Minä olen nähnyt siellä myös sinuhe wallinheimon sekä jan vapaavuoren. Odotan heidänkin ulostulojaan.
Tässä: Pelaajayhdistyspomo: Ben-Amoria ei saa hyl - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga
Minä olen nähnyt siellä myös sinuhe wallinheimon sekä jan vapaavuoren. Odotan heidänkin ulostulojaan.
Wallinheimokin ymmärtää, että Ben-Amor vain teki mitä käskettiin ja on nyt lojaali. Tapu tapu.
Tarkoitin lähinnä sitä, että Summanen voidaan leimata jopa faniksi. Täten hänen kommenttinsa ei ole objektiivinen.
Mitä veikkaatte, milloin tulee ensimmäinen eläköitynyt valmentaja joka elämänkerrassaan avaa koko käskytyskuvion?
Summasesta on kovaa vauhtia tulossa jääkiekon oma Kari-Pekka Kyrö.
Aika pitkälti samanlainen fiilis on minullakin. Aika outoa, että tuollaisesta läpsimisestä nostetaan niin hirveä poru.
- Mun mielestä se on todella tekopyhää toimintaa Raimo Summaselta. Tunnen Summasen valmentajana ja pelaajana. Hän menee ja ilmoittautuu poliisille vapaaehtoisesti asiantuntijaksi - olen todella yllättynyt ja pettynyt, toimitusjohtaja Kekäläinen tykitti MTV3:lle.
- Hän ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään ja menee sinne tekemään todistuksia. Ihan hölynpöly-juttuja, Kekäläinen lisäsi.
Tomek Valtonen veti samaa linjaa Kekäläisen kanssa.
- Hän (Summanen) on valmentanut mua neljä vuotta. Voin sanoa, että hän on susi lampaan vaatteissa, Valtonen latasi.
Jokeri-leiristyslaidallinen kohti Summasta: "Susi lampaan vaatteissa" - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga
Kahta ex-Jokerit valmentaa on kuultu ns. asiantuntijatodistajina. Sakke Pietilää ja Raimo Summasta. Pietilä nosti esiin Salmen ja Melartin toiminnan esimerkkinä käskytyksestä, joten hänen kommenttinsa ei luonnollisesti saanut yhtä paljon julkisuutta kuin Summasen, joka hyvin seikkaperäisesti kuvasi Peltosen tilannetta niin, että siitä syntyi kuva käskytyksestä.Kertokaas yksinkertaiselle, mitenkäs Summanen nyt liittyy koko juttuun? Ei tietääkseni ollut sen enempää tässä osallisena kun kukaan muukaan Jokeri/HIFK-leiriin ulkopuolinen. Vai haastateltiinko tämän yhteydessä muitakin valmentajia/ex-valmentajia?
Kertokaas yksinkertaiselle, mitenkäs Summanen nyt liittyy koko juttuun? Ei tietääkseni ollut sen enempää tässä osallisena kun kukaan muukaan Jokeri/HIFK-leiriin ulkopuolinen. Vai haastateltiinko tämän yhteydessä muitakin valmentajia/ex-valmentajia?
Tässä on kuitenkin sellainen ero näiden toimijoiden kesken, että sekä Kekäläinen että Valtonen ovat asianosaisia ja he toimivat aktiivisesti seuratoiminnassa, joten olisin kyllä pitänyt huomattavasti asiallisempana jos nämä herrat olisivat pitäneet suunsa kiinni. Summanen voi 7-päivää lehdissä huudella omia mielipiteitään täysin vapaasti ihan jo sen takia, ettei hänen olemassaolonsa jääkiekkoyhteisssä unohdu.Paskan marjat, asia on juuri niin kuin Tomek sanoi, Summanen on itse näissä asioissa varmasti kaikkein pahin saatana. Ihme mussuttamista Ramilta, ei sinua tarvita jääkiekkoa pelastamaan, keskittyisit enemmän oman toiminnan hallitsemiseen.
Samaa mieltä. Nämä kaikki viittaukset omakohtaisiin kokemuksiin on täysin perseestä, jos ei sitten olla valmiita astumaan esiin ja purkamaan ne avoimesti. Siksi hiukan ihmettelenkin Summasen tarvetta näitä nostaa keskusteluun ja viitata kulttuuriin tällä saralla. Olisi nyt avoimesti ensi kertonut kaikki taustat omista tekosistaan pelaajana ja valmentajana ja näin avannut keskustelun toden teolla. Nyt nuo Summasen viittaukset liittoon, SM-liigaan ja seurajohtoihin kuulostavat lähinnä harhaisen, useamman organisaation poispotkiman, katkeroituneen lätkäjätkän soperrukselta.En oikein ymmärrä Valtosen ja kumppaneiden "paraskin puhuja" -kommentteja Summasesta. Jos hänellä on omakohtaistakin kokemusta käskyttämisestä niin eikö sekin anna hänelle kompetenssia sanoa että sitä tapahtuu? Tietysti hän voisi samalla tunnustaa omatkin "syntinsä" sillä saralla.
Lähinnä kait tässä harmittaa Summasen avautumisen ajankohta. Jos hän on esim. ollut huolissaan kehityksestä minkä takia ei ole itse tehnyt asialle mitään ja miksi tulla ulos juuri tämän casen aikana. Julkisuutta näin saa varmasti enemmän, mutta ajoituksen johdosta väkisinkin syntyy kuva, että taustalla on muutakin kuin huoli jääkiekosta.En oikein ymmärrä Valtosen ja kumppaneiden "paraskin puhuja" -kommentteja Summasesta. Jos hänellä on omakohtaistakin kokemusta käskyttämisestä niin eikö sekin anna hänelle kompetenssia sanoa että sitä tapahtuu? Tietysti hän voisi samalla tunnustaa omatkin "syntinsä" sillä saralla.
Lähinnä kait tässä harmittaa Summasen avautumisen ajankohta. Jos hän on esim. ollut huolissaan kehityksestä minkä takia ei ole itse tehnyt asialle mitään ja miksi tulla ulos juuri tämän casen aikana. Julkisuutta näin saa varmasti enemmän, mutta ajoituksen johdosta väkisinkin syntyy kuva, että taustalla on muutakin kuin huoli jääkiekosta.
Korjasin tämän viestiini. Ei tämäkään tosin ihan näin mustavalkoista ole, että menee kuten Rami sanoi "poliisi päättää itse....". Polisihan päättää kuulemansa asiantuntijat usein päiviä tapahtuman jälkeen. Jos/kun tuona aikana jokin lajin kannalta merkittävä henkilö astuu esiin ja pauhaa asiasta julkisuudessa niin ihan ymmärrettävää, että poliiskin haluaa tuota kuulla. Vielä kun julistaa olleensa osapuolena molemmilla puolilla niin homma on aika selvä. Eli ei se ihan noinkaan mene, kuinka Rami asian Urheilulehdessä ilmaisi.Huom Bozik, ja muut jokeri fanboyt, poliisi päättää kyllä ihan itse ketä se kuulee, ei sinne itse ilmoittauduta mukaan esitutkintaan. Summanen on itsekin todennut että poliisi kutsui hänet kuultavaksi SBA-esitutkinnan aikana.
Ehkä Summanen on omista henkilökohtaisista taustoistaan johtuen enemmän lojaali Ville Peltoselle kuin Jokereirelle tai Kekäläiselle. Vaikka Summanen on varmasti moneen suuntaan katkera, niin Peltosta vastaan hänellä ei taida olla mitään. Peltonen ei ole hänelle potkuja antanut tai häntä selkään puukottanut (2004 World Cupissa), mutta jostain mestaruuksia ja voittoja hän on Summaselle pelannut (sekä joukkuekaverina että tämän valmennuksessa).Lähinnä kait tässä harmittaa Summasen avautumisen ajankohta. Jos hän on esim. ollut huolissaan kehityksestä minkä takia ei ole itse tehnyt asialle mitään ja miksi tulla ulos juuri tämän casen aikana. Julkisuutta näin saa varmasti enemmän, mutta ajoituksen johdosta väkisinkin syntyy kuva, että taustalla on muutakin kuin huoli jääkiekosta.
Lyhentelin vähän tekstiä, mutta koko tekstistä olen oikeastaan 100 % samaa mieltä kuin dana77. Juuri tuo lainaamani kuulosta loogiselta, uskottavalta ja jos näin on niin Summanenhan toimi moraalisesti täysin oikein, eikä sitä voi kyseenalaistaa. Halu puolustaa ystävää ja samalla puhdistaa lätkää, ei voi kyseenalaistaa tai tuomita.Ehkä Summanen on omista henkilökohtaisista taustoistaan johtuen enemmän lojaali Ville Peltoselle kuin Jokereirelle tai Kekäläiselle. Vaikka Summanen on varmasti moneen suuntaan katkera, niin Peltosta vastaan hänellä ei taida olla mitään...
...Tämä ei ollut mikään uhriton rikos, joten ehkä Summanen katsoi että syyllisille kuuluu asianmukainen tuomio ja teki oman osansa asiassa.
Ehkä Summanen on omista henkilökohtaisista taustoistaan johtuen enemmän lojaali Ville Peltoselle kuin Jokereirelle tai Kekäläiselle. Vaikka Summanen on varmasti moneen suuntaan katkera, niin Peltosta vastaan hänellä ei taida olla mitään. Peltonen ei ole hänelle potkuja antanut tai häntä selkään puukottanut (2004 World Cupissa), mutta jostain mestaruuksia ja voittoja hän on Summaselle pelannut (sekä joukkuekaverina että tämän valmennuksessa).
Tämä ei ollut mikään uhriton rikos, joten ehkä Summanen katsoi että syyllisille kuuluu asianmukainen tuomio ja teki oman osansa asiassa. Emme tiedä vaikka hän olisi poliisikuulusteluissa kertonut omista käskytyksistään (tosin julkisiahan nuo pöytäkirjat taitavat olla).
Jääkiekko on lajina epärehellinen. Tappelut ja käskytykset kuuluvat tietyllä tavalla jääkiekkoon. Kuitenkin jos ja kun tuota ei saada ääneen sanoa, niin joudutaan kaikenlaisia valeita ja kiertoilmaisuja käyttämään. Silmittömän pahoinpitelyt eivät lajiin kuulu ja ovat toimintana rikollista. Rikolliseen toimintaan yllyttäminen (=käskyttäminen) on sitten tiunurikollista.
- Kekäläinen erehtyy raskaasti, jos hän luulee, että tämä oli nyt tässä. Totuus on, että sota on vasta alkamassa. Voin sanoa ihan suoraan, että suomalaisella poliisilla on munaa näissä asioissa, Kekäläisellä ei. Kekäläinen kuuluu niihin miehiin, jotka eivät uskalla käsitellä mitään asioita kahden kesken. Hän huutelee aina nurkan takaa.
Niin minä en yhtä vilpittömästi Summasen haluun mihinkää lätkän yleiseen puhdistamiseen usko. Jos hän sitä haluaisi, hän kirjoittaisi ihan toisenlaisen kirjan kuin Meidän päivä oli. Jonkinlainen ihmeellinen "uskoontulo" Summasellakin on tapahtunut, mutta minun silmissäni se tekee hänestä vain epäilyttävän.Halu puolustaa ystävää ja samalla puhdistaa lätkää, ei voi kyseenalaistaa tai tuomita.
Tässä taustalla on kuitenkin se ongelma, että Summanen toimi asiantuntijana ja asiantuntija usein mielletään puolueettomaksi, joka valaisee taustoja ilman, että käsiteltävä tapaus ohjaa häntä.