Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 397 574
  • 2 187

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onhan tuo olympiastadionin myyminen loppuun ihan saakelin kova homma, mutta silti pidän huomattavasti kovempana HIMin Saksan (ja euroopan) valloitusta.

Joo, mulla on tuttuja Ranskasta ja Hollannista jotka fanittavat HIMiä ihan kohtuullisen vakavasti. Kansainvälinen menestys on kumminkin aika kova juttu, johon Cheek ei tule ainakaan tämänhetkisellä tuotannolla yltämään ellei sitten palaa takaisin englanninkielisen musiikin pariin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta se kritiikki mitä Cheek on joltain hynysiltä, arhinmäiltä ja kaukoröyhkiltä saanut ei ole ollut mitään kovin rakentavaa tai muutenkaan asiallista. Joten mielestäni on täysin oikein ja hienoa että Cheek on lataillut samalla mitalla takaisin. Eri asia olisi jos kritiikki olisi asiallista ja aiheellista ja hän vain vittuilisi takaisin.

No Hynynen on Hynynen ja ansaitsee kyllä vittuilun koska on aina itsekin aukomassa päätään joka asiasta, ja Röyhkänkin kommentti meni sen verran henkilökohtaisuuksiin että hänellekin voi ladata takaisin samalla mitalla. Mutta esim. tuo Arhinmäki minun mielestäni perusteli mielipiteensä ihan hyvin ja sanoi ettei vaan arvosta tuon tyylisuunnan musiikkia jossa kerskutaan rahoilla ja blingblingillä niin minun mielestäni se oli ihan asiallinen palaute jossa ei varsinaisesti hyökätty Cheekin persoonaa vastaan, ja tuollainen pitäisi pystyä ottamaan vastaan. Ja samoin tässä toimittajien boikotoinnissa oli käsittääkseni kysymys siitä että toimittajat olivat esittäneet kritiikkiä Cheekin musiikkia kohtaan niin siitä sitten vastineeksi joutuivat boikottiin. Tällainen on minun mielestäni aika kusipäistä toimintaa koska kyllä muusikon pitää pystyä ottamaan vastaan kritiikki joka kohdistuu hänen musiikkiinsa/työhönsä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minusta tuntuu että vuosi 1999/2000, HIM ja Join Me olivat tätä Cheekin hysteriaa isompaa, mutta voin muistella omiani. Tuolloin ainakin tuntui että mistään muusta ei kirjoitettu kuin HIMistä ja Ville Valosta. MTV pyöritti videota 24/7, oli jatkuvasti jotain HIM extraa yms.

Onhan tuo olympiastadionin myyminen loppuun ihan saakelin kova homma, mutta silti pidän huomattavasti kovempana HIMin Saksan (ja euroopan) valloitusta.

Niin, ja noissa Cheekin stadion- konserteissa on sekin, että Cheekhän on lasten(ei siis nuorten, vaan lasten) keskuudessa myös hyvin suosittu, ja monet menee tuonne koko perheen voimin, vaikkei vanhempia nyt niin kiinnostakaan. Ei sillä, onhan tuo Cheekin aikaansaama hurmos kuitenkin ihan poikkeuksellista Suomen oloissa, eli ei voi väheksyä.

Nyt on toisaalta sitten suunta vain alaspäin suomenkielisellä tuotannolla. Saa nähdä siirtyykö englannin kieleen tauon jälkeen, vai jatkaako varman päälle suomen kielellä? Tuolla ulkomailla on kilpailu niin paljon kovempaa, että kaikki merkittävät ulkomaan valloitukset menevät minullakin tämän ohi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuntosali on siitä paha paikka että se on meikäläiselle ainoa paikka jossa joutuu välillä kuuntelmaan todella huonoa musaa kuten esim. Kasmirin "Hankoon" Vadelmavene biisiä. Kyllähän niitä huonoja biisejä siinä joten kuten kestää, mutta sitten välillä tulee sellaisia biisejä jotka todella koettelee omia sietorajoja. Kuten Adelen "Someone Like You" ja John Legendin "All of Me" biisit, jotka on omaan korvaan sellaista melusaastetta että oikeasti rupee vituttamaan että joutuu niitä siinä kuuntelemaan. Eikä sen 4-5 minsan kidutuksen takia nyt viitsi treenejä lopettaa varsinkin kun siinä vaiheessa kun ois ulko-ovella niin biisi olisi jo aikaa sitten loppunut.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Joo, mulla on tuttuja Ranskasta ja Hollannista jotka fanittavat HIMiä ihan kohtuullisen vakavasti. Kansainvälinen menestys on kumminkin aika kova juttu, johon Cheek ei tule ainakaan tämänhetkisellä tuotannolla yltämään ellei sitten palaa takaisin englanninkielisen musiikin pariin.

En jaksa uskoa että Keekki välttämättä olisi kova sana englanniksi.

cheek - where i´m from - YouTube
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mutta esim. tuo Arhinmäki minun mielestäni perusteli mielipiteensä ihan hyvin ja sanoi ettei vaan arvosta tuon tyylisuunnan musiikkia jossa kerskutaan rahoilla ja blingblingillä niin minun mielestäni se oli ihan asiallinen palaute jossa ei varsinaisesti hyökätty Cheekin persoonaa vastaan, ja tuollainen pitäisi pystyä ottamaan vastaan.

Pidän Cheekin meiningissä naurettavana lähinnä sitä kun pauhataan ettei vihaajien kommentit hetkauta, mutta aiheesta pitää kuitenkin kokonainen biisi saada tehtyä. Vielä kyynelehditään miten äitikin itki kun arhis sanoi ikävästi.

Arhinmäki sen sijaan halusi puhtaasti vittuilla ja tuo "Nämä cheekit ovat hirveää sontaa" -kommentti tarkoitti juuri mitä se tarkoitti. Kurat housussa tuli sitten oikomaan puheitaan vaikka olisi alunperinkin voinut puhua asiasta yleisellä tasossa jos sitä niin tarkoitti.

Ja samoin tässä toimittajien boikotoinnissa oli käsittääkseni kysymys siitä että toimittajat olivat esittäneet kritiikkiä Cheekin musiikkia kohtaan niin siitä sitten vastineeksi joutuivat boikottiin.

Cheek kielsi toimittajalta pääsyn tiedotustilaisuuteen – Oliko tällä levyarviolla osuutta asiaan? - Rumba.fi

Kannattaa tutustua aiheeseen vaikkapa tämän rumban sivuilta löytyvän linkin takaa. Jokainen voinee päätellä miten musiikkikeskeistä ja asiallista kritiikkiä tuo pitää sisällään. En ymmärrä miksi tuo kulkee levyarvostelun nimellä.
 
Viimeksi muokattu:

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Cheek kielsi toimittajalta pääsyn tiedotustilaisuuteen – Oliko tällä levyarviolla osuutta asiaan? - Rumba.fi

Kannattaa tutustua aiheeseen vaikkapa tämän rumban sivuilta löytyvän linkin takaa. Jokainen voinee päätellä miten musiikkikeskeistä ja asiallista kritiikkiä tuo pitää sisällään. En ymmärrä miksi tuo kulkee levyarvostelun nimellä.

Tietty tohon olisi vielä jatkoksi voinut linkittää sen Rumban lopulta siihen kohuttuun stadikkakeikkojen lehdistötilaisuuteen lähettämän toimittajan raportin paikan päältä, joka mollaus-hakuisuudessaan onnistui ampumaan itseään jalkaan, kun piti väkisin keksiä jotain mukahauskaa vittuilua sekaan.

Cheekin musahan on ihan totaalista kuraa ja herra itse on ehkä laskelmoivin paskalla rahastaja koskaan, mutta toi Rumban ajojahti meni kyllä totaalisen överiksi ja sitä seuratessa tuli lähinnä myötähäpeän tunne kyseistä musamediaa kohtaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kuuntelin tässä YleXiltä Parasta Ennen! - nimisen radio-ohjelman uusintaa, ja löytyi kyllä sellainen biisi joka ei luojan kiitos soi nykyään radiosoitossa kuin ehkä kerran per vuosi. (eikä varmasti tulevaisuudessakaan)

Smurffit - Patin papukaija on siis kyseessä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Se Jukka Pojan uusin biisi on aivan helvetin huono. Vielä huonompi kuin woppaa, en uskonut että sekin olisi mahdollista. Aivan järkyttävää kuraa, se crzybaila jee jee. Voi morjens.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oli pakko kuunnella, ja ei voi muuta kuin pyöritellä päätä tuon pläjäyksen jälkeen. Miksi vitussa tuota soitetaan, ja paska kerää miljoonia katsojia youtubessa yms?
Musiikkivideon takia. Ei sitä muuten kovin moni katsoisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"MÖ ÖÖN KUN JÖÖPALA" -autotune saa vaihtamaan radiokanavaa valoakin nopeammin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ainaaneepojaathakkaaaoveepoojathakkaaoveepoojathakkaa...

Juu, tuli selväksi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nykymusiikista tähän saisi pitkän listan, varsinkin radiohiteistä.

Ehkäpä Arttu Wiskari vie voiton koko tuotannollaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sannin kappale Supernova on aivan hirveä, kuten suuri osa neitokaisen muustakin tuotannosta. Toisena "hyvänä" esimerkkinä Arttu Wiskarin Kahvimaito, radiokanava vaihtuu välittömästi biisin alkaessa soimaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Sannin kappale Supernova on aivan hirveä, kuten suuri osa neitokaisen muustakin tuotannosta.

Nyt kohtas ajatukset, sillä olin tätä kirjoittamassa. Tuossa on kaikki päin persettä. Vaikkuinen melodia, aivan absurdit (kaiketi ah niin taiteelliset) sanat joilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa eikä varsinkaan kertsiin, johon liittyy vielä väkinäinen koneellinen äänenmuokkaus, joka ei sovi yhtään koko biisiin. Sitten koko vitun Sanni, joka samalla nasaalilla vetää kaikki mitä eteen tulee. Joo, se on sen tyyli, mutta voisin lyödä vetoa ettei tuo ole kirjoittanut sanaakaan tai säveltänyt sekuntiakaan mistään. Jos olen väärässä niin sama se, pelkkä väkinäinen tuote koko artisti.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ja se helvetin Robin. Luulin, että kun se saa äänenmurroksen niin se katoaa kartalta, mutta tämä onkin pidemmälti laskelmoitu tapaus. Tuotantokoneisto on ottanut sen huomioon ja alkanut naittaan sitä muiden kanssa, koska yksistään tuolla äänellä ei myy kuin siloposkista persettä Kuopion torilla ja sitäkin siksi, että murteenvääntäjät kiinnostuu siitä kuin ulkomaalaisesta hanurinsoittajasta. "nönnönöönöön, unelma, nööön änäänä, äää ihä mikä sämä sy ynelmä önkää, nöönöönön".

Arttu Wiskari. Onko tää olevinaan joku uus Anssi Kela. Paljon melua ei mistään.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ainaaneepojaathakkaaaoveepoojathakkaaoveepoojathakkaa...

Juu, tuli selväksi.

Sanni, Sanni voi Sanni.

Oli helvetin kuuma Miss Farkku-Suomi-elokuvassa. Olikin iso pettymys kun kuulin neidin musiikkia. Nuo vanhemmat sinkut on ylituotettu paskuuteen asti, mutta ainakin hän lauloi vielä ihan okei. Näistä uudemmista biiseistä vain 2080-luvulla on tutumpi, mutta ei helvetti kun vetää nuo laulumaneerinsa yli! Nenäänlaulun määrä Nylon Beat potenssiin kaksi. Tuon Pojat-biisin kerran olen kuullut ja toivottavasti toista kerta en kuule, ja sen lisäksi oli joku biisi, missä laulettiin Heurekasta ja Pokemon-korteista. Ja kuten joku totesikin yllä, sanoitukset on kyllä aikamoista tuubaa, ainakin heittää joka paikkaan jotain viittauksia muuhun populaarikulttuuriin, ihan kuin ei olisi mitään omaa sanottavaa.

Toinen laulaja, jonka maneerit ärsyttää pahasti on Elli Haloo. Siedettävä silloin, kun laulaa rauhallisesti, mutta jumalauta kun lähtee se huutaminen! Grääääääh. Yleensä jos radiossa soi joko Sanni tai Haloo Helsinki! ja pystyn vaihtamaan kanavaa, teen sen.
 

Yö-Orava

Jäsen
Sanni, Sanni voi Sanni.

--

Toinen laulaja, jonka maneerit ärsyttää pahasti on Elli Haloo. Siedettävä silloin, kun laulaa rauhallisesti, mutta jumalauta kun lähtee se huutaminen! Grääääääh. Yleensä jos radiossa soi joko Sanni tai Haloo Helsinki! ja pystyn vaihtamaan kanavaa, teen sen.
Minä taas pyrin mainitsemiesi, mutta myös muun vastaavan kuonan tehosoiton ansiosta välttämään radion kuuntelua ylipäätään, ja olen tässä melko hyvin onnistunutkin.

Nuo kaksi "artistia" ovat kyllä tämän ketjun ytimessä. Ihan hivenen on lähtenyt tuottaminen ja vastenmieliset maneerit lapasesta. Kai tuon voi jonkin ajan kuluttua itsensä parodiaksikin jo joiltain osin tulkita? Siis jos kuuntelisi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt kohtas ajatukset, sillä olin tätä kirjoittamassa. Tuossa on kaikki päin persettä. Vaikkuinen melodia, aivan absurdit (kaiketi ah niin taiteelliset) sanat joilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa eikä varsinkaan kertsiin, johon liittyy vielä väkinäinen koneellinen äänenmuokkaus, joka ei sovi yhtään koko biisiin. Sitten koko vitun Sanni, joka samalla nasaalilla vetää kaikki mitä eteen tulee. Joo, se on sen tyyli, mutta voisin lyödä vetoa ettei tuo ole kirjoittanut sanaakaan tai säveltänyt sekuntiakaan mistään. Jos olen väärässä niin sama se, pelkkä väkinäinen tuote koko artisti.
Sanni kuulemma, ainakin väitetysti, kirjoittaa itse kappaleensa. Pyrin aina kunnioittamaan niitä artisteja, jotka kirjoittavat ja/tai säveltävät kappaleensa itse, mutta Sannin kohdalla se on mahdotonta. Ja mikä hirveintä, tämä nainen esiintyy tulevalla Vain elämää -kaudella eli voimme olla sataprosenttisen varmoja, että hypetys lisääntyy potenssiin 15, kun Sanni tulkitsee Anssi Kelan, Pave Maijasen sekä VilleGallen jne. kappaleita...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sanni kuulemma, ainakin väitetysti, kirjoittaa itse kappaleensa. Pyrin aina kunnioittamaan niitä artisteja, jotka kirjoittavat ja/tai säveltävät kappaleensa itse, mutta Sannin kohdalla se on mahdotonta. Ja mikä hirveintä, tämä nainen esiintyy tulevalla Vain elämää -kaudella eli voimme olla sataprosenttisen varmoja, että hypetys lisääntyy potenssiin 15, kun Sanni tulkitsee Anssi Kelan, Pave Maijasen sekä VilleGallen jne. kappaleita...
Eka sinkku oli ihan kivaa settiä, mutta sen jälkeen en oo piitannut. Eniten häiritsee tuo tietokoneella yli vedetyt miksaukset. Sotke mun hiukseet..

Tuosta sanoituksesta tuli mieleen joskus että katsellaan sitten kun kädet sattuu olemaan paskaiset cocktailista wd-40, hydrauliikkaöljy ja hiekka - joten miten ois...? Ei varmaan ihan hetkeen kyselis moista. Ja sitähän sie kysyit.

Ja lisää offtopicia aiheeseen liittyen.. Joskus radiokanavasurffailua harrastaessa osui Novalla Sannin veisusta akustinen versio. Vaikka lyriikat olikin vähän pläääh, niin osasi tuo laulaa ihan hyvin.

Mutta vuoden radiosoittoinhokin kärkeä pitää kyllä omalla kohdalla Pojat ja Supernova.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös