Suomessa ja ainakin muualla Pohjoismaissa Black Friday-kampanjointi on nykyään täysin eri asia kuin jenkeissä. Siellä on ensin Kiitospäivä (tänään torstaina) jolloin kaikilla on vapaa ja siihen päälle todella moni pitää pitkän viikonlopun. Moni työnantaja antaa vapaaehtoisesti vapaapäivän "The Day After Thanksgiving". Ja kun ihmiset ovat isolla porukalla vapaalla myös perjantaina, niin kaupat joskus 50-luvulla katsoivat että tuo on hyvä sauma haalia ne ostoksille juurikin tarjoamalla kaikki vanha roina pois varastoista ennen joulua. Vuosien saatossa tarjoukset sitten lähtivät aivan täysin käsistä ja näistä on Youtube täynnä videoita kun porukkaa talloo toisiaan ja tappelee jostain hilavitkuttimesta. Usein BF alkaa yöllä heti kun torstai vaihtuu perjantaiksi. Myös jenkeissä kampanjointi jatkuu nykyään usein Cyber Weekinä, mutta BF on se aloituspaukku.
Täällä "musta perjantai" on ihan tavallinen arkiperjantai. Silloin joskus reilut viisi vuotta sitten kun BF Suomeen rantautui, niin se oli vain yksi todella vilkas kauppapäivä. Nyt kaupat ovat tajunneet, että hype kannattaa aloittaa ajoissa ja pitää päällä pitemmän aikaa. Säästyy hermoja sekä asiakkailta että henkilökunnalta kun myynti on tasaisempaa, eikä tule sellaista yhden tai kahden päivän valtavaa mayhemiä, jolloin kansa parkuu somessa kun tarjous olikin vaan rajoitettu erä, eikä siitä riittänyt kaikille kuten kunnon sosialidemokratiassa kuuluisi.