Bluesin uuden johdon tärkeimmät toimenpiteet – Jatkoaika opastaa

  • 123 797
  • 418

Taskukettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Lippuja myymään

Kenties espoolaisyleisö tässä vaiheessa jo hieman aktivoituu hallin täyttämisessä, mutta tätä kannattaisi myös helpottaa siten, että lauantain ja keskiviikon pelejen lippuja jalkauduttaisiin myymään kaupunkimme toreille (eli Ompuun sekä Selloon). Samalla lipunmyyntistädillä voisi myydä paitoja/lippiksiä/pipoja.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä itse odottaisin, että juuri tällä hetkellä yleisö löytäisi tiensä peleihin, kun Bluesilla on selkeät urheilulliset linjaukset ja visiot. Ennen muinoin Blueskin oli kuin Lukko, eli heitti vaan rahaa menemään ja pelaili kauden kerrallaan ja nyt kun hommassa on pidemmän tähtäimen suunnittelua (hyvää espolaisuusaste ja junioritoiminta kunnossa sen ylläpitämiseksi korkeana jatkossakin), niin yleisö ei löydä tietään hallille. Luulisi nimenomaan tällaisen joukkueen saavan yleisön tuen taakseen kunnolla. Toki ne, jotka eilen hallilla olivat, niin tuntuivat olevan ihan hyvin pelissä mukana niinsanotusti.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kyllä itse odottaisin, että juuri tällä hetkellä yleisö löytäisi tiensä peleihin, kun Bluesilla on selkeät urheilulliset linjaukset ja visiot.
Kyllähän se näinkin on. Valitettavasti vaan tätä ei ole osattu eikä ilmeisesti myöskään haluttu markkinoida ulospäin, hyvä jos edes organisaation sisällä. Sekin vähä markkinointi mitä tuubiin on puskettu, on enimmäkseen huonosti kohdistettua ja hutiloiden tehtyä tai suunniteltua.

Tämä markkinoinnin vähyys on luonut heikon tunnelman halliin ja mediakin on luonnollisesti ollut sitä taivastelemassa. Tästä on tullut itseään ruokkiva noidankehä, josta on kyllä hankala päästä pois nopealla aikataululla. Tähän vielä päälle omistajasotkut, niin avot!

Sen takaisin saaminen mikä yleisömäärissä hävittiin yhdessä kesässä ja syksyssä tullee vaatimaan ainakin kaksi peräkkäistä urheilullisesti (ja luonnollisesti myös taustaorganisaation tulee olla kunnossa) menestyksekästä kautta.

Kilpeä voidaan pystyä kiillottamaan jo ensi kaudella tiedottamalla mahdollisista parannuksista (nimenomaan parannuksista, uudistuksia on jo ollut ihan tarpeeksi) aktiivisesti. Näiden pitää olla perusteltuja, hyvin suunniteltuja ja ennen kaikkea niille täytyy antaa aikaa eikä vaan puokkoilla päättömästi kokeilusta toiseen, kuten tähän asti on tehty.
 

Kyjy

Jäsen
Kyllä itse odottaisin, että juuri tällä hetkellä yleisö löytäisi tiensä peleihin, kun Bluesilla on selkeät urheilulliset linjaukset ja visiot. Ennen muinoin Blueskin oli kuin Lukko, eli heitti vaan rahaa menemään ja pelaili kauden kerrallaan ja nyt kun hommassa on pidemmän tähtäimen suunnittelua (hyvää espolaisuusaste ja junioritoiminta kunnossa sen ylläpitämiseksi korkeana jatkossakin), niin yleisö ei löydä tietään hallille. Luulisi nimenomaan tällaisen joukkueen saavan yleisön tuen taakseen kunnolla. Toki ne, jotka eilen hallilla olivat, niin tuntuivat olevan ihan hyvin pelissä mukana niinsanotusti.

Perusteet ovat kunnossa: juniorityö, halli, urheilullinen visio jne. Tämän päälle ammattitaitoinen ja pitkäjänteinen markkinointi, niin lisää yleisöä alkaa löytymään. Se ei vaan tapahdu helposti vaan vaatii sitkeää työtä ja pitkää pinnaa.
 

scholl

Jäsen
Perusteet ovat kunnossa: juniorityö, halli, urheilullinen visio jne. Tämän päälle ammattitaitoinen ja pitkäjänteinen markkinointi, niin lisää yleisöä alkaa löytymään. Se ei vaan tapahdu helposti vaan vaatii sitkeää työtä ja pitkää pinnaa.

Markkinoinnin lisäksi vaadittaisiin kunnollinen viestintästrategia. Eivät osaa kertoa ulos asioista. Toisekseen outoon aikaan Salonoja löi hanskat tiskiin, hän olisi voinut olla hiljaa ja etsiä kulissien takana noi Peter Aholat ja kumppanit mukaan. Metro on kuitenkin tulossa ja mahdollisuus buumiin, kun tulee logistisesti pk-seudun parhaimmalla paikalla sijaitseva hallitilanne nimenomaan Blegille.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Metro on kuitenkin tulossa ja mahdollisuus buumiin, kun tulee logistisesti pk-seudun parhaimmalla paikalla sijaitseva hallitilanne nimenomaan Blegille.

Metroon liittyen (ei yksinomaa Bluesin johdon asia): Kulkureitin metrosta halleihin pitäisi olla katettu ja valaistu eli suojassa sateelta ja loskalta. Mukavampi mennä tapahtumiin, kun ei ole kamat märät. Mutta ei kuitenkaan mikään suljettu kävelyputki.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
UL huhuilee Petri Pusaa Bluesin uudeksi gm:ksi, joka on seuran palkkalistoilta puutunut viimeiset kaudet. Varmasti hyvä, jos uudistuksia toimiston puolella tulee jo nyt, eikä viikko ennen kauden alkua.
Pusasta en tiedä mitään, mutta ihan hyvässä pestissä Nike:llä ollut...

linkki uutiseen
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
UL huhuilee Petri Pusaa Bluesin uudeksi gm:ksi, joka on seuran palkkalistoilta puutunut viimeiset kaudet.
Ensinäkin Pusa saa minulta korkeat pisteet, koska ei ole autokauppias. Myös Blues-tausta on luonnollisesti plussaa.

Siitä toimenkuvasta olen vähän pihalla. Tuleeko GM:n lisäksi kenties myös TJ? Eli onko GM enemmän COO ja TJ jossain TJ:n ja CFO:n välimaastossa? Entä mikäs on UTJ:n tulevaisuus tässä kuviossa? Jari Kurri on maajoukkueen GM ja syöttöporsas joukkueen johtaja. En tajuu..
 

trap

Jäsen
Joo, tossa uutisessa ei ole kyllä mitään järkeä ja UL:n skuupit on aiemminkin olleet perättömiä, nyt näköjään muutakin sekoilua. Millä SM-liigajoukkueella muka on GM? Kekäläisen toimenkuva Jokereissa varmaan on aika paljon pohjoismerikkalaisen GM:n kaltainen, mutta toimitusjohtajaksi sitäkin kutsutaan. GM:n titteliä ei ole millään SM-liigaseuralla käytössä. Kaipa toi toimitusjohtajaksi Salonojan paikalle sitten olis tulossa.

Näin mäkin tätä järkeilin. Tuo UL:n uutinen on varmaankin hirveessä kiireessä väsätty (kuten heillä yleensä), ja mennyt termit sekä suomalainen ja pohjoisamerikkalainen urheilukulttuuri (taas) sekaisin. TJ:n paikkahan seurasta on nimenomaan puuttunut, ja niitä hommia Salonoja on hoitanut. Ihan GM:ää sen oikeassa merkityksessä meillä ei kai ole ollut sitten Summasen, jos silloinkaan?
No Summasen kanssa samalla tittelillä on myöhemmin työskennelleet niin Holtari kuin Vuorinenkin, eli urheilutoimenjohtajana.

Mutta tosiaan taustasta päätellen olisi tulossa toimitusjohtajan rooliin eikä urheilupuolelle. UL:n jutusta ei kuitenkaan kannata tehdä liikaa johtopäätöksiä. Samaan tyyliinhän ne mm. uutisoi Bluesin "uuden toimitusjohtajan" joskus 2004-2005 ennen Summasen ja kumppaneiden tuloa. Silloin kyse oli siitä jostakin salibandy-HIFK:n tyypistä. Lisäksi kun Jääkiekko Espoo oy on hankaluuksissa ja venäläiset pyörii Salonojan ympärillä, niin kummastuttaa koko juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Kaipa toi toimitusjohtajaksi Salonojan paikalle sitten olis tulossa.

Näin mäkin tätä järkeilin. Tuo UL:n uutinen on varmaankin hirveessä kiireessä väsätty (kuten heillä yleensä), ja mennyt termit sekä suomalainen ja pohjoisamerikkalainen urheilukulttuuri (taas) sekaisin. TJ:n paikkahan seurasta on nimenomaan puuttunut, ja niitä hommia Salonoja on hoitanut. Ihan GM:ää sen oikeassa merkityksessä meillä ei kai ole ollut sitten Summasen, jos silloinkaan?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin ei minulle ole koskaan selvinnyt, että mikä yhtiön toimari Kekäläinen on, mutta komeahan tuo titteli toki on. GM on vähän kai vielä parempi titteli kuin toimari? Onhan siinä tota lontoota ja heti tulee änäri mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Tässä puntaroin asioita, jotka olisi mun mielestä ne tärkeimmät jutut, joita uuden johtoryhmän pitäis ottaa huomioon.

* Rakentaa kiinnostava joukkue. Vähintään 1-2 pelaajaa minkä takia ihmiset tulevat peleihin ja otteluita voisi mainostaa myös näillä pelaajilla. Hyvänä esimerkkinä viime kausi, jolloin Jere Karalahtea ei huomioitu millään tavalla ottelumainoksissa eikä muussa markkinointijutuissa. Itse kävisin katsomassa pelejä Mestiksessäkin, mutta en usko että ne tavoitteena olevat 4000 katsojaa tekisi niin.

* Ilmaiset bussikuljetukset peliin: Tästä täytyy pitää kiinni. Lisäksi yksi bussi Kampista sekä yksi Matinkylästä.

* Markkinointi kuntoon: Tähän Saarikankaan mukaan tullaankin kiinnittämään suurta huomiota ja kausarimyynti käynnistyy heti pääsiäisen jälkeen. Pusa on ollut vuosikaudet mukana Niken markkinoinnissa, joten kokemusta löytyy.

* Hallin viihtyisyys: Nyt halli on liian kliininen eikä mikään viittaa Bluesiin fanipäädyn baarialuetta lukuunottamatta. Seinälle pelipaitoja, joukkuekuvia, kaikkea sitä mitä espoolaisessa jääkiekkohistoriassa on ollut. Lisäksi asiakaspalvelu kuntoon, ihmisille syy tulla hallille ja viihtyä siellä.

* Vanhojen pelaajien huomiointi: Blues News jossain muodossa takaisin, erätauolla pelaajakuvia niin nykyisistä kuin entisajankin pelaajista. Tuodaan persoonia esiin, pelaajia tutuksi ihmisille ja muistutetaan uudempia faneja Jan Långbackasta, Timo Nykoppista sekä muista legendoista, jotka me Matinkylän kasvatit muistetaan.

* Fanituotteet: Tämän huonommin ei fanituotemyyntiä voi hoitaa. Blues Shopissa ei ole suurimmassa osassa tuotteita edes hintoja! Esim. T-paidat on huonolaatuisia Fruit of the Loom paskoja rumilla printeillä kaulaliinoista puhumattakaan. Otetaan esimerkiksi esimerkiksi Pelicans. Jumalauta, siellä on tajuttu miten homma hoidetaan. Tehdään tyylikkäitä fanikamoja ja ne myy kuin häkä. Fanituotteita pitää saada hallilta muualtakin kuin yhdestä paikasta, hallin ulkopuolisesti fanituotevalikoimasta puhumattakaan. Nyt Blues-kamaa saa vaan Suomenojan Interistä ja Tapiolan Stockalta, molemmista löytyy säälittävä valikoima tavaraa. Nykyinen Mainoslahja-Team niskaperseotteella pois.

* Nettisivut kuntoon: Totaalinen uudistus olisi tässäkin paikallaan. Ylläolevaan fanituotevuodatukseen voisi yksi ratkaisu olla toimiva verkkokauppa.

Ainakaan uudella omistajaryhmällä ei hommat heti lopu!
 
Viimeksi muokattu:

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
* Ilmaiset bussikuljetukset peliin: Tästä täytyy pitää kiinni. Lisäksi yksi bussi Kampista sekä yksi Matinkylästä.

Helsingin alueelta olisi kyllä hyvä saada kuljetus hallille, eikä pitäisi liiaksi hirttäytyä espoolaisuuteen. Matka Helsingistä hallille ja takaisin julkisilla maksaa melkein 7 euroa, vaikka omistaisi Helsingin kautta. Lisäksi kun Helsingistä käsin ei ole mahdollista ostaa lippuja Bluesin peleihin ilman toimitus-/käsittelykuluja, tuli tällä kaudella 10e lipun hinnaksi 19e.

Halvin tapa ratkaista 'ongelma' olisi jos Leppävaaran bussi jatkaisi matkaa Pitäjänmäkeen, josta pääsee jatkamaan Helsingin sisäisellä lipulla joko junalla tai Jokerilla. Bussin kuljettama matka pitenisi noin 3 km.

Kampin ostoskeskus voisi olla keskeinen Bluesin mainosalue Helsingissä (kuten on ollutkin?), koska siellä käy paljon espoolaisia. Lisäksi se on metrokeskeinen alue, eli sieltä pääsee pian erittäin näppärästi hallille.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Yleisömäärän kehitys on varmasti jälleen erityistarkkailussa ensi kaudella. Hyvä vaan, että tavoite ei ole kuin 4000. Antaa sen kuvan omistajista että realiteetit ovat hallussa eivätkä ole mitään tyhjää jauhavia taivaanrannan maalareita.

Salonojan omistuksen loppuvuosia vallitsi tietynlainen väsyminen niin Jussin itsensä kuin yleisönkin puolelta. Nyt kun seura on saanut ns. uuden alun toivon ja vaadin, että myös ne Kiekko-Espoon/Bluesin kannattajat, jotka vuosien varrella ovat jääneet pois tekevät nyt paluun hallille ja antavat seuralle mahdollisuuden. Uskon, että tästä tulee hyvää mutta se edellyttää meidän rivikannattajienkin panosta. Toinen iso kohderyhmä on ennen kaikkea espoolaisissa urheiluseuroissa toimiva nuoriso.

Muutama ranskis:

- Suureen lippualeen ei voi mennä eikä pidäkään. Ensinnäkään sellaiseen ei ole varaa, toiseksi maksukykyiselle väelle ei myydä halvalla vaan laadulla. Toinen juttu on, että kohdennettuja alennuksia on syytä harjoittaa edullisten junnu/opiskelijakausarien muodossa. Oikein kohdennetulla hinnoittelulla Harkimokin on saanut Jokerit niin suosituksi joukkueeksi nuorison keskuudessa. Siis ei pelkästään sillä, mutta varmasti sillä on ollut suuri vaikutus.

- Edellisellä kirjoittajalla muutama erinomainen idea: otteludösän linjan jatkaminen Lepuskista Helsingin puolelle ja mainostaminen Kampissa (itse "rataespoolaisena" lisäisin ehkä Pasilan aseman).

- Mainonnassa paino joukkueen ilmeeseen ja persooniin (Cami + toivon mukaan joku värikäs ensi kauden nimi), ei hintaan.

- Fanituotteiden jakelu ja laatu. Näkyminen Espoon isommissa tapahtumissa kuten Tapiolan maalaismarkkinoilla, Leppävaaran raittikarnevaaleilla ja Espoon Keskuksen markkinoilla. Sieltä kun lapsiperheet tulevat Blues-ilmapallojen kanssa on näkyvyys taattu. Yipäätään sen näkyminen katukuvassa että Espoon joukkue on Blues. Ei vaadi edes hirveästi rahaa, enemmän viitseliäisyyttä ja mielikuvitusta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Erinomaisia pointteja ylempänä kaikilta kirjoittajilta.

Jos noita Bluesin dösiä saisi Kampistakin lähteväksi, ei mielestäni tarvita mitään muuta jatkoa Helsingin puolelle. Kamppiin pääsee dösällä, sporalla, junalla ja metrolla joten esim. töistä Bluesin peliin suoraan lähtevät koti- JA vierasjoukkueen kannattajat pääsevät sieltä ylivoimaisesti kätevimmin hallille. Tässä on hyvä huomioida se, että ko. ratkaisua ei edes tarvittaisi kuin parin vuoden ajan, sillä metron valmistuessa se tullee olemaan kuitenkin de facto kulkuneuvo hallille ja takas idästä päin tullessa (ei ruuhkia, ei parkkipaikkoja, ei liikennevaloja, pelkkää suoraa matkaa).

Se mistä olen ehdottomasti samaa mieltä on tuotteen hinnan laskeminen. Jos hintaa lasketaan dramaattisesti, ei sitä voida enää uskottavasti nostaa jatkossa ilman todella kovia panostuksia kaikkeen mitä lipulla saa. Kyse ei nytkään ole siitä, että lippujen hinnat ovat liian kalliit, kyse on siitä, että jengiä ei ole kiinnostanut tarpeeksi. Väitän, että se köyhin kansanosa (opiskelijat ja muut nuoret) on siellä hallilla aika paljon kiinteämmin kuin se työssä käyvä aikuinen, jolle muutaman sadan kausikortti ei tunnu oikeasti missään. Siihen päälle sitten lapsille jotain erityishintaista lippua opiskelija-alen lisäksi niin saadaan jalkautettua tota orastavaa faniutta sille otollisimmalle kohderyhmälle.

Mutta silti, tärkein juttu ensi kaudeksi on saada se hallilta tietoisesti pois jättäytynyt porukka takaisin. Siinä on se ylimääräinen tuhat katsojaa per matsi, jolla katsojatavoitteeseen päästään. Sillä samalla ekstratonnilla on tunnelmakin ihan eri luokkaa peruspeleissäkin.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta silti, tärkein juttu ensi kaudeksi on saada se hallilta tietoisesti pois jättäytynyt porukka takaisin. Siinä on se ylimääräinen tuhat katsojaa per matsi, jolla katsojatavoitteeseen päästään. Sillä samalla ekstratonnilla on tunnelmakin ihan eri luokkaa peruspeleissäkin.

Tärkein on jääkiekko. Hankkia hyvissä ajoin muutama pelaaja, joka kasvattaa mielenkiintoa ja "kiimaa" kohti syksyä. Pelaajia ja jääkiekkoa ihmiset tulee loppupeleissä hallille katsomaan. Enkä tarkoita mielenkiintoisella pelaajalla jotain "omaa poikaa", joka revitään maailmalta takaisin innostamaan fanikatsomoa, vaan joku jonka se "hallilta tietoisesti pois jättäytynyt" katsojakin tunnistaa.

Ulkomaan vahvistuksissa on se positiivinen puoli, että tavallinen katsoja tuppaa automaattisesti ajattelemaan, että he ovat vahvistuksia. Eikä heidän todellista tasoaan tiedä ennakkoon, joten odottavaa syksylle löytyy. Tähän kauteen kun lähdettiin rosterissa ei tainnut olla ketään ulkomaalaista. Tuli Huhtalaa ja Kuuselaa, jotka eivät taviskatsojalle sano enempää Niemelä ja Mäntynen. Vastaavasti kun Jokerit ja Hifk mässäili mediassa hankinnoillaan, tuntui, että Blues heitti pyyhkeen kehään ennen kuin kausi edes alkoi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Enkä tarkoita mielenkiintoisella pelaajalla jotain "omaa poikaa", joka revitään maailmalta takaisin innostamaan fanikatsomoa, vaan joku jonka se "hallilta tietoisesti pois jättäytynyt" katsojakin tunnistaa.
Tässä on pointti mutta samalla myös se harhaluulo että ihmiset tulisivat katsomaan yhtä tiettyä pelaajaa koska näin ei ole. Muistaakseni esim Turussa tätä hieman tutkittiin ja todettiin että jos kyseinen pelaaja ei ole Saku tai Mikko Koivu niin vaikutusta ei merkittävästi ole noin kärjistäen.

Seuraavat neljää asiaa kun laitetaan paremmalle tolalle niin riittää: viestintä, markkinointi, joukkue ja ottelutapahtuma. Ja jos nyt vielä jotain konkreettisempaa muiden joukoksi niin hajottaisin vielä tuota lippuhinnoittelua enemmän ilman että mihinkään älyttömiin alennuksiin lähdetään. Kohdennetut tarjoukset opiskelijoille ja perheille ja ottelulisien uudelleen tarkistus olisivat jo paikallaan. Ja jos lippuja halutaan myydä halvalla niin vain ja ainoastaan hallin ns huonoimmille paikoille eli yläkatsomoiden kulmiin.
 

oittsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näin mainos/markkinointimiehenä ihmetyttää miksi Blues ei hyödynnä tuota Sparta -läppää. Siinä olisi oikeasti kulmaa, johon tarrautua. Teot tukevat, mainonta odottaa.

Vinkvink.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Olikos se nyt niin, että omistus siirtyi virallisesti tänään uusille janttereille? Mikäli näin on, alku oli aikas hyvä. 6175 katsojaa näki huikean trillerin ja olin kuulevinani jotain kausikorttimainontaakin katkoilla. Nyt vaan kädet ristiin, että niistä reilusta kahdesta tuhannesta glory hunterista edes 10% innostuisi hankkimaan kausarin ensi kaudelle ns. uusina asiakkaina.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Olikos se nyt niin, että omistus siirtyi virallisesti tänään uusille janttereille? Mikäli näin on, alku oli aikas hyvä. 6175 katsojaa näki huikean trillerin ja olin kuulevinani jotain kausikorttimainontaakin katkoilla. Nyt vaan kädet ristiin, että niistä reilusta kahdesta tuhannesta glory hunterista edes 10% innostuisi hankkimaan kausarin ensi kaudelle ns. uusina asiakkaina.

Omistus siirtyy toukokuun 1. päivä. Muuten kaikesta samaa mieltä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sen verran huutelen vieraisiin pöytiin, että jos tarkoitus on jatkossa tuoda esille seuran perinteitä, espoolaisuutta ja espoolaista kiekkoilua, niin seuran nimeksi vain takaisin Kiekko-Espoo. K-Espooseen henkilöityy ja kulminoituu monta oikeasti merkittävää ja muidenkin paikkakuntien kiekkoseuraajien mieleen painunutta asiaa. Logokin oli tyylikäs.

Sen sijaan Blues on valitettavasti edelleen hyvin hajuton, mauton ja persoonaton nimi. Vähän sama kuin jos HIFK olisi vaihtanut nimensä Big Red Catseiksi. Kenen mielestä olisi kyseessä ollut parannus? Olisihan Big Red Cats ollut oikein englanninkielinen ja "kansainvälinen", aivan kuten Espoo Blues on englanninkielinen ja "kansainvälinen".

Espoo Blues kuulostaa yhä edelleen siltä, että se on tökerö imitaatio St. Louis Bluesista tai jonkinlainen pikkunäppärä viittaus HK:n Siniseen. Nyt kun makkarapohjaisesta omistuksestakin on päästy irti, niin ei kun espoolaiset fanit vain vaatimaan Kiekko-Espoon nimeä ja alkuperäistä logoa takaisin.

Kiekko-Espoo korostaisi samalla paremmin myös espoolaisuutta. Espoo Blues -nimessä Espoo on vain helposti unohdettava etuliite Bluesille, Blues on joukkueesta medioissa käytettävä nimi. K-Espoossa Espoo korostuisi heti ja muistuttaisi, että kyseessä on Espoon oma joukkue, ei Helsingin alueen kolmosjoukkue.

Saman vaatimuksen saisi käydä esittämässä myös Lahteen, jossa kuuluisi pelata Lahden Reipas eikä mikään tympeän persoonaton Pelicans. Pelikaanit-nimen hyväksyisin (tosin sillä ehdolla, että pelikaanilinnuista tulisi Suomessa yleinen ja luonnonvarainen laji). Perinteet kunniaan - jos ei niitä ja seuran historiaa kunnioiteta, seurat ovat irrallisia ja irtonaisia eivätkä ihmiset sido itseään niihin vastaavalla tavalla.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pavlonilta hyviä pointteja joten lisätään nyt muutama ranskis itsekkin mitä tulee mieleen:

- Kausarialennukset opiskelijoille/eläkeläisille (bluesfanclub jäsenyys kortilla lisäalennusta)
- Halvin kausarihinta Bluesin fanikatsomoon (mallia Jokereiden eteläpäädyn hinnoittelusta)
- Ennen liigakautta massiivinen mainoskampanja tyyliin: bussipysäkeille mainokset (espoon sisälle) Iso lakana takaisin Iso Omenan kylkeen, postiflaijjerimainokset, tien varsien lyhtypylväiden mainoksiin jotain sinistä. takseihin Espoo Blues tarrat takaisin, osallistuminen espoon tapahtumiin mistä Pavlonin Koira jo kirjoitti, Yms. Olkaa Esillä!
- Cami Miettinen ainakin yhdeksi vakiokasvoksi Bluesin mainosteemaan
- Panostakaa fanituotemyyntiin, uudistakaa huivit, halventakaa fanikamojen hintoja.
- Nykyinen lippuhinnasto ihan hyvä (10 e yläkatsomopaikasta) poistakaa Jyp ja Ässät ottelulisä.
 
Viimeksi muokattu:

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Uusi traileri...

Nyt olisi tarvetta uudelle trailerille, kun uusi johto ja uusi Blues astuu areenalle. Kaivakaa kaikki videomateriaali Kiekko-Espoosta ja Bluesista mitä löydätte, ja sitten kaivakaa kaveri nimeltään Janne Makkonen esille. Kaverilta löytyy youtubesta "parikin" aivan huikeeta taidonnäytettä, viimeisin kansainvälistäkin tunnustusta saanut "Dare to dream"..

Nyt hereillä ja ekana liikkeelle... Kerrankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös