Black Friday

  • 146 655
  • 667

OrrinPopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Karhu-Kissat, peli & pelaajat
Onko osunut silmille Black Friday-tarjouksia keskikokoisista sähkäreistä? Liisaria lähinnä kyttään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Onko osunut silmille Black Friday-tarjouksia keskikokoisista sähkäreistä? Liisaria lähinnä kyttään.

Ei kai muuta paitsi se Citroën C5 maasturi plugari on 499 per kk vuodeksi. Autoverkkokaupan liisarit on -50€/kk normaalista niin siellä on kohtuulliseen hintaan jotain sähköautojakin noissa melkein uusi kategoriassa ja uusissakin jotain
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Radiossa äsken sanottiin, että Gigantissa oli joku televisio 1500 euroa kalliimpi kuin Verkkokauppa.com:issa. Gigantti nostaa tuotteen hinnan ylös, että voi perjantaina esitellä suuria alennusprosentteja? Gigantti pitää meitä kuluttajia yksinkertaisina. Muutenkin tämä Black Friday alkaa olla jo lähes kahden viikon pituinen. Ei ole mitään järkeä tässä touhussa. Koko marraskuu pelkkää "alennusmyyntiä", joka on todellisuudessa vain markkinointikikkaa lähes kokonaan. Sinkkujen päivä oli 11.11. ja silloin taisi myös olla jotain tarjouksia? Tämän "alennusmyynnin" perään voikin sitten heti aloittaa joulumyynnin. Joulun jälkeen voi taas aloittaa uudet "alennusmyynnit".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Radiossa äsken sanottiin, että Gigantissa oli joku televisio 1500 euroa kalliimpi kuin Verkkokauppa.com:issa. Gigantti nostaa tuotteen hinnan ylös, että voi perjantaina esitellä suuria alennusprosentteja? Gigantti pitää meitä kuluttajia yksinkertaisina. Muutenkin tämä Black Friday alkaa olla jo lähes kahden viikon pituinen. Ei ole mitään järkeä tässä touhussa. Koko marraskuu pelkkää "alennusmyyntiä", joka on todellisuudessa vain markkinointikikkaa lähes kokonaan.
Joo ihmisiä koijataan.

Itse ostin jo "black friday" -alennuksista kahdet uudet lenkkarit kaksien puhki kuluneiden tilalle. Ekasta parista -40% ja sitten toisesta parista -45%. Kesästä saakka katsellut kyseistä mallia alennuksilla, mutta ei ole näkynyt. Yli sadan euron säästö kelpasi.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Joo ihmisiä koijataan.

Itse ostin jo "black friday" -alennuksista kahdet uudet lenkkarit kaksien puhki kuluneiden tilalle. Ekasta parista -40% ja sitten toisesta parista -45%. Kesästä saakka katsellut kyseistä mallia alennuksilla, mutta ei ole näkynyt. Yli sadan euron säästö kelpasi.

Suosittelen käymään näiden tunnettujen merkkien outlet myymälöissä. Niissä itse olen asioinut ostoksilla. Tuotteet laadukkaita ja edullisia. Hinnat ilman alennuksia ovat köyhänkin siedettävät ja alennusten kanssa oikeinkin hyviä.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Elläissään en ole tarttunut näihin Black Fridayn huimiin alennuksiin. Sivusta ilmiötä seuranneena voi todeta, että pääsiäisen pitkäperjantai on paperia mustan versionsa rinnalla. Tätä tuntuu jatkuvan jatkuvan viikosta toiseen. Samalla alennukset on aivan mitättömiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosittelen käymään näiden tunnettujen merkkien outlet myymälöissä. Niissä itse olen asioinut ostoksilla. Tuotteet laadukkaita ja edullisia. Hinnat ilman alennuksia ovat köyhänkin siedettävät ja alennusten kanssa oikeinkin hyviä.
Valitettavasti monet laatumerkit tekevät suoraan omalla brändillään paskempaa kamaa suoraan outlettiin myytäväksi. Ennen outleteissa myytiin ”edellisen kauden myymättä jääneet tuotteet” halvemmalla pois. Voihan sieltä toki hyviä löytöjäkin tehdä, en siis sitä kiellä. Iso osa on kakkaa, mutta niin on kaikessa muussakin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ainoa mihin olen koskaan tarttunut on Steamin syysale. Toisaalta eipä tuo taida olla edes Black Friday -sidonnainen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse usein tsekkaan lähinnä lahjakorttia vaikka kylpylään. Toisaalta sitten monessa kaupassa tämä onkin viikonlopun tai viikon mittainen kampanja jo, ja tuleehan niitä tarjouksia kurkittua, josko ohi kävelen. Harvemmin mitään turhaa krääsää mukaan tarttuu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaimon rahoilla tilasin Dyson varsi-imurin oletetulla 150€ mustan perjantain alennuksella. Itsepä tahtoi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänä vuona tullut jo montakertaa vastaan se että joku tuttu kysynyt ostitko viimeviikon black fridaynä jotain. Sitten katsovat hölmänä kun sanoo että eihän se vielä edes ole ollut vaan vasta perjantaina.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Uus televisio pitäisi hommata, mutta sen verran minkä jaksoi tehdä selvitystyötä, niin kannattaa jättää näistä "aleista" ostamatta. Hyvin on saatu hyvä pöhinä tuhottua vain muutamassa vuodessa viemällä tapahtuma viikon mittaiseksi uunojen vedätykseksi.

Kruununa pakko mainita jonkun vanhan mainosmiesmynttisen Sotka blackfridaycybermondayweekendmadnes-kamppis, sekä XXL:n 2€ alennus jostain lasten kengistä. Voi vittu.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Valitettavasti monet laatumerkit tekevät suoraan omalla brändillään paskempaa kamaa suoraan outlettiin myytäväksi. Ennen outleteissa myytiin ”edellisen kauden myymättä jääneet tuotteet” halvemmalla pois. Voihan sieltä toki hyviä löytöjäkin tehdä, en siis sitä kiellä. Iso osa on kakkaa, mutta niin on kaikessa muussakin.

Toki siellä on huonojakin tuotteita myynnissä. Mutta yleensä tarttuu aina jotai kivaa mukaan kun käy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uus televisio pitäisi hommata, mutta sen verran minkä jaksoi tehdä selvitystyötä, niin kannattaa jättää näistä "aleista" ostamatta. Hyvin on saatu hyvä pöhinä tuhottua vain muutamassa vuodessa viemällä tapahtuma viikon mittaiseksi uunojen vedätykseksi.

Kruununa pakko mainita jonkun vanhan mainosmiesmynttisen Sotka blackfridaycybermondayweekendmadnes-kamppis, sekä XXL:n 2€ alennus jostain lasten kengistä. Voi vittu.

Sotkassa ja vastaavissa taitaa olla perus 60-70% alenukset kaikista tuotteista, hintoja vain koroteltu juuri ennen alennuksia ja normaalisti saisi varmaan 70-80% alennuksilla. Hölmöiltä rahat pois.

Telkaritkin varmaan kannattaa ostella sillä periaatella ihan normaaleista viikkotarjouksista että ensin miettii minkälaisen haluaa ja vähän sitten vertailee eri viikkojen aikana milloin sopiva vastaan tulee. Jos ei ihan uusinta hottia tarvitse niin itse katselisin toria ja vastaavia kun hölmöt käy black fridaynä ja kaikkien päästävä samaan aikaan vanhasta eroon.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Itse ostin black week tarjouksen mikä yksinkertaisesti ei ole kusetusta millään matematiikalla. Sai sadalla eurolla kaksi sadan euron lahjakorttia ravintolaan joten lyhyelläkin matematiikalla tässä sai satasella jotain mikä normaalisti maksaa 200€. Nyt kelpaa mennä puolison kanssa syömään ja juomaan.
 

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Ostin viime viikkotarjouksesta intersportista haltin alusasuja 20 €/setti ("ovh" 60 €), nyt niitä myydään 40 €/setti, josta taitaisi saada -20 %, heh. Ehkä tämä markkinointi hieman rauhoittuu, kun ensi vuonna pitää ilmoittaa alin hinta 30 päivän ajalta, jolla tuotetta on myyty. Toki sotkagigantit sitten laittavat tarjoussykliksi 31 päivää.

Pientä ajankohtaista huumoritarjousta loppuun:

"OL3 ydinvoimala vesipumpun siipipyörä. Sopii suoraan OL3 mallin voimalaitokseen, sekä pienillä modifikaatioilla myös OL1 ja OL2 voimaloihin. Todennäköinen yhteensopivuus myös Hanhikivi ykköseen, mutta vahvistetaan tuotannon alkaessa. Älä enää kärsi rikkoutuneista siipipyöristä. Hanki uusi ja vahvistettu siipipyörä ja varmista sähköntuotanto myös talvella."
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Uus televisio pitäisi hommata, mutta sen verran minkä jaksoi tehdä selvitystyötä, niin kannattaa jättää näistä "aleista" ostamatta. Hyvin on saatu hyvä pöhinä tuhottua vain muutamassa vuodessa viemällä tapahtuma viikon mittaiseksi uunojen vedätykseksi.

Kruununa pakko mainita jonkun vanhan mainosmiesmynttisen Sotka blackfridaycybermondayweekendmadnes-kamppis, sekä XXL:n 2€ alennus jostain lasten kengistä. Voi vittu.
Muutenkin kun tämän vuoden mallit tulevat yleensä myyntiin vasta keväällä, ovat niiden hinnat vielä liian korkeita. Tämän vuoden mallit kannattaa ostaa vasta ensi vuonna, yleensä kun uudet mallit julkaistaan, tai viimeistään kun tulevat kauppoihin. Silloin alkaa olla hinnat kohdallaan. Näin olen tehnyt parin Sonyn huippumallin kanssa ja luultavasti ensi keväänä vaihdan, nyt 4 vuotta palvelleen uuteen.
 

ipaz

Jäsen
Radiossa äsken sanottiin, että Gigantissa oli joku televisio 1500 euroa kalliimpi kuin Verkkokauppa.com:issa. Gigantti nostaa tuotteen hinnan ylös, että voi perjantaina esitellä suuria alennusprosentteja? Gigantti pitää meitä kuluttajia yksinkertaisina. Muutenkin tämä Black Friday alkaa olla jo lähes kahden viikon pituinen. Ei ole mitään järkeä tässä touhussa. Koko marraskuu pelkkää "alennusmyyntiä", joka on todellisuudessa vain markkinointikikkaa lähes kokonaan. Sinkkujen päivä oli 11.11. ja silloin taisi myös olla jotain tarjouksia? Tämän "alennusmyynnin" perään voikin sitten heti aloittaa joulumyynnin. Joulun jälkeen voi taas aloittaa uudet "alennusmyynnit".
Vai voisiko olla niin, että Verkkokauppa vaan myy samaa/vastaavaa mallia vaan huomattavasti suuremmalla tarjouksella? Telkkareiden katteet ovat normaalihinnoissakin tunnetusti lähes nollissa, paitsi jos kyseessä on joku kiinalainen kertakäyttömerkki TCL tms. Ja jos hintaero on tuota 1500 euron luokkaa, niin kyseessä on varmaan joku iso 75" ja sitten todellinen high end-laite. Yleensähän Gigantti ottaa hinnat kiinni, paitsi jos tietää ettei kilpailijalla ole tavaraa tai että sitä on erittäin pieni erä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Elläissään en ole tarttunut näihin Black Fridayn huimiin alennuksiin. Sivusta ilmiötä seuranneena voi todeta, että pääsiäisen pitkäperjantai on paperia mustan versionsa rinnalla. Tätä tuntuu jatkuvan jatkuvan viikosta toiseen. Samalla alennukset on aivan mitättömiä.
Itse olen saanut kyllä todella hyviä ostoksia tehtyä. Hotellihuoneista on varsinkin löytynyt erittäin edullisia tarjouksia. Sellaiset 20-30 yötä tylee vietettyä hotelleissa pelkästään Suomessa, joten hinnat aika hyvin hallussa.
 

Kyle

Jäsen
Aika usein olen vaihdellut puhelinliittymää black fridaynä ja taas olisi se hetki kun edellisen sopimuksen halpa hinta umpeutuu. Tarkoitus on vaihtaa Elisalta Telialle ja odottaa sen jälkeen Elisan vastatarjousta, jonka todennäköisesti hyväksyn. Nyt kun katsoin Telian hinnastoa niin siellä on 6,90 e kertamaksu. En löytänyt tietoa joutuuko sen maksamaan jokatapauksessa vaikka peruisi sopimuksen 14 vuorokauden aikana. Haluuko joku kertoa?
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Aika usein olen vaihdellut puhelinliittymää black fridaynä ja taas olisi se hetki kun edellisen sopimuksen halpa hinta umpeutuu. Tarkoitus on vaihtaa Elisalta Telialle ja odottaa sen jälkeen Elisan vastatarjousta, jonka todennäköisesti hyväksyn. Nyt kun katsoin Telian hinnastoa niin siellä on 6,90 e kertamaksu. En löytänyt tietoa joutuuko sen maksamaan jokatapauksessa vaikka peruisi sopimuksen 14 vuorokauden aikana. Haluuko joku kertoa?
Itse toimin yleensä samaan tyyliin ja tähän asti en ole tuota avausmaksua joutunut maksamaan.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Melko vahvoja mielipiteitä tuntuu ihmisillä olevan Black Fridaysta. Osan mielestä kaikkea saa lähes ilmaiseksi ja osa taas pitää koko hommaa kusetuksena. Eiköhän se totuus löydy jostain tuolta välistä.

Hintatietoista kuluttajaa tässä tuskin päästään hirveästi huijmaan, vaan rusinat pullista on helppo poimia. Esim. alennukset suoratoistoista (PS Plus, äänikrjat jne.), kylpylöistä ja hotelleista on aika helppo omaan kokemukseen perustuen arvioida ja näissä varmaan harvemmin menee pieleen. Muu kulutustavara sitten on vähän hankalampaa, mutta suurimpaan osaan löytyy kyllä vertailuhinta toisista kaupoista historiallisen hintadatan lisäksi.

Tietenkin enitenhän aina säästää jos ei osta mitään. Mutta on se nyt vähän hassua boikotoida tätä päivää/viikkoa ja mennä sitten kahden viikon päästä ostamaan pukin konttiin täysihintaista tavaraa. Hintatietoisesti ilman turhia heräteostoksia tästäkin selviää.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Itse ostin lapsille fillarit joululahjaksi. Olisin ostanut kyseiset pyörät jokatapauksessa, mutta nyt vähän aikaistui, koska olivat tarjouksessa. Jääkiekkohanskat ostin myös isommalle ja nämäkin olisi joutunut ostamaan lähiaikoina, niin olen ihan tyytyväinen alennukseen.

Edit. Huomenna ajattelin ostaa pari cokiksen osaketta, kun Nordnetissä voi käydä kauppaa jenkkiosakkeilla ilman kaupankäyntikuluja. Kassaa ei pahemmin ole, mutta ilman kuluja voi ostaa ihan vähänkin.
 
Viimeksi muokattu:

upreo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomenna ajattelin ostaa pari cokiksen osaketta, kun Nordnetissä voi käydä kauppaa jenkkiosakkeilla ilman kaupankäyntikuluja. Kassaa ei pahemmin ole, mutta ilman kuluja voi ostaa ihan vähänkin.
Jollain muullakin näköjään sama sijoitustaktiikka. Aina näistä ilmaispäivistä tartuu muutama Cola salkkuun. Vähään pitää tyytyä, kun ei ole rahaa enempään. En muuten tajunnutkaan, että näinhän sitä tulee itsekin tähän turhanpäiväiseen kulutusjuhlaan osallistuttua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Alba
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös