Bluesin uuden johdon tärkeimmät toimenpiteet – Jatkoaika opastaa

  • 122 740
  • 418

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan tuo aika vanha tapa kertoa, että koska seuraavan kerran pelataan, mutta tavoittaa varmasti senkin porukan, joka ei hengaa fb:ssä tai muualla netissä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Onhan tuo aika vanha tapa kertoa, että koska seuraavan kerran pelataan, mutta tavoittaa varmasti senkin porukan, joka ei hengaa fb:ssä tai muualla netissä.
Juuri näin. Lisäksi joka aamu ja iltapäivä aika moni "hengaa" Länsiväylällä ja Tarvontiellä parkissa. Samoin Kehä II:n molemmissa päissä sekä Kehä I:llä. Siinä olisi halpa tapa mainostaa, joka tavoittaisi todella suuren yleisön ja vielä aika hyvin maantieteellisesti kohdenettuna.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onhan tuo aika vanha tapa kertoa, että koska seuraavan kerran pelataan, mutta tavoittaa varmasti senkin porukan, joka ei hengaa fb:ssä tai muualla netissä.

Yksi harvoista vanhoista tavoista, joka on tehokas. Ja myös toisi näkyvyyttä "katukuvaan".

Enkä itse usko, että Länsiväylää kotiin ajava suuriin ikäluokkiin kuuluva illan ohjelmaansa pohdiskeleva diplomi-insinööri nähdessään esimerkiksi "Selvästi hyvä päivä - pelipäivä!" -mainoksen sillankaiteessa - ja sen vuoksi ex-tempore matsiin lähtiessä - valitsee sen yläkatsomon kulmapaikan, vaan kyllä sinne mennään sitten "paremmilla" lipuillakin...

Ja kaikista tyhmintä on olla huomioimatta ne, jotka asuu hallin vieressä ja on "melkein koukussa", usean eri median kautta paukutettava viesti vaan tehoaa enemmän kuin pelkkä yksi media. Ja ulkomainonta on parhaiten kohdistettavaa mediaa mitä on olemassa.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ison Omenan seinässä oleva mainos oli mun mielestäni tällä viikolla poissa, kun siitä maanantaina ajoin?

Sinänsä tuo kadunvarsimainonta olisi kyllä varmaan suht tehokas ja edullinen tapa... Ei ehkä dösäpysäkeillä, vaan ennemmin vaikka kehä II:n varressa, Länsiväylän päällä sillalla tms. Sitä espoolaista suurten ikäluokkien edustajaa kun ei välttämättä pelkällä somella tavoiteta. Ja tosiaan ex tempore -katsojastakin voi tulla vakkarikasvo aina.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Satunnaiskatsojan houkutteleminen ihan vain viestimällä hallin läheisyydessä sekä vilkkaimpien liikenneväylien varrella yksinkertaisella viestillä on ainakin muualla aiemmin todettu sekä tehokkaaksi että halvaksi keinoksi houkutella uusia ihmisiä peliin. En tiedä tarkkaan, kuinka esimerkiksi Länsiväylälle Tapiolan jalankulkusiltaan saisi mainoslakanan kiinni (luvat, hinta jne), tavoittaisi selkeällä viestillä huiman määrän Helsingistä Espooseen töistä kotiin palaavia ihmisiä. Vähintään Koivu-Mankkaantiellä ja Merituulentiellä hallin lähellä pitäisi kuitenkin olla mainos, jossa olisi selkeästi seuraavan kotipelin tiedot luettavissa.
Hyvin kirjoitettu, samankaltaista "mainoskampanjaa" itse myös odottelen. Juuri esimerkiksi kehäteiden jalankulkusilloissa olisi hienoa nähdä Bluesin banderolleja/mainos. Kyllä myös tietyt bussipysäkit ja niiden valotaulussa olevat mainokset tavoittaa aika hyvin porukkaa. Ainakin Jokereiden vastaavat mainokset tuli nopeasti spotattua katujen varrelta. Pelkkä Facebookin päivittäminen ja Länsiväylässä olevat mainokset ei todellakaan pelkästään riitä jos halutaan pitää se yleisökeskiarvo siellä 4000 puolella. Toivottavasti toimisto myös tietää tämän siitä huolimatta, että nyt on joukkue pelannut hyvin ja ehkäpä ihan pientä "buumia" Bluesin suhteen on havaittavissa. Nyt vaan lisää pökköä pesään ja sitä näkyvyyttä Espoossa! Mihinkään televisio tai mainostilan ostamiseen tietyiltä nettisaiteilta ei kannata ryhtyä.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
. Nyt vaan lisää pökköä pesään ja sitä näkyvyyttä Espoossa! Mihinkään televisio tai mainostilan ostamiseen tietyiltä nettisaiteilta ei kannata ryhtyä.

Tästä olen ihan samaa mieltä. Ihmettelen muuten miksi Pelicansin kannattaa mainostaa pääkaupunkiseudulla seruraavaa peliään TV:ssä? (Eilen Nelosella tällaisen bongasin).

Vai tarkoittaako tuo sitä, että tuollaisen mainoksen saisi ns. halvalla? Jos nimittäin saa, en siinä tapauksessa sitäkään ylenkatsoisi, nimenomaan siis lyhyttä mainosta jossa kerrotaan seuraavan kotipelin ajankohta ja vastustaja.

Mutta oleellisinta olisi se näkyvyys nimenomaan paikan päällä Espoossa. (Me Vantaalla asuvat voimme käyttää nettiä :) )
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tästä olen ihan samaa mieltä. Ihmettelen muuten miksi Pelicansin kannattaa mainostaa pääkaupunkiseudulla seruraavaa peliään TV:ssä? (Eilen Nelosella tällaisen bongasin).

Vai tarkoittaako tuo sitä, että tuollaisen mainoksen saisi ns. halvalla?


TV-mainoksia ei pysty ihan hirveän tarkasti kohdistamaan, siksi Pelsujen mainos nkyy pk-seudulla, en oikein muuta selitystä keksi. Tuskin pussinokat nyt sinänsä erikseen haluavat mainostaa pk-seudulla?

Mutta käsittääkseni SM-liigan sopimukseen kuuluu, että jokainen joukkue saa "ilmaiseksi" tietyn määrän TV-mainoksia, tästä oli puhetta viime kaudella kun Blues mainosti tv-spotilla (jossa ainakin Lajunen oli, vaikkei enää pelannutkaan) yläkatsomoiden halpoja paikkoja... Eli jossain vaiheessa varmasti Blueskin mainostaa vielä telkkarissa, ja onhan se näkyvyyttä. Isolla rahalla TV-näkyvyyttä tuskin kannattaa ostaa.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
TV-mainoksia ei pysty ihan hirveän tarkasti kohdistamaan, siksi Pelsujen mainos nkyy pk-seudulla, en oikein muuta selitystä keksi. Tuskin pussinokat nyt sinänsä erikseen haluavat mainostaa pk-seudulla?

Kyllä TV-mainontaa pystyy kohdistamaan tarkasti, eli siten että mainos näkyy vain tietyllä alueella, ja ainakin pääkanavilla (MTV3, Nelonen, Sub) sitä tehdäänkin. Maksukanavista (NelonenPro jne) en ole aivan varma ja niissä mainostaminen on muutenkin jo sen verran halvempaa, että ilmeisesti niissä alueellinen kohdistaminen ei ole tarpeellista tai sitä ei muuten vaan tehdä.

Pelicansin kohdalla kyse voi olla siitä, että he haluavat näkyvyyttä alueella Lahti + lähikunnat vaikkapa 100 kilometrin säteellä. Vaikea sanoa mutta tuskin Pelicansin mainokset ainakaan Oulussa asti näkyy, mikäli Pelicans mainostaa pääkanavilla ainoastaan.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä TV-mainontaa pystyy kohdistamaan tarkasti, eli siten että mainos näkyy vain tietyllä alueella
- - -
Pelicansin kohdalla kyse voi olla siitä, että he haluavat näkyvyyttä alueella Lahti + lähikunnat vaikkapa 100 kilometrin säteellä. Vaikea sanoa mutta tuskin Pelicansin mainokset ainakaan Oulussa asti näkyy, mikäli Pelicans mainostaa pääkanavilla ainoastaan.

Joo, siis kyllä totta kai jonkin verran pystyy, mutta ihan kuntakohtaisesti ei tietenkään. Muistaakseni Lahdessa kyllä on "omat" tv-mainokset, mutta jos nuo ovat niitä SM-liigan maksamia niin se voi olla juuri 100-150 kilsaa se säde jolla näkyvät. Ja tosiaan sitten esim. Lahdesta kun lähdetään pikkuisen Helsinkiin päin niin tulee jo vastaan pk-seutu, jolla sitten mainos näkyy myös. Se kohdistus menee varmaan suunnilleen vanhojen maakuntarajojen mukaan?
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Skarppausta on tapahtunut monessa asiassa ja olen itse erittäin tyytyväinen tähän kehityssuuntaan mutta toki lähtötilanne oli mitä oli. Kokonaisuus huomioiden, aikaa on kulunut vasta vähän "uuden alun" jälkeen, joten paljon on vielä tehtävää. Tällä palstalla on hyviä ideoita ja niitä varmasti seurataan myös toimiston taholta.

En ole ihan varma mutta eikös tienvarsimainokset ole kiellettyjä tai ainakin luvanvaraisia ja lupaa tulee hakea Ely - keskukselta ( tuskin on iso kustannus). En tiedä koskeeko asia taajama - aluetta mutta etenkin risteysalueilla ei saisi olla virallisia ja pidempään paikallaan olevia mainoskylttejä.

Kiinnitin eilen huomiota Sellon Prisman ja Citymarketin välissä olevaan näyttöön, jota tuijotan parkkihallista kauppaan mennessäni. Näytössä pyörii Bluesin maalikooste ja ottelumainos.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En ole ihan varma mutta eikös tienvarsimainokset ole kiellettyjä tai ainakin luvanvaraisia ja lupaa tulee hakea Ely - keskukselta ( tuskin on iso kustannus).

Joo, siis eihän niitä tietenkään voi käydä itse ripustelemassa ilman lupia, mutta aika pieniäkin tapahtumia mun mielestäni välillä näkyy esim. kävelysilloilla mainostettavan, eli tuskin se hirveän kallista sinänsä on? Ainakin Merituulentiellä siinä hallin lähellä monesti näkyy mainoksia...
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo, siis eihän niitä tietenkään voi käydä itse ripustelemassa ilman lupia, mutta aika pieniäkin tapahtumia mun mielestäni välillä näkyy esim. kävelysilloilla mainostettavan, eli tuskin se hirveän kallista sinänsä on? Ainakin Merituulentiellä siinä hallin lähellä monesti näkyy mainoksia...

Se on kyllä ihan toinen asia ovatko moiset pienten tapahtumien mainokset luvallisia. Ja vaikkeivät olisikaan, niin välttämättä ketään ei kiinnosta puuttua asiaan. Joku voi tietysti tehdä valituksen, mutta asialle ei tuskin ehditään tekemään mitään ennenkuin tapahtuma on ohi ja järjestäjä on jo itse poistanut mainoksen.

Kannatan kyllä ilman muuta tienvarsitiedotusta kyseisen ja tulevien päivien peleistä, jos se vain on mahdollista toteuttaa! Ajatuksen siemen peliin menemisestä täytyy juurruttaa mahdollisimman monen mieleen. Siitä se ajatus sitten lähtee itämään. Ennemmin tai myöhemmin se konkretisoituu vakavasti otettavaksi ideaksi. Ilman näitä vaiheita kukaan uusi kasvo ei omatoimisesti tule hallille, ellei sitten ilmaislippua lyödä kouraan.
 

BaronFIN

Jäsen
Joo, siis eihän niitä tietenkään voi käydä itse ripustelemassa ilman lupia, mutta aika pieniäkin tapahtumia mun mielestäni välillä näkyy esim. kävelysilloilla mainostettavan, eli tuskin se hirveän kallista sinänsä on? Ainakin Merituulentiellä siinä hallin lähellä monesti näkyy mainoksia...
Lahdessa valmiit (isot) mainospaikat väylien varrella maksavat noin 3000-5000€/vuosi. Voisin helposti kuvitella, että jossain kehäIII:n väylällä missä liikenne on vähintään kymmenkertainen niin hintakin voisi olla kymmenkertainen siinä sivussa. Eli ei välttämättä mitään nappikauppaa nyt ihan kuitenkaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lahdessa valmiit (isot) mainospaikat väylien varrella maksavat noin 3000-5000€/vuosi. Voisin helposti kuvitella, että jossain kehäIII:n väylällä missä liikenne on vähintään kymmenkertainen niin hintakin voisi olla kymmenkertainen siinä sivussa. Eli ei välttämättä mitään nappikauppaa nyt ihan kuitenkaan.

Nopealla googlettamisella löytyi seuraava:

espoo.fi > Mainostaminen katualueella


Eli 100€ / siltapuoli / viikko +ALV. Eipä tuo tuhottoman kallista ole. Molemminpuolin siltaa koko kauden ajaksi olisi siis noin 5000€. Sitten tulee vielä banderollien tuotantokustannukset päälle. Noista silloista tosin mikään ei ole ihan pääväylillä. Ehdotinkin tätä vaihtoehtoa toimistolle jo kesällä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eli 100€ / siltapuoli / viikko +ALV. Eipä tuo tuhottoman kallista ole. Molemminpuolin siltaa koko kauden ajaksi olisi siis noin 5000€. Sitten tulee vielä banderollien tuotantokustannukset päälle. Noista silloista tosin mikään ei ole ihan pääväylillä. Ehdotinkin tätä vaihtoehtoa toimistolle jo kesällä.

Muihin perinteisiin mediapintoihin verrattuna toi on käytännössä ilmaista. Ei muuta kuin tuumasta toimeen.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eilen muuten Tapiolassa bongasin tyhjän liiketilan (Instrumentariumin vieressä, olikohan siinä ennen Tapiolan tms. konttori) näyteikkunassa isot Blues-mainokset, kyllä tuli hyvä mieli. Eikä varmaan tuokaan ole maksanut, ainakaan paljon, mutta varmasti joku sen siitä huomaa ja saattaa päättää tulla peliin. Hyvä idea!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.

Kyllä mutta politiikka onkin aivan oma tieteenlajinsa johon täysjärkisten ihmisten ei kannata sotkeutua. Jos kaupunki tekisi jotain sellaista, mikä voitaisiin katsoa ammattilaisurheilun rahalliseksi tukemiseksi niin johan siitä seuraisi kauhea itku ja parku paikallispoliitikkojen tiettyjen piirien keskuudessa.

Vaikkapa herroilta Sistonen, Merra ja Saarikangas voi kysyä miten tuskainen ja vastapropagandan täytteinen helvetin pitkä tie oli saada Espooseen liigahallia. Samaa - mutta pienemmässä mittakaavassa - on ollut havaittavissa Tapiolan jalkapallostadion -asian yhteydessä.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näköjään yleishyödyllisen yhteisön mainos on ilmainen, joten miksei Espoon kaupunki voisi tukea Bluesia (ja muitakin urheiluseuroja) antaa vaikka mainostilat ilmaiseksi (tai alenuksella) käyttöön. Kuitenkin Blues on varmasti osa Espoon "brändiä" ja alleviivaa sitä että myös Espoossa on kulttuuri ja urheilutapahtumia. En näe siinä mitään vikaa että Espoo tukee paikallisia yrittäjiä, ja se itseasiassa olisi suotavaa.

Itse näkisin mielelläni yleisilmoitustauluja, joissa tiedotettaisiin kaikista espoolaisista urheilutapahtumista Sport City Espoo -henkeen. Luonnollisesti aikuisten miesten SM-tason tapahtumat saisivat eniten näkyvyyttä, mutta myös nais- ja junioriurheilu SM-tasolla sekä urheilu alemmilla tasoilla saisi näkyvyyttä. Kun ajattelee sitä lajien kirjoa mitä Espoossa pelataan SM-tasolla (ml. juniorit), niin varmasti joka päivä tapahtuu jotain... Urheilu, liikunta ja hyvinvointi kulkevat käsi kädessä ja tämä voisi olla kova brändi Espoolle. "Koko Espoo liikkuu": harraste- ja kilpaurheilua ei tarvitse nähdä toistensa vastakohtina. Myöskään eri lajeja ei tarvitse nähdä toistensa kilpailijoina. Toki osaltaan ne ovat, mutta kokemukseni mukaan avoimet ja "voittoa tavoittelemattomat" jutut tuottavat uusia yllättäviä positiivisia mahdollisuuksia.

Kun kaupunki on jo investoinut liikuntafasiliteetteihin ja liikunnallisuuden lisääminen on yleishyödyllistä, niin voisi kuvitella että tällaiseen kaupunki voisi lähteä tällaiseen mukaan. En tosin tiedä millainen henki poliittisissa piireissä on.

Toisin sanoen: Uusi johto voisi ehdottaa yhteistaulua kaupungille ja näin tehdä enemmän yhteistyötä muiden seurojen sekä kaupungin kanssa. Uskon että tämä hyödyttäisi Bluesia, sillä uskon että jääkiekon asema seuratuimpana urheilulajina ei horju.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niinkuin tässäkin Jatkoajan jutussa sanotaan on todella hienoa että Bluesista on tulossa pelaajille sm-liigassa ennemmin määränpää kuin paikka jonne joudutaan. Kyllä tässä menee taas ihan sanattomaksi miten hyvin uusi johto hommaa pyörittää ja ei tällaista muutosta oikein uskaltanut tasan vuosi sitten edes haaveilla.
 
Hommata pari vahvistusta joukkueeseen että voidaan edes haaveilla vierasvoitosta tai sääleihin pääsystä. Jos ei ole rahaa niin sitten hommaamaan sitä mars mars!

Uskomatonta perseilyä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt kun joukkueesta on lähtenyt varakapu ja seuraikoni sekä ykkössentteri ja tehomies niin toivoisin, että uusi uljas Blues alkaa jollakin tavalla muistaa seuran jättäviä sekä kannattajia joille pelaajat ovat muutakin kuin vain numeroita kokoonpanossa. Cami ja Ramu nyt ovat jo muualla eikä heille mitään seremonioita oikein voi järkätä - Ramulle ainakaan - mutta jotain muistamista toivoisi. Koostevideota huippuhetkistä ja tervehdystä faneille tms.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Nyt kun joukkueesta on lähtenyt varakapu ja seuraikoni sekä ykkössentteri ja tehomies niin toivoisin, että uusi uljas Blues alkaa jollakin tavalla muistaa seuran jättäviä sekä kannattajia joille pelaajat ovat muutakin kuin vain numeroita kokoonpanossa. Cami ja Ramu nyt ovat jo muualla eikä heille mitään seremonioita oikein voi järkätä - Ramulle ainakaan - mutta jotain muistamista toivoisi. Koostevideota huippuhetkistä ja tervehdystä faneille tms.
Tulihan viime kotimatsissa jonkinmoinen video Camista.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Ja tulihan joku videopätkä myös Ramusta, jossa mukana pelaajan omat terveiset. Voisin kuvitella että hallilla tulee vielä joku toinen pätkä lisäksi, mutta eiköhän vähintään tämä näytetä sielläkin.

14.1.2013 | Teemu Ramstedt - YouTube

linkki vie Bluesin Youtube-kanavan videoon
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös