"Jos seuran nimi ja/tai logo vaihtuu tämän käynnissä olevan prosessin myötä, saatte heittää hyvästit loistavalle kannattajatoiminnalle, sillä tuon mukana mennee iso osa tätä touhua ylläpitävistä ihmisistä, ellei jopa kaikki." Siinä suora lainaus tekstistäsi eilisillalta. Puhuit ainakin koko kannatustoiminnan suulla, jos et kaikkien kannattajien. Katoaako kaikki kannattajat, jos sieltä muutama tai vaikka kaikki johtohenkilöt katoavat? Aika löyhässä on kannatus Espoolaista kiekkokulttuuria kohtaan, jos näin käy.
Ei ole mikään provo, mutta ota sellaisena kuin haluat... Kovin muovinen luomus on tällä hetkellä ja tämän hetkinen identiteetti on asia, jonka minä ainakin kannattajana haluaisin ensimmäisenä unohtaa. Tällä hetkellä se identiteetti tuntuu olevan hukata mahdollisimman paljon rahaa.
Vankka taloudellinen on pohja on tärkein edellytys toiminnan pyörittämiseen. Kannattajat eivät toimintaa pyöritä, sen kai olet nähnyt itsekin. Teillä on hyvää toimintaa ja siitä kaikki kunnia teille aktiiveille ja muillekin kannattajille Espoossa. Se ei vaan luo sitä pohjaa, jolla tuota palettia pyöritetään.
Edelleen olet kovin varma, että kaikki kannattajat poistetaan tai poistuu, miten sen halua ymmärtää. Ennemmin uskon kannattajapohjan laajenevan ja virkistyvän, kun organisaation saa sellaiselle pohjalle, että toiminnalla on tulevaisuutta ja vankka pohja. Tällä menolla kaatuu niin seura kuin kannattajatkin.
Ilmeisesti sanamuoto "mennee" ja sanat "iso osa, ellei jopa kaikki" menivät sinulta ohi. Minulla on tieto, että aika moni toimintaa nyt ylläpitävistä henkilöistä on kanssani samaa mieltä, ja uskon heitä olevan lisää niiden joukossa, keiden mielipide minulla ei ole tiedossa. MrBitter tietää vielä useamman mielipiteen varmasti, ja hän kertoi kuulleensa samanlaista viestiä monesta eri suunnasta. En ole missään vaiheessa väittänyt, että kaikki kannattajat ovat kanssani samaa mieltä, enkä sanonut edes, että kaikki toimintaa pyörittävistä olisivat kanssani samaa mieltä.
En tiedä mitä sinä edes haet tuolla, että kannatus espoolaista kiekkokulttuuria kohtaan on löyhässä. En minä ainakaan mitään kiekkokulttuuria kannata, vaan Espoo Bluesia. Jos Espoo Bluesia ei enää olisi olemassa, en kannattaisi ainakaan automaattisesti tilalle nousevaa uutta seuraa. Kyllä siinä menisi kuukausia, ellei jopa vuosia, että kokisin tuota uutta seuraa kohtaan edes prosenttia siitä rakkaudesta, mitä koen Espoo Bluesia kohtaan.
Se, että seura on sinulle kovin muovinen luomus, on vain sinun mielipide ja sinulla on sellaiseen oikeus. Et kuitenkaan voi marssia tänne ja julistaa, että kaikki ovat samaa mieltä sinun kanssasi ja minä olen väärässä.
Mä haluaisin nähdä sellaisen urheilujoukkueen, jolla on vankka taloudellinen pohja, mutta ei lainkaan kannattajia. Tuo on sellainen paradoksi, mitä itse en ainakaan keksi, että olisi edes olemassa. Kannattajat eivät pyöritä toimintaa, en ole myöskään sellaista koskaan väittänyt. Mutta väitän, että ilman kannattajia, ei voi olla pitkäikäistä seuraa. Jos lähden katsomaan lätkämatsia vaikka Harwall Arenalle, kyllä minulle sillä on iso merkitys, onko hallissa hyvä tunnelma vai hiiren hiljaista. En minä sellaisissa peleissä viihdy, missä istutaan kuin kirkossa. Jopa yritysasiakkaat viihtyvät aivan varmasti hyvätunnelmaisessa matsissa paremmin.
En minä ollut varma, että kaikki kannattajat poistuu tai poistetaan, itsehän otit sen asian esille toteamalla seuraavaa:
Muutaman tai vaikka kaikkien nykyisten fanien katoaminen koloihinsa on tällä hetkellä pienin ongelma Espoolaisessa kiekossa.