Bon Jovi

  • 46 273
  • 186
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän tästä taisi viime vuonna olla jo videoita, kuinka Livin' on a Prayerin aikaan mies oli lavalla selkä yleisöön päin (häpeästä?), samalla kun laulu kuulosti yhtäkkiä selkeästi paremmalta mitä muuten keikan aikana...

Minulla on hyllyssä 23 Bon Jovin julkaisua, mukaan lukien kaikki albumit debyytistä This House Is Not for Saleen asti. What About Now oli vielä sellainen levy josta oikeasti pidin, mutta Burning Bridges oli aikamoinen jämäkokoelma, jota ei ole kiinnostanut montaa kertaa kuunnella. This House Is Not for Salea sitten taasen en ole tainnut edelleenkään jaksaa soitattaa koskaan edes kokonaan läpi, vaikka se hyllyssä onkin (ostin, kun tuli hyvä tarjous vastaan). Ja 2020 on jäänyt tämän myötä hankkimatta ja oikeastaan en tiedä olenko kuullut edes mitään sinkkuakaan siltä.

Vaikka Bon Jovi on saanut toki paljon naureskelua osakseen ns. "tyttöjen bändinä", on glam metal aikakautensa huikeaa kamaa kaikille genrestä pitäville ja 90-luvun hard rock -vaiheessa bändin voisi väittää olleensa parhaimmillaan, kun Jonin & Richien lauluäänet olivat ihan huikeassa kunnossa ja musiikkiinsa tuli vielä vähän lisää sävyjä. Crush --> What About Now on sitten askel kevyempään pop rockiin, mutta tuo aikakausi toimii itselleni edelleen, kun sieltä löytyy niin paljon kovia biisejä (ja etenkin Crush on ihan levynäkin todella hyvä). Sitten lähti Richie ja Jonin jo pahasti nasaaliutunut ääni lähti aikamoiseen syöksykierteeseen.

2000-luvun alussa bändi oli vielä kunnon rock-bändi kahdella huikealla rock-vokalistilla. Nykyisellään se "rock" on aika hukassa, vaikka toki ikääntyminen tekee luonnollisesti tehtävänsä. Phil X:t ja Bobby Bandierat* eivät oikein vakuuta, kun vertailukohtana on Richie, vaikka toki Richiekään ei ole enää se Richie joka hän oli 20v sitten. Enpä siis tiedä kuinka paljon Samboran mahdollinen paluu lopulta hommaa enää tässä vaiheessa voisi piristää. Kai se mahdollisuus ainakin olisi, että studiotaikuutta käyttäen saataisiin vielä jotain hyviä biisejä aikaiseksi.

*Kertoo aika paljon miten aktiivisesti on tullut bändiä seurattua What About Nown jälkeen, kun muistin taas nyt Wikipediaa katsoessa, että Bandierahan ei ole ollut bändin kiertuekokoonpanossa 2015 vuoden jälkeen.
Bandiera oli kyllä Bon Joviin aivan väärä mies alun perinkin. Southside Johnnyn bändissä ukko oli aikoinaan saatanan kova perusrock-rappaaja, jonka soittotyyliin Chuck Berry -henkiset yksinkertaisemmat soolot istuivat kuin viiden metrin halko vanhaan mummoon, mutta Jovissa ne muutaman nuotin bendaukset överillä tremolo-efektillä höystettynä aiheuttivat lähes poikkeuksetta järkyttävää myötähäpeää.

Ja tottahan se tosiaan on, että Jonin ääni on nykyään siinä kunnossa, ettei puheensakaan kuulosta enää normaalilta, ja "laulaessa" ulos tulee lähinnä onnetonta pihinää ja hönkimistä vailla minkäänlaista vireen tai rytmin häivääkään. Viime kesänä äijän huhuttiin käyneen äänihuulileikkauksessa, mutta ainakin loppuvuodesta someen ilmestyneiden muutaman videotervehdyksen perusteella JBJ kuulostaa nyt vielä epäterveemmältä kuin viime keväänä, kun kunnollista puheääntäkään ei meinaa enää irrota.

Tässä asiassa syitä ja seurauksia pitää kuitenkin lähteä tutkimaan jo viime vuosituhannen puolelta. Jonhan aloitti julkisesti tupakoinnin vuonna 1994 Moonlight and Valentino -leffan kuvaustauoilla, koska tunsi olonsa pitkästyneeksi. These Days -kiertueella minkäänlaisia ääniongelmia ei vielä ollut, mutta Destination Anywhere -levyn ilmestymisen aikoihin äijän ääneen alkoi tulla ihmeellinen aiempaa "tukkoisempi" sävy, joka ei sinällään vaikuttanut äänialaan, mutta muutti perussoundia huomattavasti ohuemmaksi ja nasaalimmaksi - ikään kuin Jonilla olisi ollut koko ajan lievä flunssa päällä.

Crush-levyllä Jonin ääni on yleisesti ottaen edelleen kunnossa, mutta miehen ylärekisteri on ohentunut entisestään, ja ysärilevyjen puhtaiden korkeiden äänien sijaan suurin osa levyn ylä-äänistä on vedetty raspilla, kenties heikentyneen perussoundin peittämiseksi (Save The World -biisin lopussa kuullaan viimeistä kertaa studio-olosuhteissa Jonin tavaramerkiksi noussut pitkä korkea nuotti, joka kuitenkin kuulostaa huomattavasti vaivalloisemmalta kuin ysärin parhaina päivinä). Levyn julkaisua seuranneella kiertueella Jon alkoi järjestelmällisesti laulaa nenäänsä myös keskirekisterissä, ylä-äänet muuttuivat kesän 2001 viimeisiin stadikkakeikkoihin mennessä entistä enemmän huutamiseksi kuin laulamiseksi, ja Bounce-levyllä biisitkin muuttuivat muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta aiempaa helpommin laulettaviksi.

Bounce-kiertueen alettua keväällä 2003 Jon alkoi käytännössä heti kärsiä ylärekisterinsä etenevästä heikkenemisestä ja joutui harventamaan mm. Alwaysin esittämistä noin yhteen keikkaan kuukaudessa. Kesän Euroopan-kiertueella ääni sitten räjähtikin tuon ajan mittapuulla varsin pahasti ja loppuvuodesta -03 ilmestynyt This Left Feels Right baritoni-asteikolle viritettyine vanhojen hittien versiointeineen olikin selkeä indikaattori siitä, että Jon itse tiedosti menettäneensä merkittävän osan äänialastaan.

Vuosina 2005-06 (lähes yksinomaan helppoja biisejä sisältäneen) Have A Nice Day -levyn ja sitä seuranneen kiertueen aikana Jonin ääniala jatkoi edelliskiertueen mukaista temppuilua; välillä mies pystyi vetämään Keep The Faithin tai These Daysin ilman isompia ongelmia, mutta yleensä ei. Kyseisellä rundilla bändi myös veti Bed Of Rosesista ja Alwaysistä ainoastaan noita em. This Left Feels Right -levyn versioita Jonin säästellessä ääntään setin muihin korkealta laulettavaksi tarkoitettuihin täkyihin.

Vuonna 2007 tapahtui jotain ihmeellistä. Yhtäkkiä Jon tuntui saaneen helvetinmoisen itsevarmuusbuustin ja ylsi jälleen suurimpaan osaan vanhojen hittien ylimmistäkin nuoteista, jopa Livin' On A Prayerin sooloa edeltävää korkeaa "liiviin' oon a praaayyyeeer" -kohtaa myöten. Itseluottamuksen kasvaessa settiin alettiin vuoden 2008 puolella palauttaa pikkuhiljaa vanhoja vaikeita biisejä, kuten Damned, Hey God, This Ain't A Love Song, I Believe ja lopulta myös alkuperäiset versiot Alwaysistä ja Bed Of Rosesista. Sama linja jatkui vuosina 2010-11 The Circle/Greatest Hits -kiertueella, jolla rotaatioon palautettiin Get Readyä (soitettu edellisen kerran 1989), Let It Rockia (soitettu edellisen kerran 1991) ja Something To Believe Iniä (soitettu edellisen kerran 2003) myöten likipitäen kaikki loputkin vanhat livesuosikit, joiden esittämisestä Jon oli aikoinaan luopunut erinäisistä mm. äänellisistä syistä.

Vuonna 2013 Jon tuntui aloittaneen Because We Can -kiertueen ilman sen suurempia äänenavauksia ja korkeat äänet tuottivat jälleen pitkästä aikaa hankaluuksia. Richien lähdön jälkeen kiertueen settilistoihin ilmestyi jälleen suuri osa edelliskiertueiden äänellisesti vaativista herkuista, mutta tällä kertaa ne eivät enää sopineetkaan Jonin äänelle. Tämä väkisin yrittäminen ilta toisensa jälkeen kostautui lopulta siten, että äijä räjäytti jälleen äänensä tuhannen paskaksi eikä ole sen koommin toipunut, vaikkakin vuosina 2017-18 muutamilla This House Is Not For Sale -rundin keikoilla koettiin rohkaisevia hetkiä miehen yltäessä ajoittain jälleen korkeampiin nuotteihin (toki lähinnä huutamalla kuin henkensä hädässä). Vuoden 2021 lopulla sairastettu, lievänä mainostettu korona keuhko-oireineen lienee ollut pitkäaikaiselle ketjupolttajalle viimeinen niitti, ainakin viime vuoden kiertueen videoista päätellen - en usko, että mies toipuu minkäänlaiseen siedettävään laulukuntoon enää koskaan, edes studiotekniikan avustuksella.
 
Viimeksi muokattu:

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Jossain haastattelussa Jon on kertonut ottaneensa aikoinaan äänihuulivaurioihin steroideja, jotta pystyi vetämään kiertueet läpi. Tuskin pidemmän päälle kovin terveellistä touhua äänihuulille.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jossain haastattelussa Jon on kertonut ottaneensa aikoinaan äänihuulivaurioihin steroideja, jotta pystyi vetämään kiertueet läpi. Tuskin pidemmän päälle kovin terveellistä touhua äänihuulille.
Eipä se sitä pitkään tehnytkään, muutaman kuukauden Slippery-rundilla kun ei ääni muuten kestänyt (eikä oikein meinannut kestää steroidien kanssakaan). Nämä äijän myöhemmät ääniongelmat johtuvat ihan eri syistä.
 

Ferris

Jäsen
Saa-TANA miten hyvä veto. Olisipa Jonin ääni edelleen tässä kunnossa, niin ei olisi mitään hätää.




Onhan tuo nykykuntoon verrattuna loistavaa suorittamista, mutta jotenkin tuostakin mielestäni näkyy jo se, että aikalailla saa töitä painaa, että saa tuon suorituksen ulos itsestään. Ei oo mitenkään nautiskelevaisen näköistä laulaminen tuolloinkaan ollut.

Toki täytyy myöntää, että sen verran vähän on Jovin livejä tullut seurattua, että onko aina ollut esim. kyseisessä kappaleessa esiintyminen samanoloista biisin haasteellisuuden takia?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki täytyy myöntää, että sen verran vähän on Jovin livejä tullut seurattua, että onko aina ollut esim. kyseisessä kappaleessa esiintyminen samanoloista biisin haasteellisuuden takia?
Aika lailla, ainakin vuoden 1996 jälkeen. Jonin laulaminen on itse asiassa ollut monen biisin kohdalla käytännössä aina niin vaativan näköistä, että täytyy aivan ihmetellä, mistä helvetin ihmeaineesta äijän äänihuulet oikein oli tehty, kun kestivät tuollaista rääkkiä niin kauan.

Ei tällaisiin vetoihin normaali ihminen pysty, varsinkaan jo tuolloin about 30 vuotta kestäneen aktiiviuran jälkeen.


 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusimmassa Kasarinlapset- podcastissa käydään Samboran tyyliä läpi niin soitannan, säveltämisen kuin esiintymisenkin osalta. Ihan lennokasta ja hauskaa kuunneltavaa kuten kyseisen podcastin jaksot yleensäkin.
 

BaronFIN

Jäsen
Kylläpäs tämä ketju nosti nostalgiafiilikset pintaan: levysoittimeen These Days, nupit kaakkoon ja Hey Godin toimesta ikkunat irti karmeista. Voi jeesus että oli tiukka bändi tuolloin kyseessä.

Itselleni These Days on SE albumi. Itse olin 15 vuotias kun levy tuli ulos ja tuohon levyyn tiivistyy paljon muistoja. Levy ei tainnut olla mikään arvostelumenestys tuolloin, mutta omiin korviin se on kestänyt aikaa erittäin hyvin ja seisoo puhtaasti omilla jaloillaan siinä missä aikaisemmat tuotokset Fahrenheit, Slippery, New Jersey tai Keep the Faith kuulostavat aikakautensa levyiltä. Tosin kyseiset levyt myös määrittelivät oman aikakautensa, joten ei tuota oikein voi negatiivisestikaan sanoa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uusimmassa Kasarinlapset- podcastissa käydään Samboran tyyliä läpi niin soitannan, säveltämisen kuin esiintymisenkin osalta. Ihan lennokasta ja hauskaa kuunneltavaa kuten kyseisen podcastin jaksot yleensäkin.
Tavallaan joo mutta en tykkää kyseisen herran tyylistä olla aina hemmetin ehdoton omissa mielipiteissään ja välillä myös julistaa niitä jonain totuutena. Auta armias jos joku vieras on myös jostain eri mieltä niin tuo yrittää vähän jyrätä omilla asenteillaan sen tyypin yli. Tavallaan hyviä ohjelmia mutta jotenkin ärsyttävä tyyppi.

Samoin jotkut bändit on hänelle todella pyhiä eli esimerkiksi Van Halen ajalta David Lee Roth muka pelkkiä täydellisiä keikkoja ja täydellisiä levyjä ilman yhtäkään huonoa biisiä.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Tavallaan joo mutta en tykkää kyseisen herran tyylistä olla aina hemmetin ehdoton omissa mielipiteissään ja välillä myös julistaa niitä jonain totuutena. Auta armias jos joku vieras on myös jostain eri mieltä niin tuo yrittää vähän jyrätä omilla asenteillaan sen tyypin yli. Tavallaan hyviä ohjelmia mutta jotenkin ärsyttävä tyyppi.

Vähän samat fiilikset on. Yleensä nuo monologijaksot jätän suosiolla väliin, vieraiden kanssa Winnbergin jaksaa sulattaa. Tosin uusimmassa Deep Purple-jaksossa se Huovelinin päälle puhuminen oli rasittavaa.

Mutta aiheeseen liittyen.. Jostain syystä Spotify on alkanut tarjoilemaan Daily Mixeissä Samboran soolotuotantoa viime viikoina. Stranger in this Town on muutamaa pirteämpää esitystä lukuunottamatta pikkaisen ankeaa kalpeanaamabluesia ja löytyyhän sieltä näitä elämä on rankkaa Aku Ankka mutta yritetään kestää-lyriikoita, jotka ovat noloudessaan ihan Richien ex-pomon tasolla.

Kaiken keskinkertaisuuden seasta löytyi kuitenkin sitten tälläinen timanttti, jota on muutama päivä tullut ahkerasti kuunneltua, tajuttoman hieno biisi:


 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo




Jumalauta mikä veto. On/oli se Sambora vaan kurko - ja Jonkin vetää tässä helvetin hyvin.

Pakko sanoa, että olin jotain 10-11 vuotias kun Keep The Faith ilmestyi, ja tämä biisi mahtuu edelleen kymmenen parhaan koskaan eläissäni kuulemani kappaleen listalle (mahtuu kenties jopa viiden parhaan). Tässä puhutaan sellaisesta kymmenen minuutin korvaorgasmista, että henki salpautuu ja ylistävät sanat loppuvat kesken..
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pakko sanoa, että olin jotain 10-11 vuotias kun Keep The Faith ilmestyi, ja tämä biisi mahtuu edelleen kymmenen parhaan koskaan eläissäni kuulemani kappaleen listalle (mahtuu kenties jopa viiden parhaan). Tässä puhutaan sellaisesta kymmenen minuutin korvaorgasmista, että henki salpautuu ja ylistävät sanat loppuvat kesken..
Kyllähän Sambora on vaan se the axeman tohon bändiin. Se kikkarapää on ehkä teknisesti helvetin etevä ja hyvä kikkelihevitilupetteri myös mutta Samboran soitossa on munaa, tiukkuutta, sielukkuutta ja sitä bluesia. Soolot niihin biiseihin oli usein tarkkaan mietittyjä. Ukko soittaa koko kropallaan ja ilmeilee biisien sooloissa. Niin ja jotenkin se olemus eli vähän renttu äijä, mutta komea ja vaatteet yleensä vimpan päälle niin siinä on heteromiehenkin mielestä sitä jotain. Lisäksi äänessä on kiva raspi. Hallitsee myös akkarin soiton hyvin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin ne ajat muuttuu. Joskus 80-luvulla ei Bon Jovi kiinnostanut yhtään, oli ihan tylsä tyttöjen poppibändi. Ei se varsinaisesti kiinnosta nykyisinkään, en ole koskaan yhtään niiden levyä ostanut ja tuskin ostankaan. Mutta joskus autossa kanavapujotellessa sattuu radiosta Bon Jovia, ja kyllähän se sieltä uudesta musiikkitarjonnasta pomppaa esille ihan nerokkaana kamana. Vähän sama juttu Def Leppardin kanssa. Sillekin tuli lähinnä naureskeltua 35 vuotta sitten, nynnyä uikutusta. Vaan voittaa sekin nämä nyky-yrittäjät kuus-nolla. Onneksi sentään Mötley Crue kuulostaa edelleen ihan yhtä paskalta kuin aina.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varmaan tänne joskus kirjoittanutkin, mutta 5.8.2000 tuli reissattua Turkuun, sen aikaisen tuoreen tyttöystävän ja ystäväpariskunnan kanssa. Kovia Bon Jovi - faneja kaikki 3. Olin vähän niinkuin näytillä.

Poskiontelotulehduksessa ja kuumeessa tuli homma hoidettua, "koeajalla" kun tuoreessa, huhtikuussa alkaneessa, suhteessa oltiin. Ei viitsinyt antaa periksi. Hirvensalossa oli joku majoitus, sinne keikan jälkeen.

2006 uuden Wembleyn 1.keikka (siis Milton Keynesin reissu, kun eivät saaneet latoa valmiiksi), oli sitten astetta parempi, muksutkin oli saatu hoitoon reissun ajaksi. Sen jälkeen Lontoossa käynytkään. Olisiko jo aika?

2023 hyvä musiikki toimii aina. Väliä sillä vaikka ihmiset vanhenevat. Toki ikä täytyy tunnistaa, noita paskoja videoklippejä 2020-luvun keikoilta en ole viitsinyt edes kuunnella/katsella.

Täällä vedetään samalla rosterilla kuin aikaisemmin, mitä nyt junnupuolella väki rupeaa vähenemään. Mutta ei kai siinä mitään. Taidan vetästä jonkun albumin taas arkena siivotessa Spotifyhyn. Onhan se hyvää musiikkia lisättynä hyvillä muistoilla. Kuten niin monet 80-90-luvun artistit/kappaleet.
 
R

Rightin Maila

Yksi kovimmista bändeistä. Ikinä. Milloinkaan.

Elettiin alkuvuotta 1995, kun olin isosiskoni kanssa kotikaupungin Anttilan Top Tenissä tarkoituksena ostaa ensimmäinen oma levy. Pyörin hyllyjen välissä toivottamana, kun oikein mitään siihen hetkeen oikeaa levyä ei tuntunut löytyvän. Sisko antoi lopulta levyn käteeni ja sanoi, että tämä bändi on melko kova juttu. Harmaassa miljöössä istuvat viisi miestä ja kannen teksti kertoi levyn nimeksi Bon Jovi -Cross Road. Kotiin ja levy soimaan. Tico Torres lyö Livin' On A Prayer-kappaleen käyntiin ja se oli menoa. Rakkautta ensikuulemmalla. Tuo levy on yksi eniten kuunnelluita levyjä elämässäni. Yksi lapsuuden ystäväni oli vähintään yhtä kova Bon Jovi-fani. Taidettiin olla ainoita kotipaikkakunnallamme.

Bon Jovin ja rumpali Tico Torresin innoittamana samoihin alkoihin alkoi oma rumpujen soitto. Samainen lapsuuden ystäväni oli jo aikaisemmin aloittanut pianon ja kitaran soiton. Ja Bon Jovin biisejä veivattiin tietysti kaikki välitunnit, jotka saatiin luvalla mennä soittamaan musaluokkaan ja koulun jälkeen.

Ensimmäisen kerran livenä näin Bon Jovin vasta vuonna 2011 Helsingin Olympiastadionilla, mutta olihan kova keikka. Tuolloinhan elettiin jo sitä aikaa, että Ritchie Sambora oli mennyt aikaisemmin katkolle ja oli epävarmaa, olisiko Sambora mukana Helsingissä. Oli ja tuo keikka oli itselleni täydellistä. Toisen kerran sitten kaksi vuotta myöhemmin Tampereen Ratinassa ilman Samboraa. Jotain puuttui, mutta Bon Jovi on silti Bon Jovi.

Jonin ääni nyt on aivan kuollut ollut jo useamman vuoden ja tuosta syystä olisi kannattanut laittaa pillit pussiin jo vuosia sitten. Lisäksi Sambora kuuluu Jonin oikealle puolelle ja sen vain kuuluu olla niin. Samanlainen liima, joka John Frusciante on RHCP:lle stemmoineen ja hienoine kitaroineen.
Mitä tuolle äänelle on sitten tapahtunitkin, niin siitä johtuen vanhemmat biisit on jouduttu sovittamaan tempoltaan niin alas ja muutenkin omituisiksi rallatteluiksi, jotta Jon pystyisi millään tasolla niitä esittämään. Lisäksi bändiin on tuotu useampi taustalaulaja tukemaan laulua Phil X:n lisäksi, jotta Jon pärjäisi keikat läpi.

Bon Jovin uran voi karkeasti jakaa kolmeen osaan: 80-luvun Glam Rock-aikaan, 90-luvun stadionrockbändiin ja sitten 2000-luvun (tai oikeastaan Crush-levyn jälkeen) kädenlämpöiseen poprock-soitteluun. Kahden ensimmäisen mainitseman aikakauden levyt ovat järjestäen todella kovaa tavaraa mukaan lukien Crush. Sen jälkeen tehdyistä levyistä löytyy hittejä, mutta niistä saisi aikaan yhden hyvä levyn, näin karrikoidusti.

Jos studioalbumeista puhutaan, itselleni kolme kovinta albumia ovat ehdottomasti New Jersey, Keep the Faith ja These Days. Noita en sitten osaa laittaa mitenkään järjestykseen.

Vaikka nykytilanne on mikä on, niin musiikki ja muistot eivät häviä mihinkään. Edelleen viikottaisessa soitossa.

Darlin', You give love a bad name..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Luulen niin että tämän bändin taru on taputeltu. Jon ei saa ääntä kuntoon kun on sen jo pilannut ja Sambora taas ei saa juomistaan hillittyä joten eiköhän se ole homma jo paketissa.

Toki sama homma Deep Purple ja Whitesnake että laulajien osalta homma jo niin heikkoa että eivät kyllä taida enää kierrellä. KISS sama homma jos ei tietyt heput vaihdu. Saas nähdä miten Aerosmithin käy kun Tylerillä äänihuulten kanssa ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paul Stanley on jo vuosikaudet vedellyt playbackina, joten kaiketihan vastaavat kikkailut onnistuvat myös Jon Bon Jovilta, mikäli siihen haluaa ryhtyä. Purple tuli tsiigattua viimeksi 2022 Keravalla, eikä Gillanin nykykunto pahemmin häirinnyt, tietäen ettei vuosikymmenten takaisiin vetoihin kannata verratakaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jon on kärsinyt äänihuulten atrofiasta eli kroonisesta ohenemissairaudesta viimeiset 10 vuotta. Leikkaus tehty pari vuotta sitten, miehellä on nykyään toispuoleinen äänihuuliproteesi (ilmeisesti jonkinlainen muovinen jatkopala helpottamassa äänihuulten liikkuvuutta). Sanoo olevansa hyvinkin paranemaan päin, mutta mikäli ääni ei palaudu riittävän hyvälle tasolle, uutta kiertuetta ei enää tule.

Vihdoinkin - äijä olisi kyllä voinut a) tulla tämän tautinsa kanssa ulos jo vuosia sitten ja b) alentaa roimasti keikkalippujen hintoja, jos nyt välttämättä piti tien päälle lähteä etenevän äänisairauden kourissa. Vaan minkäs se vanha bisneshai ja työnarkomaani luonnolleen voi...

Huhtikuussa muuten julkaistaan Hulussa (USA) ja Disney+:ssa (muu maailma) neliosainen dokumenttisarja "Thank You, Goodnight: The Bon Jovi Story". Taitaa ukkojen tarina olla ihan oikeasti pikkuhiljaa päättymässä, mutta olipahan ura - hattua päästä ja kättä lippaan papoille, ja Jonin toipumiseen kaikesta huolimatta kaikkea hyvää.

Tässä eilinen haastattelu, jossa Jon avautui asiasta:

 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Bon Jovi työstää uutta levyä ja ainakin Phil X on kovasti kehunut uuden levyn biisejä. Kuulemma melko kitaravetoista kamaa tulossa. Toivotaan näin. Ensimmäinen single julkaistaan maaliskuussa.

 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Bon Jovi työstää uutta levyä ja ainakin Phil X on kovasti kehunut uuden levyn biisejä. Kuulemma melko kitaravetoista kamaa tulossa. Toivotaan näin. Ensimmäinen single julkaistaan maaliskuussa.

Varmaan autotunettu ja kunnolla korjailtu jompan laulut levylle. Tuskin on mitään vingutusta tai muutakaan kunnon kitaroita hyvillä sooloilla ryyditettynä. Puheet voi olla isoja mutta tuskin sieltä mitään kummoista on tulossa.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Samboran paluuseen tähän bändiin en usko. Vähän rähjäisen oloinen ukko jo. Johtunee paljolti siitä että välillä ottaa edelleen kuppia. Monesti myös soolokeikoilla ja haastettuluissa jonkun verran soossissa näemmä edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös