vaikka kuinka keotaan vääryyttä pelikiellon pituudessa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
En tiedä että kehen viittaat, mutta vaikka kurinpito sössi tämän keissin, ei savua ilman tulta. Hyvä pelaaja, mutta nuo jäähymäärät ja muut kasetin leviämiset eivät auta joukkuetta mitenkään. Isolla tunteella voi pelata ilman jäähypörssin jokavuotista voittamistakin. Eikä ollut tasan ensimmäinen pelikielto. Ei mitään puolustettavaa BC:n toiminnassa vaikka kuinka keotaan vääryyttä pelikiellon pituudessa.
Eihän ongelma ole missään vaiheessa ollut se, että pelikieltoa tuli. Ongelma on sen kesto ja se, että säännöt eivät koske kaikkia.

Liusjärvi on aivan kujalla tekemisissään ja tuntuu suosivan tiettyjä tahoja ja vastaavasti potkivan tiettyjä tahoja maahan kerta toisensa jälkeen. Christofferin rangaistus on vain pieni pisara meressä. Ei voi linja vaihtua alle viikon sisällä noin paljon. Jos otat tuon linjan, niin sitten sinä seuraat sitä, etkä peräänny heti, kun ensimmäinen valmentaja avaa suunsa.

Tai, jos poikkeat linjasta niin pyydät seuraa tekemään valituksen ja oikaiset sitä aiempaa päätöstäsi, jos huomaat olevasi väärässä. Liusjärvi tekee ihan mitä sattuu ja about ketään ei tunnu kiinnostavan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Liusjärvi on aivan kujalla tekemisissään ja tuntuu suosivan tiettyjä tahoja ja vastaavasti potkivan tiettyjä tahoja maahan kerta toisensa jälkeen. Christofferin rangaistus on vain pieni pisara meressä. Ei voi linja vaihtua alle viikon sisällä noin paljon. Jos otat tuon linjan, niin sitten sinä seuraat sitä, etkä peräänny heti, kun ensimmäinen valmentaja avaa suunsa.

Tässä nyt on vaan niin että turha on Liusjärven munimisia vatvoa. Sellaisiin asioihin kannattaa keskittyä mihin voi vaikuttaa. Braden ei voi vaikuttaa kun siihen että pysyy kentällä eikä anna ainakaan näihin mahdollisuuksia. Maailma ei ole koskaan ollut reilu kuten ei tässäkään asiassa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tässä nyt on vaan niin että turha on Liusjärven munimisia vatvoa. Sellaisiin asioihin kannattaa keskittyä mihin voi vaikuttaa. Braden ei voi vaikuttaa kun siihen että pysyy kentällä eikä anna ainakaan näihin mahdollisuuksia. Maailma ei ole koskaan ollut reilu kuten ei tässäkään asiassa.
Niin, eli parempi olla hiljaa ja antaa epäpätevän ja/tai tiettyjä tahoja suosivan tyypin jatkaa tehtävissään ilman kritiikkiä?

Sehän se vasta fiksua onkin.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä parin kahtelukerran jälkeen olen sitä mieltä kakku on ihan paikallaan, vaan saatto mennä määrä överiksi, en tiiä. Minusta tuo oli lontooksi 'reckless endangerment', olisi voinut käydä rumasti jos BC olisi ensin vienyt veskan kypärän mukanaan ja samalla momentumilla veskan pään tolppaan. Vahinkohan se oli, muttei BC voinut olla tietämättä että saattaa kolista jos tuosta hiihtelee.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä komppaan @Flou :ta. Ei ongelma ole se, että BC sai kakkua, vaan se, ettei kahden päivän päästä hyvin samankaltainen temppu mene edes tilannehuoneesta eteen päin.

@HOOLIGAN_ tuossa ylempänä tiivisti hyvin näiden kahden tapauksen oleelliset erot. Lopputuloksena BC:lle 6 peliä, Koskiselle ei peliäkään. Se on minusta persiasta.

Joillakin tuntuu BC-antipatia istuvan syvässä ja se näkyy tässä, vaikka muuten taotaan kanssakirjoittajiin sokeaa uskoa joukkueeseen ja sen tulevaisuudessa saavutettaviin tuloksiin. Mutta eipä siinä, mielipiteitähän täällä kuuluukin vaihtaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä komppaan @Flou :ta. Ei ongelma ole se, että BC sai kakkua, vaan se, ettei kahden päivän päästä hyvin samankaltainen temppu mene edes tilannehuoneesta eteen päin.

@HOOLIGAN_ tuossa ylempänä tiivisti hyvin näiden kahden tapauksen oleelliset erot. Lopputuloksena BC:lle 6 peliä, Koskiselle ei peliäkään. Se on minusta persiasta.
Kun itse näin tämän tilanteen, niin olin täysin varma, että kurinpitoon menee ja tulos on 5 peliä kakkua ellei ole entisyyttä, joka tuota korottaisi.

Kuinkas kävikään.

Itse en ymmärrä lainkaan, että maalivahdin päähän saa näköjään ottaa kontaktin, jos mv on maalivahdin alueen ulkopuolella. Tämä on käsittämätöntä. Itse olen sitä koulukuntaa, että maalivahtien koskemattomuutta suojellaan.
 

MiksaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en ymmärrä lainkaan, että maalivahdin päähän saa näköjään ottaa kontaktin, jos mv on maalivahdin alueen ulkopuolella. Tämä on käsittämätöntä. Itse olen sitä koulukuntaa, että maalivahtien koskemattomuutta suojellaan.
Tämä. Ja vielä se, että maalivahdit asetetaan alueen ulkopuolella vielä huonompaan asemaan tällä tulkinnalla kenttäpelaajiin verrattuna.

Ihan sama mitä tuolla muissa ketjuissa ulistaan, mutta onhan tämä nyt helvetin erikoinen linjaus, että alue määrittelee sen tuleeko nollapeliä vai kuusi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mä olin bc:n kakun kannalla olematta mitenkään bc vastainen, töppäys vain ansaitsee kurinpidon. Mitä tulee tuohon toiseen caseen, niin päin honkia tuomaroitu, niin kentällä kuin kurinpidossa. Pää on sen verta arka paikka niin rambolla kun alfauroksellakin, että se pitää olla säännöin suojeltu. Päävammaa ei paranna mikään poliisi kuittivihkopelleily, eikä myöskään estä, reikäpää on reikäpää vaikka voissa paistais. Nämä kuittivihkon kutsujat haluavat vaan hekumoida lisää väkivaltaa katseltavaksi, tyyliin ihan sama, kuhan tapellaan.

Huomio siitä, että Suhonen kuittasi 6 peliä keskialueen päähän osuneesta, joka ainakaan minun näkemässä pätkässä ei pahimmista näkemistäni tämänkään kauden liigassa ole, tai sitten oleva klippi on huonosta kulmasta kuvattu. Mutta en kapinoi, kun päähän kohdistuu olipa oma tai vieras, niin kakku pitää tulla. Tämän linjan pitäisi olla ehdoton ja armoton, se kasvattaisi kulttuuria paremmin kuin mitkään kuittivihkot.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole aiemmin ottanut kantaa tähän asiaan ku vituttaa tuo puuhastelu. Pelikielto on ok, mutta 6 peliä aivan vitusti liikaa. Niitä on törkeämpiä tilanteita nähty vuosien varrella ja tuollasia kieltoja ole tullut. Itsekin lajia pelanneena on junnuna vähän pyyhkäisty räkiä nenältä ohi mennessä, että kasetti sekoais ja siihen aikaan vaan vähän otettiin talkoita ja itkut loppu siihen. Kyllä BC olisi varmasti halutessaan lanannut kunnolla, mutta vahinko oli ja leikkasi vähän liikaa alueelta. 2-3 peliä olisin hyväksynyt ja sitten jos linjaus on 5 peliä päähän kohdistuneesta vähintään, niin missä on TPS:n ukkelin sama. Farssi, täyttä paskaa kurinpito. Ei löydy sanoja.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ei mennyt valitus läpi, ja hyvä niin.
Meinaat, että tuomiot Christoffer vs. Koskinen ovat komeasti linjassa?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinaan että Christofferin tuomio on se mikä sen kuuluukin olla. Linja on heitellyt ja heittelee jatkossakin varmasti, mutta tämä tuomio meni mielestäni oikein, niin ikävää kuin se jypin kannalta tässä tilanteessa onkin.
Mitäs mieltä olet tapauksesta Koskinen vs. Langhamer? Menikö oikein?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se varmaankaan mennyt, se ei poista tästä teosta Bradenin rangaistuksen oikeutusta, kuten sanoin, virheitä sattuu. Niin pelaajille, kuin tuomareilla. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tämä rangaistus meni oikein.
Oma mielipide: ei mennyt oikein. Meni päin helvettiä.

Kilpaurheilussa sääntöjen tulee olla kaikille samat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös