Jos Rautio nyt tosiaan vetää koko seuran ja pahimmassa tapauksessa samalla ison osan espoolaista kiekkoilua mukanaan suohon, niin mies kyllä kirjoituttaa nimensä historiaan kaikkien aikojen paskimpana seurapomona. Ja kyllä tämä nähdäkseni henkilöityy hyvin pitkälti Rautioon, joka mitä ilmeisimmin omaa suurimman määräysvallan ja jonka ympäriltä kaikkoaa hallituskaverit, toimitusjohtajat, neuvottelukumppanit ja alta joukkue. En vittu tajua.
Raution johdolla (yksi pääomistajista, hallituksen jäsen, toimitusjohtaja, hallituksen pj, vt. toimitusjohtaja ja Jussin neuvottelukumppani taitavat ainakin olla olleet miehen eri rooleja matkan varrella) homma on viety niin katastrofaaliseen tilaan, että sen ymmärtämiseen ei järki riitä (TJEU: tämä ketju, talousseuranta-ketju ja Bluesin viimeinen tilinpäätös). Syöksykierre kulminoituu siihen, että useiden lähteiden mukaan Rautio haraa ainoana vastaan Jussin tarjoamaa rahoitusta vastaan torpaten koko paskaa syvemmälle ja syvemmälle sinne suohon. En ota tässä kantaa Jussiin henkilönä tai messiaana enkä Jussin tarjouksen yksityiskohtiin, mutta kysyn vaan että mitä vittua sitten Rautio? Jos muita suunnitelmia on (olisi syytä olla), niin miksi niistä ei ole missään vaiheessa lausuttu halaistua sanaa? Nyt joukkue ja seura on ajettu täysin hajoamispisteeseen.
Raution ainoa viesti ulos on ollut se Kiitos ja anteeksi Espoo -ilmoitus, joka enimmäkseen näyttäytyi häpeilemättömänä yrityksenä ratsastaa sillä yhteisöllisyys-momentumilla ja positiivisella pöhinällä, minkä muutama fani on saanut aikaan muutamassa viikossa oman työnsä ohella. Ja se onkin monin verroin enemmän kuin organisaatio itse on saanut aikaan muutamassa vuodessa. Vituttaa näiden fanien puolesta todella paljon, että heidän aivan mahtava tekemisensä näyttää pikemminkin satavan aivan käsittämättömän paskasti hommansa hoitaneen nykyjohdon laariin kuin itse seuran aidoksi eduksi. Sama juttu HIFK-fanien hienon eleen kanssa. Ne valitettavasti tuntuvat antavan vain lisäpotkua ja lisäaikaa nykyjohdon rimpuiluun.
Olemme laiminlyöneet teitä, emme ole päivätyössämme tajunneet, mutta rakas yhteisömme; te olette tärkein voimavaramme. Tulkaa siis nyt kaikki hallille, täytetään se, joulukuussa täysi mökki joka pelissä, hallilla nähdään!
Samaan aikaan takaovesta poistuu kilpaa pelaajia ja johtoporrasta, eikä toiminnan jatkumisesta tai sen varmistamisesta ole mitään viestiä.
Samaan aikaan täälläkin jo useampi yrittäjä kertoo yrittäneensä viime vuosina turhaan työntää rahaa Bluesille olemalla itse aloitteellinen ja kiinnostunut yhteistyöstä, vain jäädäkseen suu auki ihmettelemään kun ketään ei kiinnosta.
Ei vittu nähdä hallilla, Mika.
Sen sijaan, jos puikkoihin saadaan kuka tahansa muu, ostan välittömästi kausikortin. Kaksi. Vaikken itse hallille ehdikään juuri koskaan niitä käyttämään.