Braden Christofferin seikkailut JYP-paidassa – nyrkkihippoja tiedossa?

  • 62 640
  • 474

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ammattilaisen pitäisi kuitenkin saada tuo jatkossa paremmin hallintaan, että ei aiheuta joukkueelle liikaa harmia.

Mahdatko nähdä tämän suuntaista kasvua herran tekemisissä? Tai no tottakai näkee vaikka vihreitä elefantteja , jos nähdä haluaa, muuta jos kahdessa kaudessa mikään ei ole muuttunut, tuskin muuttuu jatkossakaan. JYP tarvitsee pelaajia joilla on järkeä ja taitoa ja joita tunteet ei vie vastustajan pussiin pelaamiseen.

BC ei ole sen tason sentteri, etteikö parempaa kohtuu helposti löytäisi, vaikka JYP hierarkiassa juuri nyt tärkeä olisikin ollut ja sanon ollut, koska ihme on jos juuri kärsityn kakun päälle ei tulisi uusija lisää ja se taas tarkoittaa, että JYP menee lopun liigaan riittämättömillä senttereillä pakosti.

Realismi ei anna hänelle armoa, jos kuset joukkueen muroihin, kuset joukkueen muroihin ja tuomio on sen mukainen.
 

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mahdatko nähdä tämän suuntaista kasvua herran tekemisissä? Tai no tottakai näkee vaikka vihreitä elefantteja , jos nähdä haluaa, muuta jos kahdessa kaudessa mikään ei ole muuttunut, tuskin muuttuu jatkossakaan. JYP tarvitsee pelaajia joilla on järkeä ja taitoa ja joita tunteet ei vie vastustajan pussiin pelaamiseen.

BC ei ole sen tason sentteri, etteikö parempaa kohtuu helposti löytäisi, vaikka JYP hierarkiassa juuri nyt tärkeä olisikin ollut ja sanon ollut, koska ihme on jos juuri kärsityn kakun päälle ei tulisi uusija lisää ja se taas tarkoittaa, että JYP menee lopun liigaan riittämättömillä senttereillä pakosti.

Realismi ei anna hänelle armoa, jos kuset joukkueen muroihin, kuset joukkueen muroihin ja tuomio on sen mukainen.
Olen kyllä ihan toista mieltä. Jypin legendaarisin pelaaja taitaa olla Leo Gudas ja ei kaveri niin hyvä pelaaja ollut, lähinnä ärsytti vastustastajia ja oli sen takia pidetty. Gudas muistetaan edellenkin sen aikaisten pelaajien ja valmentajien toimesta. Brayden alkaa olla samalla tasolla, mutta kuten tänään, niin menee hieman yli välillä. Mutta kaikkineen, mielestäni kaverista pitäisi pitää kiinni, on todella hyvä ja viihdyttävä pelaaja vaikka miinuksiakin löytyy.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
BC pelaa kovalla tunteella ja tänään tärkeässä pelissä pelasi liian kovalla tunteella. Ihan järjetön ylireagointi tilanteessa - ja kun tunteella ylireagoi, niin sitten voi lipsahtaa tähän tyyliin.

Mutta ei BC nyt jatkuvasti tämän tason typeryyksiä harrasta. Vähän pitäisi valmennuksen muistuttaa ennen tärkeitä pelejä, että täytyisi yrittää pitää tunteet jotenkin kasassa, mutta ei tässä sen ihmeempää vaadita.

Kukaan ei tiedä, että miten JYP olisi tänään suoriutunut ilman tuota ulosajoa. Ehkä olisi voitettu, ehkä ei. Joka tapauksessa temppu oli täysin turha ja tuli todella pahaan paikkaan.

Silti, en olisi liian ankara BC:tä kohtaan. Osaan kuitenkin arvostaa sitä, että pelataan tunteella ja ymmärrän senkin, että joskus se voi kiehua yli. Ammattilaisen pitäisi kuitenkin saada tuo jatkossa paremmin hallintaan, että ei aiheuta joukkueelle liikaa harmia.
Itse en osaa arvostaa pelaajaa joka kauden tärkeimmällä hetkellä pitää hermojaan kurissa, lue kusee joukkueen muroihin.
Poikkaria kaulaan ihan mitättömästä tilanteesta, raukkamaista toimintaa jota en halua minun JYPissä nähdä ja uskon että et sinäkään.
Jossain vaiheessa tulee kysymys että onko aihetta hakea astetta kärsivällisempi ja taitavampi sentteri ja se hetki on tän kauden jälkeen.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Realismi ei anna hänelle armoa, jos kuset joukkueen muroihin, kuset joukkueen muroihin ja tuomio on sen mukainen.
Montakos kertaa BC on tällä kaudella joukkueen muroihin kussut? Kahdesti? Nemo oli sitä mieltä, että BC ja RG on hyviä palasia joukkueeseen ja siksi jatkot.

Jos on helpompi löytää korvaava sena, kuin BC:n kehittyä pelaajana, niin miksei niitä löytynyt tällä kaudella?

Huonoja ratkaisuja BC:ltä. Sitä en kiistä. Mutta nakatkaapa BC pois ensi kauden jengistä ja kertokaa, minkälainen keskikaista meillä sitten on?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huonoja ratkaisuja BC:ltä. Sitä en kiistä. Mutta nakatkaapa BC pois ensi kauden jengistä ja kertokaa, minkälainen keskikaista meillä sitten on?

Eihän sitä tiedä vielä kukaan kun ainakin kaksi sentterinpaikkaa on totaalisen auki. Mutta siitä olen ihan varma, että kolmosketjun puolustavia senttereitä löytyy markkinoilta yllinkyllin ja aika harva niistä istuu +10 peliä katsomossa omista hölmöilyistä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän sitä tiedä vielä kukaan kun ainakin kaksi sentterinpaikkaa on totaalisen auki. Mutta siitä olen ihan varma, että kolmosketjun puolustavia senttereitä löytyy markkinoilta yllinkyllin ja aika harva niistä istuu +10 peliä katsomossa omista hölmöilyistä.
Miksei meille sitten löytynyt edes kolmossenaa tälle kaudelle, jos niitä on yllinkyllin?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Miksei meille sitten löytynyt edes kolmossenaa tälle kaudelle, jos niitä on yllinkyllin?

Miksi sellaista olisi etsitty kun Christoffer jo ajaa sen roolin? Sillo kun pysyy kentällä eikä hölmöile.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Täällä näkee selvästi kahden leirin porukkaa. On sitä vanhaa kunnon lätkää -porukkaa ja sitten sitä uudemman ajan toista kunnioittavaa jääkiekkoa -porukkaa. Itse en millään tasolla hyväksy mitään ihmeellistä "äijäilyä" jota tämä kriston tämäniltainen joillekin edusti. Se oli puhdasta raivoa pienestä provoilusta ja se, että vaikeutat joukkueesi peliä tuolla raivollasi on ihan väärä tapa kanavoida sitä raivoasi. Sen olisi voinut käyttää paljon parempiin asioihin pelin kannalta. Tuollainen raivo oikeassa paikassa oikeaan aikaan saattaa olla maaliin johtava tekijä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi sellaista olisi etsitty kun Christoffer jo ajaa sen roolin? Sillo kun pysyy kentällä eikä hölmöile.
Öö.. Plattin ulostamisen jälkeen oletin, että haetaan sentteriä. Se ja sama, olisiko ollut kakkos- tai kolmossena. Ei löytynyt.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Öö.. Plattin ulostamisen jälkeen oletin, että haetaan sentteriä. Se ja sama, olisiko ollut kakkos- tai kolmossena. Ei löytynyt.

No ei todellakaan olisi ollut.
 

Fit tucker

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä näkee selvästi kahden leirin porukkaa. On sitä vanhaa kunnon lätkää -porukkaa ja sitten sitä uudemman ajan toista kunnioittavaa jääkiekkoa -porukkaa. Itse en millään tasolla hyväksy mitään ihmeellistä "äijäilyä" jota tämä kriston tämäniltainen joillekin edusti. Se oli puhdasta raivoa pienestä provoilusta ja se, että vaikeutat joukkueesi peliä tuolla raivollasi on ihan väärä tapa kanavoida sitä raivoasi. Sen olisi voinut käyttää paljon parempiin asioihin pelin kannalta. Tuollainen raivo oikeassa paikassa oikeaan aikaan saattaa olla maaliin johtava tekijä.
Meitä on monia ja ei tämä ole mitään vastakkainasettelua. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, niin se on aina ollut. Mielipiteitä mahtuu maailmaan ja se on tämän elämän suola, että kaikki eivät ole samoja.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Välillä on vaikea ymmärtää, miten jotkut eivät osaa erottaa typerää tekoa ja ihmistä sen takana toisistaan.

Olen samaa mieltä siitä, että Christofferilla läikkyi yli tänään. Ja on läikkynyt pari kertaa aiemminkin. Mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset nähdä kokonaisuus! Christoffer on ollut koko kauden ajan yksi eniten joukkueen eteen töitä tehneistä pelaajista ja nyt häntä nimitellään täällä ties miten halveksuttavilla tavoilla. Hän on persoona, joka laittaa kaikkensa likoon joukkueen puolesta. Ottaa iskuja vastaan maalin edessä jatkuvalla syötöllä, blokkaa laukauksia, kamppailee kulmissa ja tappaa alivoimaa. Tämän lisäksi hän vielä tekee kohtuullisesti pisteitä ja luo henkeä joukkueeseen erittäin arvostettuna pukukoppipelaajana.

Toivoisin jotain suhteellisuuden tajua asian käsittelyyn. Typerän teon saakin tuomita, mutta tuo typerä teko ei ole pelaajan koko kuva.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Öö.. Plattin ulostamisen jälkeen oletin, että haetaan sentteriä. Se ja sama, olisiko ollut kakkos- tai kolmossena. Ei löytynyt.
Minulla on ollut sama kuva. JR ilmoitti jo ennen Plattin poistumista, että sentteria ja muutamaa pakkia haetaan. Ei tuntunut löytyvän sopivaa missään vaiheessa, ei edes Plattiin poistumisen jälkeen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Montakos kertaa BC on tällä kaudella joukkueen muroihin kussut? Kahdesti?

Aina voi semantiikalla selitellä. Aika monta kymppiä, tyhmää jäähyä, sitten kuusi peliä, kun pisteitä pitäisi joukkueen kerätä ja lopulta siinä x factor paikassa tämä ja uusija lisien jälkeen ei loppukauteen tartte hikeä ottaa, kun joukkueella olisi vielä saumaa taistella, vaikka mäki jyrkkä onkin. No, hän teki sen jyrkemmäksi, humpsutellaan kiitokseksi palmunlehviä, kun on niin saatanan hyvä, ettei Jukureistakaan löydy kuin neljä parempaa. Sentteripeliin JYP kyykkäsi tänään, kiitos erään, joka auttoi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Välillä on vaikea ymmärtää, miten jotkut eivät osaa erottaa typerää tekoa ja ihmistä sen takana toisistaan.

Olen samaa mieltä siitä, että Christofferilla läikkyi yli tänään. Ja on läikkynyt pari kertaa aiemminkin. Mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset nähdä kokonaisuus! Christoffer on ollut koko kauden ajan yksi eniten joukkueen eteen töitä tehneistä pelaajista ja nyt häntä nimitellään täällä ties miten halveksuttavilla tavoilla. Hän on persoona, joka laittaa kaikkensa likoon joukkueen puolesta. Ottaa iskuja vastaan maalin edessä jatkuvalla syötöllä, blokkaa laukauksia, kamppailee kulmissa ja tappaa alivoimaa. Tämän lisäksi hän vielä tekee kohtuullisesti pisteitä ja luo henkeä joukkueeseen erittäin arvostettuna pukukoppipelaajana.

Toivoisin jotain suhteellisuuden tajua asian käsittelyyn. Typerän teon saakin tuomita, mutta tuo typerä teko ei ole pelaajan koko kuva.
Paitsi että samalla tuhoaa joukkueen pelin näillä idioottimaisilla teoilla, en voi mitään, en ymmärrä miten samat tyhmyyden toistuu jatkuvasti, kyse on ammattiurheilusta, ei silloin haeta ymmärrystä ja pään silitystä.
Itse olisin saanut kenkää töistä, jos olisin samalla tavalla kussut omiin muroihin jatkuvasti.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää herra pitää ostaa sopparista ulos. JYP ei tee mitään pelaajalla, joka ei kykene kauden tärkeimmässä pelissä muuhun kuin perseilemään. Ei mitään käyttöä.
Hyvä JypFabu, olen täysin samaa mieltä!
Keski-Euroopassa on varmasti hänelle kysyntää, joten ei muuta kuin soppari samalla hinnalla siirrettävä eteenpäin toiseen seuraan niin JYPille ei tule tappiota.
Meinasin itsekkin juuri kirjoittaa että heittäkää nyt vittuun tämmöinen jamppa joka ei hallitse hermojaan. Sama näköjään toistuu ja toistuu...
Väitän että ilman BC:n ottelurangaistuksia (myös tätä tulevaa) olisimme vielä hyvin HPK:n, Jukureiden ja KooKoon iholla taistelemassa kymppisijasta!
Koska JYPillä krooninen sentteripula niin tämän ehkä keskeisimmän sentterin poissaolot kirpaisee JYPiä sarjasijoituksen suhteen tässä kriittisessä vaiheessa tosi tosi haitallisesti. Ja mitä ammattitaidottomuutta BC:lta kun sipuli ei kestä!

Ja vaikka miten JYP-lasien läpi katselenkin niin kenenkään on turha häntä ja hänen tekosiaan puolustella, hän on vain haitaksi joukkueelleen!
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä näkee selvästi kahden leirin porukkaa. On sitä vanhaa kunnon lätkää -porukkaa ja sitten sitä uudemman ajan toista kunnioittavaa jääkiekkoa -porukkaa. Itse en millään tasolla hyväksy mitään ihmeellistä "äijäilyä" jota tämä kriston tämäniltainen joillekin edusti. Se oli puhdasta raivoa pienestä provoilusta ja se, että vaikeutat joukkueesi peliä tuolla raivollasi on ihan väärä tapa kanavoida sitä raivoasi. Sen olisi voinut käyttää paljon parempiin asioihin pelin kannalta. Tuollainen raivo oikeassa paikassa oikeaan aikaan saattaa olla maaliin johtava tekijä.
En oikein tiedä näistä leireistä. Ilmeisesti olen vanhaa kunnon lätkää-leiriä, koska se lätkä mistä olen aina tykännyt, siihen on aina kuulunut fyysisyys eri tavoin. Myös spontaanit tappelut silloin, kun molemmat pelaajat ärsyyntyvät toisiinsa ja haluavat ottaa matsin keskenään.

Silti en hyväksy Christon tämän päiväistä tekoa. Ei tuolla teolla ole mitään tekemistä fyysisyyden tai kovuuden kanssa. Minusta ainakin Liigassa kunnioitetaan vastustajaa ihan asiallisen hyvin, mutta aina välillä sattuu ja tapahtuu ja niin tulee varmasti tapahtumaan jatkossakin.

Edit: yritetty selventää viestiä
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Paitsi että samalla tuhoaa joukkueen pelin näillä idioottimaisilla teoilla, en voi mitään, en ymmärrä miten samat tyhmyyden toistuu jatkuvasti, kyse on ammattiurheilusta, ei silloin haeta ymmärrystä ja pään silitystä.
Itse olisin saanut kenkää töistä, jos olisin samalla tavalla kussut omiin muroihin jatkuvasti.
Ei kai täällä kukaan ole Christofferin tekoa puolustellut. Typerää tekoa saakin arvostella. Mutta BC on tuonut myös hyviä asioita joukkueeseen enemmän kuin moni muu. On vaikea ymmärtää, miten monelta tämä unohtuu lynkkausmielialassaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minulla on ollut sama kuva. JR ilmoitti jo ennen Plattin poistumista, että sentteria ja muutamaa pakkia haetaan. Ei tuntunut löytyvän sopivaa missään vaiheessa, ei edes Plattiin poistumisen jälkeen.

Niin, hakusessa oli varmaan kuitenkin tulosyksikön sentteri eikä mitään kolmosketjun miestä.
Välillä on vaikea ymmärtää, miten jotkut eivät osaa erottaa typerää tekoa ja ihmistä sen takana toisistaan.

Olen samaa mieltä siitä, että Christofferilla läikkyi yli tänään. Ja on läikkynyt pari kertaa aiemminkin. Mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset nähdä kokonaisuus!

Mulle kokonaisuus tarkoittaa sitä miten JYP pärjää. Ja jos joukkueen monipuolisin sentteri istuu 10 peliä katsomossa omista hölmöilyistään, niin sitä ei millään helvetin päänsilittelyillä voi kuitata.
Kyllä Christofferin on (jos jatkaa JYPissä) saatava hermokontrolli kuriin. Ja tämä on tehtävä valmennuksen puolelta selväksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, hakusessa oli varmaan kuitenkin tulosyksikön sentteri eikä mitään kolmosketjun miestä.


Mulle kokonaisuus tarkoittaa sitä miten JYP pärjää. Ja jos joukkueen monipuolisin sentteri istuu 10 peliä katsomossa omista hölmöilyistään, niin sitä ei millään helvetin päänsilittelyillä voi kuitata.
Kyllä Christofferin on (jos jatkaa JYPissä) saatava hermokontrolli kuriin. Ja tämä on tehtävä valmennuksen puolelta selväksi.
Tästä olen ihan samaa mieltä. Christofferin suurin kehitystehtävä on edelleen hermojen hallinta. Valmennuksen on opetettava hänelle se, miten kovuutta käytetään joukkueen hyväksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
En oikein tiedä näistä leireistä. Ilmeisesti minä olen vanhaa kunnon lätkää-leiriä, koska minun lätkään on aina kuulunut fyysisyys eri tavoin. Myös spontaanit tappelut, silloin kun molemmat pelaajat ärsyyntyvät toisiinsa ja haluavat ottaa matsin keskenään. Silti en hyväksy Christon tämän kaltaista tekoa, enkä koe, että minun tykkäämässäni lätkässä ei lähtökohtaisesti kunnioitettaisi vastustajaa.
Niin, olen samaa mieltä,olen myös ollut old hockeyn puolestapuhuja, silloin pitää puolustaa omia, kun vastustaja ei kunnioita yhteisiä sääntöjä.
En vain millään löydä puolustettavaa siitä, kun Cristoffer vetää kaksi kertaa poikkarilla kaulaan mitättömästä tilanteesta, mun mielestä sillä ei vaan pää kestä, joka on pitkässä juoksussa iso ongelma omalle joukkueelle.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kyllä ihan toista mieltä. Jypin legendaarisin pelaaja taitaa olla Leo Gudas ja ei kaveri niin hyvä pelaaja ollut, lähinnä ärsytti vastustastajia ja oli sen takia pidetty. Gudas muistetaan edellenkin sen aikaisten pelaajien ja valmentajien toimesta. Brayden alkaa olla samalla tasolla, mutta kuten tänään, niin menee hieman yli välillä. Mutta kaikkineen, mielestäni kaverista pitäisi pitää kiinni, on todella hyvä ja viihdyttävä pelaaja vaikka miinuksiakin löytyy.

Gudas oli Tshekkoslovakian joukkueessa -92 Albertvillen , Olympialaisissa ja -91 Kanada Cupissa ja neljät MM-kisat pelasi myös kyllä kaveri oli ihan helvetin hyvä myös pelaamaan liigatasolle 90 luvulla.

Eiköhän Christoffer tuosta vielä paranna. Enemmän olisin huolissani haluaako Christoffer ylipäätään jäädä Suomeen kun pelikieltojen vuoksi on palkka miinus 20% . Eiköhän tästä poikittaisesta se joku 5 peliä taas tule kun on oikean värinen pelipaita arvioitavalla pelaajalla. Eikä se viisi peliä nyt varmaan edes ole kovin kaukana linjasta jota on sovellettu tällä kaudella
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en osaa arvostaa pelaajaa joka kauden tärkeimmällä hetkellä pitää hermojaan kurissa, lue kusee joukkueen muroihin.
Poikkaria kaulaan ihan mitättömästä tilanteesta, raukkamaista toimintaa jota en halua minun JYPissä nähdä ja uskon että et sinäkään.
Jossain vaiheessa tulee kysymys että onko aihetta hakea astetta kärsivällisempi ja taitavampi sentteri ja se hetki on tän kauden jälkeen.
En arvosta tätä BC:n tekoa, mutta yksi teko - vaikkakin todella huonossa paikassa - ei saa minua lopettamaan koko pelaajan arvostamista.

BC on kuitenkin rauhoittunut jo todella paljon, jos viime kauteen vertaa. Erityisen tyhmiä jäähyjä ei ole tullut juurikaan. Tämä oli kyllä äärimmäisen typerä, mutta silti vain yksittäinen tilanne.

Käsittelen tätä tapausta, kuten mitä tahansa yksittäistä tekoa. Todella typerä, ansaitsi lentää pihalle ja ansaitsee pelikieltoakin, jos sellaista on tullakseen. Ansaitsee myös tiukan kurinpalautuksen valmennukselta. Siitä huolimatta tämä on yksittäinen teko. Jos vaikkapa Jerry tekisi jotain tähän verrattavissa olevaa, niin en lopettaisi Jerryn arvostamista siihen paikkaan - ja sama koskee BC:tä nyt.

Jos BC olisi koko kauden törttöillyt tähän malliin, niin tilanne olisi eri.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tästä olen ihan samaa mieltä. Christofferin suurin kehitystehtävä on edelleen hermojen hallinta. Valmennuksen on opetettava hänelle se, miten kovuutta käytetään joukkueen hyväksi.

Pelaajan historiaa katsellen minä en ainakaan ymmärrä, miten tämä tapahtuisi. Tekeminen ei ilmeisesti luonnistu lainkaan, jos ei ylikierroksilla vedä ja mitä tärkeämpi paikka sitä huonommin paakki kestää.

Minä en koe, että hän olisi tämän joukkueen sielu ollut missään vaiheessa, joka ansaitsisi Karalahti taputtelua seuralta. Liigan tasolla edes hän ei ole lähelläkään kärkitasoa. Ratkaisupelaaja vastustajan hyväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös