Biisit, jotka saavat sinut voimaan pahoin

  • 395 634
  • 2 186

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ja se helvetin Robin. Luulin, että kun se saa äänenmurroksen niin se katoaa kartalta, mutta tämä onkin pidemmälti laskelmoitu tapaus. Tuotantokoneisto on ottanut sen huomioon ja alkanut naittaan sitä muiden kanssa, koska yksistään tuolla äänellä ei myy kuin siloposkista persettä Kuopion torilla.

Eikö Robin kuitenkin ole ollut collaboraatiorintamalla vielä aika maltillinen tapaus ja myy silti keikkaa ja levyä kuin häkää. Tarkoitan siis sitä, että ihan kamalasti ei ole tarvinnut muiden artistien vetoapua, pikemminkin niin päin, että muille artisteille on ollut enemmän hyötyä päästä Robinin levylle. Sinänsä hyvin laskelmoitua; levy per vuosi ja videot päälle, oheiskrääsä yms.. mutta sitä on pop-musiikki. Itse uskon, että saamme "nauttia" herrasta vielä hyvän aikaa. :) Huippulahjakas tapaus.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nicki Minaj'n vinkuoksennuksista en ollut kuullut - onneksi - tähän mennessä kuin yhden, ja luulin, että se on auditiivisen ripulipaskan huipennus. Ei ollut; tänään kuulin toisen ja teki mieli vetää itseäni turpaan kipuaistimusten siirtämiseksi, kun kappale oli niin käsittämättömän hirvittävä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Roope Salminen ja Koirat - Madafakin darra on ihan karmea renkutus. Krapulabiisin pitäisi kulkea jossain ihan muussa sävellajissa. Väärin ryypätty.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Tää Sännin radiohitti Supernovä. Vetää niin räivostuttävän överiksi lässyttävän mäneerinsä. Ja sitten on tottä käi se kertosäe, jota ei voi sänoinkuväillä. Se täytyy omin korvin kokeä kuten varmaan useimmät ovätkin jo tehneet.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
SAARA - Ur Cool (Official Video) - YouTube

Tämä SAARA:n biisi, joka kuulemma on hitti. Tuli kuunneltua hetki pätkiä tuosta, kun näemmä oli keikalla tuolla Särkänniemessä tänään. Huonosti menee musabisneksellä, jos tuollaista kurapaskaa kutsutaan hitiksi. Linkki vie Youtubeen U R Cool-biisin musiikkivideoon.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikki hirveä ysäripaska, jolle on omistettu koko viikonloppu nyt Helsingissä. Piti lähteä böndelle sen takia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Oasis: Wonderwall.
Katy Perryn koko tuotanto.

Pelkästään noiden nimien kirjoittaminen tai ajattelu tekee pahaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kaikki hirveä ysäripaska, jolle on omistettu koko viikonloppu nyt Helsingissä. Piti lähteä böndelle sen takia.
Itsehän olisin ilomielin lähtenyt katsomaan, jos olisi ollut vaan varaa. Ysärimusa > nykyskeida YLEX:llä jne.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Maarit Hurmerinta: koko tuotanto. Vinkuva otus, joka on pilannut kaikki käännösbiisit, joihin on koskenut.
Kaikki musiikki 1970-luvun punkin ja sitä seuranneen lyhyen suomirockin ajan jälkeen. Ei jaksa kiinnostaa kertakuulemista enempää. Ei melodiaa, ei mitään "koukkua", ei sanoja, joita kannattaisi muistella mielessään. Käännekohtana voidaan pitää aikaa, jolloin Eppu Normaali alkoi laulaa kitaroista, koska kaikki ideat olivat jo kadonneet.
 

Stigu

Jäsen
Vielä kuukausi sitten luulin, että maailman oksettavin biisi on Arttu Wiskarin Sirpa, mutta tämän Cheekin uuden "taideteoksen" rinnalla en ole enää varma. 20 sekuntia taitaa olla ennätys, jonka olen kanavaa vaihtamatta pystynyt tuota oksennusta kuuntelemaan. Eilen piti kuntosalilla poistua kuntopyörähuoneeseen, kun en kanavaa pystynyt vaihtamaan.

Cheek olisi manio ääni esim. krapulaiselle Aku Ankalle jossain Disneyn leffassa. Ja noi sanat: Jare sitä Jare tätä ja sen jälkeen kaveri " laulaa" jostain autovakuutusyhtiön tukkeutuneesta puhelinpalvelusta tyyliin : sä huuuudat! Tuuttaa kasko-team. Ei perkele. Jään odottamaan Artun vastausta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Meatloafin biisi, joka oli joskus 20 vuotta sitten. "But I wont do that". Hirvee on kans se Robin Hood -tunnari (?), jossa oli Bryan Adams ja pari muuta. Adamsilta löytyy todella kuvottavaa kampetta muutenkin. Nirvanan Nevermindin kitaramiksaukset rassaa kans usein.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Roope Salminen ja koirat, Tippa-T, Särre, Tuuttimörkö ja melkeinpä kaikki muu suomalainen nykymusiikki, saa mut voimaan pahoin. Aivan järjetöntä kuraa järjestään. Saisivat ottaa mallia Popedasta, Raptorista, Eskimosta, Juicesta, Epuista, Kari Tapiosta, Juha Vainiosta ja muista vanhojen aikojen tähdistä. He osasivat/osaavat tehdä MUSIIKKIA.
 
Vielä kuukausi sitten luulin, että maailman oksettavin biisi on Arttu Wiskarin Sirpa, mutta tämän Cheekin uuden "taideteoksen" rinnalla en ole enää varma.
Cheek olisi mainio ääni esim. krapulaiselle Aku Ankalle jossain Disneyn leffassa. Ja noi sanat: Jare sitä Jare tätä ja sen jälkeen kaveri " laulaa" jostain autovakuutusyhtiön tukkeutuneesta puhelinpalvelusta tyyliin : sä huuuudat! Tuuttaa kasko-team. Ei perkele.

Harvinaiset samat molemmista tapauksista, ja niiden koko tuotannosta. Ei se multa ole pois tai muutenkaan häiritse, vaikka kansa vaeltaa stadioneittain kuuntelemaan Jare T:tä Lahesta, kunhan ei tartte itse kuulla koskaan eikä missään.
Arttu Wiskari herättää sitten kaikin tavoin ts. jo tyyppinäkin lähinnä puhdasta murhanhimoa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nykymusiikista tähän saisi pitkän listan, varsinkin radiohiteistä.

Ehkäpä Arttu Wiskari vie voiton koko tuotannollaan.

Harvinaiset samat molemmista tapauksista, ja niiden koko tuotannosta. Ei se multa ole pois tai muutenkaan häiritse, vaikka kansa vaeltaa stadioneittain kuuntelemaan Jare T:tä Lahesta, kunhan ei tartte itse kuulla koskaan eikä missään.
Arttu Wiskari herättää sitten kaikin tavoin ts. jo tyyppinäkin lähinnä puhdasta murhanhimoa.

Jatkanpa omaani tuon. Ihmeen kauan meni, että onnistuin välttelemään uuden Cheekin, mutta pitihän sekin hetki kohdata. Kuraahan tuo oli.
 

Stigu

Jäsen
Harvinaiset samat molemmista tapauksista, ja niiden koko tuotannosta. Ei se multa ole pois tai muutenkaan häiritse, vaikka kansa vaeltaa stadioneittain kuuntelemaan Jare T:tä Lahesta, kunhan ei tartte itse kuulla koskaan eikä missään.
Arttu Wiskari herättää sitten kaikin tavoin ts. jo tyyppinäkin lähinnä puhdasta murhanhimoa.
Mä haluaisin pistää Artun kirjoittamaan eduskuntatalon seinään 1000 kertaa "Lupaan etten yritä tehdä biisejä, joissa kosiskellaan kansan syviä rivejä tai plagioidaan leeviandtheleavingsia". Sen jälkeen Arttu joutuisi kuuntelemaan Keravan vankilassa pienessä kopissa 3 päivää omaa tuotantoaan. Jare T Lahesta voisi saada Rolf Nordströmin klinikalla esim. Timo Soinin naaman ja äänen, niin se ei ärsyttäisi niin paljon.

Musiikki on kyllä jännä juttu, kun se herättää niin paljon tunteita puolesta ja vastaan. Itse esim. diggaan valtavasti Maaritista, joka näemmä ärsyttää ainakin Aurinkotuulta.

Ja perkele, toi Cheekki muuten laulaakin MÄ huudan! Tuuttaa Kasko-team..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maarit Hurmerinta: koko tuotanto. Vinkuva otus, joka on pilannut kaikki käännösbiisit, joihin on koskenut.

Minä taas sanoisin, että yksi upeimpia suomalaisia naislaulajia ikinä. Sielukas ääni, josta tulee kylmät väristykset joka kerta. Se on toki totta, että Maarit on tehnyt paljon covereita, mutta 70-luvulla niitä tekivät lähes kaikki. Ja kyllähän Maaritin kovimmat biisit ovat ihan hänen omiaan, kuten Jäätelökesä ja Hymypoika. Kumpikin on muuten Mikko Alatalon sanoittama.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arttu Wiskari herättää sitten kaikin tavoin ts. jo tyyppinäkin lähinnä puhdasta murhanhimoa.

En tiedä, vaikuttaako tämä murhanhimoon mitenkään, mutta olen käsittänyt, että Arttu Wiskari tekee biisinsä vähän ns. läpällä. Ei siis ota itsekään kaikkea niin vakavasti. Se ei ole Artun vika, että kansa ottaa biisit vakavasti. Lopputulos on se, että Arttu nauraa matkalla pankkiin. Ja hiton hauska kaverihan on kyseessä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maaritin kovimmat biisit ovat ihan hänen omiaan, kuten Jäätelökesä ja Hymypoika. Kumpikin on muuten Mikko Alatalon sanoittama.

Heh...miten onkaan maut monenlaiset=) Maarit on inhokkilistani kärkipäässä, samaten Alatalo. Muutamaa poikkeusbiisiä lukuunottamatta. Alatalon vanhasta tuotannosta kipale Sun on oltava viilee menettelee. Ajolähtö koskettaa sikäli, että kerran kun olin tulossa etelästä kotipohjoiseen kyseinen biisi soi autossa ja kaikki valot näytti hauskasti mulle vihreää Mikon laulaessa samoin "matka on kotiinpäin ja valot näyttää vihreää". Eihän siitä voinut olla tykkäämättä, ku tuli hyvä mieli.
Maaritin hyvä biisi on mielestäni jokin sellainen, jossa se lauloi mm. Voi pienokainen oot lainaa mulle hetken vain. Lainaa vain, taitaa olla biisin nimi. Siinä on erittäin hyvä sanoitus, mun mieleinen, kun se on
tuollainen karhean elämänmakuinen.
Olen tainnut tähän ketjuun aiemminkin laittaa ,etten voi sietää Kari Tapiota. Makuni ei ole muuttunut. Yön Olli Lindholm on alkanut täysin itkuvirren vetäjäksi, eikä sitä jaksa. Jopa Petri Laaksosen puoli-itkulla vetämä Pohjantähden alla jää toiseksi. Vaikkakin itse tuo jälkimmäinen biisi ei nyt ihan mahdoton olekaan. Kai minussa on sitä ns. "slaavilaista sielua", kun surulliset biisit koskettaa enemmän kuin jotkut rillumareit.
 
En tiedä, vaikuttaako tämä murhanhimoon mitenkään, mutta olen käsittänyt, että Arttu Wiskari tekee biisinsä vähän ns. läpällä. Se ei ole Artun vika, että kansa ottaa biisit vakavasti. Lopputulos on se, että Arttu nauraa matkalla pankkiin. Ja hiton hauska kaverihan on kyseessä.

Tekeekö? Ei aina ihan siltä vaikuta... Mutta joo, täsmennetään nyt, että Wiskarissa aiheuttaa murhanhimoa koko tuotantonsa lisäksi imago ja olemus. Hlökoht. en ole koskaan tavannut, voi kai se hauskakin olla (EI VOI:).

Ja yksi Maaritin kannattaja ilmoittautuu täältäkin. Joka biisiä ei jaksa, mutta kova musiikkiammattilainen on kyseessä. Ei myöskään ollut kovin helppoa olla uranuurtajan roolissa kälyisillä takavuosikymmenillä, kun naisia ei piireissä ollut juuri muita kuin Maarit, Muska ja Heinäsirkka.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tällä hetkellä yksi varma radiokanavan vaihtaja on jonkun honottavan naisen "sä et ole hullu" tjsp. Jos pitempään joutuisi kuuntelemaan niin romahtaisi auto ojan pohjaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jostain syystä lähes kaikki Musen tuotanto saa minut voimaan fyysisesti huonosti, vaikka periaatteessa ymmärränkin että se on hyvin tehtyä musaa. Erityisesti se "time is running out"-biisi aiheutti lähes oksennusrefleksi... Miksi? En tiedä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tekeekö? Ei aina ihan siltä vaikuta... Mutta joo, täsmennetään nyt, että Wiskarissa aiheuttaa murhanhimoa koko tuotantonsa lisäksi imago ja olemus. Hlökoht. en ole koskaan tavannut, voi kai se hauskakin olla (EI VOI:). .

Miehen kanssa jutelleena on tullut tällainen kuva. Ja sanottaakoon, että ammatin puolesta olen ollut liikkeellä. Se ei ole toki Wiskarin vika, jos kansan syvät rivit ottavat nämä laskelmoidusti ja silti kieli poskessa tehdyt kipaleet tosissaan. Ja kyllä, vaikka musiikki on mitä on, niin kyseessä on ihan oikeasti hauska jamppa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ylipäänsä vituttaa tämä nykyinen pintapoppi. Tuli mieleen Sannista. Olisi siinä likassa potentiaaliakin, mutta kun vittu autotune - tai mikä se tässä tapauksessa onkaan - vääntelee ääntä, niin ei jaksa. Ja tarvitseeko sitä edes käyttää? Tuntuu että sitä käytetään nykyään vain tehosteena.

Tuossa vedetään homma putkeen ihan kerralla:

Led Zeppelin: Immigrant Song (live)

Yksi ties kuinka monista Zeppelinin livevedoista tallennettuna. Ei ole välttämättä sama kuin filmillä, mutta silloin ei voinut feikata.

Inhottaa olla tällainen kiukkuinen vanha setä, mutta kun nykymusiikki on suurelta osin niin paskaa. Oikeasti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jostain syystä lähes kaikki Musen tuotanto saa minut voimaan fyysisesti huonosti, vaikka periaatteessa ymmärränkin että se on hyvin tehtyä musaa. Erityisesti se "time is running out"-biisi aiheutti lähes oksennusrefleksi... Miksi? En tiedä.
Teillä ei ole musiikkimakua. Mene hyväilemään Cheekin/JVG:n/tms. paskan julistetta nurkkaan. Tai hyräile kansainvälistä... mitä te kommunistit teettekään?

Meni tänään varmaan tämä Sanni neitsyys. Ei edes vituttanut. Ihan kivan näköinen muija. Eikä moni muukaan kappale. Paitsi Nicki Minajin Anaconda. Tai David Guettan koko tuotanto. Voisivatko terroristit ottaa hänet kohteekseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös