Ankkakaani
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pelicans
Lohkoketjulla onkin tulevaisuutta, jos joku vain alkaisi tekemään asialle jotain. Sen sijaan vain hamstrataan naytönohjaimia ja kulutetaan naurettavat määrät sähköä.
Minulla on ihan kohtuullinen ymmärrys asiasta, kun on tullut lueskeltua kaikkea. Mitään puoltavia argumentteja ei näy ja jotkut ihan myöntävätkin pelaavansa vain ja huvikseen.
Sinulla on selvästi vähän turhan paljon leikissä nyt kiinni.
Kyllähän joku tekee jatkuvasti asialle jotain, vaikka siitä ei lehdissä kirjoiteltaisi. Tälläkin hetkellä on aika paljon startuppeja ja ihan isompiakin tekijöitä (IBM ja Microsoft näin esimerkkeinä), jotka kehittelevät erilaisia sovellutuksia lohkoketjuille. Usea niistä varmasti epäonnistuu, mutta osasta voi varmasti tulla merkittäviä tekijöitä tulevaisuudessa. Oli mulla leikissä sitten nolla euroa tai miljoona, niin mielipiteeni ei muuttuisi. Toistaiseksi kukaan ei ole minua vakuuttanut siitä, että olen väärässä, mutta mielelläni kuulisin hyviä vasta-argumentteja.
Teknisessä mielessä ei mutta tapaus ei ole ainoa ja jos ja kun markkinapaikkoja tarvitaan niin kyllä se koko touhuun heijastuu.
Minä voin siirtää maksuni EU:n alueella ilmaiseksi ja turvallisesti eli ilman kummoista riskiä että pankkini kohdistuisi murto. Siksi en tarvi bitcoineja mihinkään lailliseen toimintaan.
Valitettavasti myös maailman viidenneksi isoin etelä-korealainen markkina-paikka on laiminlyönyt tietoturvansa:
Hakkerit korkkasivat tärkeän bitcoin-kauppapaikan – yli 30 000 asiakkaan tiedot varastettu, tilejä tyhjennetty - Tivi
Myös Kanadalaiset ja jenkit ovat laiminlyöneet tietoturvansa
Palvelut myöntävät: Bitcoineja varastettu satojen tuhansien eurojen edestä - AfterDawn
En ymmärrä, mihin pyrit linkkailemalla uutisia kryptovaluuttapörssien hakkeroinneista, kun sillä ei ole mitään tekemistä lohkoketjun tai bitcoinin heikkouksien kanssa. Säilyttämällä bitcoineja oikein vältät 100% varmuudella sen, että joku varastaa bitcoinisi - ellei sitten murreta lohkoketjua, mutta se ei ole kymmenen vuoden aikana vielä onnistunut. Jos pankkisi hakkeroitaisiin, syyttäisitkö siitä pankkiasi vai fiat-valuuttaa itsessään?
Käytännössä Western Union ja varauksin esim. Visa ja Paypal tekevät saman jo nyt huomattavasti nopeammin ja huomattavasti halvemmalla.
BitCoinin ongelma on se, että nykyinen lohkoketju on niin raskas, että siirrot kestävät päiviä ja maksavat kymppejä per siirto.
Tämä on nykyjärjestelmissä aivan käsittämättömän kehno suoritus, jos benchmarkataan aidosti kilpailuun sekä siihen mitä palvelutasoa ihmiset odottavat ottaakseen järjestelmän omakseen.
Tuote on tällä hetkellä paska, ainoastaan koska se on tällä hetkellä alan suurin ja luotettavin, on siihen kerääntynyt mittava määrä hypearvoa.
Olet oikeassa, mutta siksi kehitetään toisen kerroksen ratkaisuja, kuten lightning network. Lisäksi puhuin kryptovaluutoista enkä pelkästään bitcoinista. Voi hyvin olla, että joku altti syrjäyttää bitcoinin tulevaisuudessa.
Edit: Siirrän varmasti halvemmalla ja nopeammin rahaa vaikka Afghanistaniin käyttämällä esimerkiksi Nanoa (entinen raiblocks), kuin käyttämällä mainitsemiasia keskitettyjä palveluja.
Viimeksi muokattu: