Juuri näin. Lisäksi joka aamu ja iltapäivä aika moni "hengaa" Länsiväylällä ja Tarvontiellä parkissa. Samoin Kehä II:n molemmissa päissä sekä Kehä I:llä. Siinä olisi halpa tapa mainostaa, joka tavoittaisi todella suuren yleisön ja vielä aika hyvin maantieteellisesti kohdenettuna.Onhan tuo aika vanha tapa kertoa, että koska seuraavan kerran pelataan, mutta tavoittaa varmasti senkin porukan, joka ei hengaa fb:ssä tai muualla netissä.
Onhan tuo aika vanha tapa kertoa, että koska seuraavan kerran pelataan, mutta tavoittaa varmasti senkin porukan, joka ei hengaa fb:ssä tai muualla netissä.
Hyvin kirjoitettu, samankaltaista "mainoskampanjaa" itse myös odottelen. Juuri esimerkiksi kehäteiden jalankulkusilloissa olisi hienoa nähdä Bluesin banderolleja/mainos. Kyllä myös tietyt bussipysäkit ja niiden valotaulussa olevat mainokset tavoittaa aika hyvin porukkaa. Ainakin Jokereiden vastaavat mainokset tuli nopeasti spotattua katujen varrelta. Pelkkä Facebookin päivittäminen ja Länsiväylässä olevat mainokset ei todellakaan pelkästään riitä jos halutaan pitää se yleisökeskiarvo siellä 4000 puolella. Toivottavasti toimisto myös tietää tämän siitä huolimatta, että nyt on joukkue pelannut hyvin ja ehkäpä ihan pientä "buumia" Bluesin suhteen on havaittavissa. Nyt vaan lisää pökköä pesään ja sitä näkyvyyttä Espoossa! Mihinkään televisio tai mainostilan ostamiseen tietyiltä nettisaiteilta ei kannata ryhtyä.Satunnaiskatsojan houkutteleminen ihan vain viestimällä hallin läheisyydessä sekä vilkkaimpien liikenneväylien varrella yksinkertaisella viestillä on ainakin muualla aiemmin todettu sekä tehokkaaksi että halvaksi keinoksi houkutella uusia ihmisiä peliin. En tiedä tarkkaan, kuinka esimerkiksi Länsiväylälle Tapiolan jalankulkusiltaan saisi mainoslakanan kiinni (luvat, hinta jne), tavoittaisi selkeällä viestillä huiman määrän Helsingistä Espooseen töistä kotiin palaavia ihmisiä. Vähintään Koivu-Mankkaantiellä ja Merituulentiellä hallin lähellä pitäisi kuitenkin olla mainos, jossa olisi selkeästi seuraavan kotipelin tiedot luettavissa.
. Nyt vaan lisää pökköä pesään ja sitä näkyvyyttä Espoossa! Mihinkään televisio tai mainostilan ostamiseen tietyiltä nettisaiteilta ei kannata ryhtyä.
Tästä olen ihan samaa mieltä. Ihmettelen muuten miksi Pelicansin kannattaa mainostaa pääkaupunkiseudulla seruraavaa peliään TV:ssä? (Eilen Nelosella tällaisen bongasin).
Vai tarkoittaako tuo sitä, että tuollaisen mainoksen saisi ns. halvalla?
TV-mainoksia ei pysty ihan hirveän tarkasti kohdistamaan, siksi Pelsujen mainos nkyy pk-seudulla, en oikein muuta selitystä keksi. Tuskin pussinokat nyt sinänsä erikseen haluavat mainostaa pk-seudulla?
Kyllä TV-mainontaa pystyy kohdistamaan tarkasti, eli siten että mainos näkyy vain tietyllä alueella
- - -
Pelicansin kohdalla kyse voi olla siitä, että he haluavat näkyvyyttä alueella Lahti + lähikunnat vaikkapa 100 kilometrin säteellä. Vaikea sanoa mutta tuskin Pelicansin mainokset ainakaan Oulussa asti näkyy, mikäli Pelicans mainostaa pääkanavilla ainoastaan.
En ole ihan varma mutta eikös tienvarsimainokset ole kiellettyjä tai ainakin luvanvaraisia ja lupaa tulee hakea Ely - keskukselta ( tuskin on iso kustannus).
Joo, siis eihän niitä tietenkään voi käydä itse ripustelemassa ilman lupia, mutta aika pieniäkin tapahtumia mun mielestäni välillä näkyy esim. kävelysilloilla mainostettavan, eli tuskin se hirveän kallista sinänsä on? Ainakin Merituulentiellä siinä hallin lähellä monesti näkyy mainoksia...
Lahdessa valmiit (isot) mainospaikat väylien varrella maksavat noin 3000-5000€/vuosi. Voisin helposti kuvitella, että jossain kehäIII:n väylällä missä liikenne on vähintään kymmenkertainen niin hintakin voisi olla kymmenkertainen siinä sivussa. Eli ei välttämättä mitään nappikauppaa nyt ihan kuitenkaan.Joo, siis eihän niitä tietenkään voi käydä itse ripustelemassa ilman lupia, mutta aika pieniäkin tapahtumia mun mielestäni välillä näkyy esim. kävelysilloilla mainostettavan, eli tuskin se hirveän kallista sinänsä on? Ainakin Merituulentiellä siinä hallin lähellä monesti näkyy mainoksia...
Lahdessa valmiit (isot) mainospaikat väylien varrella maksavat noin 3000-5000€/vuosi. Voisin helposti kuvitella, että jossain kehäIII:n väylällä missä liikenne on vähintään kymmenkertainen niin hintakin voisi olla kymmenkertainen siinä sivussa. Eli ei välttämättä mitään nappikauppaa nyt ihan kuitenkaan.
Eli 100€ / siltapuoli / viikko +ALV. Eipä tuo tuhottoman kallista ole. Molemminpuolin siltaa koko kauden ajaksi olisi siis noin 5000€. Sitten tulee vielä banderollien tuotantokustannukset päälle. Noista silloista tosin mikään ei ole ihan pääväylillä. Ehdotinkin tätä vaihtoehtoa toimistolle jo kesällä.
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.
Tulihan viime kotimatsissa jonkinmoinen video Camista.Nyt kun joukkueesta on lähtenyt varakapu ja seuraikoni sekä ykkössentteri ja tehomies niin toivoisin, että uusi uljas Blues alkaa jollakin tavalla muistaa seuran jättäviä sekä kannattajia joille pelaajat ovat muutakin kuin vain numeroita kokoonpanossa. Cami ja Ramu nyt ovat jo muualla eikä heille mitään seremonioita oikein voi järkätä - Ramulle ainakaan - mutta jotain muistamista toivoisi. Koostevideota huippuhetkistä ja tervehdystä faneille tms.
Tulihan viime kotimatsissa jonkinmoinen video Camista.