Onko osunut silmille Black Friday-tarjouksia keskikokoisista sähkäreistä? Liisaria lähinnä kyttään.
Joo ihmisiä koijataan.Radiossa äsken sanottiin, että Gigantissa oli joku televisio 1500 euroa kalliimpi kuin Verkkokauppa.com:issa. Gigantti nostaa tuotteen hinnan ylös, että voi perjantaina esitellä suuria alennusprosentteja? Gigantti pitää meitä kuluttajia yksinkertaisina. Muutenkin tämä Black Friday alkaa olla jo lähes kahden viikon pituinen. Ei ole mitään järkeä tässä touhussa. Koko marraskuu pelkkää "alennusmyyntiä", joka on todellisuudessa vain markkinointikikkaa lähes kokonaan.
Joo ihmisiä koijataan.
Itse ostin jo "black friday" -alennuksista kahdet uudet lenkkarit kaksien puhki kuluneiden tilalle. Ekasta parista -40% ja sitten toisesta parista -45%. Kesästä saakka katsellut kyseistä mallia alennuksilla, mutta ei ole näkynyt. Yli sadan euron säästö kelpasi.
Valitettavasti monet laatumerkit tekevät suoraan omalla brändillään paskempaa kamaa suoraan outlettiin myytäväksi. Ennen outleteissa myytiin ”edellisen kauden myymättä jääneet tuotteet” halvemmalla pois. Voihan sieltä toki hyviä löytöjäkin tehdä, en siis sitä kiellä. Iso osa on kakkaa, mutta niin on kaikessa muussakin.Suosittelen käymään näiden tunnettujen merkkien outlet myymälöissä. Niissä itse olen asioinut ostoksilla. Tuotteet laadukkaita ja edullisia. Hinnat ilman alennuksia ovat köyhänkin siedettävät ja alennusten kanssa oikeinkin hyviä.
Valitettavasti monet laatumerkit tekevät suoraan omalla brändillään paskempaa kamaa suoraan outlettiin myytäväksi. Ennen outleteissa myytiin ”edellisen kauden myymättä jääneet tuotteet” halvemmalla pois. Voihan sieltä toki hyviä löytöjäkin tehdä, en siis sitä kiellä. Iso osa on kakkaa, mutta niin on kaikessa muussakin.
Uus televisio pitäisi hommata, mutta sen verran minkä jaksoi tehdä selvitystyötä, niin kannattaa jättää näistä "aleista" ostamatta. Hyvin on saatu hyvä pöhinä tuhottua vain muutamassa vuodessa viemällä tapahtuma viikon mittaiseksi uunojen vedätykseksi.
Kruununa pakko mainita jonkun vanhan mainosmiesmynttisen Sotka blackfridaycybermondayweekendmadnes-kamppis, sekä XXL:n 2€ alennus jostain lasten kengistä. Voi vittu.
Muutenkin kun tämän vuoden mallit tulevat yleensä myyntiin vasta keväällä, ovat niiden hinnat vielä liian korkeita. Tämän vuoden mallit kannattaa ostaa vasta ensi vuonna, yleensä kun uudet mallit julkaistaan, tai viimeistään kun tulevat kauppoihin. Silloin alkaa olla hinnat kohdallaan. Näin olen tehnyt parin Sonyn huippumallin kanssa ja luultavasti ensi keväänä vaihdan, nyt 4 vuotta palvelleen uuteen.Uus televisio pitäisi hommata, mutta sen verran minkä jaksoi tehdä selvitystyötä, niin kannattaa jättää näistä "aleista" ostamatta. Hyvin on saatu hyvä pöhinä tuhottua vain muutamassa vuodessa viemällä tapahtuma viikon mittaiseksi uunojen vedätykseksi.
Kruununa pakko mainita jonkun vanhan mainosmiesmynttisen Sotka blackfridaycybermondayweekendmadnes-kamppis, sekä XXL:n 2€ alennus jostain lasten kengistä. Voi vittu.
Vai voisiko olla niin, että Verkkokauppa vaan myy samaa/vastaavaa mallia vaan huomattavasti suuremmalla tarjouksella? Telkkareiden katteet ovat normaalihinnoissakin tunnetusti lähes nollissa, paitsi jos kyseessä on joku kiinalainen kertakäyttömerkki TCL tms. Ja jos hintaero on tuota 1500 euron luokkaa, niin kyseessä on varmaan joku iso 75" ja sitten todellinen high end-laite. Yleensähän Gigantti ottaa hinnat kiinni, paitsi jos tietää ettei kilpailijalla ole tavaraa tai että sitä on erittäin pieni erä.Radiossa äsken sanottiin, että Gigantissa oli joku televisio 1500 euroa kalliimpi kuin Verkkokauppa.com:issa. Gigantti nostaa tuotteen hinnan ylös, että voi perjantaina esitellä suuria alennusprosentteja? Gigantti pitää meitä kuluttajia yksinkertaisina. Muutenkin tämä Black Friday alkaa olla jo lähes kahden viikon pituinen. Ei ole mitään järkeä tässä touhussa. Koko marraskuu pelkkää "alennusmyyntiä", joka on todellisuudessa vain markkinointikikkaa lähes kokonaan. Sinkkujen päivä oli 11.11. ja silloin taisi myös olla jotain tarjouksia? Tämän "alennusmyynnin" perään voikin sitten heti aloittaa joulumyynnin. Joulun jälkeen voi taas aloittaa uudet "alennusmyynnit".
Itse olen saanut kyllä todella hyviä ostoksia tehtyä. Hotellihuoneista on varsinkin löytynyt erittäin edullisia tarjouksia. Sellaiset 20-30 yötä tylee vietettyä hotelleissa pelkästään Suomessa, joten hinnat aika hyvin hallussa.Elläissään en ole tarttunut näihin Black Fridayn huimiin alennuksiin. Sivusta ilmiötä seuranneena voi todeta, että pääsiäisen pitkäperjantai on paperia mustan versionsa rinnalla. Tätä tuntuu jatkuvan jatkuvan viikosta toiseen. Samalla alennukset on aivan mitättömiä.
Itse toimin yleensä samaan tyyliin ja tähän asti en ole tuota avausmaksua joutunut maksamaan.Aika usein olen vaihdellut puhelinliittymää black fridaynä ja taas olisi se hetki kun edellisen sopimuksen halpa hinta umpeutuu. Tarkoitus on vaihtaa Elisalta Telialle ja odottaa sen jälkeen Elisan vastatarjousta, jonka todennäköisesti hyväksyn. Nyt kun katsoin Telian hinnastoa niin siellä on 6,90 e kertamaksu. En löytänyt tietoa joutuuko sen maksamaan jokatapauksessa vaikka peruisi sopimuksen 14 vuorokauden aikana. Haluuko joku kertoa?
Jollain muullakin näköjään sama sijoitustaktiikka. Aina näistä ilmaispäivistä tartuu muutama Cola salkkuun. Vähään pitää tyytyä, kun ei ole rahaa enempään. En muuten tajunnutkaan, että näinhän sitä tulee itsekin tähän turhanpäiväiseen kulutusjuhlaan osallistuttua.Huomenna ajattelin ostaa pari cokiksen osaketta, kun Nordnetissä voi käydä kauppaa jenkkiosakkeilla ilman kaupankäyntikuluja. Kassaa ei pahemmin ole, mutta ilman kuluja voi ostaa ihan vähänkin.