Viestin lähetti tant gredulin
Ihmettelen samoja asioita kuin Yläpesä, ja tässä jälleen yksi kohta. Kuinka ihminen kykenee makaamaan ruumiiden keskellä tietämättä yhtään, koska heidät löydetään? Enkä edes yritä sanoa, etteikö voi olla mahdollista. Käsittämättömälle vain tuntuu, että kykenee elämään elämänsä tapahtuman jälkeen noinkin 'normaalina' ja ilman muita rikoksia, vaikka hyvää profiilia buoy tuossa kirjasikin.
tant gredulin: "Kuinka ihminen kykenee makaamaan ruumiiden keskellä tietämättä yhtään, koska heidät löydetään?"
Tottakai sitä pystyy makaamaan ruumiiden keskellä, kunnes heidät löydetään. Vaihtoehtona on, että lähdet itse hakemaan apua, jolloin epäilykset kohdistuvat sinuunkin.
Tätä riskiä Nils ei voinut tietenkään ottaa, joten ainoa vaihtoehto oli jäädä paikalleen odottamaan apua. Itse uskon, että Nilsin vammoja on liioiteltu melkoisesti alusta lähtien. Tuollaiset vammat syntyvät tyypillisesti juuri tappelun johdosta, tappelun, jossa toisena osapuolena oli Seppo Boisman.
Tappelun syitä voimme vain arvailla, mutta Irmeliltä irronneet hiukset ja hampaat antavat ymmärtää, että kyseessä oli mustasukkaisuus. Nils oli retuuttanut ensin Irmeliä todella pahasti. Tämän jälkeen Seppo puuttui peliin ja pojat tappelivat sen jälkeen keskenään.
Tämä tappelu on käyty ehkä pari tuntiakin ennen veritekoja. Tappelun jälkeen siipeensä saanut Nils jää teltan ulkopuolelle hakattuna ja erittäin vittuuntuneena. Muut seurueen jäsenet ryhtyvät nukkumaan, mutta Nils tuntee itsensä tietenkin tässä tilanteessa ulkopuoliseksi.
Muiden nukkuessa Nils juo jäljelle jäänyttä brenkkua syvän vitutuksen vallassa. Hän tietää, että Irmelin saamat vammat tulevat kaikkien tietoon heti kun järveltä palataan ihmisten ilmoille. Tässä tilanteessa hän kokee itsensä uhriksi, sillä tuo "ämmä" oli itse omalla käytöksellään aiheuttanut vammansa.
Itsesäälin vallassa hän myöskin syyllistää Sepin toiminnan, sillä mustasukkaisena miehenä hän on täysin varma, että jotain kähinää Sepillä oli hänen tyttöystävänsä kanssa.
Tämä loppu ei välttämättä ole mennyt juuri noin, mutta mustasukkaisuus ja alkoholi ovat silti ne laukaisevat tekijät tässä tapauksessa.
Minun on yhä vaikeampi uskoa ulkopuoliseen tekijään eilisen jälkeen. Uutisissa kerrottiin, että uhrit oli ns. ylitapettu. Kuinka voi olla mahdollista, että kolme uhria ylitapetaan ja henkiin jäänyt selviää pelkillä ruhjeilla.
Kyllä, tarkoitan todellakin ruhjeilla, sillä olen itsekin saanut aikoinaan siipeeni tappeluissa ja vammani olivat hyvin paljon samanlaisia. Olin kerran tappelussa, jossa minulta murtui nenä, huuli halkesi ja molemmat silmät muurautuivat umpeen ( toinen hiukan myöhemmin). Sain todella pahan aivotärähdyksen, joten itse en muista tuosta tappelun lopusta juuri mitään.
Kaverit kuitenkin sanoivat, että olin tappelun jälkeen riehunut täysin sekopäisenä pitkin ostoskeskusta. Minulla oli ollut polkupyörän teline pääni päällä ja olin uhannut tappaa kaikki lähelle tulevat. En tiedä kuinka sieltä ostarilta himaan pääsin, mutta silloinen eukkoni oli ollut todella järkyttynyt nähdessään minut. Olin ollut yltä päältä veressä ja menin kotiin tultuani välittömästi vaatteet päällä suihkuun.
Kaiken tämän jälkeen en pystynyt nousemaan sängystä muutamaan päivään, sillä heti noustuani lensi laatat. Olen aivan varma, että adrenaliinin ja viinan voimalla jaksoin siellä ostarilla heilua, vaikka vammani olivat melko pahat.
Miksi Nils ei olisi pystynyt samaan?!?!